Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Ikke alltid så lett å se alderen på folk. Har litt med hvilken stil man har. Og hvordan man oppfører seg.

Men like barn leker best, kan man vel si.

 

Blåbær og bringebær er tidlig modne i år, i hvert fall på Østlandet. Alle bær er tidlig modne i år. Thank God for den milde vinteren.:-)

 

Liker ikke de store blåbærene i butikken, de har ikke den samme friskheten nei. Hybrider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper frosne blåbær på rema til 7 kr :) Og bringebær og jordbær frosne i butikke kjøper jeg også :) Spiser det nesten hver kveld med youghurt :) Liker han som er eldre enn meg veldig :) Og han meg også :) men vi får se hva som skjer. Er veldig gode venner i hvertfall:) Blir varm i hjertet når jeg tenker på han nå :) Han tror på Gud også :) Også sier han alltid noe bra :) Og vi kan snakke om alt mulig :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Tror du lever veldig sundt? Bortsett fra potetgullet da:-) (men potetgull ER godt!)

 

spiste ihvertfall veldig mye gulerøtter i går :) Men spiste smash ved siden av også :) Men idag har jeg spist macdonals chiken burger og drukket en stor caramel frappe hehe:) I morgen blir det litt stram inn igjen. Det har jo vært helg. Og litt turbulent, men jeg vil være sunn :) passe sunn. Får i hvertfall i meg vitaminer og vann hver dag. men ellers litt opp og ned..Alt ettersom :) Har mer smash igjen :) Og har potetgull på lur også :) veldig godt :) Men det ble liksom bare et rundstykke en proteinshake og den macdonaldsen i dag. Og jeg var klar for seks små måltider i dag, men det skjærte seg litt så pån igjen i morga :) Jeg skal spise 5 6 måtider pr dag pga metabolismen :) og i morgen har jeg tenkt til å gå på et trenigstudio igjen også :) er egentlig trøtt nå. Må legge meg skal tidlig opp. God natt :)!hehe:) Må bli veldig flink med søvnen framover også :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Tror du lever veldig sundt? Bortsett fra potetgullet da:-) (men potetgull ER godt!)

 

spiste ihvertfall veldig mye gulerøtter i går :) Men spiste smash ved siden av også :) Men idag har jeg spist macdonals chiken burger og drukket en stor caramel frappe hehe:) I morgen blir det litt stram inn igjen. Det har jo vært helg. Og litt turbulent, men jeg vil være sunn :) passe sunn. Får i hvertfall i meg vitaminer og vann hver dag. men ellers litt opp og ned..Alt ettersom :) Har mer smash igjen :) Og har potetgull på lur også :) veldig godt :) Men det ble liksom bare et rundstykke en proteinshake og den macdonaldsen i dag. Og jeg var klar for seks små måltider i dag, men det skjærte seg litt så pån igjen i morga :)

 

Ingen helsefanatiker, bra.

Kjenner ei som har blitt veganer nå. Stakkars, det er alt jeg kan si.....

Lenke til kommentar

Ingen helsefanatiker, bra.

 

Kjenner ei som har blitt veganer nå. Stakkars, det er alt jeg kan si.....

 

Det er ikke så bra å hoppe rett til å bli veganer, men hun vet sikkert hva hun gjør, og trives nok med det :) Jeg spiser feks ikke gris lengre :) og veldig veldig sjelden oksekjøtt men mye kylling og fisk :)

 

Har lagt meg nå :) stillt klokka og må lese et vers fra bibelen. ska bare slå opp å se om jeg får noe fra oven ;) og takk for praten hebbelilla oppmuntrende og koselig :)

 

Jairus' datter og kvinnen som rørte ved Jesu kappe

Da Jesus var kommet over til den andre siden igjen med båten,

samlet det seg en stor folkemengde hos ham. Mens han var nede ved sjøen,

kom en av synagogeforstanderne; han het Jairus. Da han fikk se Jesus,

kastet han seg ned for føttene hans

og bønnfalt ham: «Min lille datter holder på å dø.

Kom og legg hendene på henne så hun kan bli frisk og få leve.»

Jesus gikk med ham, fulgt av en stor folkemengde som trengte seg inn på ham.Nå var det en kvinne der som hadde hatt blødninger i tolv år.

Hun hadde lidd mye hos mange leger.

Alt hun eide, hadde hun brukt uten å bli hjulpet; det var heller blitt verre med henne.

Hun hadde fått høre om Jesus, og kom nå bakfra i folkemengden og rørte ved kappen hans.

For hun tenkte: «Om jeg så bare får røre ved klærne hans, blir jeg frisk.»

Med en gang stanset blødningen, og hun kjente på kroppen at hun var blitt helbredet for plagen.

I det samme merket Jesus at en kraft gikk ut fra ham, og han snudde seg i folkemengden og sa:

«Hvem rørte ved klærne mine?»

Disiplene sa: «Du ser hvordan folk trenger seg inn på deg,

og så spør du hvem som rørte ved deg!»

Men Jesus så seg omkring for å få øye på den som hadde gjort det.

Kvinnen skalv av redsel, for hun visste hva som var skjedd med henne,

og hun kom og kastet seg ned for ham og fortalte ham alt som det var.

Da sa han til henne: «Din tro har frelst deg, datter. Gå bort i fred.

Du skal være frisk og kvitt plagen din.»Mens han ennå talte, kom det folk fra synagogeforstanderens hus og sa:

«Din datter er død. Hvorfor bryr du mesteren lenger?»

Jesus hørte det som ble sagt, og sa til synagogeforstanderen: «Frykt ikke, bare tro!»

Nå lot han ingen andre følge med enn Peter, Jakob og Johannes, Jakobs bror.

Da de kom til synagogeforstanderens hus, og han så alt oppstyret og folk som gråt og jamret seg,

gikk han inn og sa til dem: «Hvorfor støyer og gråter dere? Barnet er ikke død; hun sover.»

De bare lo av ham. Men han drev alle ut og tok med seg barnets far og mor

og dem som var med ham, og gikk inn der barnet lå.

Så tok han barnet i hånden og sa: «Talita kumi!» Det betyr: «Lille jente, jeg sier deg: Stå opp!»

Straks reiste jenta seg og gikk omkring; hun var tolv år gammel.

Og de ble helt ute av seg av undring.

Men han påla dem strengt at ingen måtte få vite dette, og han sa at de skulle gi henne noe å spise

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Ingen helsefanatiker, bra.

 

Kjenner ei som har blitt veganer nå. Stakkars, det er alt jeg kan si.....

 

Det er ikke så bra å hoppe rett til å bli veganer, men hun vet sikkert hva hun gjør, og trives nok med det :) Jeg spiser feks ikke gris lengre :) og veldig veldig sjelden oksekjøtt men mye kylling og fisk :)

 

Har lagt meg nå :) stillt klokka og må lese et vers fra bibelen. ska bare slå opp å se om jeg får noe fra oven ;) og takk for praten hebbelilla oppmuntrende og koselig :)

 

Jairus' datter og kvinnen som rørte ved Jesu kappe

Da Jesus var kommet over til den andre siden igjen med båten,

samlet det seg en stor folkemengde hos ham. Mens han var nede ved sjøen,

kom en av synagogeforstanderne; han het Jairus. Da han fikk se Jesus,

kastet han seg ned for føttene hans

og bønnfalt ham: «Min lille datter holder på å dø.

Kom og legg hendene på henne så hun kan bli frisk og få leve.»

Jesus gikk med ham, fulgt av en stor folkemengde som trengte seg inn på ham.Nå var det en kvinne der som hadde hatt blødninger i tolv år.

Hun hadde lidd mye hos mange leger.

Alt hun eide, hadde hun brukt uten å bli hjulpet; det var heller blitt verre med henne.

Hun hadde fått høre om Jesus, og kom nå bakfra i folkemengden og rørte ved kappen hans.

For hun tenkte: «Om jeg så bare får røre ved klærne hans, blir jeg frisk.»

Med en gang stanset blødningen, og hun kjente på kroppen at hun var blitt helbredet for plagen.

I det samme merket Jesus at en kraft gikk ut fra ham, og han snudde seg i folkemengden og sa:

«Hvem rørte ved klærne mine?»

Disiplene sa: «Du ser hvordan folk trenger seg inn på deg,

og så spør du hvem som rørte ved deg!»

Men Jesus så seg omkring for å få øye på den som hadde gjort det.

Kvinnen skalv av redsel, for hun visste hva som var skjedd med henne,

og hun kom og kastet seg ned for ham og fortalte ham alt som det var.

Da sa han til henne: «Din tro har frelst deg, datter. Gå bort i fred.

Du skal være frisk og kvitt plagen din.»Mens han ennå talte, kom det folk fra synagogeforstanderens hus og sa:

«Din datter er død. Hvorfor bryr du mesteren lenger?»

Jesus hørte det som ble sagt, og sa til synagogeforstanderen: «Frykt ikke, bare tro!»

Nå lot han ingen andre følge med enn Peter, Jakob og Johannes, Jakobs bror.

Da de kom til synagogeforstanderens hus, og han så alt oppstyret og folk som gråt og jamret seg,

gikk han inn og sa til dem: «Hvorfor støyer og gråter dere? Barnet er ikke død; hun sover.»

De bare lo av ham. Men han drev alle ut og tok med seg barnets far og mor

og dem som var med ham, og gikk inn der barnet lå.

Så tok han barnet i hånden og sa: «Talita kumi!» Det betyr: «Lille jente, jeg sier deg: Stå opp!»

Straks reiste jenta seg og gikk omkring; hun var tolv år gammel.

Og de ble helt ute av seg av undring.

Men han påla dem strengt at ingen måtte få vite dette, og han sa at de skulle gi henne noe å spise

 

Hun har vært vegetarianer i mange år, og nå veganer, for å få enda bedre samvittighet.... Hadde ikke klart meg uten kjøtt sjøl. Spiser det meste av kjøtt, fordi jeg syns det er godt.

 

Ja, hadde det ikke vært fint hvis Jesus kunne ha vekt opp alle de døde, og helbredet alle de syke... Eller hadde det blitt litt trangt om plassen da kanskje, he he...

 

Jeg har en innebygd aversjon mot "relegion" pga dens potensiale for å skape strid. Men ser nødvendigheten av den også. Den skaper en trygghetsfølelse i en "gal" verden. Har vel min barnetro sånn noenlunde i behold.

 

Sweet dreams:-)

 

h søvnløs i Oslo

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

God morgen :) følte meg ikke så kvikk når jeg våkna at det gjør noe akkurat. Men nå har jeg varmet meg mini baguett fra frankrike og har tenkt til å spise den med ost og kalkunskinke og litt salat og tomat:) Også har jeg drikket en liter vann med brennesle. Det hjalp for jeg hadde hodeverk og var helt i tåke:) Også har jeg drikket litt kaffe med han jeg liker på skype :) Så kos :) Litt dårlig tid så må kaste meg rundt :) Strålende vær også. Det hjelper også på trøtthet :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Oppdaga "Q500.no". En gratis deitingside. Her kan man også ta en ganske omfattende personlighetstest.

Jeg skåra høyt på følsomhet, men lavt på omgjengelighet:-) :-/

 

Noe for deg TLLM?

 

Ja, j....g klamt. Luftfuktigheten tar rotta på sveisen:-/

Lenke til kommentar

Hun har vært vegetarianer i mange år, og nå veganer, for å få enda bedre samvittighet.... Hadde ikke klart meg uten kjøtt sjøl. Spiser det meste av kjøtt, fordi jeg syns det er godt.

 

Ja, hadde det ikke vært fint hvis Jesus kunne ha vekt opp alle de døde, og helbredet alle de syke... Eller hadde det blitt litt trangt om plassen da kanskje, he he...

 

Jeg har en innebygd aversjon mot "relegion" pga dens potensiale for å skape strid. Men ser nødvendigheten av den også. Den skaper en trygghetsfølelse i en "gal" verden. Har vel min barnetro sånn noenlunde i behold.

 

Sweet dreams:-)

 

h søvnløs i Oslo

 

Det hadde vært fint om Jesus kom tilbake :) Men sant det har skapt mye strid også. Kjøtt er godt. Hadde lyst på skikkelig middag idag egentlig hjemmelagde kjøttkaker brunsaus poteter og kålstuing eller kålerabistappe nam :) Har det som skal til bortsett fra poteter men har potetmos :) Men orker ikke å lage det nå er så trøtt... Tror ikke det er helt bra å være veganer heller, men alt med måte tror jeg. Man trenger ikke spise kjøtt hver dag feks. Håper du fikk sove til slutt da :) Jeg var helt i koma til morran i dag her tror jeg. Har fått hvilt litt, men ikke sovet noe :) Og fra i morgen begynner jeg på kurs enda tidligere enn i dag også :) Blir spennende å se hva som skjer egentlig :) Har gått tur, men ikke trent noe også shiner jeg opp litt hjemme nå. Måtte sette meg å hvile litt :) Har lyst til å trene også men er skikkelig sliten så tror det er best å slappe av. Danse litt med støsugeren hehe:) Hvis det går ? :) Testing testing :) må ha no musikk til da :) Jeg vet det her er litt teit, men kom på tenke på en ting fordi det finnes sånne sugekopper som forstørrer brystene...hehe. Je er sikkert overtrøtt nå. Men heeh kanskje :) tror jeg setter på musikk og slutter å tenke så mye :) Nå fikk jeg sånne skikkelig syner :) lattis. Synes jeg ser alle som vil ha store pupper sitter med støvsugeren liksom :) Jeg ler så jeg får helt vondt i magen nå og ramler i soffan:) Egentlg så er jeg så nysgjeering på hvordan det kjennes ut også så kommer sikkert til å prøve :) Kanskje ikke lurt å si så høyt :)Smoockh :D

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Oppdaga "Q500.no". En gratis deitingside. Her kan man også ta en ganske omfattende personlighetstest.

Jeg skåra høyt på følsomhet, men lavt på omgjengelighet:-) :-/

 

Noe for deg TLLM?

 

Haha... tok den testen... får som regel 1-3% match mot folk, det meste jeg har sett var 11%. Det står også masse negativt om meg der, som f.eks. at jeg har lite interesser av noe som helst... og at jeg er 100% innadvendt...

 

Men det er jo korrekt. Jeg stiller ikke særlig sterkt på datingmarkedet.

Lenke til kommentar

Har lagt meg nå jeg :) Og må ta et vers, for den lå på senga der åpen på denne siden :) også lykke til med match og søvn for dere også :)

 

I Åndens kraft vendte Jesus tilbake til Galilea, og ryktet om ham spredte seg over hele området. 15 Han underviste i synagogene og fikk lovord av alle.
16 Han kom også til Nasaret, hvor han var vokst opp, og på sabbaten gikk han inn i synagogen, slik han pleide. Da han reiste seg for å lese, 17 rakte de ham profeten Jesajas bok. Han åpnet bokrullen og fant stedet der det står skrevet:

18 Herrens Ånd er over meg,
for han har salvet meg
til å forkynne et godt budskap for fattige.
Han har sendt meg for å rope ut
at fanger skal få frihet
og blinde få synet igjen,
for å sette undertrykte fri

19 og rope ut et nådens år fra Herren.
20 Så rullet han bokrullen sammen, rakte den til synagogetjeneren og satte seg. Alle i synagogen stirret spent på ham. 21 Han begynte da med å si: «I dag er dette skriftordet blitt oppfylt mens dere hørte på.» 22 Alle roste ham og undret seg over nådeordene som kom fra hans munn. «Er ikke dette Josefs sønn?» spurte de.
23 Da sa Jesus til dem: «Dere vil sikkert minne meg om dette ordtaket: ‘Lege, leg deg selv!’ Dere vil si: ‘Vi har hørt om alt som har skjedd i Kapernaum. Gjør det samme her på ditt eget hjemsted!’» 24 Og han la til: «Sannelig, jeg sier dere: Ingen profet blir godt mottatt på hjemstedet sitt. 25 Jeg sier dere som sant er: Det var mange enker i Israel den gang Elia levde, da himmelen var lukket i tre år og seks måneder og det ble en stor hungersnød i hele landet. 26 Likevel ble ikke Elia sendt til noen av dem, bare til en enke i Sarepta i Sidon-landet. 27 Og det var mange med hudsykdom i Israel på profeten Elisjas tid, men ingen av dem ble renset, bare syreren Naaman.»
28 Alle i synagogen ble rasende da de hørte dette. 29 De sprang opp og jaget ham ut av byen. De drev ham mot en skrent i åssiden der byen deres lå, og ville styrte ham utfor. 30 Men han gikk midt gjennom flokken og dro bort.

 

God natt:)!

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Oppdaga "Q500.no". En gratis deitingside. Her kan man også ta en ganske omfattende personlighetstest.

Jeg skåra høyt på følsomhet, men lavt på omgjengelighet:-) :-/

 

Noe for deg TLLM?

 

Haha... tok den testen... får som regel 1-3% match mot folk, det meste jeg har sett var 11%. Det står også masse negativt om meg der, som f.eks. at jeg har lite interesser av noe som helst... og at jeg er 100% innadvendt...

 

Men det er jo korrekt. Jeg stiller ikke særlig sterkt på datingmarkedet.

 

100% innadvent? Har du svart helt ærlig på testen, eller har du tatt litt hardt i?

 

Mistenker det siste..men men...

 

Njæ....har ikke heller noen særlig interesse av noe. Faktisk i den grad at jeg blir nedslått. For dagene blir så kjedelige og tomme, uff uff...

Men merker at det hjelper å "komme seg ut", være i bevegelse, gir også en god ettervirkning.

 

100% innadvent? Njæ.....

Lenke til kommentar

Har lagt meg nå jeg :) Og må ta et vers, for den lå på senga der åpen på denne siden :) også lykke til med match og søvn for dere også :)

 

I Åndens kraft vendte Jesus tilbake til Galilea, og ryktet om ham spredte seg over hele området. 15 Han underviste i synagogene og fikk lovord av alle.

16 Han kom også til Nasaret, hvor han var vokst opp, og på sabbaten gikk han inn i synagogen, slik han pleide. Da han reiste seg for å lese, 17 rakte de ham profeten Jesajas bok. Han åpnet bokrullen og fant stedet der det står skrevet:

 

18 Herrens Ånd er over meg,

for han har salvet meg

til å forkynne et godt budskap for fattige.

Han har sendt meg for å rope ut

at fanger skal få frihet

og blinde få synet igjen,

for å sette undertrykte fri

 

19 og rope ut et nådens år fra Herren.

20 Så rullet han bokrullen sammen, rakte den til synagogetjeneren og satte seg. Alle i synagogen stirret spent på ham. 21 Han begynte da med å si: «I dag er dette skriftordet blitt oppfylt mens dere hørte på.» 22 Alle roste ham og undret seg over nådeordene som kom fra hans munn. «Er ikke dette Josefs sønn?» spurte de.

23 Da sa Jesus til dem: «Dere vil sikkert minne meg om dette ordtaket: ‘Lege, leg deg selv!’ Dere vil si: ‘Vi har hørt om alt som har skjedd i Kapernaum. Gjør det samme her på ditt eget hjemsted!’» 24 Og han la til: «Sannelig, jeg sier dere: Ingen profet blir godt mottatt på hjemstedet sitt. 25 Jeg sier dere som sant er: Det var mange enker i Israel den gang Elia levde, da himmelen var lukket i tre år og seks måneder og det ble en stor hungersnød i hele landet. 26 Likevel ble ikke Elia sendt til noen av dem, bare til en enke i Sarepta i Sidon-landet. 27 Og det var mange med hudsykdom i Israel på profeten Elisjas tid, men ingen av dem ble renset, bare syreren Naaman.»

28 Alle i synagogen ble rasende da de hørte dette. 29 De sprang opp og jaget ham ut av byen. De drev ham mot en skrent i åssiden der byen deres lå, og ville styrte ham utfor. 30 Men han gikk midt gjennom flokken og dro bort.

 

God natt:)!

Godnatt, du fromme Jesu disippel, he he....

Lenke til kommentar

 

Hun har vært vegetarianer i mange år, og nå veganer, for å få enda bedre samvittighet.... Hadde ikke klart meg uten kjøtt sjøl. Spiser det meste av kjøtt, fordi jeg syns det er godt.

 

Ja, hadde det ikke vært fint hvis Jesus kunne ha vekt opp alle de døde, og helbredet alle de syke... Eller hadde det blitt litt trangt om plassen da kanskje, he he...

 

Jeg har en innebygd aversjon mot "relegion" pga dens potensiale for å skape strid. Men ser nødvendigheten av den også. Den skaper en trygghetsfølelse i en "gal" verden. Har vel min barnetro sånn noenlunde i behold.

 

Sweet dreams:-)

 

h søvnløs i Oslo

 

Det hadde vært fint om Jesus kom tilbake :) Men sant det har skapt mye strid også. Kjøtt er godt. Hadde lyst på skikkelig middag idag egentlig hjemmelagde kjøttkaker brunsaus poteter og kålstuing eller kålerabistappe nam :) Har det som skal til bortsett fra poteter men har potetmos :) Men orker ikke å lage det nå er så trøtt... Tror ikke det er helt bra å være veganer heller, men alt med måte tror jeg. Man trenger ikke spise kjøtt hver dag feks. Håper du fikk sove til slutt da :) Jeg var helt i koma til morran i dag her tror jeg. Har fått hvilt litt, men ikke sovet noe :) Og fra i morgen begynner jeg på kurs enda tidligere enn i dag også :) Blir spennende å se hva som skjer egentlig :) Har gått tur, men ikke trent noe også shiner jeg opp litt hjemme nå. Måtte sette meg å hvile litt :) Har lyst til å trene også men er skikkelig sliten så tror det er best å slappe av. Danse litt med støsugeren hehe:) Hvis det går ? :) Testing testing :) må ha no musikk til da :) Jeg vet det her er litt teit, men kom på tenke på en ting fordi det finnes sånne sugekopper som forstørrer brystene...hehe. Je er sikkert overtrøtt nå. Men heeh kanskje :) tror jeg setter på musikk og slutter å tenke så mye :) Nå fikk jeg sånne skikkelig syner :) lattis. Synes jeg ser alle som vil ha store pupper sitter med støvsugeren liksom :) Jeg ler så jeg får helt vondt i magen nå og ramler i soffan:) Egentlg så er jeg så nysgjeering på hvordan det kjennes ut også så kommer sikkert til å prøve :) Kanskje ikke lurt å si så høyt :)Smoockh :D

 

Tror du får hengepupper, hvis du bruker støvsugeren...he he Neida, skjønte at det var en vits.:-)

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...