Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mornings : ) I dag skal jeg bare gå en tur :)

Ble lang joggetur i stedet :) Også gikk jeg innom butikken hun i kassa syntes jeg var så sporty på morningen også svetta jeg så himla mye :) Hun på butikken trener 6 dager i uka selvstendig WOW :D Har vært i dusjen spist en gulerot også måtte jeg ha en kaffe nå :) Lager snart smothies. Hadde egentlig lagd lunsj til broren min men han var ikke våken. Synd for han, varmet rundstykker og tok med lasagne til han...tenkte jeg kunne henge det på døra men siden jeg tror han forsover seg så null lunsj på han :rofl: For jeg skulle kjøre han på jobb også sykle et lite stykke. Og avtalen var at han skulle være klar 07.10 Og han tar ikke telfonen nå heller så sover nok godt ja. Håper du får en fin gå tur :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Mornings : ) I dag skal jeg bare gå en tur :)

Ble lang joggetur i stedet :) Også gikk jeg innom butikken hun i kassa syntes jeg var så sporty på morningen også svetta jeg så himla mye :) Hun på butikken trener 6 dager i uka selvstendig WOW :D Har vært i dusjen spist en gulerot også måtte jeg ha en kaffe nå :) Lager snart smothies. Hadde egentlig lagd lunsj til broren min men han var ikke våken. Synd for han, varmet rundstykker og tok med lasagne til han...tenkte jeg kunne henge det på døra men siden jeg tror han forsover seg så null lunsj på han :rofl: For jeg skulle kjøre han på jobb også sykle et lite stykke. Og avtalen var at han skulle være klar 07.10 Og han tar ikke telfonen nå heller så sover nok godt ja. Håper du får en fin gå tur :)

 

 

Flink! ( : hehe, kanskje du kan trene med henne :) Jeg skal lage smothies nå, så skal jeg gå den der turen etter hvert. Hehe, synn for han, det er jo sommer så kanskje ikke så rart, men bedre å ha litt rutiner likevel.

 

Skal til fysioterapi etter hvert, pga. muskelspenninger, så håper det hjelper på. Tror jeg skal ut en dag og ikke tenke så mye ( :

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har faktisk ikke våknet så uthvilt som i dag på mange uker. Men jeg er ensom. Jeg har ingen venner, og alle ser på meg som uakseptabel.

 

Jeg har heller ikke så mange nå, siden jeg har flyttet til ny plass. hm Handler vell om å bare komme seg ut og ikke ta alt så alvorlig, så blir det bra :) håper jeg. Du virker morsom og grei da, kanskje det er du som ser på deg selv som uakseptabel bare?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde egentlig lagd lunsj til broren min men han var ikke våken. Synd for han, varmet rundstykker og tok med lasagne til han...tenkte jeg kunne henge det på døra men siden jeg tror han forsover seg så null lunsj på han :rofl: For jeg skulle kjøre han på jobb også sykle et lite stykke. Og avtalen var at han skulle være klar 07.10 Og han tar ikke telfonen nå heller så sover nok godt ja. Håper du får en fin gå tur :)

Hvorfor bare banket du ikke på og vekket han? :p

 

Hva skjedde med lunsjen du lagde til han, du kastet det vel ikke? Tenk på alle de sultne barna i afrika! Hvis du kaster mat, blir de enda mer sulten!

 

 

Har faktisk ikke våknet så uthvilt som i dag på mange uker. Men jeg er ensom. Jeg har ingen venner, og alle ser på meg som uakseptabel.

Det er nok mer pessimistisk enn hvordan det faktisk er. :yes: Du må bare prøve å si fuck it, og prøve å gjenoppta kontakt med folk.

 

Øvelse gjør mester. Og hver gang du tviler på deg selv eller blir redd så ignorer du tanken, ikke konsentrere deg på å glemme den, du bare lar den flyte forbi uten å reagere på den.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Hehe Han forsov seg å ble vekket av en sint nabo som ble vekket av meg fordi jeg ropte jo gjennom vinduet og banket jo på som bare det :) Jeg har netopp spist den lunsjen uten rundstykker til middag :) Ellers ble det visst bare smothies på meg til frokost og lunsj. Men kan lage tunfisk salat litt seinere må passe på å spise lite og ofte også. Rundstykkene får jeg fryse ned fordi jeg har lavkarbo nå. Tror jeg fryser ned resten av lasagnen også :) Men den ble veldig god med gulerøtter :) Tok kun tre plater pasta i den.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Det er nok mer pessimistisk enn hvordan det faktisk er. :yes: Du må bare prøve å si fuck it, og prøve å gjenoppta kontakt med folk.

Øvelse gjør mester. Og hver gang du tviler på deg selv eller blir redd så ignorer du tanken, ikke konsentrere deg på å glemme den, du bare lar den flyte forbi uten å reagere på den.

 

Ja... er vel sånn sikkert. Men har egentlig ikke noen å gjennoppta kontakten med, jeg har aldri vært med noen av de som bor her... egentlig så er jeg ganske asosial da.

Lenke til kommentar

Den gjør nok det. F.eks. Kamomille i seg selv har reelle, merkbare effekter. Svake vel og merke.

Du kan jo prøve meditasjon, har tenkt lenge å prøve å gjøre det fast selv, men utsetter det hele tiden.

 

 

Jeg har prøvd å sitte i ro og prøve å la tankene flyte, men får det ikke til. Det krever sikkert mye øving, kanskje jeg burde gå på et slags kurs.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å sitte i ro og prøve å la tankene flyte, men får det ikke til. Det krever sikkert mye øving, kanskje jeg burde gå på et slags kurs.

 

Kanskje begge deler... er jo ofte sånn med ting.

 

Har vært varmt i dag ass... begynner å bli bedre nå. Ikke for å klage på penvær, men jeg liker bare at det er kaldere. Føler meg kvikkere da...

Lenke til kommentar

Liker også best kjøligere vær.

Men det som gjør varmen verdt det for meg, er å kunne gå og ta seg en svøm. Men men, er oppvokst i et sommerparadis..

 

Syns du får mange gode svar fra folka rundt omkrings her TLLM. Det er jo som de sier MÅTEN du tenker på som er feil. DU er ikke feil. Ikke tilbakestående, ikke uglesett.

 

Men skjønner godt at det kan være vanskelig å gjøre noe aktivt eller en lengre stund på trygd. Da hadde jeg også blitt lat. Man blir jo lat av sånt. Helt normalt tror jeg. Dumt..

Til og med folk som jobber, må tvinge seg på jobb av og til. Men likevel er det nok lettere når man er "i siget".

Lenke til kommentar

Hehe Han forsov seg å ble vekket av en sint nabo som ble vekket av meg fordi jeg ropte jo gjennom vinduet og banket jo på som bare det :) Jeg har netopp spist den lunsjen uten rundstykker til middag :) Ellers ble det visst bare smothies på meg til frokost og lunsj. Men kan lage tunfisk salat litt seinere må passe på å spise lite og ofte også. Rundstykkene får jeg fryse ned fordi jeg har lavkarbo nå. Tror jeg fryser ned resten av lasagnen også :) Men den ble veldig god med gulerøtter :) Tok kun tre plater pasta i den.

Heheh, morsomt. :wee: Spratt han fort opp når naboen skrek eller? xD

 

Jeg liker ikke sinte folk naboer som skriker.

 

 

Ja... er vel sånn sikkert. Men har egentlig ikke noen å gjennoppta kontakten med, jeg har aldri vært med noen av de som bor her... egentlig så er jeg ganske asosial da.

Men hvis det er noe du ønsker å bli, altså mer sosial, så kan du jo kanskje begynne med noe. Det kan være en klubb eller noe sånt, gå tur i skauen, skyte med våpen på blink, eller bare prøve å snakke med folk på byn.

 

Tro meg, jeg vet at det ikke er enkelt, jeg sliter sykt med å snakke med folk. Det kan være lett nok på et forum liksom.

 

Teknikker jeg bruker er å la negative tanker bare flyte videre, og på en måte "don't give a fuck", prøve å ikke ta ting så høytidelig. Det har hjulpet, men det er veldig viktig at du jobber MED deg selv, og ikke mot. Si positive ting til deg selv, og prøv å uttrykk dette. Og hvis du føler det går til helvete så gjør det ikke noe, folk flest gjør mange, mange flere feil, men det stopper dem ikke, og det går ikke innpå folk flest. Det blir ikke en ting som innskrenker og styrer livene deres.

 

 

Jeg har prøvd å sitte i ro og prøve å la tankene flyte, men får det ikke til. Det krever sikkert mye øving, kanskje jeg burde gå på et slags kurs.

Poenget er jo at du ikke skal tenke på noen ting, og da må du heller ikke tenke at du ikke skal tenke noe.

 

Det er enklere med meditasjonsprogram (lydbok), da lærer du det bedre.

 

Det er en øvningssak, men når du klarer å bare la tanker flyte forbi uten å gi dem oppmerksomhet så merker du at du kan tømme hodet helt.

 

 

Samme teknikk kan brukes til å la negative tanker fly forbi. Du skal altså ikke gi det noe energi. Du skal ikke tenke at du skal glemme det eller ignorere det, for da gir du det oppmerksomhet. Du skal bare helt nøytralt la det flyte forbi når du gjenkjenner tanken.

 

Var det logisk i det hele tatt? :p

Lenke til kommentar

Rakk ikke å spise annet et eple og en halv gulrot i ettermiddag, men nå har jeg laget min egen tunfisk salat. 2 kokt egg litt isbergsalat, hadde ikke basilkum litt gul løk en boks tunfisk pluss pluss jalapeno og jalapneokraft og litt pepper og dill skjært alt i små biter og rørt alt alt i sammen. Men tror den blir ekstra god med en liten piff med hvitvin vinegar :) Har litt lyst på det på et rundstykke nå. Men det får bli med kun tunfisk salat. Siden jeg har vært så flink i dag :) Tok ikke salt i fordi det ble sterkt og godt nok :)

Nam!

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Rakk ikke å spise annet et eple og en halv gulrot i ettermiddag, men nå har jeg laget min egen tunfisk salat. 2 kokt egg litt isbergsalat, hadde ikke basilkum litt gul løk en boks tunfisk pluss pluss jalapeno og jalapneokraft og litt pepper og dill skjært alt i små biter og rørt alt alt i sammen. Men tror den blir ekstra god med en liten piff med hvitvin vinegar :) Har litt lyst på det på et rundstykke nå. Men det får bli med kun tunfisk salat. Siden jeg har vært så flink i dag :) Tok ikke salt i fordi det ble sterkt og godt nok :)

Nam!

Ja, er flink som får gjort så mye. :yes:

 

Synes du skal servere tunfisk til broren din neste gang. :p Det faller sikkert i smak.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...