Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, fordi brødet blir ristet? Røstet, som det også heter...

 

Peyote... nei ikke medisinsk tror jeg, men psykiske effekter har det...

 

Hveteboller er mer fetende enn gulrøtter... men nå har jeg jammen vært og kjøpt ingredienser jeg og. :)

 

Psykisk utviklingshemmet, ja, er vel det... tror jeg, da. Tror ikke legen min er enig, men. :lol:

 

Neida, jeg er oppegående jeg, men på noen områder er jeg ikke det. På noen områder er jeg mentalt retardert...

 

Nå skal jeg bake.

Når jeg legger brødet nedi så ligger de helt i ro! :p Og hvis jeg rister brødskivene så rives de bare i stykker og detter på gulvet.

 

Aah, ser man det. En psykedelisk kaktus. https://www.erowid.org/plants/peyote/peyote_effects.shtml Hvordan visste du det? :p

 

Jeg kan egentlig ikke krangle på den, du blir ikke fet på gulrøtter. xD

 

Hvorfor tror du det? Kan det istedenfor være at du har vært i et tankemønster som ikke tillater så mye utvikling, eller at du ikke har vært på samme plass i livet som resten av de du er med?

 

Haha, har hjerneretardasjoner jeg også. Kan glemme ut hva jeg holdt på med, og miste konsentrasjonen superlett. Er ikke noe jeg er født med.

 

 

Tror du blir ferdig før meg. :0

 

 

 

Innlegg nummer 1000. Gratulerer!

Innlegg 1001. ;) Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Når jeg legger brødet nedi så ligger de helt i ro! :p Og hvis jeg rister brødskivene så rives de bare i stykker og detter på gulvet.

Aah, ser man det. En psykedelisk kaktus. https://www.erowid.org/plants/peyote/peyote_effects.shtml Hvordan visste du det? :p

 

Jeg kan egentlig ikke krangle på den, du blir ikke fet på gulrøtter. xD

 

Hvorfor tror du det? Kan det istedenfor være at du har vært i et tankemønster som ikke tillater så mye utvikling, eller at du ikke har vært på samme plass i livet som resten av de du er med?

 

Haha, har hjerneretardasjoner jeg også. Kan glemme ut hva jeg holdt på med, og miste konsentrasjonen superlett. Er ikke noe jeg er født med.

 

 

Tror du blir ferdig før meg. :0

 

Vi vil ikke ha noe av istykkerrevne skiver. :wee:

 

Har du ikke sett Young Guns, man... hehe...

 

Ja kan være at jeg har utviklet meg "skjevt", men tror kanskje det er en grunn til at jeg har gjort det, da... snakker ikke om spesifikke diagnoser nå altså, jeg ser på psykiatri og diagnosesystemer som infantilt... men f.eks. mennesker ute da, har store problemer med å kjenne folk igjen... mange av dem må jeg liksom se på mange ganger før jeg skjønner det, og det er jo dumt da, hvis det er fremmede så begynner de sikkert å lure hva som "feiler" meg, og uansett så er det jo rart, og jeg er litt redd for å gjøre noe "rart", så jeg kikker ikke flere ganger (som regel), og da kjenner jeg ikke folk, og da tror de at jeg er hånlig og føler meg overlegen... en annen ting er hvordan jeg oppfører meg; jeg kan oppføre meg totalt forskjellig fra person til person, men jeg prøver ikke å manipulere eller noe sånt, det er bare det at hva som "skinner ut av meg" er så varierende, og det syns folk er veldig patetiske, da... tror de mener jeg ikke har noen personlighet... men jeg har nok personlighet, det er bare det at mitt "ytre" er som en maskin, en maskin som det er vanskelig å styre, så det blir ofte til at jeg bare kopierer hvordan de andre er på - og da mistenker jo folk at jeg ikke har noen personlighet.

 

Blir bra med boller, men ble egentlig litt seint...

Lenke til kommentar

Spiser banan med jordbær fersk chili og youghurt og litt sånn krydder blanding fra santamaria med chili og kakao på nå, også drikker jeg te med mye rart i :) Har trent hele denne http://images.vitaminimages.com/hb/vf/productimages/HB/724/092476_A.png i kveld jeg :D

 

http://youtu.be/_9UFUDQqZzw

 

Sov godt :)

 

Har tenkt til å lage den tunfisk salaten jeg fant i morgen til lunsj. Namnam koker egg og blander med tunfisk plus jalapeno, salt og litt saft fra jalapenos også basilikum tror jeg det var i også :) lagde smothies med egg og grapefrukt b.l.a som jeg spiste til frokost og lunsj i dag, men droppet eggeskall:) Blir smothies i morgen tidlig også...Jogga og sykla har jeg gjort i dag og :love:

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Bare et tips til billigere pesto. Å bruke valnøtter i stedet for pinjekjerner :)

 

Alt sammen av det koster skjorta... basilikumplanter, pinjekjerner/valnøtter, parmesan...

 

Er ikke så dyrt med ett glass pesto :) Ble bollene bra? Ble sulten jeg nå.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

 

Den hørtes bra ut den, men det er jo ikke noe superstress heller kanskje, da er det bare å bruke litt tid hvis du vil også :) er fornøyd med kosthold og vekt nå (men er ikke så veldig sterk, treningsstudio hjelper sikkert på når jeg begynner), så passer bare på uten å ha en liste liksom. Men i starten så må en kanskje være litt streng ja. Smoothie har jeg ikke laget på lenge, har frosne bær i fryseren faktisk, så skal lage jeg også!

 

Drikker kaffe noen ganger hvis jeg er veldig trøtt hehe

 

I morgen tar jeg en hviledag, trenger roe ned litt og lytte til kroppen min. Er veldig urolig for tiden uten å forstå hva det er.

 

Takk, håper du har hatt en fin dag og at det ordner seg :)

 

drikker denne nå, vet ikke om det egentlig funker da men :mellow:

 

pukka-relax-tea-p.jpg

 

Hatt det fint i dag takk:) Håper du får god søvn i natt og at det blir bedre for deg i morgen også, med mer ro. Kan fort bli urolig om man får dårlig søvn også.

 

:)

 

http://youtu.be/gEibRc-oJKs

Lenke til kommentar

Jeg må finne meg nytt nick. Hva er bakgrunnen bak ditt, AdNauseam?

Jeg ville finne noe personlig, som ikke var så obvious, og som var annerledes. Og så har jeg en liten fascinasjon over latinske ord og uttrykk. :yes:

Her er betydningen: http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_nauseam

 

 

Vi vil ikke ha noe av istykkerrevne skiver. :wee:

 

Har du ikke sett Young Guns, man... hehe...

 

Ja kan være at jeg har utviklet meg "skjevt", men tror kanskje det er en grunn til at jeg har gjort det, da... snakker ikke om spesifikke diagnoser nå altså, jeg ser på psykiatri og diagnosesystemer som infantilt... men f.eks. mennesker ute da, har store problemer med å kjenne folk igjen... mange av dem må jeg liksom se på mange ganger før jeg skjønner det, og det er jo dumt da, hvis det er fremmede så begynner de sikkert å lure hva som "feiler" meg, og uansett så er det jo rart, og jeg er litt redd for å gjøre noe "rart", så jeg kikker ikke flere ganger (som regel), og da kjenner jeg ikke folk, og da tror de at jeg er hånlig og føler meg overlegen... en annen ting er hvordan jeg oppfører meg; jeg kan oppføre meg totalt forskjellig fra person til person, men jeg prøver ikke å manipulere eller noe sånt, det er bare det at hva som "skinner ut av meg" er så varierende, og det syns folk er veldig patetiske, da... tror de mener jeg ikke har noen personlighet... men jeg har nok personlighet, det er bare det at mitt "ytre" er som en maskin, en maskin som det er vanskelig å styre, så det blir ofte til at jeg bare kopierer hvordan de andre er på - og da mistenker jo folk at jeg ikke har noen personlighet.

 

Blir bra med boller, men ble egentlig litt seint...

Istykkenrene skiver gir man til hunden! :wee:

 

Nei. :0 Men jeg la den til i skal-se-listen min.

 

 

Kanskje du ikke er helt komfortabel med å vise den virkelige deg for alle? Er enig med det ja, diagnoser osv. er litt fordummende. Synes det er viktigere å fokusere på hva som har skapt det isteden for å henge seg opp i hva du skal kalle det og hvilken bås du skal legge det i.

 

Hmm, rart. Jeg har selv merket at jeg av og til totalt mister konsentrasjonen og at mine tenkeevner blir svekket rundt folk når jeg får angst, så jeg har ubevisst trent meg opp til å bli helt ukonsentrert og få panikktanker.

 

Kanskje du ubevisst har distansert deg fra det, altså at du prøver å unngå slike situasjoner og derfor også får mindre øvning?

 

Jeg synes det høres ut som at du er redd for hva andre synes, er redd for å gjøre noe "rart" som du sier og derfor prøver å oppføre deg på en måte som andre forventer eller aksepterer.

 

Stemmer dette?

 

 

Jeg kom treigt igang med matlagingen pga. mye surring, men har snart pizza klar til ovnen. :D

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

nam :) kanskje du kan bli kokk eller noe?

 

Kan jeg godt. Men gidder ikke gå på skole sammen med en masse kids...

 

Voksenopplæring 2014-2015
Eksamensforberedende kurs for praksiskandidater skoleåret 2014/2015

Det settes i gang voksenopplæring i matfagene (IMP) på Hamar i august. Undervisningen er i regi av Storhamar videregående skole og har et omfang på 20 samlinger som tilsvarer 140 undervisningstimer. Kandidatene meldes opp til eksamen som privatister i juni 2015. Kurset koster 15.000 kr. Kandidater som er organiserte i NNN kan søke LÒs utdanningsfond om støtte på ca 10.000 kr.

Det er fortsatt noen ledige plasser til høsten så ønsker du å delta fyll inn vedlagte søknadsskjema og send inn til [email protected] snarest.

Last ned søknadsskjema her

 

 

http://www.opus.rana.no/artikkel.aspx?MId1=2844&AId=13630

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Kanskje du ikke er helt komfortabel med å vise den virkelige deg for alle? Er enig med det ja, diagnoser osv. er litt fordummende. Synes det er viktigere å fokusere på hva som har skapt det isteden for å henge seg opp i hva du skal kalle det og hvilken bås du skal legge det i.

Hmm, rart. Jeg har selv merket at jeg av og til totalt mister konsentrasjonen og at mine tenkeevner blir svekket rundt folk når jeg får angst, så jeg har ubevisst trent meg opp til å bli helt ukonsentrert og få panikktanker.

 

Kanskje du ubevisst har distansert deg fra det, altså at du prøver å unngå slike situasjoner og derfor også får mindre øvning?

 

Jeg synes det høres ut som at du er redd for hva andre synes, er redd for å gjøre noe "rart" som du sier og derfor prøver å oppføre deg på en måte som andre forventer eller aksepterer.

 

Stemmer dette?

 

Jeg kom treigt igang med matlagingen pga. mye surring, men har snart pizza klar til ovnen. :D

 

Ja stemmer nok dette, kanskje jeg ikke har "stivnet"... altså er mer flyktig.

 

Nice, pizza er som sagt noe av det diggeste...

Lenke til kommentar
Voksenopplæring 2014-2015
Eksamensforberedende kurs for praksiskandidater skoleåret 2014/2015

Det settes i gang voksenopplæring i matfagene (IMP) på Hamar i august. Undervisningen er i regi av Storhamar videregående skole og har et omfang på 20 samlinger som tilsvarer 140 undervisningstimer. Kandidatene meldes opp til eksamen som privatister i juni 2015. Kurset koster 15.000 kr. Kandidater som er organiserte i NNN kan søke LÒs utdanningsfond om støtte på ca 10.000 kr.

Det er fortsatt noen ledige plasser til høsten så ønsker du å delta fyll inn vedlagte søknadsskjema og send inn til [email protected] snarest.

Last ned søknadsskjema her

 

Takk for lenke og tips. Men det funker ikke med 20 samlinger. Måtte vært noe lokalt. Er ikke så farlig, er masse annet jeg kunne tenkt meg, men som jeg heller ikke får til.

Okei, skal se om jeg får kjøpt den på nett en plass! :)

Bilde er obligatorisk! :omg::blink:

 

Hehe har ikke lest akkurat den, men forfatteren skriver veldig filosofisk, det liker jeg.

 

Hehe, tenkte på det... men så følte jeg meg som en facebook-husmor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...