Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

 

nam, du er flink :)

 

Vi kan prøve. I morgen tenkte jeg å gjøre noen øvelser om morgenen, skal lete på youtube og se om jeg finner noe bra.

 

Skal prøve litt yoga i kveld ( :

 

Skal prøve en diett nå framover beklager at jeg var litt treig med svare. Tror jeg vil trene litt i kveld, selvom jeg har vært på helsestudio i dag. Også ble jeg så satt ut i går kveld, så ble sein kveld natt, men kan kanskje danse litt :) Også blir det bedre igjen. Selvom denne dagen er litt tung, men gjør man en del bra selvom det er ekstra tungt i dag så blir det enda bedre i morgen igjen, tror jeg :) Håper du fikk gjort litt yoga i går også :) Hadde egentlig ikke så lyst til å stå opp i dag tidlig, men er glad jeg gjorde det :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra du holder motet oppe og ikke mister motivasjonen helt!

 

Lenge leve positive tanker.

Tusen takk og ja lenge leve de :)

 

Fikk gjort en del i dag da, Selvom det så veldig mørkt til morgen i dag. Var egentlig drømmemannen min som fikk meg til å se litt mer lyst, men han sa jeg burde skaffe meg øyeråper. Fordi jeg var lei meg i går og øynene mine blir helt hovne, selvom jeg prøvde å skylle masse i vann, men vannet i springene er ikke så rent til å rense med. Også sier han masse oppmuntrende til meg vettu, også hjalp det med en dusj og mascara :) Og nå har jeg gått ett skritt videre med han som jeg synes plager meg også. Også har jeg snakket med en veileder på skolen :) Også møtte jeg en annen gammel venninne i dag, som jeg kommer til å trene sammen med på helsestudio :) Det skjer mye bra sånn sett også fant jeg meg noen tabletter på apoteket som kanskje vil fikse skadene mine pluss et massasje apparat for hele kroppen og ansiktet veldig billig og veldig bra :) Også har drømmemannen min snakket med meg lenge i dag :) Men jeg er ikke helt i slaget i dag. Og kommer nok til å legge meg veldig tidlig i kveld, men det blir godt.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Tusen takk og ja lenge leve de :)

 

Fikk gjort en del i dag da, Selvom det så veldig mørkt til morgen i dag. Var egentlig drømmemannen min som fikk meg til å se litt mer lyst, men han sa jeg burde skaffe meg øyeråper. Fordi jeg var lei meg i går og øynene mine blir helt hovne, selvom jeg prøvde å skylle masse i vann, men vannet i springene er ikke så rent til å rense med. Også sier han masse oppmuntrende til meg vettu, også hjalp det med en dusj og mascara :) Og nå har jeg gått ett skritt videre med han som jeg synes plager meg også. Også har jeg snakket med en veileder på skolen :) Også møtte jeg en annen gammel venninne i dag, som jeg kommer til å trene sammen med på helsestudio :) Det skjer mye bra sånn sett også fant jeg meg noen tabletter på apoteket som kanskje vil fikse skadene mine pluss et massasje apparat for hele kroppen og ansiktet veldig billig og veldig bra :)

Hvem er denne drømmemannen?

 

Når det ser mørkt ut må du bare stå imot stormen til den gir seg, og hvis du ikke tillot deg selv å dette overende så har du enda en seier. Hvilke tabletter fant du forresten? Jeg er nysgjerrig om du lurte, det er en sykdom.

 

 

Idag skal jeg være en lat slubbert og jeg gidder nesten ikke å lage mat, og imorgen blir det prosjektdag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne drømmemannen er en som jeg har møtt på nettet :) Jeg datt litt i går, men det var godt å få grått litt også fordi det gav seg også :)

 

Også vet jeg at innerst inne var det dumt å bli så sint. Men folk skal ikke presse seg inn i andres liv hvis det ikke er ønskelig. Og ihvertfall ikke på en så respektløs måte. Også oppå det igjen har det lett for å komme andre tanker når man først er litt nedfor også. Og det ble sånn med meg i går. Og dt henger litt igjen. pluss lite søvn, så blir jeg også ekstra mottagelig også. Og da er det lett å falle igjen også.men tror det er bedre nå :) Er mange som har sagt jeg bør ringe politiet pga han også. Men det må komme til det punktet hvor man føler selv hva som er riktig også. Og det beste er jo om man kan løse det på en human måte også. Men når det går så langt og jeg klikker også så er den grensen nådd. Og meningen var at de skulle prate med han på en ordentlig måte, men når det ikke hjelper heller.Så får man stå på videre.

 

Jeg fant noe som heter Samin625mg glukosamin. Vet ikke om det hjelper men sikkert verdt et forsøk :)

 

Er veldig sulten nå egentlig jeg. har spist jordbær med yoghurt for noen timer siden, men har lyst til å lage litt lasagne og kutte ut pastaplatene med gulerøtter.Er godt da...mmm kanskje jeg gjør det :) Nå blir enten sånn her http://scarsdaledietrecipes.blogspot.no/p/scarsdale-diet-plan.html fra i morgen av eller lavkarbo :)

 

Jeg har planer om å ta i mot roen framover jeg. La den fylle hele sinnet mitt. Bli sånn som går som en perfekt bølge. Å føle meg ett med sånn vind og vær som gir meg en deilig ro. Flyte litt og sanse mer i stedet for å tenke så mye :)Slipper alle tankene her nå og går å lager meg lasagne :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Denne drømmemannen er en som jeg har møtt på nettet :) Jeg datt litt i går, men det var godt å få grått litt også fordi det gav seg også :)

 

Også vet jeg at innerst inne var det dumt å bli så sint. Men folk skal ikke presse seg inn i andres liv hvis det ikke er ønskelig. Og ihvertfall ikke på en så respektløs måte. Også oppå det igjen har det lett for å komme andre tanker når man først er litt nedfor også. Og det ble sånn med meg i går. Og dt henger litt igjen. pluss lite søvn, så blir jeg også ekstra mottagelig også. Og da er det lett å falle igjen også.men tror det er bedre nå :)Er mange som har sagt jeg bør ringe politiet pga han også. Men det må komme til det punktet hvor man føler selv hva som er riktig også.

 

Jeg fant noe som heter Samin625mg glukosamin. Vet ikke om det hjelper men sikkert verdt et forsøk :)

 

Er veldig sulten nå egentlig jeg. har spist jordbær med yoghurt for noen timer siden, men har lyst til å lage litt lasagne og kutte ut pastaplatene med gulerøtter.Er godt da...mmm kanskje jeg gjør det :) Nå blir enten sånn her http://scarsdaledietrecipes.blogspot.no/p/scarsdale-diet-plan.html fra i morgen av eller lavkarbo :)

Så kjekt, vær forsiktig da. ;)

 

Du vet, det er bra å gråte når du føler for det. Det er kroppens naturlige måte å få det ut på, istedenfor at du stenger det inne og lar det mørklegge deg selv.

 

Jeg er en av dem som sier du burde ringe politiet, men ja, du må jo gjøre hva som er riktig for deg selv. Man lærer ingenting i livet ved å ta andres valg, man må ta sine egne. Men han hørtes ikke trygg ut å ha rundt seg, og spesielt ikke bra for psyken. Du må tenke på at du skal ha litt pusterom selv.

 

Et tips, jeg leste for litt siden om det å bruke eggeskall som næring til bein, knokler og brusk. Kalsium-tilskudd på apoteket er visst ikke bra, og alle slike supplementer er jo bare en "plan B" for naturlig kilde til disse næringsstoffene (ekte mat). Det lages ved å koke eggeskall, knuse/male dem opp, tørke dem i ovnen og deretter løse det opp i sitronsyre (skal gjøre det enda mer biotilgjengelig). Ville ha prøvd det. :)

 

Og svømming kanskje, det gir veldig lite sjanse for treningsslitasje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, hvor fant du den dietten? Jeg stusser veldig på kaffien, som er en stimulant (som forøvrig bygger opp tolleranse), det er ikke bra for deg. Men det er nok for energiens skyld. Te som nevnes der inneholder jo samme stimulant, koffein.

 

Men så ikke så dårlig ut den dietten, men virket litt mager. Men mye sunn mat der da, du trenger jo mye næring, spesielt når ting skal leges.

 

Er også skeptisk til å ha så få måltider.

 

Man har også sånne juice/grønnsak-detox-dietter som jeg perosnlig tror kan være bra for noen, men veldig ugunstig for andre. Det er helst for å rense kroppen fra oppbyggelse av oksidasjon, giftstoffer, fettstoffer (f.eks. i levra og rundt om kring i kroppen), slik at du kan begynne fra scratch etterpå, men man går mye ned i vekt. Det er min tolkning av det ihvertfall.

 

 

Ikke bry deg om min skepsis, bare er sånn :p Men ihvertfall utrolig bra at du tar grep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Vitenskapen kan fortelle oss at man ikke trenger noen kurer for å "rense" kroppen. Den er fullstendig i stand til å gjøre det selv. Men selvsagt avhenger det av hva man putter i seg. Den klarer jo ikke rense seg om den drikker som Lemmy, men drikker man masse vann er man godt på vei...

 

- Det er viktig å spise nok av høyverdig protein og essensielle fettsyrer. Er ikke nok med "5 om dagen", selv om grønnsaker selvsagt også må til.

 

- Kaffe er en bra ting. Det er jo avhengighetsdannende, men det er et kjekt rusmiddel fordi man kan drikke det om morgenen og formiddagen og våkne skikkelig, og om man stopper - 15-18 tiden blir de fleste trøtte nok til kvelden. Selv om enkeltes kropper bruker ekstra lang tid på å få ut koffeinen. Kadde er forresten sunt mot mange ting, viser det seg, men selvsagt; måtehold. Ville ikke drukket mer enn 1 liter per dag.

 

- Kan noen se advarselspoenget mitt på profilen min? Det ble visst tilfelt meg en advarsel feilaktig... skal visst bli fjernet, men er jo kjipt om noen tror jeg er en rabbagast når jeg oppfører meg greit nok.

 

- Gleder meg til oppvaskmaskinen blir ferdig, da skal jeg koke meg eggpasta og ha pesto på. Digg mat. Er dere klar over hvor mye basilikum det er i pesto? Jeg prøvde å lage engang, hadde en stor plante, men det ble ikke mye pesto... så det er nok sunt.

Endret av The Little Lucid Moments
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal prøve en diett nå framover beklager at jeg var litt treig med svare. Tror jeg vil trene litt i kveld, selvom jeg har vært på helsestudio i dag. Også ble jeg så satt ut i går kveld, så ble sein kveld natt, men kan kanskje danse litt :) Også blir det bedre igjen. Selvom denne dagen er litt tung, men gjør man en del bra selvom det er ekstra tungt i dag så blir det enda bedre i morgen igjen, tror jeg :) Håper du fikk gjort litt yoga i går også :) Hadde egentlig ikke så lyst til å stå opp i dag tidlig, men er glad jeg gjorde det :)

 

 

 

Ikke noe stress : )

 

Jeg går ikke på fast diett, men spiser fisk, kylling, mye grønnsaker, nøtter, egg iblant, ikke melk (soyamelk stort sett og frokostblanding :wee: ), ikke mye brød. hmmm frukt ja, også noen typer te.

 

liker forresten å drikke ingefærte, om morgenen spesielt, siden det virker så varmende ( :

 

neei, fikk ikke gjort yoga, var så trøtt :/ må prøve på dagtid i morgen.

 

Håper det blir bedre i morgen, aldri gi opp!

Endret av Gogo!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, hvor fant du den dietten? Jeg stusser veldig på kaffien, som er en stimulant (som forøvrig bygger opp tolleranse), det er ikke bra for deg. Men det er nok for energiens skyld. Te som nevnes der inneholder jo samme stimulant, koffein.

 

Men så ikke så dårlig ut den dietten, men virket litt mager. Men mye sunn mat der da, du trenger jo mye næring, spesielt når ting skal leges.

 

Er også skeptisk til å ha så få måltider.

 

Man har også sånne juice/grønnsak-detox-dietter som jeg perosnlig tror kan være bra for noen, men veldig ugunstig for andre. Det er helst for å rense kroppen fra oppbyggelse av oksidasjon, giftstoffer, fettstoffer (f.eks. i levra og rundt om kring i kroppen), slik at du kan begynne fra scratch etterpå, men man går mye ned i vekt. Det er min tolkning av det ihvertfall.

 

 

Ikke bry deg om min skepsis, bare er sånn :p Men ihvertfall utrolig bra at du tar grep.

:) jeg tok ghost pepper i lasagnen namnam:)

 

også det er veldig bra!

 

"A Healthier Life!

The secret is out…hot peppers like ghost peppers are definitely the spice to a healthier life. The pepper’s capsaicin has been proven to kill cancer cells, prevent sinus infections, serve as an anti-inflammatory agent, provide gastric relief and produce fat oxidation. A common myth exists that hot peppers cause ulcers and small intestine irritation. However, in fact, a daily dose of hot peppers can make you breathe easier, feel less pain and lower body fat. As an added benefit, this age-old vegetable has similar effects to those of Aleve, Tylenol, Advil, Tums and chemotherapy all wrapped in one—except this food has zip, taste and no fearful side effects beyond its spicy heat and care in handling."

 

Ellers så kommer du med mange fine tips :) Har nettopp tatt en detox kur faktisk også :) Også drikker jeg kun koffein fri te, men kaffe er jeg glad i også ;) Og ja svømming er veldig bra også. Det med egg har jeg tenkt på også, men det var i fohold til kolaagenet, men tror det kreves en del egg...Men kommer til å prøve oppskriften din men tenker kanskje næringen forsvinner med stekingen og kokingen så kanskje jeg skal putte et helt egg med skall i en smothies i morgen tidlig må bare finne ut om det er trygt :) kan visst ta av eggeskall og koke det også så får man kraft fra eggeskallet også i suppe eller te vann feks hehe :)

 

Det ser lovende ut med et helt egg oppi i smothiesen i morgen tidlig.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

 

Ikke noe stress : )

 

Jeg går ikke på fast diett, men spiser fisk, kylling, mye grønnsaker, nøtter, egg iblant, ikke melk (soyamelk stort sett og frokostblanding :wee: ), ikke mye brød. hmmm frukt ja, også noen typer te.

 

liker forresten å drikke ingefærte, om morgenen spesielt, siden det virker så varmende ( :

 

neei, fikk ikke gjort yoga, var så trøtt :/ må prøve på dagtid i morgen.

 

Håper det blir bedre i morgen, aldri gi opp!

 

Tusen takk Gogo:)

 

Jeg vil prøve denne scardales egentlig blandet med lavkarbo. Men blir å drikke smothies til frokost i stedet for grapefrukt og proteinbrød har jeg bestemt meg for nå :)Kan ta grpefuit i smothies da. Men tror det blir bra om jeg følger en diett siden jeg vil gå ned i vekt og da blir jeg liksom tvunget til å la være å spise potegull feks også :)

 

Blir spennende å se hvor det går. En som fulgte denne scardales dietten gikk ned 6-7 kilo på bare to uker :)

 

Høres deilig ut med ingefær te på morgenen. Jeg synes kaffe er godt på morgenen. Er nok avhengig:)

 

Fikk danse bittelitt i dag mens jeg skjærte opp gulerøtter hehe :) Også fikk jeg syklet meg en tur i kveld, mens lasagnen var i ovnen :D Skal finne senga nå er veldig trøtt. Du får sove godt. I morgen blir det yoga på meg igjen også, men det får bli på kvelden. Og ønsker deg en fin dag i morgen også. Yoga er visst veldig bra mot stress, så det passer meg :) Men jeg har i hvertfall fått veid meg nå så er litt spent på vekta om to uker og:) Blir jo morro når man får resultater også.

 

http://youtu.be/BuKOCWMOdOo

 

"Går du gjennom vann, er jeg med deg,

gjennom elver, skal de ikke flomme over deg.

Går du gjennom ild, skal du ikke svi deg,

og flammen skal ikke brenne deg."

 

Har smurt meg med ginseng og ligger på spiker matta nå. Varmer bra det og :)

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Vitenskapen kan fortelle oss at man ikke trenger noen kurer for å "rense" kroppen. Den er fullstendig i stand til å gjøre det selv. Men selvsagt avhenger det av hva man putter i seg. Den klarer jo ikke rense seg om den drikker som Lemmy, men drikker man masse vann er man godt på vei...

 

- Det er viktig å spise nok av høyverdig protein og essensielle fettsyrer. Er ikke nok med "5 om dagen", selv om grønnsaker selvsagt også må til.

 

- Kaffe er en bra ting. Det er jo avhengighetsdannende, men det er et kjekt rusmiddel fordi man kan drikke det om morgenen og formiddagen og våkne skikkelig, og om man stopper - 15-18 tiden blir de fleste trøtte nok til kvelden. Selv om enkeltes kropper bruker ekstra lang tid på å få ut koffeinen. Kadde er forresten sunt mot mange ting, viser det seg, men selvsagt; måtehold. Ville ikke drukket mer enn 1 liter per dag.

 

- Kan noen se advarselspoenget mitt på profilen min? Det ble visst tilfelt meg en advarsel feilaktig... skal visst bli fjernet, men er jo kjipt om noen tror jeg er en rabbagast når jeg oppfører meg greit nok.

 

- Gleder meg til oppvaskmaskinen blir ferdig, da skal jeg koke meg eggpasta og ha pesto på. Digg mat. Er dere klar over hvor mye basilikum det er i pesto? Jeg prøvde å lage engang, hadde en stor plante, men det ble ikke mye pesto... så det er nok sunt.

- I dagens samfunn så spiser vi ikke sunt. Vi er ikke i aktivitet, mennesker er ikke laget for å sitte. Vi spiser kunstige stoffer, kjemikalier, vi har et kosthold med altfor mye karbohydrater, vi har et veldig usunt omega3 til omega 6-forhold (25 ganger mer O6, når det optimale er 1-3 o3 per 1 o6), vi får ikke nok proteiner, vi spiser brød som er delvis ødelagt i produksjonen og er full av antinæringsstoffer, vi mater kuene våre med plastikkmat (og etterpå blir det plastikkmat av dette), det samme gjelder kylling, og jeg tør ikke å tenke på hva de har gjort med fisken, fordi jeg liker fisk. De fleste matvarer inneholder vegetabilsk olje, som er herdet, harsknet/oksidert, dvs. noe som kroppen ikke kan bruke til noe. Vi fyller oss opp med giftstoffer.

 

Kroppen klarer å rense mye selv, men når du fyller på med mer giftstoffer enn kroppen klarer å fjerne så blir det ikke borte med det første.

 

- Den største feilen folk gjør er å tenke at "denne tingen" er skikkelig sunt, og derfor spiser de ekstra mye av dette, men de glemmer at du trenger fett, vitaminer, enzymer og rett syreforhold for å ta opp næring. Man trenger et balansert, et bredt spekter av så mange sunne ting man kan finne. Og mange putter i seg omega 3-tilskudd som er ødelagt/oksidert.

 

- Kaffe er en dårlig ting synes jeg. Det finnes mange amfetaminer som også gjør at du vokner opp, det aksellererer hjerneaktivitet, får deg til å tenke kjappere og føle deg våken. Men i likhet med amfetaminer så overklokker koffeinen systemet og sliter det ut. Det sies at kaffe har antioksidant-egenskaper, og derfor kan være bra. Det mener jeg er totalt bullshit. Fordi du kan få antioksidanter fra andre matvarer, og det utligner ikke de negative følgene med kaffe. Alt med måtehold ja, det er ikke enten eller, men igjen, spis godt, sov godt, tren, og du føler deg helt lik som en slapp dag med kaffe.

 

- Problemet med mye av maten er at i teorien så burde det inneholde visse næringsstoffer, men pga. idiotiske produksjonsteknikker så er disse ødelagt, eller andre enzymer destruert. Ta vanlig juice (konsentrat), disse inneholder null vitaminer! Fordi disse er ødelagt når juicen ble kokt opp og fjernet vannet. Alikevel reklamerer de for 1-av-5, C-vitaminer etc. Det irriterer meg grenseløst.

 

- Og Vita hjertegod, don't get me started! Livsfarlig! Største svindelen som finnes! Det er ikke smør en gang, men fullherdet drittolje som forgifter deg.

 

- Nei, tror det er umulig for andre brukere å se andres advarsels..um..oppsamler.

 

- Pesto, asj. Er ikke det sånn grønn gugge?

 

 

:) jeg tok ghost pepper i lasagnen namnam:)

 

også det er veldig bra!

 

"A Healthier Life!

The secret is out…hot peppers like ghost peppers are definitely the spice to a healthier life. The pepper’s capsaicin has been proven to kill cancer cells, prevent sinus infections, serve as an anti-inflammatory agent, provide gastric relief and produce fat oxidation. A common myth exists that hot peppers cause ulcers and small intestine irritation. However, in fact, a daily dose of hot peppers can make you breathe easier, feel less pain and lower body fat. As an added benefit, this age-old vegetable has similar effects to those of Aleve, Tylenol, Advil, Tums and chemotherapy all wrapped in one—except this food has zip, taste and no fearful side effects beyond its spicy heat and care in handling."

 

Ellers så kommer du med mange fine tips :) Har nettopp tatt en detox kur faktisk også :) Også drikker jeg kun koffein fri te, men kaffe er jeg glad i også ;) Og ja svømming er veldig bra også. Det med egg har jeg tenkt på også, men det var i fohold til kolaagenet, men tror det kreves en del egg...Men kommer til å prøve oppskriften din men tenker kanskje næringen forsvinner med stekingen og kokingen så kanskje jeg skal putte et helt egg med skall i en smothies i morgen tidlig må bare finne ut om det er trygt :) kan visst ta av eggeskall og koke det også så får man kraft fra eggeskallet også i suppe eller te vann feks hehe :)

 

Det ser lovende ut med et helt egg oppi i smothiesen i morgen tidlig.

Lurer på hvordan det står til med disse egenskapene til pepperen etter stråling og behandling. Men jo, krydder skal ha rensende effekter. :)

 

Jeg tror ikke næringen forsvinner, men du vil nok koke det for å fjerne eventuelle farlige bakterier. Ellers så regnes eggeskall fra 1 egg som daglig dose. Finnes mange artikler på nettet om nærmere beskrivelse av hvordan, spesielt det med syren er viktig å ikke gjør for lenge for da ødelegges det.

 

Går an å putte det i smoothie, men vet ikke om blenderen klarer å kutte de små kornene opp særlig. Og eggeskallet synker lett så det blir klumper av masse knuste eggebiter. Ikke særlig deilig. :p

 

 

Jeg har lyst til å studere til å bli ernæringsfysiolog! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
- I dagens samfunn så spiser vi ikke sunt. Vi er ikke i aktivitet, mennesker er ikke laget for å sitte. Vi spiser kunstige stoffer, kjemikalier, vi har et kosthold med altfor mye karbohydrater, vi har et veldig usunt omega3 til omega 6-forhold (25 ganger mer O6, når det optimale er 1-3 o3 per 1 o6), vi får ikke nok proteiner, vi spiser brød som er delvis ødelagt i produksjonen og er full av antinæringsstoffer, vi mater kuene våre med plastikkmat (og etterpå blir det plastikkmat av dette), det samme gjelder kylling, og jeg tør ikke å tenke på hva de har gjort med fisken, fordi jeg liker fisk. De fleste matvarer inneholder vegetabilsk olje, som er herdet, harsknet/oksidert, dvs. noe som kroppen ikke kan bruke til noe. Vi fyller oss opp med giftstoffer.

 

Kroppen klarer å rense mye selv, men når du fyller på med mer giftstoffer enn kroppen klarer å fjerne så blir det ikke borte med det første.

 

- Den største feilen folk gjør er å tenke at "denne tingen" er skikkelig sunt, og derfor spiser de ekstra mye av dette, men de glemmer at du trenger fett, vitaminer, enzymer og rett syreforhold for å ta opp næring. Man trenger et balansert, et bredt spekter av så mange sunne ting man kan finne. Og mange putter i seg omega 3-tilskudd som er ødelagt/oksidert.

 

- Kaffe er en dårlig ting synes jeg. Det finnes mange amfetaminer som også gjør at du vokner opp, det aksellererer hjerneaktivitet, får deg til å tenke kjappere og føle deg våken. Men i likhet med amfetaminer så overklokker koffeinen systemet og sliter det ut. Det sies at kaffe har antioksidant-egenskaper, og derfor kan være bra. Det mener jeg er totalt bullshit. Fordi du kan få antioksidanter fra andre matvarer, og det utligner ikke de negative følgene med kaffe. Alt med måtehold ja, det er ikke enten eller, men igjen, spis godt, sov godt, tren, og du føler deg helt lik som en slapp dag med kaffe.

 

- Problemet med mye av maten er at i teorien så burde det inneholde visse næringsstoffer, men pga. idiotiske produksjonsteknikker så er disse ødelagt, eller andre enzymer destruert. Ta vanlig juice (konsentrat), disse inneholder null vitaminer! Fordi disse er ødelagt når juicen ble kokt opp og fjernet vannet. Alikevel reklamerer de for 1-av-5, C-vitaminer etc. Det irriterer meg grenseløst.

 

- Og Vita hjertegod, don't get me started! Livsfarlig! Største svindelen som finnes! Det er ikke smør en gang, men fullherdet drittolje som forgifter deg.

 

- Nei, tror det er umulig for andre brukere å se andres advarsels..um..oppsamler.

 

- Pesto, asj. Er ikke det sånn grønn gugge?

 

- Enig at det er mye "gift" i maten ja. Men tviler på at det finnes noe som renser bedre enn vann. Det er bare sånne "helsekost"-butikker som fører det. Disse har ganske sterke meninger om hva som er bra, men svært lite av det er forankret i forskning. Selv om det meste der sikkert ikke er usunt.

 

- Tror det der kommer av at det er enkelt. Det er mye stev å lage "komplette" måltider til alle dagens tider. Det burde være mulig å kjøpe porsjoner med bra og billig mat, når man er ute.

 

- Ang. kaffe så kan det jo hende jeg sier det jeg gjør pga. at jeg er koffeinavhengig ja.

 

- Du har nok rett i det, men når det er mange munner å mette, og det er et kapitalistisk system, så blir det jo sånn...

 

- Ja enig. Det beste er kaldpresset olivenolje tror jeg. Er heller ikke redd før å bruke smør. Altså "meierismør".

 

- Hm, er borte nå uansett...

 

- Ja, sånn grønn gugge. Det er veldig godt! Tror du ikke det er sunt med masse basilikum?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...