Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Har ikke lest Knausgård, men kan tenke meg han er en fyr som stjeler sykler ikke fordi han trenger et fremkomstmiddel, men for å ha noe kult å skrive om i bøkene og fremstå som en eventyrlysten mann...

Ja, helt enig. Typen er egentlig ikke særlig spennende, men en helt vanlig fyr. Som hadde en far med sviktende omsorgsevner. Syns det var barndomskildringene som var mest interessante (leste bare noen få)

 

Du er "gudfaren" her, TLLM :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De pølsene kjøper jeg sjøl og. I dag kjøpte jeg makrell forresten, 29 kr kg. Måtte jobbe litt med å rense ut innmaten og sånn. Stekte det og spiste kun det.

 

 

Nå har jeg kjøpt potetgull, 400 g, kr 25. (kims) Skal ha det til dessert he he.

 

hvor vil du flytte da? Oslo er vel best..

 

Så meg ut et kjøleskap på ikea i dag. Kan hentes like i nærheten. Flaks:-)

 

Det hjelper alltid på humøret å shine opp hjemme., Heldigvis :)

 

Siste video; lett musikk. Tror jeg må ta en pause fra han Herr Øsen he he. Blir så veldig følelseslada. Han gråte-synger liksom. Utrolig fint dog..... :)

 

hehe:) makrell til middag og potetgull til dessert Så bra du har funnet deg kjøleskap!

 

Ja hjelper veldig lukter friskt og. Må huske å vanne planter i morgen... :) pakke mer og:) Jeg vil flytte ut av Norge :) Så herlig at du liker Øsen:)

 

Har lagt meg her nå tror jeg kommer til å sovne fort.fnner bibelen :)

 

Det gleder meg stort i Herren at deres omsorg for meg nå skyter nye skudd. Dere har nok hatt omtanke for meg før også, men hadde ikke mulighet til å gjøre noe med det. 11 Jeg sier ikke dette fordi jeg led nød, for jeg har lært å klare meg med det jeg har.

 

12 Jeg vet hva det er å ha det trangt,

og hva det er å ha overflod.

I alt og i alle ting er jeg innviet,

å være mett og å være sulten,

å ha overflod og å lide nød.

 

13 Alt makter jeg i ham som gjør meg sterk.

14 Likevel gjorde det meg godt at dere sto sammen med meg da jeg var i nød. 15 Dere vet selv, filippere, at i den første tiden jeg forkynte evangeliet og hadde forlatt Makedonia, var dere den eneste menigheten som førte regnskap med meg over gitt og mottatt. 16 Allerede da jeg var i Tessalonika, sendte dere meg både én og to ganger det jeg trengte. 17 Det er jo ikke gaven jeg er ute etter, men frukten av den, og den skal bli godskrevet dere rikelig. 18 Med dette bekrefter jeg at alt er mottatt, og at jeg nå har nok. Ja, jeg har mer enn nok, nå når Epafroditus er kommet med sendingen fra dere – den var som en god duft, et offer Gud tar imot med glede. 19 Så skal min Gud, som er så rik på herlighet i Kristus Jesus, gi dere alt dere trenger. 20 Vår Gud og Far være ære i all evighet! Amen.

Sluttord

21 Hils hver og en av de hellige i Kristus Jesus. Mine søsken her hilser dere. 22 Alle de hellige hilser dere, særlig de som er i keiserens tjeneste. 23 Vår Herre Jesu Kristi nåde være med deres ånd!

 

I morgen blir det omelett med pølser til frokost her tror jeg :)

 

Sov Godt hebbelilla og drøm vakkert.

 

få en Tarkan nå da :)http://youtu.be/zeIiVa8SQAc

 

Håper du har lagt deg nå. Men jeg svarer likevel.

Er det du som er så snill og gir "poeng" til meg? Jeg innbiller meg at det er du (i din godhet), så jeg prøver å gjøre det samme tilbake av og til, he he

 

Ja, det står nå så mye i Bibelen. Godt at du finner styrke i Bibelen. Kjempebra at du har din Tro, til å hjelpe deg gjennom dagene. :) Min mor er veldig kristen (som hele slekta på hennes side er det) Godt for henne. Jeg har av en eller annen grunn ikke blitt det. Er mere "agnostiker". (uten å være vitenskapelig anlagt da) Forskjellige naturer kan hende....

 

Sov søtt og drøm vakkert du også :wee:

 

ps. Takk for Tarkan:-) Sprek den:-)

Endret av hebbelilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du burde tegne mere TLLM. Bra komposisjon. Lærte en gang at komposisjonen er det viktigste for et bra resultat, og det stemmer tror jeg. Når det "faller" her og der, blir det dårlig med en gang. Og et annet begrep jeg lærte var "spenning". Litt ullent begrep. Undervisningen var litt "ullen", men veldig åpen, og det var bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper dere har det bra. Ble imponert av at TLLM hadde tegna avataren sjøl. Trodde det var noe "proffe" greier.

 

Takk Gud for en fredelig dag ja. Du kan få sagt det S :)

Good morgen:) akkurat våkna her :) Håper du har det bra og:) Drikker kaffe og vann for våkne opp litt mer nå :) Våkna uten alarmen. Men jeg sovnet seint også våknet jeg midt i natten og spiste en krone is og potetgull...Det var kanskje litt dumt, men jeg tok med isen inn i senga og spiste den i søvne omtrent, også ser jeg det ligger potegullflak på gulvet her etter meg:) Og jeg hadde ikke noe sunn kveldsmat igår her helle. crossanter med smør og rips gele...mmmnam:) Men jeg trente yoga litt etter jeg kom hjem også gikk jeg nesten dobbel så lang tur som jeg pleier i går også :) I dag vil drømmemannen ta meg opp på video når jeg kommer hjem så han kan prøve yoga hjemme også :) hehe :D Men jeg gikk med sånn massaje greier som skal ta bort smerter. før jeg sovna så kanskje ble ekstra sulten fordi det har sånn slankeeffekt pluss at jeg vasket gulv både stua og kjøkkenet i går og:) Får seks kroneis på rema til 29 kr :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Håper dere har det bra. Ble imponert av at TLLM hadde tegna avataren sjøl. Trodde det var noe "proffe" greier.

 

Takk Gud for en fredelig dag ja. Du kan få sagt det S :)

Good morgen:) akkurat våkna her :) Håper du har det bra og:) Drikker kaffe og vann for våkne opp litt mer nå :) Våkna uten alarmen. Men jeg sovnet seint også våknet jeg midt i natten og spiste en krone is og potetgull...Det var kanskje litt dumt, men jeg tok med isen inn i senga og spiste den i søvne omtrent, også ser jeg det ligger potegullflak på gulvet her etter meg:) Og jeg hadde ikke noe sunn kveldsmat igår her helle. crossanter med smør og rips gele...mmmnam:) Men jeg trente yoga litt etter jeg kom hjem også gikk jeg nesten dobbel så lang tur som jeg pleier i går også :) I dag vil drømmemannen ta meg opp på video når jeg kommer hjem så han kan prøve yoga hjemme også :) hehe :D Men jeg gikk med sånn massaje greier som skal ta bort smerter. før jeg sovna så kanskje ble ekstra sulten fordi det har sånn slankeeffekt pluss at jeg vasket gulv både stua og kjøkkenet i går og:) Får seks kroneis på rema til 29 kr :)

 

God morgen ja:-)

Drikker kaffe latte. Vanlig pulver kaffe, så varmer jeg H-melk, rister den i et syltetøyglass, og vips har jeg kaffe latte med skum (Lærte knepet av kokken Jamie en gang, man trenger ikke dyre kaffemaskiner)

 

Har hørt "dayanamam" en gang i dag. For å komme i den rette magiske stemningen. Trist sang, handler visst om en som dør fra en annen, tror jeg. Ulykkelig kjærlighet altså. Det beste grunnlaget for en fin låt, virker det som. (men det fins jo fine sanger om lykkelig kjærlighet også da, bare ikke sååå vakre?)

Danyanamam" er en 10-er, i mine øyne.

 

"Arab" er et gammelt engelsk idiom for "gategutt" forresten...

 

Lykke til med yoga-undervisningen :)

 

ps. Mat er mat, mye god næring i potetgull og is også da, velger jeg å tro :closedeyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

God kveld:) Sitter her å leser i bibelen og slapper av med te nå. Vi bare pratet så ble ikke noe yoga. Men kanskje i morgen eller lørdag, fordi da har jeg fri. Tusen takk :) Det kan bli bra for oss om begge trener yoga tror jeg :)

Men jeg har meditert i sola i dag Og bada masse og fått masse sand i bikinien min hehe Og der spiste jeg enda mer potetgull :) Har ikke godt av alt de potetgullet jeg spiser om dagen tror jeg :) Ikke nok med det ble det de berømmelige pølsene og pommefriet i kveld her også :roll:

 

Håper du har hatt det fint i dag, Hebbelilla:)

 

Kaffe latte er godt det :) Mens på meg blir det 100% sort arabisk kaffe i morgen tidlig ;)

 

Denne synes jeg er så herlig nå :)

 

http://youtu.be/t2NTdlH0COc

 

Sov godt :) busser lalla her nå;O

 

Ligger oppå spikermatte nå i senga AU ! Men så blir det skikkelig varmt på ryggen. Og mye bedre i senga fordi da går den etter kroppen. og det blir mer tyngde:)

 

"Om det da er trøst i Kristus, oppmuntring i kjærligheten, fellesskap i Ånden, om det finnes medfølelse og barmhjertighet, 2 så gjør nå min glede fullkommen: Ha samme sinnelag og samme kjærlighet, vær ett i sjel og sinn. 3 Gjør ikke noe av selvhevdelse og tom ærgjerrighet, men vær ydmyke og sett de andre høyere enn dere selv. 4 Tenk ikke bare på deres eget beste, men også på de andres. 5 La samme sinnelag være i dere som også var i Kristus Jesus!

6 Han var i Guds skikkelse
og så det ikke som et rov
å være Gud lik,

7 men ga avkall på sitt eget,
tok på seg tjenerskikkelse
og ble mennesker lik.

Da han sto fram som menneske,

8 fornedret han seg selv
og ble lydig til døden, ja, døden på korset.

9 Derfor har også Gud
opphøyd ham til det høyeste
og gitt ham navnet over alle navn.

10 I Jesu navn skal derfor
hvert kne bøye seg,
i himmelen, på jorden og under jorden,

11 og hver tunge skal bekjenne
at Jesus Kristus er Herre,
til Gud Faders ære!

12 Mine kjære, dere har jo alltid vært lydige mens jeg var hos dere. Så vær det enda mer nå når jeg er borte, og arbeid på deres egen frelse med respekt og ærefrykt. 13 For det er Gud som er virksom i dere, så dere både vil og gjør det som er etter Guds gode vilje. 14 Gjør alt uten murring og misnøye, 15 så dere kan være uklanderlige og rene, Guds barn uten feil midt i en vrang og villfaren slekt. Dere stråler blant dem som stjerner på nattehimmelen 16 når dere holder fast på livets ord, og da skal jeg få den ros på Kristi dag at løpet mitt og strevet mitt ikke har vært forgjeves. 17 Ja, om jeg selv skal ofres mens jeg gjør altertjeneste og bærer deres tro fram som offer, er jeg likevel glad og gleder meg med dere alle. 18 Så må også dere være glade og glede dere sammen med meg."

Amen Takk Gud.

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...