Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

En ting som irriterer meg litt med, kjøretøyet mitt, aka kroppen min, er at den krever så utrolig mye brensel for å fungere. Å måtte spise flere ganger for dagen, synes jeg ofte blir for mye.

Blir det kjedelig å spise? Mye stress? Eller dårlig appetitt?

 

Alt du lister opp ;) . Krever også ressurser og planlegging. Meeeen, skal vel egentlig ikke klage, jeg må bare få inn bedre rutiner når det kommer til mat.
Lenke til kommentar

 

Alt du lister opp ;) . Krever også ressurser og planlegging. Meeeen, skal vel egentlig ikke klage, jeg må bare få inn bedre rutiner når det kommer til mat.

Jeg kan være dårlig til å spise før middag, jeg... syns jo middag smaker bedre enn knekkebrød... :p

 

True. Skal kjøpe meg noe heftig mat.
Lenke til kommentar

Møtte en dame i dag. Bak kassen på butikken. Som var veldig søt. Deilig og, da, hehe. Måten hun "oppførte" seg på gjorde at det boblet inni meg... hehe. Det er ganske deilig da. :) Jeg er glad jeg møtte hun, for det ga meg litt glede i hverdagen. :p

 

De fleste er attraktive, men noen gir deg en slags rus... ;)

 

True. Skal kjøpe meg noe heftig mat.

 

Kjøp grønnsaker (gulrot, agurk etc.) og sånn tzatziki... det er sunt, godt og lettvint.

Lenke til kommentar

Møtte en dame i dag. Bak kassen på butikken. Som var veldig søt. Deilig og, da, hehe. Måten hun "oppførte" seg på gjorde at det boblet inni meg... hehe. Det er ganske deilig da. :) Jeg er glad jeg møtte hun, for det ga meg litt glede i hverdagen. :p

 

De fleste er attraktive, men noen gir deg en slags rus... ;)

Hadde også en fin tur på butikken :) . Møtte noen kjentfolk, og det er alltids artig.

 

 

True. Skal kjøpe meg noe heftig mat.

Kjøp grønnsaker (gulrot, agurk etc.) og sånn tzatziki... det er sunt, godt og lettvint.

 

Nå koser jeg meg med en mango :) . Og skal steke noe kjøtt og grønnsaker i en slags pytt i panne :) .
Lenke til kommentar

Jeg og sliter med å gidde å mate meg selv. Dårlig kombo med trening..............

Sant. Derfor jeg sluttet å trene styrke, da jeg rett og slett ikke fikk i meg mat, og når man trener må man i tillegg få i seg nok proteiner, som kan være hardt.

 

Tenkte å prøve å lage hjemmelagde proteinbars, da blir det i hvert fall lettere å få i seg akkurat det :) .

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg tar en time til legen imorgen og sjekker blodet :p uansett om jeg har hatt supert kosthold i flere dager må jeg sove etter jobb og jeg sover i flere timer. Er også generelt slapp og blir lett sett på som en "kjedelig" type :p

Tar selv ganske drøyt med vitaminer og mineraler. Tror det hjelper litt på.

 

Min liste er:

 

Orange Triad (sterk multi-vitamin/mineral++)

Ekstra magnesium, calsium og D3.

K2, inositol og choline.

GABA (neutransmitter stoff)

L-theanine

Omega 3

Og skal starte med 5-HTP (øker serotonin nivåene).

Endret av Rescue me
Lenke til kommentar

 

Jeg tror jeg tar en time til legen imorgen og sjekker blodet :p uansett om jeg har hatt supert kosthold i flere dager må jeg sove etter jobb og jeg sover i flere timer. Er også generelt slapp og blir lett sett på som en "kjedelig" type :p

Tar selv ganske drøyt med vitaminer og mineraler. Tror det hjelper litt på.

 

Min liste er:

 

Orange Triad (sterk multi-vitamin/mineral++)

Ekstra magnesium, calsium og D3.

K2, inositol og choline.

GABA (neutransmitter stoff)

L-theanine

Omega 3

Og skal starte med 5-HTP (øker serotonin nivåene).

Hvordan tar du dette da? Kosttilskudd i form av piller fra dagligvaren?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror jeg tar en time til legen imorgen og sjekker blodet :p uansett om jeg har hatt supert kosthold i flere dager må jeg sove etter jobb og jeg sover i flere timer. Er også generelt slapp og blir lett sett på som en "kjedelig" type :p

Tar selv ganske drøyt med vitaminer og mineraler. Tror det hjelper litt på.

 

Min liste er:

 

Orange Triad (sterk multi-vitamin/mineral++)

Ekstra magnesium, calsium og D3.

K2, inositol og choline.

GABA (neutransmitter stoff)

L-theanine

Omega 3

Og skal starte med 5-HTP (øker serotonin nivåene).

 

Hvordan tar du dette da? Kosttilskudd i form av piller fra dagligvaren?

 

Tar det som kosttilskudd som selges i piller. Selger ikke slikt i Norge, da det er så mye begrensninger med grenseverdier og mange kosttilskudd som ikke selges uten resept.

 

Heldigvis er det bare å bestille fra et annet EU/EØS land, for en forbruk for inntil 3 måneder. Selv bruker jeg http://www.ebay.co.uk/ , bare pass på at varen er i et land innenfor EU/EØS (det meste ligger i UK). Også er det jo greit å være litt obs på mva-grensen på 200 kroner.

Endret av Rescue me
Lenke til kommentar

Omega-3-tilskudd er bra... folk flest får nok ikke i seg nok av dette daglig, ellers.

D3 vil jeg påstå er den viktigste ;) . For det er så jævlig lite sol her nord (i hvert fall nord i nord :p ). Fet fisk og sjøgress/alger tror jeg er en av få matkilder med mye D vitamin, ellers er resten så si fra solen.
Lenke til kommentar

 

Jeg tror jeg tar en time til legen imorgen og sjekker blodet :p uansett om jeg har hatt supert kosthold i flere dager må jeg sove etter jobb og jeg sover i flere timer. Er også generelt slapp og blir lett sett på som en "kjedelig" type :p

Hva er det du bruker å sjekke med blodet ditt?

 

Selv spurte jeg om en komplett blodtest for å sjekke alle vitamin og mineralverdier ++++ i høst, fikk ikke en helt komplett en, men ble testet for en del i hvert fall :) .

Lenke til kommentar

 

D3 vil jeg påstå er den viktigste ;)

 

Jeg begynte med 20 mcg vitamin D for noen måneder siden, siden blodprøven kunne avsløre at jeg hadde på grensen til mangel... men den oppfølgende blodprøven viste ikke høyere nivåer... men så hadde jeg bare tatt dem et par uker, da - en må kanskje vente lenger for å se resultater?

 

20 mcg er 800 IU. Selv tar jeg 3600 IU hver dag nå, selv om det er sommer, og øker enda litt mer på vinteren.

 

Har du veldig dårlig verdier kan det ta lang tid å få dem opp. Øk dosen til i 100 - 200 mcg / 4000 - 8000 IU over en periode (et par måneder), og ta så en ny blodprøve.

Endret av Rescue me
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...