Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Skal mye til å overdose, og så lenge du har så lave verdier som du har, er det helt trygt å ta opp til 10 000 IU / 250 mcg per dag. Bare ta en blodprøve igjen etter et par måneder.

 

Sløsing av fettsyrer som ellers kunne blitt brukt til energi i kroppen din kontra metabolisering av D-3 du ikke trenger(hvis du tar denne mengde hver dag, selvom jeg ser for meg 50% eller mer kastes bort da du ikke nevner inntak av mat?). På toppen av dette vil kroppen få en forhøyet kalsium-verdi du må være obs på. Sånn sett ikke helt trygt men selvfølgelig fult mulig å være føre var ift. sideeffekt(er).
Mye mulig. Vanskelig å vite noe som helst. Beste er vel og snakke med legen. Om man har lite D-vitamin så er ikke det bra.
Lenke til kommentar

 

Godnatt du. Bra du fikk sovetabletter:-)

 

Bra & bra... blir jo helt slått ut i mange timer... la meg 02 i går, og har ligget til nå... skal ta halve dosen i kveld/natt, men da får jeg vel ikke sove, da...

 

Tror egentlig ikke det er hangover, er mer at kroppen begynner å skikkelig hvile når den først får begynt...

 

Var jo bare 20 mg Vallergan. Det er ikke noe "sterke" saker...

 

Jeg kjenner ikke vallergan, kun immovane/zopliklone. Det beste er sikkert å ikke bruke noe i det hele tatt, i hvert fall for meg. Har brukt det i mange år. (eg. misbrukt)

Synd for deg, hvis du er redd for ikke å få sove til natta igjen.

Kan du ikke ta en joggetur, så tar du en svømmetur i et tjern eller noe...

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke vallergan, kun immovane/zopliklone. Det beste er sikkert å ikke bruke noe i det hele tatt, i hvert fall for meg. Har brukt det i mange år. (eg. misbrukt)

Synd for deg, hvis du er redd for ikke å få sove til natta igjen.

Kan du ikke ta en joggetur, så tar du en svømmetur i et tjern eller noe...

 

Bare tar samme dosen jeg. Orker ikke mer styr nå... ja, ja. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg kjenner ikke vallergan, kun immovane/zopliklone. Det beste er sikkert å ikke bruke noe i det hele tatt, i hvert fall for meg. Har brukt det i mange år. (eg. misbrukt)

Synd for deg, hvis du er redd for ikke å få sove til natta igjen.

Kan du ikke ta en joggetur, så tar du en svømmetur i et tjern eller noe...

 

Bare tar samme dosen jeg. Orker ikke mer styr nå... ja, ja. :)

 

Neida, ikke no å styre med. Nei nei.

Du er bare 29 år gammel? Du verden...god fa jo :)

Lenke til kommentar

 

Mye mulig. Vanskelig å vite noe som helst. Beste er vel og snakke med legen. Om man har lite D-vitamin så er ikke det bra.

 

Akuratt den delen er ganske bastant og kjent, Uten nødvendig fettsyre vil du ikke ha noen metabolisme.

Legen vil anbefale vesentlig lavere dose enn du ligger på(hvis legen følger norsk praksis), men det er du nok kjent med. Norge hadde hatt godt av å justere minimumsnivået(50nmol) opp vesentlig, og anbefalt verdi hvertfall 2x høyere enn dagens da det er mye godt spesielt ift. hjernefunksjon, som følger av en høyere verdi.

Lenke til kommentar

 

Neida, ikke no å styre med. Nei nei.

Du er bare 29 år gammel? Du verden...god fa jo :)

 

Nå er jeg ikke helt med. :p Skjønner meg ikke på sånn prat...

 

Ok. Bare så det et annet sted, litt lengre opp. At du var 29. Og det er jo ikke gammelt. Så det er jo bra for deg.

Lenke til kommentar

 

 

Mye mulig. Vanskelig å vite noe som helst. Beste er vel og snakke med legen. Om man har lite D-vitamin så er ikke det bra.

 

Akuratt den delen er ganske bastant og kjent, Uten nødvendig fettsyre vil du ikke ha noen metabolisme.

Legen vil anbefale vesentlig lavere dose enn du ligger på(hvis legen følger norsk praksis), men det er du nok kjent med. Norge hadde hatt godt av å justere minimumsnivået(50nmol) opp vesentlig, og anbefalt verdi hvertfall 2x høyere enn dagens da det er mye godt spesielt ift. hjernefunksjon, som følger av en høyere verdi.

 

Hva er disse fettsyrene? Omega 3/6/9?

Lenke til kommentar

Leste i en bok av Alan Watts i går. Han snakket om sensitivitet, og hvordan om man blir sensitiv både vil få bedre opplevelser og mer smerte. Og hvordan mer tidsbevissthet ga fordeler når det kommer til å planlegge og gjøre noe, men fjerner veldig fokus fra det som er nå.

 

Det er som om alt har sine positive og negative sider. Alt inneholder motsetninger.

 

Men, vet hvem :p .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er man sosial så blir man bare mer våken :) Er man trøtt og kjeder seg å går på nett for og slippe å kjede seg så hjelper det ikke på nattesøvnen i hvertfall :) Jeg skal slå av pcen nå. Og gå å dusje ta en te og gå å legge meg... Våkne frisk og rask i morgen tidlig... :) Natta :) I dag løp jeg for første gang på lenge etter kneskade også:) DEILIG!

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...