Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Nå tar jeg fotbad og snaikt maske og drikker te :) Er trøtt så går snart og legger meg. Har allltid trodd på Gud ;-)

 

Sov godt :)

 

Morsomt med delfin i oslofjorden :)

Godnatt solstråle :)

 

Bra du alltid har trodd på Gud. Du er jamen sterk i troen:-)

Ja, det har vært delfiner i Oslofjorden før også. Great:-)

Du pleier ditt Gudstempel godt. Herlig m fotbad innimellom. Tær kan ellers bli temmelig stinkende( :yucky: ) :)

 

:thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Supert :)

 

Vel, ifølge Diabetesforbundet har 175.000 nordmenn diabetes 2 uten å vite det... kan vel ikke være så alvorlig om de går rundt og tror de er friske? Diabetes kan selvsagt være veldig alvorlig, men det virker jo som ganske mange er mildt rammet...

 

Ja, alle spiser jo altfor mye sukker i disse moderne tider.

Eneste sukkeret jeg har fått i meg i dag, er sukkeret jeg hadde i kaffelatten 2 ganger, og i teen 1 gang. Pluss en lettøl. Men det blir nok en del sukker ut på natta. :wee:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte First Price Cola Free (sukkerfri). Men den var ikke god! Cola Zero / Pepsi Max er mye bedre.

Ja, men dyrere. Fornuftig gjort å kjøpe den billigste da:-) Sjøl kjenner jeg ikke forskjell, fordi jeg så sjeldent drikker brus. Drikker mye bjørkete. Har plukka bjørkebladene sjøl, på våren. kan anbefales. (litt for seint å plukke bjørkeblader nå da)

Lenke til kommentar

Sitter med te og slapper av i varmen, og lurer på om jeg skal gå å legge meg etter teen :) Orker ikke å gjøre noe nå allikevel. SÅ det blir litt kjedelig å sitte oppe. Arket har fallt av plata også pga dårlig tape. Ja nå vil jeg pleie føttene hver dag framover fordi de går så mye. stakkars dem :) Og det er jo bra for resten av kroppen også :) skal massere dem jeg nå :D De var litt skitne må ta fotbad først :) Blir veldig trøtt av fotbad også :)mmm Det var godt for slitne føtter å sette dem oppi varmt vann :) Har vært på stranda i nesten 6 timer i dag så litt slapp nå og søvnig pluss at jeg stod opp før syv i dag også :) Kunne jo prøvd å tegne samtidig:) Prøver igjen å tape på nytt :love: Da var jeg nesten klar nå har jeg tegnesaker også her. Det hadde jeg ikke sist, Hadde ikke motivasjon nok til å reise meg å hente det :D Måtte lage meg mat nå og. Tok youghurt med kornblanding med rosiner og nøtter nå ;) Må reise meg engang til. Men jeg har tapet ferdig og er egentlig klar. Må en ting til bare. Og nå er jo fotbadet kaldt, så fylle på det igjen også :) hehe innen den tid har vel arket falt av igjen :D

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehe :) jeg fikk tegnet har på profilbildet mitt nå og kom så langt. Om det blir bra når det er ferdig, så får drømmemannen min det , men det er nesten 1 meter bredt :) Håper jeg fortsetter i morgen :) Men er veldig glad jeg hadde den roen igjen ikveld :)Nå blir det å massere føttene å legge seg på spikermamatta i :) Må opp tidlig!

 

God natta ;)

Kan godt gi et bibelvers også når jeg kommer så langt :)

 

Kristi offer tar bort synden
10Loven inneholder bare en skygge av alt det gode som skulle komme, ikke det sanne bildet av tingene. Hvert år bæres det fram offer som stadig er de samme, men med disse makter ikke loven å gjøre dem som ofrer, fullkomne. 2 Ellers hadde de vel holdt opp med å bære fram offer? For hvis de som deltar i gudstjenesten, var blitt renset én gang for alle, ville de ikke lenger ha noen bevissthet om synd. 3 Men ofrene er hvert år en påminning om synd. 4 For blodet av okser og bukker kan umulig ta bort synder.
5 Derfor sier Kristus når han kommer inn i verden:
Slaktoffer og offergave ville du ikke ha,
men en kropp gjorde du i stand til meg;

6 brennoffer og syndoffer hadde du ingen glede i.

7 Da sa jeg: Se, her kommer jeg
for å gjøre din vilje, Gud.
I bokrullen er det skrevet om meg.

8 Først sier han: Slaktoffer og offergaver, brennoffer og syndoffer ville du ikke ha og hadde du ikke glede i, enda det er slike offer som bæres fram etter loven. 9 Deretter sier han: Se, her kommer jeg for å gjøre din vilje. Han opphever det første for å la det andre gjelde. 10 I kraft av denne viljen er vi blitt helliget ved at Jesu Kristi kropp ble båret fram som offer én gang for alle.
11 Alle prester står daglig og gjør tjeneste og bærer gang på gang fram de samme ofrene, som aldri kan ta bort synder. 12 Men Jesus har for alltid båret fram et eneste offer for synder og satt seg ved Guds høyre hånd. 13 Nå venter han bare på at hans fiender skal bli lagt som skammel for føttene hans. 14 For ved en eneste offergave har han for alltid gjort dem som helliges, fullkomne. 15 Også Den hellige ånd vitner for oss om dette. For først sier han:

16 Dette er pakten jeg vil slutte med dem
i dager som kommer, sier Herren:
Jeg vil legge mine lovbud i deres hjerte
og skrive dem i deres sinn.

17 Og så:
Jeg vil ikke lenger huske
syndene deres og all deres urett.

18 Men der det er tilgivelse for syndene, trengs det ikke lenger noe offer for synd.
Frimodighet og bekjennelse i menigheten
19 Så har vi da, søsken, frimodighet ved Jesu blod til å gå inn i helligdommen, 20 dit han har innviet en ny og levende vei for oss gjennom forhenget, som er hans kropp. 21 Og siden vi har en så stor prest over Guds hus, 22 så la oss komme fram med oppriktig hjerte og full visshet i troen, med hjertet renset for vond samvittighet og kroppen badet i rent vann.
23 La oss holde urokkelig fast ved bekjennelsen av håpet, for han som ga løftet, er trofast. 24 La oss ha omtanke for hverandre, så vi oppgløder hverandre til kjærlighet og gode gjerninger. 25 Og la oss ikke holde oss borte når menigheten vår samles, som noen har for vane. La oss heller oppmuntre hverandre, og det så mye mer som dere ser at dagen nærmer seg.
26 Fortsetter vi å synde med vitende og vilje etter at vi har lært sannheten å kjenne, da finnes det ikke lenger noe offer for synder. 27 Forferdelig er det vi da har i vente: Dommen og Guds brennende iver skal fortære dem som står ham imot. 28 Den som forkaster Moseloven, møter ingen barmhjertighet, men må dø på to eller tre vitners ord. 29 Hvor mye strengere straff synes dere ikke den fortjener som har trampet Guds Sønn under fot, vanhelliget paktens blod som han selv er blitt helliget ved, og spottet nådens Ånd? 30 Vi kjenner jo ham som har sagt: Straffen hører meg til, jeg skal gjengjelde. Og videre: Herren skal dømme sitt folk. 31 Det er forferdelig å falle i hendene på den levende Gud!
32 Men tenk nå tilbake på den første tiden, den gangen dere ble opplyst og siden holdt ut i de lidelsene dere måtte kjempe med. 33 Snart ble dere hånt og plaget for øynene på folk, snart gjorde dere felles sak med andre som måtte gjennomgå det samme. 34 Ja, dere led med dem som satt i fengsel, og fant dere med glede i at det dere eide, ble røvet fra dere. For dere visste at dere eier noe som er bedre, og som varer.
35 Kast ikke vekk frimodigheten! For den gir stor lønn. 36 Dere trenger utholdenhet, så dere kan gjøre Guds vilje og vinne det som er lovet.

37 For ennå er det bare en kort stund,
så kommer han som skal komme,
og han skal ikke drøye.

38 Min rettferdige skal leve ved tro;
men trekker han seg unna,
har min sjel ingen glede i ham.

39 Men vi er ikke av dem som trekker seg unna og går fortapt; vi er av dem som tror og berger sin sjel.

 

Vitnesbyrd om tro
11Troen er et pant på det vi håper, et bevis for det vi ikke ser. 2 For sin tro fikk de gamle godt vitnesbyrd. 3 I tro forstår vi at verden er skapt ved Guds ord, og at det vi ser, har sitt opphav i det usynlige.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Fortsetter vi å synde med vitende og vilje etter at vi har lært sannheten å kjenne, da finnes det ikke lenger noe offer for synder. 27 Forferdelig er det vi da har i vente: Dommen og Guds brennende iver skal fortære dem som står ham imot. 28 Den som forkaster Moseloven, møter ingen barmhjertighet, men må dø på to eller tre vitners ord. 29 Hvor mye strengere straff synes dere ikke den fortjener som har trampet Guds Sønn under fot, vanhelliget paktens blod som han selv er blitt helliget ved, og spottet nådens Ånd? 30 Vi kjenner jo ham som har sagt: Straffen hører meg til, jeg skal gjengjelde. Og videre: Herren skal dømme sitt folk. 31 Det er forferdelig å falle i hendene på den levende Gud!

 

Bevis for at "som far så sønn" ikke stemmer... :D

Lenke til kommentar

hehe :) jeg fikk tegnet har på profilbildet mitt nå og kom så langt. Om det blir bra når det er ferdig, så får drømmemannen min det , men det er nesten 1 meter bredt :) Håper jeg fortsetter i morgen :) Men er veldig glad jeg hadde den roen igjen ikveld :)Nå blir det å massere føttene å legge seg på spikermamatta i :) Må opp tidlig!

 

God natta ;)

Kan godt gi et bibelvers også når jeg kommer så langt :)

 

Kristi offer tar bort synden

10Loven inneholder bare en skygge av alt det gode som skulle komme, ikke det sanne bildet av tingene. Hvert år bæres det fram offer som stadig er de samme, men med disse makter ikke loven å gjøre dem som ofrer, fullkomne. 2 Ellers hadde de vel holdt opp med å bære fram offer? For hvis de som deltar i gudstjenesten, var blitt renset én gang for alle, ville de ikke lenger ha noen bevissthet om synd. 3 Men ofrene er hvert år en påminning om synd. 4 For blodet av okser og bukker kan umulig ta bort synder.

5 Derfor sier Kristus når han kommer inn i verden:

Slaktoffer og offergave ville du ikke ha,

men en kropp gjorde du i stand til meg;

 

6 brennoffer og syndoffer hadde du ingen glede i.

 

7 Da sa jeg: Se, her kommer jeg

for å gjøre din vilje, Gud.

I bokrullen er det skrevet om meg.

8 Først sier han: Slaktoffer og offergaver, brennoffer og syndoffer ville du ikke ha og hadde du ikke glede i, enda det er slike offer som bæres fram etter loven. 9 Deretter sier han: Se, her kommer jeg for å gjøre din vilje. Han opphever det første for å la det andre gjelde. 10 I kraft av denne viljen er vi blitt helliget ved at Jesu Kristi kropp ble båret fram som offer én gang for alle.

11 Alle prester står daglig og gjør tjeneste og bærer gang på gang fram de samme ofrene, som aldri kan ta bort synder. 12 Men Jesus har for alltid båret fram et eneste offer for synder og satt seg ved Guds høyre hånd. 13 Nå venter han bare på at hans fiender skal bli lagt som skammel for føttene hans. 14 For ved en eneste offergave har han for alltid gjort dem som helliges, fullkomne. 15 Også Den hellige ånd vitner for oss om dette. For først sier han:

 

16 Dette er pakten jeg vil slutte med dem

i dager som kommer, sier Herren:

Jeg vil legge mine lovbud i deres hjerte

og skrive dem i deres sinn.

17 Og så:

Jeg vil ikke lenger huske

syndene deres og all deres urett.

18 Men der det er tilgivelse for syndene, trengs det ikke lenger noe offer for synd.

Frimodighet og bekjennelse i menigheten

19 Så har vi da, søsken, frimodighet ved Jesu blod til å gå inn i helligdommen, 20 dit han har innviet en ny og levende vei for oss gjennom forhenget, som er hans kropp. 21 Og siden vi har en så stor prest over Guds hus, 22 så la oss komme fram med oppriktig hjerte og full visshet i troen, med hjertet renset for vond samvittighet og kroppen badet i rent vann.

23 La oss holde urokkelig fast ved bekjennelsen av håpet, for han som ga løftet, er trofast. 24 La oss ha omtanke for hverandre, så vi oppgløder hverandre til kjærlighet og gode gjerninger. 25 Og la oss ikke holde oss borte når menigheten vår samles, som noen har for vane. La oss heller oppmuntre hverandre, og det så mye mer som dere ser at dagen nærmer seg.

26 Fortsetter vi å synde med vitende og vilje etter at vi har lært sannheten å kjenne, da finnes det ikke lenger noe offer for synder. 27 Forferdelig er det vi da har i vente: Dommen og Guds brennende iver skal fortære dem som står ham imot. 28 Den som forkaster Moseloven, møter ingen barmhjertighet, men må dø på to eller tre vitners ord. 29 Hvor mye strengere straff synes dere ikke den fortjener som har trampet Guds Sønn under fot, vanhelliget paktens blod som han selv er blitt helliget ved, og spottet nådens Ånd? 30 Vi kjenner jo ham som har sagt: Straffen hører meg til, jeg skal gjengjelde. Og videre: Herren skal dømme sitt folk. 31 Det er forferdelig å falle i hendene på den levende Gud!

32 Men tenk nå tilbake på den første tiden, den gangen dere ble opplyst og siden holdt ut i de lidelsene dere måtte kjempe med. 33 Snart ble dere hånt og plaget for øynene på folk, snart gjorde dere felles sak med andre som måtte gjennomgå det samme. 34 Ja, dere led med dem som satt i fengsel, og fant dere med glede i at det dere eide, ble røvet fra dere. For dere visste at dere eier noe som er bedre, og som varer.

35 Kast ikke vekk frimodigheten! For den gir stor lønn. 36 Dere trenger utholdenhet, så dere kan gjøre Guds vilje og vinne det som er lovet.

 

37 For ennå er det bare en kort stund,

så kommer han som skal komme,

og han skal ikke drøye.

 

38 Min rettferdige skal leve ved tro;

men trekker han seg unna,

har min sjel ingen glede i ham.

39 Men vi er ikke av dem som trekker seg unna og går fortapt; vi er av dem som tror og berger sin sjel.

 

Vitnesbyrd om tro

11Troen er et pant på det vi håper, et bevis for det vi ikke ser. 2 For sin tro fikk de gamle godt vitnesbyrd. 3 I tro forstår vi at verden er skapt ved Guds ord, og at det vi ser, har sitt opphav i det usynlige.

Herregud, for et patetisk liv du har.

Lenke til kommentar

Sabell, tror det er lurest av deg at du forbeholder bibelversa dine til "prekestolen"-forumet, det er der de hører hjemme vet du. Ikke her. :nei:

 

Fortsett med det andre da, bare koselig det :yes:

 

Er det en akt du har tegna?

 

Vi kan jo slå oss sammen i et kunstnerkollektiv, du, tllm, og jeg, he he

Lenke til kommentar

Sabell, tror det er lurest av deg at du forbeholder bibelversa dine til "prekestolen"-forumet, det er der de hører hjemme vet du. Ikke her. :nei:

 

Fortsett med det andre da, bare koselig det :yes:

 

Er det en akt du har tegna?

 

Vi kan jo slå oss sammen i et kunstnerkollektiv, du, tllm, og jeg, he he

japp og kommet litt videre på den nå i kveld :) Litt kiipt for meg og ikke kunne dele bibelvers her da :/

 

Fordi det er en del av min væren å dele det. Og da får jeg ikke vært meg selv her heller.

 

Godnatt Hebbelilla :) Det går bra nå fått min egen bibelvers tråd t.o.m :) Takk Gud for en nydelig dag :) Ble litt lenge oppe her i dag. Men vet du hva i går sovna jeg på spikermatta og våkna med den langt inn i ryggen midt i nattan. hehe :) Håper jeg ikke gjør det i gjen nå:)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Sabell, tror det er lurest av deg at du forbeholder bibelversa dine til "prekestolen"-forumet, det er der de hører hjemme vet du. Ikke her. :nei:

 

Fortsett med det andre da, bare koselig det :yes:

 

Er det en akt du har tegna?

 

Vi kan jo slå oss sammen i et kunstnerkollektiv, du, tllm, og jeg, he he

japp og kommet litt videre på den nå i kveld :) Litt kiipt for meg og ikke kunne dele bibelvers her da :/

 

Fordi det er en del av min væren å dele det. Og da får jeg ikke vært meg selv her heller.

 

Godnatt Hebbelilla :) Det går bra nå fått min egen bibelvers tråd t.o.m :) Takk Gud for en nydelig dag :) Ble litt lenge oppe her i dag. Men vet du hva i går sovna jeg på spikermatta og våkna med den langt inn i ryggen midt i nattan. hehe :) Håper jeg ikke gjør det i gjen nå :)

 

My God, du er flink til å tegne! Nå er den mye bedre! (akten)

 

Ja, men du utsetter deg for latterliggjøring når du poster så mye bibelvers. Skjønner at du liker å dele bibelvers, men her virker det mot sin hensikt å gjøre det. I hvert fall i så svære mengder.

 

 

 

Auda, sikkert ikke godt å sovne på spikermatta:-/

 

Godnatt (men du har vel lagt deg). Av og til er det godt å sette punktum for en dag. :) Og vite at morgendagen blir annerledes, om ikke så mye bedre da :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...