Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke alt var like relevant i de testene men.. Den må da være litt kjapp for å kalle meg semi-schizofrenic. Og obsessive-compulsive..? O.o

 

Men.. How the fuck do you fix this?!:

Det er jo bare tull da. :p Du har jo selvsagt ikke alle de personlighetsforstyrrelsene. :p

 

Altså du har sikkert problemer eller sykdom eller hva du ønsker å kalle det, men liksom de testene der er jo tull.

Lenke til kommentar

Ja, jeg og. Hvorfor har religiøsitet noe med saken å gjøre?

Fordi noen tror religiøsitet er noe som gjør at folk generelt sett føler seg tryggere og har mer håp/positivt syn på ting. Det er som når du er liten, og du føler deg trygg fordi du har foreldrene dine rundt deg. Hadde de vært borte hadde du vært redd og ikke følt deg trygg.

 

Jeg tror det er noe i det, at religiøse gjerne takler sånt bedre. Før så opplevde jeg å bli litt religiøs i sammenheng med døsfall, det er jo noe som går igjen hos mange. Men hadde neppe tenkt religiøst under dødsfall nå, hadde nok bare sett veldig mørkt på situasjonen. Som om det var uungåelig og at det var det siste du noengang vil se til personen som nettopp gikk bort. Sånn tror jeg det er.

 

Men er mer agnostiker enn ateist.

 

 

Syns ikke det er så tragisk jeg, "tar" det ikke helt "seriøst"... :p

Ikke testene nei, men livsproblemene. Det ser ihvertfall jeg tragikomisk på. Kanskje det er en beskyttelsesting jeg ahr utviklet, istedenfor å bli rent deprimert av det?
Lenke til kommentar

Det er jo bare tull da. :p Du har jo selvsagt ikke alle de personlighetsforstyrrelsene. :p

 

Altså du har sikkert problemer eller sykdom eller hva du ønsker å kalle det, men liksom de testene der er jo tull.

Tror heller de bare er altfor forenklet. Og de testene er avhengige av å gjøre egne tolkninger for å få resultat. Hvis du tenker A så må det bety B etc.

 

Noen av dem stemmer da, for det meste det som har med selvbilde, angst og depresjon å gjøre.

 

Men ja, tar de jo ikke superseriøst. Men det får jo tankene til å spinne litt.

 

 

 

Nå tror jeg at jeg skal komme meg vekk fra PC-en som jeg nettopp fikk sammen igjen, kjenner jeg bruker den til å unngå andre gjøremål nå. Og så må jeg spise, det har jeg ikke gjort idag. Og så må jeg lage server av gammel maskinvare jeg har liggende. Og så må jeg gjøre klart til flytting, tjene penger slik at jeg kan betjene utgifter og kaaanskje psykologtimer (fordi din egen helse er jo ikke førsteprioritet vettu...). Og tusen andre ting som sikkert aldri blir gjort... :p

 

 

Du/dere gjort idag da?

Lenke til kommentar

Fy faen... Prosessoren er rundt 70 grader, og jeg har bare nettleseren oppe! Og det er bare 4 GHz... Vannkjølinga klarte 45 grader på 4.5 GHz...

 

Merker godt at jeg gikk fra vannkjøling til standardkjøleren! Hvis jeg spiller med denne overklokken så tror jeg det blir mørkt ganske kjapt. :p Etter at Intel-kjøleren imiterer et fly eller en støvsuger.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Fordi noen tror religiøsitet er noe som gjør at folk generelt sett føler seg tryggere og har mer håp/positivt syn på ting. Det er som når du er liten, og du føler deg trygg fordi du har foreldrene dine rundt deg. Hadde de vært borte hadde du vært redd og ikke følt deg trygg.

 

Jeg tror det er noe i det, at religiøse gjerne takler sånt bedre. Før så opplevde jeg å bli litt religiøs i sammenheng med døsfall, det er jo noe som går igjen hos mange. Men hadde neppe tenkt religiøst under dødsfall nå, hadde nok bare sett veldig mørkt på situasjonen. Som om det var uungåelig og at det var det siste du noengang vil se til personen som nettopp gikk bort. Sånn tror jeg det er.

 

Men er mer agnostiker enn ateist.

Men kan man ikke føle seg trygg med andre ting enn åndelige? F.eks. hvis man har veldig troen på "systemet" eller familien, blir ikke det det samme?

 

Nei, bare lurer jeg da. Jeg vet jo ikke.

Lenke til kommentar

Men kan man ikke føle seg trygg med andre ting enn åndelige? F.eks. hvis man har veldig troen på "systemet" eller familien, blir ikke det det samme?

 

Nei, bare lurer jeg da. Jeg vet jo ikke.

Jojo, så klart. :) Det er jo en.. hva skal man kalle det.. en abstrakt konkret ting som gjør at man føler en trygghet. En metakonkret ting. Eller bare forvirrer jeg nå med min elendige evne til å ordlegge meg? :p

 

Men jo, man kan jo det. Det gjelder tydeligvis ikke oss. Vi avhenger vel av oss selv for å finne trygghet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...