Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

God morgen :)

 

Så bra at dere kommer til enighet! Håper du får en fin dag:-) Jeg skal ut å bade. Siste ferieuka, det er nesten som å være i syden. D er flott m sommer:-)

 

Tusen takk :)

 

Hatt en fin dag vært å bada masse i dag jeg også har jeg trent litt :) og nå er jeg egentlig klar for og gå å legge meg snart. Er trøtt :) Blir rart å legge seg så tidlig. Men da får jeg masse skjønnhetsøvn til morgenkaffen i morgen med drømmemannen :roll: Håper du har kost deg med bading og nyter resten av ferien din også :)

 

http://youtu.be/FnZazXhY-z4

 

hehe:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he, den svar søt den siste. Vakkert med kjærlighet i begynnelsen:-) (kan jo vare også da)

 

Godnatt Sabell!

 

Livet er hardt, så dør man. Men først må man dumme seg ut et betraktelig antall ganger. :-) ps, den var ikke til deg Sabell, men til meg altså.

 

Er veldig trøtt i varmen..Noen tips til hvordan tåle varme bedre, noen? (jeg blir helt slått ut)

Lenke til kommentar

He he, den svar søt den siste. Vakkert med kjærlighet i begynnelsen:-) (kan jo vare også da)

 

Godnatt Sabell!

 

Livet er hardt, så dør man. Men først må man dumme seg ut et betraktelig antall ganger. :-) ps, den var ikke til deg Sabell, men til meg altså.

 

Er veldig trøtt i varmen..Noen tips til hvordan tåle varme bedre, noen? (jeg blir helt slått ut)

Jeg måtte ut en liten tur også måtte jeg henge opp klær og da lagde jeg meg like gjerne te og en skål med blåbær og yoghurt også :)Så må drikke den før klokka blir halv tolv her :)

 

jeg har vifte, men tror jeg trenger aircondition istedet.

 

Først var det egentlig masse kaos med oss :) Men nå er det bedre...Og jeg sa til han i går hva jeg følte og han bare lyste opp og ble så glad og sa han vokste seg metre høyere. Og da ble jeg bare enda mer glad vet du :)

 

Fikk ikke snakket så mye med han i dag bare litt før jeg måtte dra. Men da sa jeg til han at jeg føler han fyller meg og det gjør han og:) Han er så god :) Og jeg gleder meg til frokost i morgen igjen :)

 

Men jeg fant ut mer gunnen til at jeg ble så rar i går:) Fordi det er de kvinnehormonene

 

Jeg dummer meg ut ganske mye, men det er greit :) Lever jo nå og kanskje aldri igjen:) Selvom det ikke er så morro å vite når man har dummet seg ut. Men da kan man endre litt også ser man framover :) Det er ikke så viktig vi er store barn vettu :)

 

Skal sove nå. Hadde det litt tungt i dag fordi jeg var så trøtt.er ihvertfall på vi til badet pusse tenner :D

 

Godnatta. Fant ikke noe vers som passet enda men så kom denne :) Kjærlighetens vei Og jeg vil vise dere en enda bedre vei

 

Om jeg taler med menneskers og englers tunger,

men ikke har kjærlighet,

da er jeg bare drønnende malm eller en klingende bjelle.

 

2 Om jeg har profetisk gave,

kjenner alle hemmeligheter og eier all kunnskap,

om jeg har all tro så jeg kan flytte fjell,

men ikke har kjærlighet,

da er jeg intet.

 

3 Om jeg gir alt jeg eier til brød for de fattige,

ja, om jeg gir meg selv til å brennes,

men ikke har kjærlighet,

da har jeg ingen ting vunnet.

 

4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig,

den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig.

 

5 Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget,

er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde.

 

6 Den gleder seg ikke over urett,

men har sin glede i sannheten.

 

7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.

 

8 Kjærligheten tar aldri slutt.

Profetgavene skal bli borte,

tungene skal tie

og kunnskapen forgå.

 

9 For vi forstår stykkevis og taler profetisk stykkevis.

 

10 Men når det fullkomne kommer,

skal det som er stykkevis, ta slutt.

 

11 Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, forsto jeg som et barn.

Men da jeg ble voksen, la jeg av det barnslige.

 

12 Nå ser vi i et speil, i en gåte,

da skal vi se ansikt til ansikt.

Nå forstår jeg stykkevis,

da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut.

 

13 Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet.

Men størst blant dem er kjærligheten.

 

Også var det rart for jeg fikk denne.

 

Evangeliet etter Markus

 

Jesus kaller Levi

Igjen gikk Jesus ut langs sjøen. Mye folk kom til ham, og han underviste dem. 14 Da han gikk videre, fikk han se Levi, sønn av Alfeus, sitte på tollboden. Jesus sa til ham: «Følg meg!» Og han reiste seg og fulgte ham.

15 Senere var Jesus gjest i huset hans, og mange tollere og syndere var til bords sammen med Jesus og disiplene, for det var mange som fulgte ham. 16 Da de skriftlærde blant fariseerne så at han spiste sammen med syndere og tollere, sa de til disiplene: «Hvorfor spiser han sammen med tollere og syndere?» 17 Jesus hørte det og sa til dem: «Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke. Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere.

 

Evangeliet etter Matteus

kap 9

"Derfra gikk Jesus videre og fikk se en mann som satt på tollboden. Han het Matteus. Jesus sa til ham: «Følg meg!» Og han reiste seg og fulgte ham.

10 Senere var Jesus gjest i huset. Det kom også mange tollere og syndere og var sammen med Jesus og disiplene hans til bords. 11 Dette så fariseerne, og de sa til disiplene: «Hvorfor spiser mesteren deres sammen med tollere og syndere?» 12 Men Jesus hørte det og sa: «Det er ikke de friske som trenger lege, men de syke." 13 Gå og lær hva dette betyr:

Det er barmhjertighet jeg vil ha,

ikke offer.

Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere.»

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Bra at det er noen som har hell i kjærlighet:-) (Sabell)

 

Jeg prøver meg på deitingsider, med bilde, men det å ha bilde så alle kan se det, er dritskummelt altså. Eller behøver det å være det? Jeg vet ikke. Tenker bare på det når jeg er ute og går, tenk hvis den og den og den har sett meg der? Men hva så, tenker jeg så. Er det så farlig?

Og familien min er jo aldri på sånne sider, alle mine brødre er opptatt med andre ting....selvfølgelig kan det tenkes at noen kjenner meg igjen, som er på sånne steder sjøl, men wtf. Så hva? Er det noe å skamme seg over at man søker etter noe man trenger? Man skammer seg da ikke for å skaffe seg melk og brød...Er ikke behovet for kontakt med andre mennesker like normalt som behovet for melk og brød?

Sier jeg til meg sjøl.

Godnatt til meg sjøl, "are you talking to me? I'm the only one here. :dontgetit:

Endret av hebbelilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra at det er noen som har hell i kjærlighet:-) (Sabell)

 

Jeg prøver meg på deitingsider, med bilde, men det å ha bilde så alle kan se det, er dritskummelt altså. Eller behøver det å være det? Jeg vet ikke. Tenker bare på det når jeg er ute og går, tenk hvis den og den og den har sett meg der? Men hva så, tenker jeg så. Er det så farlig?

Og familien min er jo aldri på sånne sider, alle mine brødre er opptatt med andre ting....selvfølgelig kan det tenkes at noen kjenner meg igjen, som er på sånne steder sjøl, men wtf. Så hva? Er det noe å skamme seg over at man søker etter noe man trenger? Man skammer seg da ikke for å skaffe seg melk og brød...Er ikke behovet for kontakt med andre mennesker like normalt som behovet for melk og brød?

Sier jeg til meg sjøl.

Godnatt til meg sjøl, "are you talking to me? I'm the only one here. :dontgetit:

hehe:) du er så nydelig når jeg leser det du skriver :)

 

God morgen forresten:)

 

I dag fikk jeg bare snakket med han 5 min også, han reiser ett annet sted i dag p.g.a jobb så når jeg kommer hjem er han heller ikke å se, men i morgen :) Også synes jeg det er litt bra fordi da får jeg bare enda mer sånn å glede meg til :)

 

Kjærlighet er så mangt, for det trenger ikke å bli han jeg kommer til å bli sammen med i framtiden. Men det er veldig fint det som er nå og det er jo kjærlighet og ha det godt sammen og kunne være oss selv og ha glede i å snakke sammen og også føle at man blir mer og mer glad i noen er veldig herlig, og å vite at den også har det godt sammen med deg er veldig utrolig også :)

 

Og gå datingside har jeg aldri prøvd. Men jeg tror det absolutt ikke er noe å skamme seg for. Om man legger ut bilde, men på den annen side kan det kanskje være bra og ikke ha bilde til å begynne med, fordi det er jo ikke bare det en ser man skal like eller mislike, men også den personen man er. Og siden det er på internett så er det jo ikke som i virkeligheten heller. Og en mann kan fort gå etter det han ser i stedet også. Fordi de er litt sånn. Og da kan man fort havne ved feil tenker jeg. Fordi om man vil ha en å elske så er det så mye som spiller inn for å bli ett. Og det har egentlig lite med hvordan man ser ut. For er personligheten matchende så vil det man ser også være tiltrekkende og elskverdig og vil også gi en større sjanse til å bli et bedre par tror jeg.

 

Går man ute å ser en og blir tiltrukket av det man ser og fesk ønsker å bli kjent med den...Så er det ikke sikkert man vet helt hva man egentlig blir tiltrukket av før man blir kjent heller. Og hvis den personen feks er så attraktiv så er det fort gjort og også glemme det som er inni den personen...Og man faller kanskje for sjarm og utseende mer...

 

Sånn som den personen jeg ser innimellom når jeg går tur. Har ikke sett han på en stund nå fordi jeg pleier å gå en annen vei om dagene. Men han er veldig vakker...Og jeg blir jo interessert i å vite mer om den personen også...Men det er liksom tiltrekningen av det ytre først og fremst som gjør det...Og når vi stoppet og pratet den ene gangen, så turte jeg liksom ikke å snakke mer med han og gikk ekstra sakte for at det ikke skulle bli en pinlig stilhet, men da fikk jeg også sett litt av personligheten hans og han virket så snill og rolig og kanskje litt sjernert som meg også :) Og det er liksom da man også veier opp og ned for utseende også...Og på nettet med bilde så ser man heller ikke dette ekte...utstråling kroppspråk o.s.v. Men hvis en får snakket sammen en stund og blir kjent så kan man etterhvert vise bilde kanskje møtes på ordentlig eller gå på skype og bli mer kjent...Bilde sier liksom ikke så mye...Men det er jo en måte å vise seg fram på :)

 

Men uansett blir det ikke den naturlige måten å møte en på,selvom man kan finne kjærligheten på nett også :)

 

Hadde jeg gått på dating side ville jeg ikke lagt ut bilde av meg selv i begynnelsen, men kanskje etterhvert ;) Og jeg hadde ikke brydd meg om hvem som så meg fordi vi mennesker er ikke ment å være alene...Så det er naturlig å søke en å elske og bli elsket av..

 

Og med denne jeg snakker med på nett så kan jeg jo ikke vite helt før jeg har møtt han på ekte heller...Kanskje jeg ikke liker kroppslukten hans feks :) Men det jeg har nå er jeg takknemlig for. Men det er ikke rart at jeg blir tiltrukket av andre for det...Selvom det skal mye til for at jeg feks vender blikket bort fra ham. men jeg utelukker det ikke. Fordi han også bor veldig langt borte. Og vi er jo ikke i et forhold, men samtidig så føles det som om det er på vei inn i det. Fordi vi er såpass gode venner og har det bra når vi først er i lag. Og da blir det noe annet når det skjer. Og det beste er jo og vite hva man går til...Og det kan jo ta en stund :) Men jeg blir ikke en som søker etter en annen mann feks. Og hadde jeg feks gjort det så ville jeg jo gått den andre veien mer :)Men det er veldig morro å se på andre for det :) Og jeg blir jo nysgjerrig på andre også :) Fordi man vet jo aldri. Og på nettet kan en feks utgi seg for å være en annen også. Så man har en viss beskyttelse i forhold til nettet også. Men jo mer man blir kjent jo mer forstår man også og man lærer ganske mye. Men jeg er åpen for at det kan dukke opp en annen allikevel. Men det er sikkert fordi vi ikke har møttes på ekte også. Og det tror jeg han er også :) Fordi vi også er ganske like ;)

"Like barn leker best" :D

 

Jeg ønsker deg i hvertfall lykke til med eller uten bilde. Men gjør det som du føler er best for deg :)

 

Også får du ha en fin dag:)

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

God morgen Sabell:-)

 

Takk for gode råd. Du har mye god innsikt å komme med:-) Jeg blei faktisk inspirert av det du sa om å ikke legge ut bilde i begynnelsen, så jeg har fjerna bildet fra begge plassene nå. Og det føltes bra. Har tro på det du sa; at man bør lære hverandre å kjenne ut i fra personlighet, så kan utseendet kanskje matche ut i fra det. Det er absolutt verdt å prøve! Selv om man uten bilde antagelig ikke får så mange henvendelser, så slipper jeg på den andre siden å få så mange useriøse henvendelser. For selv om seks ikke er en uting i seg sjøl, er det å tro at det vil føre noe sted å bare ha seks, som oftest et selvbedrag. Det er min erfaring i hvert fall. (trenger ikke stemme for alle da)

 

Ha en god dag:-) Det virker lovende det du har med ham på skype. Maybe it's love, baby, he he...

Håper det. Men uansett, love is in the air, it's just a matter of breathing. (kan være det)

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei hebbelilla og tusen takk:)

 

Tror du har gjort lurt i og ikke ha bilde om du ønsker en partner for livet :)

 

Og med tanke på seks så har du muligheten til å innlede et kjærlighetsforhold for så å ha seks til slutt når begge er klare for å gå videre sammen til en ny begynnelse, men i viten om at det er denne man ønsker som sin livsledsager :) Og når selve kjærlighetsforholdet er der basert på også et godt vennskap så vet man at det er ganske trygt å da ha seks også fordi det er denne man ønsker et varig forhold med. Har man feks seks for tidlig i et forhold kan det risikere med at det er enda større sjans for at forholdet ikke er noe som vil vare fordi forholdet ble kanskje først mer basert på tiltrekning av kjønn lyst og begjær og det at man søker etter et behov utenfor seg selv i stedet for å ha alle behovene dekt når man først finner sin bedre halvdel som man da også vil få det ekstra godt med om man ikke mangler noe ;)

 

Jeg ble veldig glad i stad når jeg kom hjem og fikk se han var der når jeg logget meg på og fikk sett han litt igjen for jeg trodde han ikke kom til å være der når jeg kom hjem :)

 

Men ble sittende her med en del tanker fordi du fikk meg til å tenke på han som en kjæreste. Og det gikk helt rundt for meg, men Gud kom og hjalp meg til slutt :) Og jeg blir mer trygg også. Og slapp også å skrive her å dumme meg ut enda mer, men det var litt av en rundgang :) Og det er ikke over enda heller. Men jeg får angst av å tenke på det. Uten at jeg vil det egentlig. Kjærligheten er der jo for det :) Men det skjer noe rart med sinnet mitt nå som jeg ikke helt vet hva er når jeg tenker på han som kjæreste. Men det er fint også fordi Gud er der hele veien og hjelper meg nå også :) Men sliter litt samtidig. Best å tenke på noe annet. Men samtidig så føler jeg det er riktig å være i det for å finne ut hva det er og vil for noe så det løsner :) Men jeg vet at jeg trenger tid før jeg feks møter han. Møte han vet jeg at kommer til å skje :) Men ikke når fordi jeg må tørre det også :) Og si hvis jeg feks som fordi jeg har jo følelser for han men ikke sånn at jeg trenger han. Men hvis feks han kommer da og vi blir nærmere og kanskje føler på enda mer så vil det være vanskelig når avstanden er så stor tror jeg. Selvom man kan vende seg til det også :) Han snakker om at han kanskje tar ferie om en måned, men jeg trenger uansett tid fordi jeg blir nervøs bare ved tanken. Og det er litt dumt, fordi da er jo egentlig muligheten der for å møtes også. hehe :) jeg er ikke klar for en mann men vi kan møtes som venner :) Men det som kanskje er da er jo at det kan være vanskelig å skille det, fordi han er motsatt kjønn også :D Og det er det som gjør at jeg må vente også. det blir nye rundganger her merker jeg...

 

høre på sangen her :)http://youtu.be/ZkZdZsvzvCc

 

:) jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal gjøre meg :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Har du hatt det bra i det siste TLLM :)?

 

Jeg har livnært en flokk assorterte insekt!

 

IMG_0129.jpg

 

AU da. Hvor har du vært i dag da? I et vepsebol etter honning ;) Har du noe å smøre på da? Youghurt kan hjelpe ihvertfall. Aloe vera. Kanskje litt dumt å si det men jeg har et lite vepsebol på soverommet mitt :) Rett over hodeputa mi ;) Venter bare på at det begynner å dryppe honning. hehe. Her om dagen så hadde jeg et annet også der men jeg hadde en topp hengende på en knagg der også hadde de lagd vepsebol i toppen min også :) Men jeg tror det er fordi jeg reddet mange i fjor sommer at de har begynt å bosette seg her :) Men de er utrolig fine og jeg skjønner ikke hvordan de får det til, med alle de nydelige rommene inni også :) Jeg tok bilde av den i toppen min før jeg måtte ta den bort, men hvordan får jeg det ut her da så kan du få se:)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Oj da TLLM, er du av dem som er allergisk mot mygg? Håper ikke det.

 

Sabell, sikkert best at du ikke stresser med tanken om at han er den rette. Hvis dere bare har snakka på skype. Fint at dere er gode venner på skype. Ikke såå lett å finne en god skype-venn her i verden akkurat!

men du er fortsatt ung, og skulle ikke behøve å velge hvis du er usikker på hva du vil.

 

I dag har jeg vært på en grand tour, DVs sykla et godt stykke for å komme til sjøen. Bada mange ganger, for vannet var perfekt. Noen italienere der ute, ville ikke bade, de syntes vannet var for kaldt, det var det ikke, det var skikkelig varmt.

Det var et ungt par. Han dreiv og masserte henne på ryggen ganske lenge (ikke noe uanstendig altså). Er det typisk italiensk å varte opp damene? Tenkte litt på om det var noe typisk italiensk ved det, aner ikke...mulig ikke.

 

Jeg rota meg inn i et havneområde, og møtte en bom. Sto der og venta til det kom en bil, så smatt jeg gjennom bommen, hørte noen rope HEI!!!, men kom meg vekk. Dårlig merking av sykkel og gangsti....

 

Fin dag alt i alt. Det er noe spesielt med saltvann:-)

Lenke til kommentar

 

Jeg tok bilde av den i toppen min før jeg måtte ta den bort, men hvordan får jeg det ut her da så kan du få se:)

 

Gå hit: http://postimage.org

 

Etter du har lastet opp, så kopierer du der det står "direkt link", og trykker på "bildeikonet" her når du skal poste, så limer du det inn der. Voila.

 

hehe det ble litt stort bilde:)20140626_193344.jpg

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...