Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Grøftekanter er ikke meningen å kjøre i altså. Sånn just sayin', i tilfelle du ikke visste det. :p

 

Kanskje det ble en god erstatning for alle de andre psykiske grøftene man har lett for å ramle i og at det ikke alltid lønner seg å la andre komme forbi først:) Så nå blir det kanskje lenge til neste gang ;) Jeg tolker det dithen i hvertfall nå fordi jeg vil gjerne holde meg unna disse :) Den grøfta tok alt for hele framtiden min :) Men takk for tipset så klart må bli litt mer føre var :) Bortsett fra det lurer jeg på hvordan jeg kan være mest mulig effektiv på kortest mulig tid ? Er skikkelig slapp nå, men må liksom få gjort noe før jeg må dra igjen. Har nettopp vært ute og gått i over en time også. Logger ut igjen fant på no lurt :p

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Kanskje det ble en god erstatning for alle de andre psykiske grøftene man har lett for å ramle i og at det ikke alltid lønner seg å la andre komme forbi først:) Så nå blir det kanskje lenge til neste gang ;) Jeg tolker det dithen i hvertfall nå fordi jeg vil gjerne holde meg unna disse :) Den grøfta tok alt for hele framtiden min :) Men takk for tipset så klart må bli litt mer føre var :) Bortsett fra det lurer jeg på hvordan jeg kan være mest mulig effektiv på kortest mulig tid ? Er skikkelig slapp nå, men må liksom få gjort noe før jeg må dra igjen. Har nettopp vært ute og gått i over en time også. Logger ut igjen fant på no lurt :p

Genial sang du fant! :eek:

 

Man, this thread so deep! :0

 

Hva for no lurt fant du på? :p

 

 

Jeg har ikke lyst til å gjøre noe, er trøtt og sliten. Men tvinger meg alikevel, siden jeg er så fornuftig og greier.

Lenke til kommentar

Kjenner ikke til økonomien din jeg. :p Jeg syntes WiMP fungerte veldig bra på mobil, Spotify har fullt av feil, mangler osv. WiMP er på mange måter ikke bedre, men tror de har mest potensialet i lengden. Selv bruker jeg Spotify, fordi der har jeg alle listene, og jeg er super vant med det.

 

 

On a side note, jeg tror jeg nettopp infiserte en annen tråd med psycho-prat. xD

Lenke til kommentar

On a side note, jeg tror jeg nettopp infiserte en annen tråd med psycho-prat. xD

 

Det er jo bare bullshit det der med at det er så mye klaging, latskap og storforlangendhet...

 

Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere.

 

Greia er at det er en annen tid. Vi har i større grad maskiner til å gjøre jobben for oss - såklart vi blir i dårligere form av det, men det har ikke noe med "moralsk forfall" å gjøre...

 

Syke er bedre stilt økonomisk enn tidligere, de slipper å tigge og leve på fattighuset - er det virkelig en grunn til å snakke om at vi syter for mye?

 

Når jeg ser på samfunnet ser jeg bare større ambisjoner enn hva jeg tror var da mine foreldre var unge - og deres foreldre igjen. Vi skal "bli til noe" alle sammen, det er ikke nok å klare å fø seg og sine. Er det ikke da bare naturlig at noen "faller".

Lenke til kommentar

Det er jo bare bullshit det der med at det er så mye klaging, latskap og storforlangendhet...

Det er jo egentlig det. Mye av denne negativiteten defineres jo som noe positivt for mange. Det brukes mye i humor.

 

Hvis man går dypere ned så er det så sinnsykt enkle begrunnelser på hvorfor folk gjør ditt, hvorfor vi har problemer etc.

 

Løsningen på alt er jo egentlig bare å finne sin egen lykkelighet. Klare å forme seg selv til å bli lykkelig slik det er og slik det blir.

 

For egentlig er alt det jeg sier bullshit, selv om det ikke er det, men hvis du vil, så kan du gjøre alt jeg sier om til bullshit. Det vil si, du kan velge bort din egen ulykkelighet. Problemet er bare å finne den, det er ikke det enkleste. Men det er en misforståelse igjen, fordi du finner den nødvendigvis ikke, du må endres. Fordi istedenfor å frigjør negativ energi inni deg selv, vil du gjøre det om til positiv energi.

 

 

Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere.

Perfekt eksempel på misforståelser. Det er veldig tydelig at den som skriver dette ikke har særlig empatisk forståelse for de det omtales.

 

Og det understreker egentlig hvorfor normer faktisk er viktig. Fordi det gjør at folk er på nærmere bølgelengde, at man forstår hverandre, at man kan formidle ting på en måte som kan bli forstått.

 

Det man ser der er jo bare et skille hvor normer, kultur eller nærmere bestemt "språket" har forandret seg.

 

Man har mange former for normer og kroppsspråk som signaliserer intensjoner, tanker og meninger. Det kan ofte bli misforstått (igjen, fordel at mest mulig deler samme oppfatning). Da er det enklere å leve sammen.

 

 

Verden er egentlig veldig håpløst. Fordi uansett hva man gjør, så er det krangler, konflikter, krig, misforståelser etc. Og når generasjon etter generasjon dør så må alt læres på nytt igjen.

 

Og egentlig så er jo bare dette et litt grått og negativt syn på det.

 

 

 

EDIT:

Er noe som helst av det jeg skriver relaterbart? Eller ser det bare ut som psychotalk for andre? :p

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
Perfekt eksempel på misforståelser. Det er veldig tydelig at den som skriver dette ikke har særlig empatisk forståelse for de det omtales.

 

Handler om "de gamles" syn på "de unge". Det sitatet tilskrives Sokrates. Altså 2500 år siden... allerede for 2500 år siden var det altså forfallet i gang. :p

 

(Er ikke sikker på om det stammer fra Sokrates, har hørt begge deler - men det er uansett fra riktig gamle dager.)

Lenke til kommentar

Det er også slik at man ikke kan ha et slikt objektivt syn på verden, fordi da passer man ikke inn med resten av befolkningen. Er det viktig for deg, og har det betydning for om du er lykkelig eller ei, så er det verste du kan gjøre å tenke.

 

Og det skal jeg slutte med. Resten av verden tenker ikke. :p

 

Man lever i en høyst subjektiv verden, lite korrekt, veldig urettferdig, veldig misforstått. Det må bare aksepteres. Er ingenting man kan gjøre med det. Fordi uansett hvor mye jeg liker å se på meg selv som objektiv, så er jeg like subjektiv som alle andre!

 

Du kan lage uendelige konklusjoner. Tjener man noe med det? Er ikke målet bare å være lykkelig og have a good time?

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Nei, tror jeg forstår poenget ditt... du sier at ens død er en annens brød...?

Jeg føler at det er spot on. Men at det samtidig bare en av tusenvis av "konklusjoner". Jeg har alltid, siden jeg var liten tenkt dypt om alt. Til det punktet hvor jeg føler jeg forstår så mange forskjellige synspunkter at det blir forvirrende.

 

Til et punkt må du bare si fuck it og velge din egen vei. I guess. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...