Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

20 mcg er 800 IU. Selv tar jeg 3600 IU hver dag nå, selv om det er sommer, og øker enda litt mer på vinteren.

 

Har du veldig dårlig verdier kan det ta lang tid å få dem opp. Øk dosen til i 100 - 200 mcg / 4000 - 8000 IU over en periode (et par måneder), og ta så en ny blodprøve.

 

Da tror jeg jeg må bestille noe annet enn det jeg kjøpte på apoteket, det var svindyrt... jeg er litt redd for å overdosere dette, dog... en kan bli syk av for mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

20 mcg er 800 IU. Selv tar jeg 3600 IU hver dag nå, selv om det er sommer, og øker enda litt mer på vinteren.

 

Har du veldig dårlig verdier kan det ta lang tid å få dem opp. Øk dosen til i 100 - 200 mcg / 4000 - 8000 IU over en periode (et par måneder), og ta så en ny blodprøve.

 

Da tror jeg jeg må bestille noe annet enn det jeg kjøpte på apoteket, det var svindyrt... jeg er litt redd for å overdosere dette, dog... en kan bli syk av for mye.

 

Skal mye til å overdose, og så lenge du har så lave verdier som du har, er det helt trygt å ta opp til 10 000 IU / 250 mcg per dag. Bare ta en blodprøve igjen etter et par måneder.

 

D-vitamin (D3, selv om det meste nok er det, D2 er en inaktiv form av D-vitamin) selges på kostholdsbutikker. Koster en hundrelapp for en pakke med mange piller på 800 IU / 20 mcg.

 

Del opp inntakingen til 2-3 inntak per dag.

Endret av Rescue me
Lenke til kommentar

Skal mye til å overdose, og så lenge du har så lave verdier som du har, er det helt trygt å ta opp til 10 000 IU / 250 mcg per dag. Bare ta en blodprøve igjen etter et par måneder.

 

D-vitamin (D3, selv om det meste nok er det, D2 er en inaktiv form av D-vitamin) selges på kostholdsbutikker. Koster en hundrelapp for en pakke med mange piller på 800 IU / 20 mcg.

 

Del opp inntakingen til 2-3 inntak per dag.

 

Jeg prøver dette du sier her om det ikke har hjulpet nå. Får dra og måle snart, og se. Jeg kan jo ta det opp med legen og, disse høye dosene. Det er jo kjipt om dette er årsaken til at jeg har lite energi og er slapp - om det går an å ta en pille for det, mener jeg. (Men det er vanskelig å vite hva som er hva, siden jeg også har bl.a. lavt stoffskifte.)

 

(Æsj, er noe herk... å ha så lite energi. Da jeg var yngre var det noe helt annet, da løp jeg hver dag.)

 

Jeg har 50 nmol/L på S-VITD.

 

[edit]

 

Hadde 50, før jeg begynte med tilskudd.

Endret av The Little Lucid Moments
Lenke til kommentar

 

 

Skal mye til å overdose, og så lenge du har så lave verdier som du har, er det helt trygt å ta opp til 10 000 IU / 250 mcg per dag. Bare ta en blodprøve igjen etter et par måneder.

 

D-vitamin (D3, selv om det meste nok er det, D2 er en inaktiv form av D-vitamin) selges på kostholdsbutikker. Koster en hundrelapp for en pakke med mange piller på 800 IU / 20 mcg.

 

Del opp inntakingen til 2-3 inntak per dag.

Jeg prøver dette du sier her om det ikke har hjulpet nå. Får dra og måle snart, og se. Jeg kan jo ta det opp med legen og, disse høye dosene. Det er jo kjipt om dette er årsaken til at jeg har lite energi og er slapp - om det går an å ta en pille for det, mener jeg. (Men det er vanskelig å vite hva som er hva, siden jeg også har bl.a. lavt stoffskifte.)

 

(Æsj, er noe herk... å ha så lite energi. Da jeg var yngre var det noe helt annet, da løp jeg hver dag.)

 

Jeg har 50 nmol/L på S-VITD.

 

[edit]

 

Hadde 50, før jeg begynte med tilskudd.

Hvor gammel er du?
Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror jeg tar en time til legen imorgen og sjekker blodet :p uansett om jeg har hatt supert kosthold i flere dager må jeg sove etter jobb og jeg sover i flere timer. Er også generelt slapp og blir lett sett på som en "kjedelig" type :p

Hva er det du bruker å sjekke med blodet ditt?

 

Blodprøve? :p

 

Jeg mente selvsagt hvilken blodprøve. Det er hundrevis av forskjellige blodprøver en lege kan ta. Om de skulle tatt alle hver gang hadde det kostet mer enn en formue, og du hadde blitt tappet for så mye blod at du hadde blitt kvalm.
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tror jeg tar en time til legen imorgen og sjekker blodet :p uansett om jeg har hatt supert kosthold i flere dager må jeg sove etter jobb og jeg sover i flere timer. Er også generelt slapp og blir lett sett på som en "kjedelig" type :p

Hva er det du bruker å sjekke med blodet ditt?

 

Blodprøve? :p

 

Jeg mente selvsagt hvilken blodprøve. Det er hundrevis av forskjellige blodprøver en lege kan ta. Om de skulle tatt alle hver gang hadde det kostet mer enn en formue, og du hadde blitt tappet for så mye blod at du hadde blitt kvalm.

 

Vel, jeg tror jeg bare tok 1-2 ladninger med blod også sjekket de det blodet for ca 20 forskjellige verdier.

Lenke til kommentar

Møtte en dame i dag. Bak kassen på butikken. Som var veldig søt. Deilig og, da, hehe. Måten hun "oppførte" seg på gjorde at det boblet inni meg... hehe. Det er ganske deilig da. :) Jeg er glad jeg møtte hun, for det ga meg litt glede i hverdagen. :p

 

De fleste er attraktive, men noen gir deg en slags rus... ;)

 

True. Skal kjøpe meg noe heftig mat.

 

Kjøp grønnsaker (gulrot, agurk etc.) og sånn tzatziki... det er sunt, godt og lettvint.

Så bra TLLM:-) Det satte sikkert hun også pris på. Takes two to tango :) ....

 

Mat kan lett bli stress ja:-/ Spiser mest seint på dagen/kvelden. Kan gå til kl 19 00 uten mat, men sover lenge da...

Altfor lenge siden jeg lagde en salat, huff....er vel for lat:-/ :hm:

Lenke til kommentar

 

Så bra TLLM:-) Det satte sikkert hun også pris på. Takes two to tango :) ....

 

Tror ikke det. Føler meg mer som litt ekkel... men det kan være selvbildet mitt, da.

 

Ja, det er bare selvbildet ditt, uten tvil...synd at det skal stå i veien på den måten..

Det er alltid gøy når folk tør å vise følelsene sine på utsida. For de fleste er så avstengte ute blant fremmede. Så hvis noen skiller seg litt ut, er det bare bra.

Du er ikke ekkel fordi om du liker noens utstråling :nei:

Lenke til kommentar

Ja, det er bare selvbildet ditt, uten tvil...synd at det skal stå i veien på den måten..

Det er alltid gøy når folk tør å vise følelsene sine på utsida. For de fleste er så avstengte ute blant fremmede. Så hvis noen skiller seg litt ut, er det bare bra.

Du er ikke ekkel fordi om du liker noens utstråling :nei:

 

Gratulerer med dagen på etterskudd!

Lenke til kommentar

 

Ja, det er bare selvbildet ditt, uten tvil...synd at det skal stå i veien på den måten..

Det er alltid gøy når folk tør å vise følelsene sine på utsida. For de fleste er så avstengte ute blant fremmede. Så hvis noen skiller seg litt ut, er det bare bra.

Du er ikke ekkel fordi om du liker noens utstråling :nei:

 

Gratulerer med dagen på etterskudd!

 

Godnatt du. Bra du fikk sovetabletter:-)

Anstrengt? Prestasjonsangst?

Skulle ønske jeg var et sommerbarn, men er født i november:-)

Takk likevel du :)

Lenke til kommentar

Skal mye til å overdose, og så lenge du har så lave verdier som du har, er det helt trygt å ta opp til 10 000 IU / 250 mcg per dag. Bare ta en blodprøve igjen etter et par måneder.

 

 

Sløsing av fettsyrer som ellers kunne blitt brukt til energi i kroppen din kontra metabolisering av D-3 du ikke trenger(hvis du tar denne mengde hver dag, selvom jeg ser for meg 50% eller mer kastes bort da du ikke nevner inntak av mat?). På toppen av dette vil kroppen få en forhøyet kalsium-verdi du må være obs på. Sånn sett ikke helt trygt men selvfølgelig fult mulig å være føre var ift. sideeffekt(er).

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Godnatt du. Bra du fikk sovetabletter:-)

 

Bra & bra... blir jo helt slått ut i mange timer... la meg 02 i går, og har ligget til nå... skal ta halve dosen i kveld/natt, men da får jeg vel ikke sove, da...

 

Tror egentlig ikke det er hangover, er mer at kroppen begynner å skikkelig hvile når den først får begynt...

 

Var jo bare 20 mg Vallergan. Det er ikke noe "sterke" saker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...