Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

 

Nå må du ikke slite deg ut med å være der for faren din da. Du må "ta deg fri" innimellom. Det er egentlig ikke din oppgave å "redde" pappaen din. (selv ikke med Guds hjelp) En altfor stor oppgave, tror jeg. Høres bare litt slitsomt ut...Han er sikkert et herlig menneske og alt det, men han har nå drukket i 40 år. Og det er ikke bare bare for deg å få ham til å slutte med det nå. Gi det tid, og ikke prøv å kjempe hans kamp for ham. Det sier jeg bare fordi jeg er litt bekymra for deg, for at du har tatt på deg en altfor stor oppgave. Og fordi jeg syns at du skal slappe litt av og nyte ditt unge liv, mens du kan. :)

 

Synd at du får sett drømmemannen bare i noen minutter hver dag (i det siste)..Det var dårlig....Da hadde jeg også blitt frustrert altså. Prøv å ikke legge for stor vekt på "forholdet". Jeg syns du skulle finne noen som bor i nærheten. Det tror jeg du trenger mere enn en som bor på den andre sida av jordkloden. Selv om du liker ham. Kanskje det er lettere å "elske" på avstand også?

 

Ha en fin dag :):)

 

Jeg er fornøyd med sånn som det er med drømmemannen min og meg. Og han sier vi kommer til å få masse tid og møtes en dag. Men nå så er jeg i min del av livet som gjør at det vil ta litt tid før vi kommer dit også må vi ble bedre kjent også

 

Pappan min er jeg bare glad for å kunne være der for så lenge han er villig til å endre seg å gjøre noe med livet sitt selv også. Og det unner jeg ham. For hadde det vært han som var edru og jeg i dritt så ville han unnet med det også .Og nå gleder han seg til i morgen å drikke kaffe med meg Og det gjør jeg også. Samtidig som jeg får litt avveksling fra nettet og kommer meg ut litt mer enn vanlig tidlig på morgenen og når jeg da kommer hjem igjen før jeg må dra i gjen så har jeg både gjort noe for meg selv og han. Og jeg har bare godt av det. Dessuten er jeg ganske sterk, men jeg må tenke på meg selv også. Og det gjør jeg ved å støtte han så mye jeg orker. Og det er en glede for meg. Og Gud hjelper oss også .Og han fortjener det virkelig også. Og nå ser han veldig fram til neste møteogså lurte han på om vi kunne dra på stranda sammen i morgen også.Det er noe som har skjedd allerede. Og jeg vet at Gud hjelper meg. Men igår var det slitsomt så klart også. Men det bra det og for å bli sterkere.Og det er aldri forsent. Selv en 70 år gammel alkoholiker kan bli en fresh 73 åring.Og det er ikke jeg som skal ta meg av faren min. Det er Gud. Men jeg kan være en del av den veien for ham et lite stykke på veien til Gud tar over for meg også. Og det er ikke så lenge til tror jeg. Og det er enda en stund til han er 70 også. Innen den tid har jeg giftet meg og fått barn også og han har kommet i brulyppet uten å bli full også. Men pappa begynte som 14 åring å drikke. Og siden har han gått den veien...Dessverre. Men der det er liv er det fremdeles håp Og han ber hver kveld også.Kanskje han nå virkelig har blitt bønnhørt. Isåfall har jeg blitt det.Fordi han var på vei til å gi opp også. Mennå er det lys som skinner i han og det lyset vil bli stort. Og da kan jeg også virkelig se opp til han mer også. Og jeg trenger å vite mer hvordan det er også. Har alltid sett opp til han egentlig, men jeg vil gjøre det uten at han blir lurt også.Men han er sterk også så vet det kommer til å gå bra. Han prøvde engang for 20 år siden sa han i stad og gå på AA, men da trengte han mer støtte. For hvis ikke så ville han klart det. Men nå kan vi prøve igjen. Og jeg ber om at han er Guds barn og Gud som far tar seg av han alt han kan nå. Så han blir født på ny også. Og det gjør han!. Og det som er morro er jo å se han våkne mer og mer til liv.Og det kommer Gud til å ta seg av ved å vekke han mer og mer. Hehe her ble det mange smileys.så tok de bort :)

 

Okey, tror du gjør det som er rett for deg :) (var bare litt bekymra i går, fordi du virka litt sliten)

Kjempebra altså, at du trives med situasjonen, både mht faren din og med drømmemannen:-)

 

I dag har jeg fått bada, kjempedeilig temperatur på vannet. Supert når man får brukt sommeren til det den er ment for. Nytes:-)

 

Nå skal jeg spise pasta, m mm....

 

Og kanskje skrive til min "drømmemann". Neida, he he....Veldig overdrevent. Bare et nytt bekjentskap på nettet. Vet ikke hva jeg syns egentlig. Føler ikke noen spesiell kjemi, selv om han virker veldig grei. Men han er ca. på min alder, og det føles "åpent" på en måte. We'll se...

 

Ha en fin kveld :wee:

Endret av hebbelilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:)

 

Jeg har noen ytre påvirkinger som er veldig vanskelig for meg å bli kvitt, men må gjøre det beste ut av den situasjonen man er i...

 

Arbeide seg litt og litt framover. Ta litt her og litt der dra opp noe ugress. Men inntil nå så får jeg ikke gjort ting jeg selv føler jeg ønsker aller mest. Men det kommer kanskje etterhvert. Fordi sånn som det er nå, så strever jeg en del med både det ene og det andre og selvom de på krimvakta har snakket med han fortsetter han også. Også er det moren min og resten av dem strever med sitt også. Og jeg blir litt gal av det noen ganger. Og nettet blir min tilflukt når det er vanskelig også-

 

Og i dag så kunne jeg feks ønsket at jeg ikke hadde telefon i det hele tatt, men kommer til å slå den av igjen også. Og ønsket at jeg ikke var der jeg var nå også. Men det er jeg. Så da finner man løsninger her og nå. Også finner jeg ut hva som gjør så ting løsner og ikke. Nå har feks moren min ringt meg fem ganger i dag og denne andre har vært her på døra mi også. Og nå er det vel sånn at jeg heller ønsket jeg var hos drømmemannen enn her for alt i verden også. Men det er ikke det som vil løsne problemene. Å flykte...

 

Men jeg vil prøve å konsentrere meg alt jeg kan nå for pappa og meg også vil det andre siden jeg blir veldig sliten la seg ordne snart :) Men jeg fant ut at jeg er litt synsk i dag også :/ Litt dessverre egentlig. Fordi jeg trodde lenge noe som ikke var helt bra også viste det seg å være sant. Men jeg gjorde ikke noe med det. Vile bare finne ut om det stemte det jeg trodde. Og jeg har ikke alltid kontroll på hva jeg tror heller. Og jeg tror mye rart noen ganger både dårlig og godt. Var på stranda i stad jeg også

 

Også ville jeg hjem å rydde litt slappe av å tegne også ville jeg faktisk lage pasta kyllingpølser og litt salat, men når jeg kom hjem fikk jeg denne ytre påvirkningen og endet så og si her i stedet. Og det er noe jeg må jobbe med en del. for og ikke bli påvirket negativt, men da må jeg rydde noen ut av veien min også. Men det ser umulig ut så jeg får lyst til å flykte enda mer, men jeg vil jo flytte også. Men da må jeg jobbe med de tingene som erviktigst for meg, men det får jeg ikke gjort så lenge det er som det er heller. Så da blir det litt sånn "jobbing" her i stedet :) Men det er med på og løsne ting det også for som nå så skjønner jeg at jeg må prøve å stenge ute helt alt som drar meg ned også.Og at jeg må bli enda sterkere også. Og virkelig ta mer tak kommer til å ringe krimvakta i morgen også. Fordi jeg har behov for å tenke på mitt ve og vel mer. Nå gråter jeg. Er sliten.orket ikke lage mat engang heller men har spist chilinøtter. Men i morgen så har jeg tenkt til å gå inn og løsne litt mer Gud vil hjelpe meg og beskytte meg.

 

Men denne som oppsøker meg hele tiden kan bare prøve seg å komme engang til i nærheten eller ta kontakt fordi da får jeg noen til skremme han i stedet. For nå er det nok.

Men det blir en kamp inni meg også. Og nå bekymrer jeg meg egentlig for morgen dagen også.

Fordi det er liksom aldri fred å få omtrent. Kanskje jeg bare skal pakke å dra til den andre siden av kloden ;) Starte med blanke ark :) Båse i alt :) Jeg kan spørre om han tar meg i mot om jeg kommer til helga :) Fordi jeg trenger bare litt fred fra det meste egentlig. Men da er det det med å tørre det da. Også må jeg hjelpe pappa først fordi nå er vi så godt i gang :) Dessuten kommer jeg dit snart allikevel uten å måtte flykte :)

 

Lykke til Hebbelilla :)

 

Og sov godt :)

 

Går og legger meg på spikermatta nå :) opp tidligere enn i dag :) Det blir en fin dag i morgen ;) ta litt mer ugress :) Selvom ugress er godt for noe det også, men nå er det blomstene som trenger litt mer plass :)

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

:)

 

Jeg har noen ytre påvirkinger som er veldig vanskelig for meg å bli kvitt, men må gjøre det beste ut av den situasjonen man er i...

 

Arbeide seg litt og litt framover. Ta litt her og litt der dra opp noe ugress. Men inntil nå så får jeg ikke gjort ting jeg selv føler jeg ønsker aller mest. Men det kommer kanskje etterhvert. Fordi sånn som det er nå, så strever jeg en del med både det ene og det andre og selvom de på krimvakta har snakket med han fortsetter han også. Også er det moren min og resten av dem strever med sitt også. Og jeg blir litt gal av det noen ganger. Og nettet blir min tilflukt når det er vanskelig også fordi det er mye jeg verken sier her eller i irl. Så blir med det alene og det er litt tungt.

 

Og i dag så kunne jeg feks ønsket at jeg ikke hadde telefon i det hele tatt, men kommer til å slå den av igjen også. Og ønsket at jeg ikke var der jeg var nå også. Men det er jeg. Så da finner man løsninger her og nå. Også finner jeg ut hva som gjør så ting løsner og ikke. Nå har feks moren min ringt meg fem ganger i dag og denne andre har vært her på døra mi også. Og nå er det vel sånn at jeg heller ønsket jeg var hos drømmemannen enn her for alt i verden også. Men det er ikke det som vil løsne problemene. Å flykte...

 

Men jeg vil prøve å konsentrere meg alt jeg kan nå for pappa og meg også vil det andre siden jeg blir veldig sliten la seg ordne snart :) Men jeg fant ut at jeg er litt synsk i dag også :/ Litt dessverre egentlig. Fordi jeg trodde lenge noe som ikke var helt bra også viste det seg å være sant. Men jeg gjorde ikke noe med det. Vile bare finne ut om det stemte det jeg trodde. Og jeg har ikke alltid kontroll på hva jeg tror heller. Og jeg tror mye rart noen ganger både dårlig og godt. Var på stranda i stad jeg også

 

Også ville jeg hjem å rydde litt slappe av å tegne også ville jeg faktisk lage pasta kyllingpølser og litt salat, men når jeg kom hjem fikk jeg denne dritt påvirkningen og endet så og si her i stedet. Og det er noe jeg må jobbe med en del. for og ikke bli påvirket negativt, men da må jeg rydde noen ut av veien min også. Men det ser umulig ut så jeg får lyst til å flykte enda mer, men jeg vil jo flytte også. Men da må jeg jobbe med de tingene som erviktigst for meg, men det får jeg ikke gjort så lenge det er som det er heller. Så da blir det litt sånn "jobbing" her i stedet :) Men det er med på og løsne ting det også for som nå så skjønner jeg at jeg må prøve å stenge ute helt alt som drar meg ned også.Og at jeg må bli enda sterkere også. Og virkelig ta mer tak kommer til å ringe krimvakta i morgen også. Fordi jeg har behov for å tenke på mitt ve og vel mer. Nå gråter jeg. Er sliten.orket ikke lage mat engang heller men har spist chilinøtter. Men i morgen så har jeg tenkt til å gå inn og løsne litt mer Gud vil hjelpe meg og beskytte meg. Men han kan bare prøve seg å komme engang til i nærheten eller ta kontakt fordi da får jeg noen til skremme han i stedet. For nå er det nok.

Men det blir en kamp inni meg også. Og nå bekymrer jeg meg egentlig for morgen dagen også.

Fordi det er liksom aldri fred å få omtrent. Kanskje jeg bare skal pakke å dra til den andre siden av kloden ;) Starte med blanke ark :) Drite i alt :) Jeg kan spørre om han tar meg i mot om jeg kommer til helga :) Fordi jeg trenger bare litt fred fra det meste egentlig.

 

Lykke til Hebbelilla :)

 

Og sov godt :)

Ja, du kan jo spørre ham om det er greit for ham at du kommer:-) Kan hende er det veldig greit for ham. Han er ikke gift går jeg ut i fra. (det er han selvfølgelig ikke)

Å ja du, du har litt av hvert å tenke på, sukk :hm: ....men jeg er imponert over måten du tenker deg sjøl opp og fram på. Som om du hadde en innebygd samtaleterapeut i deg. Bare at det er deg sjøl du snakker med :)

 

Nå vet han at politiet vet om han i alle fall...forbaskede idiot. Hvorfor må han plage deg? Har han ikke noe annet å finne på?

 

Godnatt :wee:

Lenke til kommentar

Ja, du kan jo spørre ham om det er greit for ham at du kommer:-) Kan hende er det veldig greit for ham. Han er ikke gift går jeg ut i fra. (det er han selvfølgelig ikke)

Å ja du, du har litt av hvert å tenke på, sukk :hm: ....men jeg er imponert over måten du tenker deg sjøl opp og fram på. Som om du hadde en innebygd samtaleterapeut i deg. Bare at det er deg sjøl du snakker med :)

 

Nå vet han at politiet vet om han i alle fall...forbaskede idiot. Hvorfor må han plage deg? Har han ikke noe annet å finne på?

 

Godnatt :wee:

 

Imorgen får jeg ikke lov til å gå på nettet etter klokka 12 har jeg sagt til meg selv :)

 

Vi kunne ha møttes, men det er ikke tid for det enda :) Verken for han eller meg. Men snart :) Jeg vet at om jeg sier kan jeg komme så vil jeg ikke mene at jeg kommer. Fordi jeg ikke er klar for det nå. Og det vet han at jeg ikke er også :) Men det er fint å tenke på det :) Og da er det med på å gjøre meg klar til det også :)

 

Lagt meg nå håper jeg sovener før 1 :) Men han har sagt at han kommer hit først for å hente meg en dag:) hehe så vi får se da :) Det er litt spennende :)

 

 

Troen er et pant på det vi håper, et bevis for det vi ikke ser. 2 For sin tro fikk de gamle godt vitnesbyrd. 3 I tro forstår vi at verden er skapt ved Guds ord, og at det vi ser, har sitt opphav i det usynlige.

4 I tro bar Abel fram for Gud et bedre offer enn Kain. Fordi Abel trodde, fikk han vitnesbyrd om at han var rettferdig, det vitnet Gud om da han ofret. Og med sin tro taler han ennå etter sin død.

5 I tro ble Henok rykket bort uten å dø. Ingen så ham mer, for Gud hadde tatt ham til seg. Før han ble rykket bort, fikk han vitnesbyrd om at han var til glede for Gud. 6 Uten tro er det umulig å være til glede for Gud. For den som trer fram for Gud, må tro at han er til, og at han lønner dem som søker ham.

7 I tro fikk Noah varsel om det som ennå ikke var synlig. I gudsfrykt bygde han en ark og berget sin familie. Hans tro ble en dom over verden, og selv ble han arving til den rettferdighet som troen gir.

8 I tro var Abraham lydig da han ble kalt, så han dro ut til et land som han skulle få i arv. Han dro av sted uten å vite hvor han kom. 9 I tro levde han som fremmed i det landet Gud hadde lovet ham. Han bodde i telt sammen med Isak og Jakob, som var medarvinger til det samme løftet. 10 For han ventet på byen med de faste grunnvollene, den som har Gud til byggmester og skaper.

11 I tro fikk også Sara kraft til å grunnlegge en ætt, enda hun var ufruktbar og for gammel til å få barn. For hun stolte på at han som hadde gitt løftet, var trofast. 12 Fra én mann, som var uten livskraft, kom det derfor en ætt så tallrik som stjernene på himmelen og så talløs som sanden på havets strand.

13 I denne troen døde alle disse uten å ha fått det som var lovet. De bare så det langt borte og hilste det, og de bekjente at de var fremmede og hjemløse på jorden. 14 Når de taler slik, viser de klart at de lengter etter et fedreland. 15 Hvis de hadde tenkt på det landet de dro ut fra, hadde de hatt tid til å vende tilbake. 16 Men nå er det et bedre land de lengter etter: det himmelske. Derfor skammer ikke Gud seg over dem, men vil kalles deres Gud, for han har gjort i stand en by til dem.

17 I tro bar Abraham fram Isak som offer da han ble satt på prøve. Sin eneste sønn var han villig til å ofre, enda han hadde fått løftene 18 og dette var blitt sagt til ham: Gjennom Isak skal du få en ætt som skal kalles din. 19 Han regnet med at Gud har makt også til å vekke opp døde. Derfor fikk han sønnen tilbake – i dette ligger et forbilde.

20 I tro var det Isak velsignet Jakob og Esau med tanke på det som skulle komme. 21 I tro velsignet Jakob, da han skulle dø, begge sønnene til Josef. Og bøyd over toppen av staven sin lovpriste han og tilba. 22 I tro talte Josef da han lå på det siste, om israelittenes utgang fra Egypt, og han ga påbud om hva de skulle gjøre med knoklene hans.

23 I tro gjemte foreldrene til Moses gutten i tre måneder da han var født. For de så at det var et vakkert barn, og lot seg ikke skremme av kongens ordre. 24 I tro nektet Moses, da han ble stor, å kalles sønn av faraos datter. 25 Han ville heller lide vondt sammen med Guds folk enn å nyte synden en kort tid. 26 Han holdt Kristi vanære for en større rikdom enn skattene i Egypt, for han så fram til lønnen. 27 I tro forlot han Egypt uten å frykte kongens vrede. Han holdt ut, for det var som om han så den usynlige. 28 I tro holdt han påske og strøk blodet på dørkarmene, for at ødeleggeren ikke skulle røre de førstefødte hos israelittene. 29 I tro gikk de gjennom Rødehavet som over tørt land. Men da egypterne prøvde på det samme, druknet de.

30 Ved tro falt Jerikos murer da folket hadde gått omkring dem i sju dager. 31 I tro ble Rahab, hun som var prostituert, reddet fra å omkomme sammen med de ulydige; for med fred hadde hun tatt imot dem som kom for å speide ut landet.

32 Og hva skal jeg ellers nevne? Tiden strekker ikke til hvis jeg skal fortelle om Gideon, Barak, Samson og Jefta, om David, Samuel og profetene. 33 Ved tro vant de over kongeriker, holdt retten oppe, fikk løfter oppfylt, lukket gapet på løver, 34 slukket voldsom ild, slapp unna bitende sverd, gikk fra svakhet til styrke, ble sterke i krig og slo fiendtlige hærer på flukt. 35 Kvinner fikk tilbake sine døde; de hadde stått opp. Noen ble torturert og avslo å bli kjøpt fri, for de ville heller nå fram til en bedre oppstandelse. 36 Andre måtte tåle spott og piskeslag, ja, til og med lenker og fengsel. 37 Noen ble steinet, saget i stykker eller drept med sverd. Andre måtte gå omkring i saueskinn og geiteskinn, nødlidende, forfulgt og mishandlet. 38 Verden var dem ikke verdig, og de måtte flakke omkring i øde trakter og på fjell og holde til i grotter og huler.

39 Alle disse fikk godt vitnesbyrd for sin tro, men de oppnådde ikke å få det som var lovet. 40 Gud så for seg noe som er bedre for oss: at de ikke skulle nå fram til fullendelsen uten oss

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Ja, du kan jo spørre ham om det er greit for ham at du kommer:-) Kan hende er det veldig greit for ham. Han er ikke gift går jeg ut i fra. (det er han selvfølgelig ikke)

Å ja du, du har litt av hvert å tenke på, sukk :hm: ....men jeg er imponert over måten du tenker deg sjøl opp og fram på. Som om du hadde en innebygd samtaleterapeut i deg. Bare at det er deg sjøl du snakker med :)

 

Nå vet han at politiet vet om han i alle fall...forbaskede idiot. Hvorfor må han plage deg? Har han ikke noe annet å finne på?

 

Godnatt :wee:

 

Imorgen får jeg ikke lov til å gå på nettet etter klokka 12 har jeg sagt til meg selv :)

 

Vi kunne ha møttes, men det er ikke tid for det enda :) Verken for han eller meg. Men snart :) Jeg vet at om jeg sier kan jeg komme så vil jeg ikke mene at jeg kommer. Fordi jeg ikke er klar for det nå. Og det vet han at jeg ikke er også :) Men det er fint å tenke på det :) Og da er det med på å gjøre meg klar til det også :)

 

Lagt meg nå håper jeg sovener før 1 :) Men han har sagt at han kommer hit først for å hente meg en dag:) hehe så vi får se da :) Det er litt spennende :)

 

 

Troen er et pant på det vi håper, et bevis for det vi ikke ser. 2 For sin tro fikk de gamle godt vitnesbyrd. 3 I tro forstår vi at verden er skapt ved Guds ord, og at det vi ser, har sitt opphav i det usynlige.

4 I tro bar Abel fram for Gud et bedre offer enn Kain. Fordi Abel trodde, fikk han vitnesbyrd om at han var rettferdig, det vitnet Gud om da han ofret. Og med sin tro taler han ennå etter sin død.

5 I tro ble Henok rykket bort uten å dø. Ingen så ham mer, for Gud hadde tatt ham til seg. Før han ble rykket bort, fikk han vitnesbyrd om at han var til glede for Gud. 6 Uten tro er det umulig å være til glede for Gud. For den som trer fram for Gud, må tro at han er til, og at han lønner dem som søker ham.

7 I tro fikk Noah varsel om det som ennå ikke var synlig. I gudsfrykt bygde han en ark og berget sin familie. Hans tro ble en dom over verden, og selv ble han arving til den rettferdighet som troen gir.

8 I tro var Abraham lydig da han ble kalt, så han dro ut til et land som han skulle få i arv. Han dro av sted uten å vite hvor han kom. 9 I tro levde han som fremmed i det landet Gud hadde lovet ham. Han bodde i telt sammen med Isak og Jakob, som var medarvinger til det samme løftet. 10 For han ventet på byen med de faste grunnvollene, den som har Gud til byggmester og skaper.

11 I tro fikk også Sara kraft til å grunnlegge en ætt, enda hun var ufruktbar og for gammel til å få barn. For hun stolte på at han som hadde gitt løftet, var trofast. 12 Fra én mann, som var uten livskraft, kom det derfor en ætt så tallrik som stjernene på himmelen og så talløs som sanden på havets strand.

13 I denne troen døde alle disse uten å ha fått det som var lovet. De bare så det langt borte og hilste det, og de bekjente at de var fremmede og hjemløse på jorden. 14 Når de taler slik, viser de klart at de lengter etter et fedreland. 15 Hvis de hadde tenkt på det landet de dro ut fra, hadde de hatt tid til å vende tilbake. 16 Men nå er det et bedre land de lengter etter: det himmelske. Derfor skammer ikke Gud seg over dem, men vil kalles deres Gud, for han har gjort i stand en by til dem.

17 I tro bar Abraham fram Isak som offer da han ble satt på prøve. Sin eneste sønn var han villig til å ofre, enda han hadde fått løftene 18 og dette var blitt sagt til ham: Gjennom Isak skal du få en ætt som skal kalles din. 19 Han regnet med at Gud har makt også til å vekke opp døde. Derfor fikk han sønnen tilbake – i dette ligger et forbilde.

20 I tro var det Isak velsignet Jakob og Esau med tanke på det som skulle komme. 21 I tro velsignet Jakob, da han skulle dø, begge sønnene til Josef. Og bøyd over toppen av staven sin lovpriste han og tilba. 22 I tro talte Josef da han lå på det siste, om israelittenes utgang fra Egypt, og han ga påbud om hva de skulle gjøre med knoklene hans.

23 I tro gjemte foreldrene til Moses gutten i tre måneder da han var født. For de så at det var et vakkert barn, og lot seg ikke skremme av kongens ordre. 24 I tro nektet Moses, da han ble stor, å kalles sønn av faraos datter. 25 Han ville heller lide vondt sammen med Guds folk enn å nyte synden en kort tid. 26 Han holdt Kristi vanære for en større rikdom enn skattene i Egypt, for han så fram til lønnen. 27 I tro forlot han Egypt uten å frykte kongens vrede. Han holdt ut, for det var som om han så den usynlige. 28 I tro holdt han påske og strøk blodet på dørkarmene, for at ødeleggeren ikke skulle røre de førstefødte hos israelittene. 29 I tro gikk de gjennom Rødehavet som over tørt land. Men da egypterne prøvde på det samme, druknet de.

30 Ved tro falt Jerikos murer da folket hadde gått omkring dem i sju dager. 31 I tro ble Rahab, hun som var prostituert, reddet fra å omkomme sammen med de ulydige; for med fred hadde hun tatt imot dem som kom for å speide ut landet.

32 Og hva skal jeg ellers nevne? Tiden strekker ikke til hvis jeg skal fortelle om Gideon, Barak, Samson og Jefta, om David, Samuel og profetene. 33 Ved tro vant de over kongeriker, holdt retten oppe, fikk løfter oppfylt, lukket gapet på løver, 34 slukket voldsom ild, slapp unna bitende sverd, gikk fra svakhet til styrke, ble sterke i krig og slo fiendtlige hærer på flukt. 35 Kvinner fikk tilbake sine døde; de hadde stått opp. Noen ble torturert og avslo å bli kjøpt fri, for de ville heller nå fram til en bedre oppstandelse. 36 Andre måtte tåle spott og piskeslag, ja, til og med lenker og fengsel. 37 Noen ble steinet, saget i stykker eller drept med sverd. Andre måtte gå omkring i saueskinn og geiteskinn, nødlidende, forfulgt og mishandlet. 38 Verden var dem ikke verdig, og de måtte flakke omkring i øde trakter og på fjell og holde til i grotter og huler.

39 Alle disse fikk godt vitnesbyrd for sin tro, men de oppnådde ikke å få det som var lovet. 40 Gud så for seg noe som er bedre for oss: at de ikke skulle nå fram til fullendelsen uten oss

 

Huff nei nei og nei, kan ikke sitte inne i dag, må komme seg ut og gjøre noe.

Det er jo fantastisk å ha så godt vær så lenge. Og vi klager på varmen.. Enten er det for kaldt eller for varmt. Vi mennesker er rare, aldri fornøyd :-) he he...

 

Godt at vi ikke er redde for vannet. Det er mange som er redde for å bade hører jeg, redde for dypet, for hva som skjuler seg nede i det mørke dypet....(nøkken, draugen?)

 

Lenge leve kjærligheten :) Så spennende det må være å være så forelsket som dere er!

 

Ha en fin dag da, ikke få solstikk da :wee::)

Lenke til kommentar

Huff nei nei og nei, kan ikke sitte inne i dag, må komme seg ut og gjøre noe.

 

 

Det er jo fantastisk å ha så godt vær så lenge. Og vi klager på varmen.. Enten er det for kaldt eller for varmt. Vi mennesker er rare, aldri fornøyd :-) he he...

 

Godt at vi ikke er redde for vannet. Det er mange som er redde for å bade hører jeg, redde for dypet, for hva som skjuler seg nede i det mørke dypet....(nøkken, draugen?)

 

Lenge leve kjærligheten :) Så spennende det må være å være så forelsket som dere er!

 

Ha en fin dag da, ikke få solstikk da :wee::)

 

 

 

Har vært og svømt med pappan min i dag :) Det var første badet hans i år :D Kjempe koselig :) Får bare være eher en halvtime til sammen i dag har jeg sagt til meg selv så må logge ut igjen og komme igjen snart:)

 

Tar ansiktmaske jeg nå med dødehavsmineraler skal visst være veldig bra;)

 

Idag snakket vi lenge sammen også :) Også skrev han jeg elsker deg til meg på sms på telefonen også :D

 

Også liker han shakespeare og en annen filosof khafis noe en gresk filosof som sier noe om å ta med seg byen til hvor enn man flytter. Også har han gitt meg oppskrift på Fredo hehe:) noe jeg helst ikke bør drikke p.g.a melk. Blir feit av melk...Men i dag tok jeg steget til et treningstudio igjen også :) Takk :)

 

Håper du har kost og koser deg i denne syden varmen:) Det gjør jeg elsker varme og sol :)

 

Snakkes hebbelilla :) med eller uten solstikk:)

 

Hehe :) Nå sitter i soffaen med en kopp te, også har jeg tapet et stort ark til en tegneplate som jeg har foran meg :) Laget ferdig frokost og lunsj til i morgen har jeg gjort og :) Er ikke sikkert jeg får begynt å tegne, men jeg forbereder meg i hvertfall :) Også tar jeg sånn tens massage samtidig på magen, fordi jeg håper den har litt slanke effekt :D

 

Får ikke tegnet noe må gå å pusse tenner og legge meg på spikermatta så jeg rekker å si godnatt og gi deg bibelvers før jeg må ut herefra igjen ;)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Huff nei nei og nei, kan ikke sitte inne i dag, må komme seg ut og gjøre noe.

 

 

Det er jo fantastisk å ha så godt vær så lenge. Og vi klager på varmen.. Enten er det for kaldt eller for varmt. Vi mennesker er rare, aldri fornøyd :-) he he...

 

Godt at vi ikke er redde for vannet. Det er mange som er redde for å bade hører jeg, redde for dypet, for hva som skjuler seg nede i det mørke dypet....(nøkken, draugen?)

 

Lenge leve kjærligheten :) Så spennende det må være å være så forelsket som dere er!

 

Ha en fin dag da, ikke få solstikk da :wee::)

 

 

 

Har vært og svømt med pappan min i dag :) Det var første badet hans i år :D Kjempe koselig :) Får bare være eher en halvtime til sammen i dag har jeg sagt til meg selv så må logge ut igjen og komme igjen snart:)

 

Tar ansiktmaske jeg nå med dødehavsmineraler skal visst være veldig bra;)

 

Idag snakket vi lenge sammen også :) Også skrev han jeg elsker deg til meg på sms på telefonen også :D

 

Også liker han shakespeare og en annen filosof khafis noe en gresk filosof som sier noe om å ta med seg byen til hvor enn man flytter. Også har han gitt meg oppskrift på Fredo hehe:) noe jeg helst ikke bør drikke p.g.a melk. Blir feit av melk...Men i dag tok jeg steget til et treningstudio igjen også :) Takk :)

 

Håper du har kost og koser deg i denne syden varmen:) Det gjør jeg elsker varme og sol :)

 

Snakkes hebbelilla :) med eller uten solstikk:)

 

Hehe :) Nå sitter i soffaen med en kopp te, også har jeg tapet et stort ark til en tegneplate som jeg har foran meg :) Laget ferdig frokost og lunsj til i morgen har jeg gjort og :) Er ikke sikkert jeg får begynt å tegne, men jeg forbereder meg i hvertfall :) Også tar jeg sånn tens massage samtidig på magen, fordi jeg håper den har litt slanke effekt :D

 

Får ikke tegnet noe må gå å pusse tenner og legge meg på spikermatta så jeg rekker å si godnatt og gi deg bibelvers før jeg må ut herefra igjen ;)

 

Fint at du blir bedre kjent med faren din. Kjenner til Kavafis. Han ble født 100 år før meg.

Alt virker så lett for deg:-)

Du tar det meste på strak arm.

For en energi den ungdommen har til tider, hehe..

 

Har du vært kristen lenge? (Du virker så "nyfrelst")

 

Varmen tærer litt på meg i kveld. Tror ikke jeg drikker nok. Liker ikke å drikke (så mye).

 

Men Gud så deilig badevannet var:-)

 

God natt :):wee:

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

 

Varmen tærer litt på meg i kveld. Tror ikke jeg drikker nok. Liker ikke å drikke (så mye).

 

Drikker for mye, jeg... jeg mister i alle fall matlysten i denne varmen, enten det kommer av at jeg drikker for mye eller bare at det er varmt. Føler meg småkvalm ennå... :)

 

Så, alt med måte.

 

Spis mye salat og sånt kanskje, mye væske i det. Lag deg en gaspaccio-suppe. Kald suppe, spansk. Hrm, har aldri laga det sjøl da...dårlig kokk, kremt... :wee:

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

Suppe, ja... ingen dum idé.

 

Er helt søvnløs, jeg... prøvde å legge meg, men jeg er så urolig. Ja, ja, skal nå ikke på noen jobb eller noe. Men en blir jo sliten, da.

Kald suppe ja.

 

Jeg kjenner til problemet. m søvnløshet. Derfor valgte jeg nattjobb/deltid.

 

Godnatt. Skal snart legge meg, håper du også får en god dags søvn :)

 

ps, Indre uro kan gjøre det vanskelig å sovne ja..det vet jeg alt om, tror jeg.

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

Kald suppe ja.

 

Jeg kjenner til problemet. m søvnløshet. Derfor valgte jeg nattjobb/deltid.

 

Godnatt. Skal snart legge meg, håper du også får en god dags søvn :)

 

ps, Indre uro kan gjøre det vanskelig å sovne ja..det vet jeg alt om, tror jeg.

 

Jeg sov fra 6 til 10:30... :p

 

I dag skal jeg prøve å spise endel før varmen slår til for fullt. I går spiste jeg ikke frokost, og når jeg da ikke orket mat på dagen ble jeg uvel. Kanskje fordi jeg har diabetes, jeg må skjerpe meg.

 

Håper du fikk litt søvn. ;)

Lenke til kommentar

 

Kald suppe ja.

 

Jeg kjenner til problemet. m søvnløshet. Derfor valgte jeg nattjobb/deltid.

 

Godnatt. Skal snart legge meg, håper du også får en god dags søvn :)

 

ps, Indre uro kan gjøre det vanskelig å sovne ja..det vet jeg alt om, tror jeg.

 

Jeg sov fra 6 til 10:30... :p

 

I dag skal jeg prøve å spise endel før varmen slår til for fullt. I går spiste jeg ikke frokost, og når jeg da ikke orket mat på dagen ble jeg uvel. Kanskje fordi jeg har diabetes, jeg må skjerpe meg.

 

Håper du fikk litt søvn. ;)

 

Oj, har du diabetes. Da må du spise ja.... :hm:

4 og en halv time, det var ikke mye.

Jada, får alltid sove, på dagen. :) Har sovet i ca 7 timer nå.

 

Diabetiker som drikker cola... :wee:

Lenke til kommentar

 

Bra du har den milde versjonen av diabetes da :)

 

Ja, den diabetesen må være temmelig mild... hadde ganske høyt langtidsblodsukker før jeg begynte på den medisinen, men etter det har nivåene vært kjempefine... uansett hva jeg spiser, egentlig...

 

Supert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...