Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Det skjer visst i form at kvinner sier de går på pillen uten at de gjør det. Det er selvsagt fordi de ønsker seg barn, ikke fordi de ønsker seg barnebidrag. Selv om sistnevnte gjør det litt enklere å ha førstnevnte.

 

Nå må jeg legge meg. Å sove altså. Ingenting med befruktning å gjøre. :)

Tror jeg burde sterilisert meg. Så hvis noen på Kiwi spør om jeg vil være med hjem til de, så er i alle fall ikke det noe problem. :p

 

Nei, snakket om det over her bare fordi jeg kanskje er narsissist. Tenkte ikke på andre. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde psykotråden var død for godt jeg.

 

 

BTW, missed you guys! ;)

 

Nå steker jeg pommes frites.

 

Findus.

Aaw, me too! xD

 

Faen, stemmer det, er noe som heter mat. Kanskje jeg burde spise noe?

 

 

Nei, det er ikke riktig det du sier der. En narsissist har et veldig "overfladisk" syn på menneskers verdier - seg selv inkludert.

 

Det betyr, at er det ingen som beundrer narsissisten, så kan det hende han/hun har veldig dårlig selvbilde.

 

Narsissistens løsning på dette, er å jobbe mot å oppnå beundring fra andre.

 

Akkurat som et barn som føler seg "mindre" enn de voksne, og finner en eller annen "helt" man ønsker å bli, som en løsning på denne følelsen av å være mindre.

 

(Nå finnes det selvsagt variasjoner blant narsissiter og da.)

Jeg husker jeg hadde mange forbilder, f.eks. ville jeg bli en rockesanger, men hadde ikke tenkt et eneste øyeblikk på hvordan jeg skulle komme der. Senere ville jeg bli rallybilfører, men igjen, men gjorde absolutt ingenting for å oppnå det. :p Som om jeg forventet at ting bare løste seg selv om man ville det nok.

 

Men man må vel skille mellom normal, sunn personlighet og det omvendte.

 

Barn er svært delikate og skades lett av påvirkninger, vippes lett av pinnen. De er også avhengige av trygghet og støtte og bruker mange ubevisste teknikker for å prøve å opprettholde dette.

 

Barn kan også være veldig syke, veldig slemme, ubevisst. Men vet ikke om de kan kvalifiseres som narsissister. Samtidig kan barn være utrolig (dum)snille, naive, genuine.

 

 

Noe som er interessant dog, er at de kan manipulere og gjøre mye forskjellig for å f.eks. legge skylden over på andre. Ting som man ville blitt kalt psykopater for å gjøre om man var voksen. Det er noe å tenke over. :p

 

 

Tror jeg burde sterilisert meg. Så hvis noen på Kiwi spør om jeg vil være med hjem til de, så er i alle fall ikke det noe problem. :p

Ja, det tror jeg du MÅ! xD Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Matteprøve!

Sett kryss ved det alternativet som gir mening:

 

Gå inn i spissrotgangen og hent ei kvadratrot.

Primtallene ligger i brunostskapet.

Sannsynligheten er jevnt fordelt i utfallsrommet.

Bruk potensreglene til å opphøye ... nei.

Gå i kjøleskapet og hent en kaldkulator.

Use two axes to cut down a geometree.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

.

Nei jeg bare surret med det jeg sa... :p

 

Matteprøve!

Sett kryss ved det alternativet som gir mening:

 

Gå inn i spissrotgangen og hent ei kvadratrot.

Primtallene ligger i brunostskapet.

Sannsynligheten er jevnt fordelt i utfallsrommet.

Bruk potensreglene til å opphøye ... nei.

Gå i kjøleskapet og hent en kaldkulator.

Use two axes to cut down a geometree.

Gå i kjøleskapet og hent en kaldkulator?

 

Den var knakende morsom i alle fall... :p

Lenke til kommentar

Svar: Sannsynligheten er jevnt fordelt i utfallsrommet. I en uniform sannsynlighetsmodell, vel å merke. Dette er faktisk matematikk og ikke tull, i motsetning til resten.

Hva med denne, da?

 

n = Math.sqrt(4);

 

Dette var rasende festlig, husker jeg... sqrt. :p

Lenke til kommentar

Er det rart å spørre Jesus om vanskelige ting når man er ateist?

Jeg føler for min del at det blir falskt å prøve å snakke med jesus, når jeg ikke tror på jesus.

 

 

Hvis du tror det kom fra Jesus, kanskje du ikke er så ateistisk som du trodde.

Eller at det er mer ønsketenknig enn tro?

 

 

 

Jeg tror ikke kristne spør jesus om de bør kjøpe tredemølle. :)

 

Edit: Når jeg tenker meg om spurte jeg kanskje om hva jesus ville ha gjort. Ikke jesus direkte.

Liker du ikke å løpe ute?

 

Jeg tror ikke jesus hadde trengt trening, eller sett poenget i å løpe på en tredemølle.

Lenke til kommentar

Eller at det er mer ønsketenknig enn tro?

 

Kanskje. Men ifølge wikipedia krever ønsketenkning at man tror… Hva om man vet at man ønsketenker da.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Ønsketenkning

 

Det minner meg om når vi lærte cucumber på barneskolen.

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=KUKELURE

(Nå finnes det selvsagt variasjoner blant narsissiter og da.)

 

Sikter kanskje til covert typen. Dem kan idealisere en person og formidle en tilknytning til den personen for å sette seg selv i et bedre lys. Litt slik som "pappa er sterkere enn din pappa"

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Men ifølge wikipedia krever ønsketenkning at man tror

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Ønsketenkning

Nope.

Ønsketenkning er en tankefeil som er et spesialtifelle av appell til følelser, der man tror eller ikke tror noe fordi man ønsker at det var sant, eller ville like det hvis det var sant.

 

 

Sikter kanskje til covert typen. Dem kan idealisere en person og formidle en tilknytning til den personen for å sette seg selv i et bedre lys. Litt slik som "pappa er sterkere enn din pappa"

Ikke for å være covert narsissist, men jeg er ganske sikker på at pappa'n min er sterkere enn din! :yes:

 

 

 

Såg en fyr som brukte ild på siggen sin i dag. :blink:

Rart..! Han røyket vel ikke siggen sin også vel? :blink: Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Nope.

 

I det man ikke tror noe, som må man vell tro noe annet, f.eks at det ikke er tilfelle.

 

Feilen ved det er at hva en ønsker å tro eller ikke ønsker å tro, er en irrelevant grunn til å tro at noe er sant eller usant.

 

Ikke for å være covert narsissist, men jeg er ganske sikker på at pappa'n min er sterkere enn din! :yes:

Ey, ønsketenkning! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...