Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan har dagen til folk være idag?

 

 

Gjør det! Hvis du har lyst. Så ut som du var veldig interessert og kunne mye ( :

Nja, har så masse annet jeg må gjøre først. :/ Livet mitt er en jobb akkurat nå. Men er sant det du sier, er noe av det jeg har innsett i det siste. Det å "leve i nuet" er noe jeg brukte lang tid på å forstå, og jeg tror jeg holder på å glemme det igjen.

 

 

- Enig at det er mye "gift" i maten ja. Men tviler på at det finnes noe som renser bedre enn vann. Det er bare sånne "helsekost"-butikker som fører det. Disse har ganske sterke meninger om hva som er bra, men svært lite av det er forankret i forskning. Selv om det meste der sikkert ikke er usunt.

 

- Tror det der kommer av at det er enkelt. Det er mye stev å lage "komplette" måltider til alle dagens tider. Det burde være mulig å kjøpe porsjoner med bra og billig mat, når man er ute.

 

- Ang. kaffe så kan det jo hende jeg sier det jeg gjør pga. at jeg er koffeinavhengig ja.

 

- Du har nok rett i det, men når det er mange munner å mette, og det er et kapitalistisk system, så blir det jo sånn...

 

- Ja enig. Det beste er kaldpresset olivenolje tror jeg. Er heller ikke redd før å bruke smør. Altså "meierismør".

 

- Hm, er borte nå uansett...

 

- Ja, sånn grønn gugge. Det er veldig godt! Tror du ikke det er sunt med masse basilikum?

- Vann ja, vi drikker for lite vann. Og det er veldig rensende. Hva fører helsekostbutikker? Jeg bestiller mye fra nettet, mye billigere og bedre utvalg. :)

 

- Ja, nettopp. Ernæring er en stor jungel som er alt for lett å gå vill i, og det er så mye drittinformasjon der ute. Det beste man kan gjøre er å redusere usunne faktorer, og gjøre en sunn livstil enkelt. Og det er kanskje det vanskeligste av alt, fordi da må man stole på at rådene man får faktisk er til å stole på. Noen skulle ha kommet på banen og føre sunne matprodukter til konkurransedyktige priser. Selskaper som ikke eies av matmonopolet i Norge.

 

Og hvis man skal kjøpe seg middag så er det eneste alternativ junk. Fastfood-kjeder gir deg den verste maten på jord, og du betaler penger for det. Det er sykt det.

 

- Er du koffeinavhengig? Ville ha lest meg opp på tolleranse, dvs. at kroppen bygger opp en tolleranse mot det, slik at du gradvis trenger mer og mer for å oppnå samme effekt. Det blir en avhengighet, ikke for deg selv nødvendigvis, men for kroppen. Den begynner å se på koffeinen som et behov, og etter en stund trenger du koffeinen for å opprettholde energinivået som du hadde før du begynte å innta det. Dvs. du er like langt, og hvis du slutter med koffeinen vil du merke en nedgang av effektene og du må gå en stund uten for at det skal komme opp på normalen igjen.

 

- Nei, det handler om penger, grådighet, ignoranse og inkompetanse. Det går fint an å unngå alle disse usunnhetene i teorien, men folk gir faen, fordi de vet ikke hva som foregår, og ingen får akutte skader av maten. Så ingen får inntrykk av at det er skadelig. Dessuten eier disse selskapene mange politikere, og de betaler for falske forskningsresultater.

 

- Jeg ville heller brukt rapsolje, det har et bedre o3:o6-forhold på 2,5 sammenlignet med 7 på olivenolje. Men det bør ikke varmes, f.eks. til steking. Det beste til steking er derfor ekte smør (ikke margarin), kokosolje eller ghee (klarifisert smør). Jeg er egentlig negativ til de fleste vegetabilske oljer, vi har et så fucked up fett-forhold i dagens kosthold at det bør reduseres så mye som mulig.

 

- Aah, jeg har aldri vært flink å spise grønnsakene mine. :p Jeg tror det kan være sunt jo, men i visse mengder. Slik er det med alt. Vann, proteiner, vitaminer og andre sunne ting er usunt i feil mengder. Men jeg har interesse for urter, de har mange helsebringene effekter. Det er synd at vi i et moderne samfunn som dette bruker syntetiske, avhengighetsskapende medisiner fullt av bi-effekter når naturen er full av potente medisiner! Men det er jo legemiddelindustrien det, de vil jo ikke at folk skal bli friske med en gang, da tjener de ingenting. Og hvis noen blir avhengige så tjener de mye på det svarte markedet alene.

 

 

 

Hjemmelaga pesto må jo være fantastisk bra for helsa. Urter i det hele tatt.

Etter å ha undersøkt hva pesto faktisk er laget av så ja, helt enig. Men du skal ikke bøtte innpå med litervis. Det gir ikke en evig akkumulerende sunnhetseffekt proporsjonalt med inntaksøkning. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Hjemmelaga pesto må jo være fantastisk bra for helsa. Urter i det hele tatt.

 

Hjemmelaget er nok mye bedre enn fabrikata. Leste litt på innholdsfortegnelsen, og det er ikke det samme altså...

 

Men ja, er enig. Urter er nok utrolig bra. Selv om jeg ikke har lest noen forskning på dette, så det blir jo spekulasjoner. Men jeg føler at når noe smaker såpass mye som basilikum etc, så er det mye bra i det.

 

Det som er så synd er at hjemmelaget pesto er for dyrt for meg...

Lenke til kommentar

...

 

- Egentlig så er det ikke så vanskelig å være sunn. Det er bare å trimme litt og unnga sjokolade, potetgull, brus, smågodt... hadde alle nordmenn gjort dette, hadde veldig mange fått mye bedre helse. Det er på dette området problemene ligger, det handler egentlig ikke om man skal velge olivenolje eller rapsolje - selv om de som er veldig opptatt av sin egen helse selvsagt bør fortsette med det.

 

- Er nok koffeinavhengig ja, men føler ikke at behovet øker. Det er ganske stabilt... nå har jeg aldri vårt den råtassen på kaffekanna, da. Men hver dag, ja.

 

- Bruker sjeldent olivenolje til steking... i såfall er det bare f.eks. til å surre løk til f.eks. pizzasaus. Vet den er ikke tåler varme så godt. :-) Men rapsoolje smaker jo høgg da... hehe.

 

- Jeg vet nå ikke jeg da. Det du sier om legemiddelindustrien kan stemme, men du har jo ingen beviser for det... blir vanskelig å vite. For alt jeg vet er psykofarmakaen jeg putter i meg noe som gjør meg syk. Men kanskje den gjør meg friskere. Hvem vet.

 

- Hehe, litervis med pesto ja... bon appetitt. ;-)

Lenke til kommentar

Røros-smør... det er godt da. :p Prøvde det på risengrynsgrøt en gang...

 

Ellers er vel kaldpresset olivenolje bra mtp. det du sier...

Røros-smør er dritgodt. Spesielt på varme boller! :O Nå ble jeg sulten! Fikk også lyst på grøt. Har mye tinesmør jeg må bruke opp før det surner så tror det blir hjemmelaget grøt på meg :D

 

 

Jeg kjøpte økologisk linfrøolje nylig, fant ut at det hadde 3x mer o3 enn o6. Smaker gammelt kattepiss. Fant det på meny, der jeg også kjøpte kokosolje fordi jeg fikk feil produkt når jeg bestilte på nettet. :/ Liker Meny jeg, de har tatt inn mye bra nå.

 

 

Vesentlig poeng :) Kjennes forsåvidt på smaken om oljen harskner men kansje ikke så mange er obs på det? Husker godt min mor sa det var smaken av sunnhet jeg kjente i halsen opptil en time etter skjeen.. Er pga. EFA/EPA det taes, mye fisk i kostholdet ellers så trengs kansje ikke?

Hmm, det har jeg ikke hørt om før, men kan tenke meg at smaken er skarpere, litt metallisk og gir en sterkere ettersmak.

 

EFA (Essential Fatty Acid) er fettsyrer som er "funksjonelle" og er ikke fettsyrer som bare brukes til energi. De to essensielle fettsyrene er to former av Omega 3 og 6. Finnes i fisk, diverse frø (hemp, lin, chia), rapsolje og mange andre vegetabilske oljer.

 

EPA er en annen form av Omega 3, som du finner i fiskeolje og diverse.

 

Man burde være mer skeptisk til ekstraksjon av en- og flerumettede oljer, de tåler lite.

 

Jeg hørte en gang om en som fortalte om en studie der de hadde brukt mettet fett til å beskytte det flerumettede fettet, veldig interessant. Hvis jeg treffer på vedkommende igjen skal jeg spør om hvor han fant dette.

Lenke til kommentar

- Egentlig så er det ikke så vanskelig å være sunn. Det er bare å trimme litt og unnga sjokolade, potetgull, brus, smågodt... hadde alle nordmenn gjort dette, hadde veldig mange fått mye bedre helse. Det er på dette området problemene ligger, det handler egentlig ikke om man skal velge olivenolje eller rapsolje - selv om de som er veldig opptatt av sin egen helse selvsagt bør fortsette med det.

 

- Er nok koffeinavhengig ja, men føler ikke at behovet øker. Det er ganske stabilt... nå har jeg aldri vårt den råtassen på kaffekanna, da. Men hver dag, ja.

 

- Bruker sjeldent olivenolje til steking... i såfall er det bare f.eks. til å surre løk til f.eks. pizzasaus. Vet den er ikke tåler varme så godt. :-) Men rapsoolje smaker jo høgg da... hehe.

 

- Jeg vet nå ikke jeg da. Det du sier om legemiddelindustrien kan stemme, men du har jo ingen beviser for det... blir vanskelig å vite. For alt jeg vet er psykofarmakaen jeg putter i meg noe som gjør meg syk. Men kanskje den gjør meg friskere. Hvem vet.

 

- Hehe, litervis med pesto ja... bon appetitt. ;-)

- Å være sunn er relativt og subjektivt. Folk har en tendens til å velge mindre viktige ting og tro at det kan veie opp mot de viktigere tingene. Jeg tror at små ting som å være i aktivitet, ha en sunn psykisk helse og drikke vann kan gjøre mye alene. Og bytte ut usunne matvarer og lage ting fra bunnen av.

 

Men igjen, det meste av det man kjøper i butikken er rævpult av industrien, for å si det pent.

 

Og du har helt rett, det handler om relativ sunnhet. Det er mange ting man burde gjøre før man bestemmer seg for hvilken olje man skal kjøpe. Alle gode helsetiltak hjelper, men folk har ikke noen enkle retningslinjer å gå etter.

 

- Tolleransen oppbygges, men det er avhengig av mengde og hyppighet. Det hender at jeg drikker kaffe når jeg er trøtt på jobb. Men alt jeg trenger er 5 millimeter i et pappglass, så fyller jeg opp resten med vann. Det kan jeg supe på i et par timer. Er jeg veldig trøtt må jeg kanskje ty til et par cm kaffe.

 

En liten tanke: hvis du trenger kaffe for å vokne eller ha nok energi, er man ikke avhengig? Vil man ikke heller være avhengig av nok søvn og næring? Folk ser på avhengighet som en negativ ting. Men avhengighet er nødvendig for folk. Det er naturlig. Det er derfor folk blir så lett avhengig av ulike ting, fordi kroppen tror at det er nødvendig, men noen ganger velger man å være avhengig av feil ting. Noen er avhengig av trening, og det kan jo være en bra ting. Kan.

 

- Rart at du sier det, jeg synes olivenolje smaker grusomt, spesielt når det brukes i pasta. Rapsolje smaker heller ikke godt, men litt mindre synes jeg. Når jeg brukte det før så pleide jeg å krydre oljen i pannen slik at jeg ikke merket smaken fra olja. Nå gjør jeg det samme med kokosolja. Og snart skal jeg begynne å bruke mer ghee.

 

- I noen tilfeller stemmer det nok, i andre er det vel heller bare tilfeldigheten at verden er fucked up. Jeg vet jo ikke, men jeg stoler ihvertfall ikke på legemiddelindustrien. I mer alvorlige tilfeller (kreft etc.) så er det kjent at de bevisst har hindret ekte potensielle medisiner å se dagens lys. Sånt har jeg ingenting til overs for. jeg forstår ikke hvordan folk kan tenke dollartegn når det er snakk om folks helse og liv! :(

 

Kan jeg spør hva du bruker av medikamenter?

 

- Jeg har faktisk aldri smakt pesto :p Men jeg så det inneholdt løk, og det klarer jeg bare ikke, selv om litttt løk kan bidra til god smak i mat.

Lenke til kommentar

Tusen takk Gogo:)

 

Jeg vil prøve denne scardales egentlig blandet med lavkarbo. Men blir å drikke smothies til frokost i stedet for grapefrukt og proteinbrød har jeg bestemt meg for nå :)Kan ta grpefuit i smothies da. Men tror det blir bra om jeg følger en diett siden jeg vil gå ned i vekt og da blir jeg liksom tvunget til å la være å spise potegull feks også :)

 

Blir spennende å se hvor det går. En som fulgte denne scardales dietten gikk ned 6-7 kilo på bare to uker :)

 

Høres deilig ut med ingefær te på morgenen. Jeg synes kaffe er godt på morgenen. Er nok avhengig:)

 

Fikk danse bittelitt i dag mens jeg skjærte opp gulerøtter hehe :) Også fikk jeg syklet meg en tur i kveld, mens lasagnen var i ovnen :D Skal finne senga nå er veldig trøtt. Du får sove godt. I morgen blir det yoga på meg igjen også, men det får bli på kvelden. Og ønsker deg en fin dag i morgen også. Yoga er visst veldig bra mot stress, så det passer meg :) Men jeg har i hvertfall fått veid meg nå så er litt spent på vekta om to uker og:) Blir jo morro når man får resultater også.

 

 

 

"Går du gjennom vann, er jeg med deg,

gjennom elver, skal de ikke flomme over deg.

Går du gjennom ild, skal du ikke svi deg,

og flammen skal ikke brenne deg."

 

Har smurt meg med ginseng og ligger på spiker matta nå. Varmer bra det og :)

 

 

Den hørtes bra ut den, men det er jo ikke noe superstress heller kanskje, da er det bare å bruke litt tid hvis du vil også :) er fornøyd med kosthold og vekt nå (men er ikke så veldig sterk, treningsstudio hjelper sikkert på når jeg begynner), så passer bare på uten å ha en liste liksom. Men i starten så må en kanskje være litt streng ja. Smoothie har jeg ikke laget på lenge, har frosne bær i fryseren faktisk, så skal lage jeg også!

 

Drikker kaffe noen ganger hvis jeg er veldig trøtt hehe

 

I morgen tar jeg en hviledag, trenger roe ned litt og lytte til kroppen min. Er veldig urolig for tiden uten å forstå hva det er.

 

Takk, håper du har hatt en fin dag og at det ordner seg :)

 

drikker denne nå, vet ikke om det egentlig funker da men :mellow:

 

pukka-relax-tea-p.jpg

Endret av Gogo!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I morgen tar jeg en hviledag, trenger roe ned litt og lytte til kroppen min. Er veldig urolig for tiden uten å forstå hva det er.

 

Takk, håper du har hatt en fin dag og at det ordner seg :)

 

drikker denne nå, vet ikke om det egentlig funker da men :mellow:

 

pukka-relax-tea-p.jpg

Den gjør nok det. F.eks. Kamomille i seg selv har reelle, merkbare effekter. Svake vel og merke.

 

Du kan jo prøve meditasjon, har tenkt lenge å prøve å gjøre det fast selv, men utsetter det hele tiden.

Lenke til kommentar

Røros-smør er dritgodt. Spesielt på varme boller! :O Nå ble jeg sulten! Fikk også lyst på grøt. Har mye tinesmør jeg må bruke opp før det surner så tror det blir hjemmelaget grøt på meg :D

Jeg kjøpte økologisk linfrøolje nylig, fant ut at det hadde 3x mer o3 enn o6. Smaker gammelt kattepiss. Fant det på meny, der jeg også kjøpte kokosolje fordi jeg fikk feil produkt når jeg bestilte på nettet. :/ Liker Meny jeg, de har tatt inn mye bra nå.

 

Oh... nystekte hjemmebakte boller med Rørossmør... hehe.

 

Jeg fikk også lyst på grøt også... kan ha det som kveldsmat.

 

Er egentlig ikke så opptatt av helsekost, er mer på sunn, ekte, skikkelig mat... mest pga. smaken egentlig, jeg har spist for mye grandis i min "ungdom"... hehe.

Lenke til kommentar

 

Røros-smør er dritgodt. Spesielt på varme boller! :O Nå ble jeg sulten! Fikk også lyst på grøt. Har mye tinesmør jeg må bruke opp før det surner så tror det blir hjemmelaget grøt på meg :D

 

Jeg kjøpte økologisk linfrøolje nylig, fant ut at det hadde 3x mer o3 enn o6. Smaker gammelt kattepiss. Fant det på meny, der jeg også kjøpte kokosolje fordi jeg fikk feil produkt når jeg bestilte på nettet. :/ Liker Meny jeg, de har tatt inn mye bra nå.

Oh... nystekte hjemmebakte boller med Rørossmør... hehe.

 

Jeg fikk også lyst på grøt også... kan ha det som kveldsmat.

 

Er egentlig ikke så opptatt av helsekost, er mer på sunn, ekte, skikkelig mat... mest pga. smaken egentlig, jeg har spist for mye grandis i min "ungdom"... hehe.

 

Nei, nå kjører jeg på butikken for å kjøpe bolleingredienser!!! :D Og grøtingredienser!

 

Ja, grandis smaker jo papp. :p Det kan være ufattelig godt når du er full, men er ikke så begeistret over det i edru tilstand. Men må innrømme at jeg hadde kjøpt grandis selv om jeg ikke hadde hatt peiling på ernæring osv. Jeg er egentlig litt lat, men kunnskapene lager masse regler i livet mitt.

 

Hvor gammel er du egentlig?

Lenke til kommentar

...

 

Tviler på at 5 ml kaffe har annet enn psykisk effekt... hehe. :-P

 

Enig i det med avhengigheter. Det er jo sånn mennesket er ja.

 

Pesto må du smake... det smaker nok litt skarpt om du syns olivenolje smaker grusomt, dog. Men tror ikke det pleier å være løk i pesto, det var det i alle fall ikke i den jeg lagde... basilikum, olivenolje, pinjekjerner, salt, pepper og "parmesan"...

 

Bruker ganske mye medisiner egentlig... for forskjellige ting. Jaja. :-P

Lenke til kommentar

Nei, nå kjører jeg på butikken for å kjøpe bolleingredienser!!! :D Og grøtingredienser!

Ja, grandis smaker jo papp. :p Det kan være ufattelig godt når du er full, men er ikke så begeistret over det i edru tilstand. Men må innrømme at jeg hadde kjøpt grandis selv om jeg ikke hadde hatt peiling på ernæring osv. Jeg er egentlig litt lat, men kunnskapene lager masse regler i livet mitt.

 

Hvor gammel er du egentlig?

 

Hehe kanskje jeg og skulle lage boller... :-P

 

Grandis smaker greit første stykket, men etterhvert blir jeg litt kvalm egentlig...

 

Rundt 30. ;-P

Lenke til kommentar

Tviler på at 5 ml kaffe har annet enn psykisk effekt... hehe. :-P

 

Enig i det med avhengigheter. Det er jo sånn mennesket er ja.

 

Pesto må du smake... det smaker nok litt skarpt om du syns olivenolje smaker grusomt, dog. Men tror ikke det pleier å være løk i pesto, det var det i alle fall ikke i den jeg lagde... basilikum, olivenolje, pinjekjerner, salt, pepper og "parmesan"...

 

Bruker ganske mye medisiner egentlig... for forskjellige ting. Jaja. :-P

Millimeter. ;) Det har uten tvil effekt på meg, men det biter ikke på når jeg er dautrøtt. Da må det mer til. To clarify, jeg drikker bare kaffe når jeg merker jeg blir trøtt og potensielt kan sovne eller bli uengasjert.

 

Okei, kanskje pesto hadde gått ned. Jeg skal prøve å smake det en gang, må uansett vende meg til mer grønt.

 

Hmm... :p Nysgjerrig. Men uansett, jeg har ikke noe med det.

 

En ting dog, hvis du har interesse for det så kan du jo lese deg opp på urter med medisinske effekter. Det finnes noe av alt. Det meste med effekt finnes ikke i norske butikker dog.

Lenke til kommentar

Hehe kanskje jeg og skulle lage boller... :-P

 

Grandis smaker greit første stykket, men etterhvert blir jeg litt kvalm egentlig...

 

Rundt 30. ;-P

Lag boller! Så kan vi ha en deal der vi poster "bevis" i kveld. ;]

 

Enig. Lagde hjemmelaget pizza i helga som ble spontanoperert til innbakt pizza med macaroni-implantat. Det var godt :O Kanskje jeg skal lage taco-pizza som kveldmat?

 

"Rundt 30" :p Vil det si "over 30"? Hadde egentlig trodd du var yngre.

Lenke til kommentar

Millimeter. ;) Det har uten tvil effekt på meg, men det biter ikke på når jeg er dautrøtt. Da må det mer til. To clarify, jeg drikker bare kaffe når jeg merker jeg blir trøtt og potensielt kan sovne eller bli uengasjert.

Okei, kanskje pesto hadde gått ned. Jeg skal prøve å smake det en gang, må uansett vende meg til mer grønt.

 

Hmm... :p Nysgjerrig. Men uansett, jeg har ikke noe med det.

 

En ting dog, hvis du har interesse for det så kan du jo lese deg opp på urter med medisinske effekter. Det finnes noe av alt. Det meste med effekt finnes ikke i norske butikker dog.

 

Hehe, jeg pleier å drikke en 4 dl kopp eller en espressokanne... til frokost... blir ikke akkurat spinnvill av det... men men, hva vet jeg, jeg har fått i meg koffein daglig siden jeg var 14...

 

Har du råd til det, kjøp den til "Jacobs" på Meny. Den er mye bedre enn Eldorado/Barilla, mer "ekte" og.

 

Urter ja... har hørt om peyote, det er en kaktus dog... hehe.

Lenke til kommentar

Lag boller! Så kan vi ha en deal der vi poster "bevis" i kveld. ;]

Enig. Lagde hjemmelaget pizza i helga som ble spontanoperert til innbakt pizza med macaroni-implantat. Det var godt :O Kanskje jeg skal lage taco-pizza som kveldmat?

 

"Rundt 30" :p Vil det si "over 30"? Hadde egentlig trodd du var yngre.

 

Hehe... fikk lyst på, jah... men slankende er det vel ikke. :-O Hvetemel, sukker og smør...

 

Pizza er noe av det diggeste som er... men ikke grandis... :-P

 

Hehe, er ikke 35 liksom... si at jeg er 29 da... ja, jeg hadde også trodd jeg var yngre, mer 19 ellernoe. Det er fordi jeg er psykisk utviklingshemmet, at jeg ikke har utviklet meg. ;-)

Lenke til kommentar

"If you're constantly groggy but struggling to get the sleep you need, your biological clock could be out of whack. Thankfully, getting your snooze cycle back in sync might be as simple as picking a new bedtime snack, according to a new study published in the journal Cell Reports.

Researchers from Japan's Yamaguchi University found that eating a carbohydrate-rich snack in the evening may help reset your circadian clock. Why carbs? In the study, researchers found that insulin influences the crucial sleep-regulating gene PER2 in mice; this led them to conclude that ingredients that promote insulin secretion might also help promote healthy circadian patterns in humans. And since carbs in particular increase insulin secretion, they should also help to regularize your body's PER2 cycles so you're drowsy when you should be.

We asked Keri Gans, R.D., author of The Small Change Diet, which carb-packed nighttime snacks she recommends to help you sleep better (without causing any pounds to creep on). One key thing to keep in mind: You should be consuming snack-sized portions of each of these—not a full meal's worth.

KIND Banana Nut Clusters in Low-Fat Milk
This granola's made with 100 percent whole grains, which are high in the carbs that will help you score a more regular circadian rhythm. Low-fat milk is also full of tryptophan, which converts to serotonin and melatonin in the brain and may have a sedative effect.

Cherries
These fruits actually contain a decent amount of carbohydrates (about 24 grams per cup), and they're one of the only natural sources of melatonin, a hormone that helps regulate your sleep cycle. As an added bonus, each cup is just 100 calories.

Yasso Frozen Greek Yogurt Bar
In the heat of the summer, a frozen dessert can be just what you're craving before bedtime. Try this one on for size; in addition to a hearty dose of carbs, each bar has eight to 10 percent of your daily recommended intake of calcium, which can help regulate melatonin production to get your sleeping habits in check. You’ll also get a good dose of tryptophan, which is found in high-protein foods (this bar has six grams).

Whole-Grain Crackers
If you tend to nosh on chips before bed, try a serving of 100 percent whole-grain crackers instead. Not only are they high in carbs, but they’re also a good source of vitamin B, which may help prevent insomnia, according to some studies. Top them with one wedge of The Laughing Cow Creamy Swiss Cheese, which contains protein and calcium.

Almond Butter on Bread
If you want to keep it simple, you can't go wrong with a slice of whole-grain bread topped with a tablespoon of almond butter (since almonds provide a solid dose of magnesium, which may promote sleep and muscle relaxation). It’s quick, easy, and high enough in carbs to get your insulin pumping.

MORE: How to Sleep Better: Easy Insomnia Solutions "

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, jeg pleier å drikke en 4 dl kopp eller en espressokanne... til frokost... blir ikke akkurat spinnvill av det... men men, hva vet jeg, jeg har fått i meg koffein daglig siden jeg var 14...

 

Har du råd til det, kjøp den til "Jacobs" på Meny. Den er mye bedre enn Eldorado/Barilla, mer "ekte" og.

 

Urter ja... har hørt om peyote, det er en kaktus dog... hehe.

Min teori: 4 dl er ikke mye, jeg vet ikke hvor mye en ekspressokanne er. Men jeg tror at om du kutter kaffen helt ut, og venter en uke eller to og har godt med søvn så skal du kunne føle deg lik. Men er jo flere faktorer her, du nevte du har problemer med å sove. Kanskje koffeinen påvirker dette?

 

Fikk du lov å drikke kaffe daglig som 14-åring? :0

 

Jeg kjøper aldri ferdigmat, og ingrediensene de bruker er boikottet. xD Er jeg lat så bare steker jeg laks, eller rister noen brød.

 

Hvorfor heter det brødrister egentlig? Hva er logikken bak det?!

 

Har peyote medisinske effekter? :p

 

 

Hehe... fikk lyst på, jah... men slankende er det vel ikke. :-O Hvetemel, sukker og smør...

 

Pizza er noe av det diggeste som er... men ikke grandis... :-P

 

Hehe, er ikke 35 liksom... si at jeg er 29 da... ja, jeg hadde også trodd jeg var yngre, mer 19 ellernoe. Det er fordi jeg er psykisk utviklingshemmet, at jeg ikke har utviklet meg. ;-)

Mat er ikke slankende :D, selv om noen ting kan øke forbrenningen da. Men det som virkelig er slankende er trening. Svømming, gåing og løping er vel noe av det mest fettforbrennende. Men så var det å finne motivasjonen da, jeg gidder ikke selv. Men jeg er ganske tynn da.

 

Jeg bruker rugmel i kombinasjon med hvetemel, det er godt. :) Spesielt på pizza funker grovt mel bra. Det smaker ganske lyst.

 

Er du psykisk utviklingshemmet?

Lenke til kommentar

Min teori: 4 dl er ikke mye, jeg vet ikke hvor mye en ekspressokanne er. Men jeg tror at om du kutter kaffen helt ut, og venter en uke eller to og har godt med søvn så skal du kunne føle deg lik. Men er jo flere faktorer her, du nevte du har problemer med å sove. Kanskje koffeinen påvirker dette?

Fikk du lov å drikke kaffe daglig som 14-åring? :0

 

Jeg kjøper aldri ferdigmat, og ingrediensene de bruker er boikottet. xD Er jeg lat så bare steker jeg laks, eller rister noen brød.

 

Hvorfor heter det brødrister egentlig? Hva er logikken bak det?!

 

Har peyote medisinske effekter? :p

 

Mat er ikke slankende :D, selv om noen ting kan øke forbrenningen da. Men det som virkelig er slankende er trening. Svømming, gåing og løping er vel noe av det mest fettforbrennende. Men så var det å finne motivasjonen da, jeg gidder ikke selv. Men jeg er ganske tynn da.

 

Jeg bruker rugmel i kombinasjon med hvetemel, det er godt. :) Spesielt på pizza funker grovt mel bra. Det smaker ganske lyst.

 

Er du psykisk utviklingshemmet?

 

Sover greit nå for tiden, var ille for noen uker siden...

 

Nei ikke kaffe, men kjøpte meg cola...

 

Hm, fordi brødet blir ristet? Røstet, som det også heter...

 

Peyote... nei ikke medisinsk tror jeg, men psykiske effekter har det...

 

Hveteboller er mer fetende enn gulrøtter... men nå har jeg jammen vært og kjøpt ingredienser jeg og. :)

 

Psykisk utviklingshemmet, ja, er vel det... tror jeg, da. Tror ikke legen min er enig, men. :lol:

 

Neida, jeg er oppegående jeg, men på noen områder er jeg ikke det. På noen områder er jeg mentalt retardert...

 

Nå skal jeg bake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...