Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Jeg blir alltid outsideren jeg :) Smil for det lissommmmmm ;) OMmm om. Men det var ikke Jesus som var Elias. Det var Johannes. Leste det på stranda i stad :) Det står i NT Jesus sa det selv :)

Er du ikke tilknytta noe kristent samfunn?

 

Å være outsider= både positivt og negativt. Negativt= man blir aleine. Positivt= man blir selvstendig?

 

Vet ikke....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg blir alltid outsideren jeg :) Smil for det lissommmmmm ;) OMmm om. Men det var ikke Jesus som var Elias. Det var Johannes. Leste det på stranda i stad :) Det står i NT Jesus sa det selv :)

Er du ikke tilknytta noe kristent samfunn?

 

Å være outsider= både positivt og negativt. Negativt= man blir aleine. Positivt= man blir selvstendig?

 

Vet ikke....

 

Du spørr så vanskelig om jeg er tilknyttet et kristen samfunn? Hva mener du med et kristent samfunn? Jeg knytter meg til Gud og Gud til meg. Åndelig sett. "Vårt indre mysterium lar seg komme opp til overflaten" :) Og jeg får vokse i kjærligheten ved tro. Og om jeg ikke lar noe være til hindrer for den utviklingen vil jeg komme til kjernen av mitt sanne jeg. Men med det. Det er en vei man går sammen med Gud i min tro ihvertfall. Og de bånd man da knytter eller ikke er på den annen side veien. Fordi mennesker man møter kristne eller ikke vil føre en videre. Og man tar i mot fra Gud de som man møter på veien. for også at vi kan lære på veien eller gå videre. Om jeg binder meg til noe av verden. Så må jeg med det stå for alt jeg har bindt meg til. Og det går ikke for meg enda. Siden Gud gir meg mange nye svar hele tiden :) Som kanskje det er vanskelig å komme til enighet med. Fordi vi også tolker bibelen feks forskjellig å legger på også egne ting etter behov. Noe som igjen kan bli vranglære og det vil jeg ikke ha. Men det trenger ikke gi dårlig frukt av den grunn:) For med tro blir det ofte mange lys for en som går opp allikevel:) Litt vanskelig å forklare, man må nesten oppleve det selv. Men jeg har begynt å gå i en kirke. Og med det har jeg møtt noen nydelige mennesker jeg også føler Gud ville at jeg skulle møte. Og jeg er kjempe takknemlig. Men det handler også om valg. Fordi jeg kan ikke knytte meg til en kirke jeg ikke kan binde meg fullt til. Så Gud blir mer min lærer gjennom ulike "kristne samfunn" menneskene...Og bibelen også en lærebok :) Så om jeg går i den kirken mange nok ganger vil Gud gi meg svar selvom kanskje pastoren eller presten sier noe annet. Fordi vi har gjerne våre egne svar også, samtidig at gjennom andre mennesker lærer man derfor mer seg selv å kjenne også. Også kan man selv ta standpunkter. Hva som er riktig for en gjennom tekster feks. Det er mye å sette seg inn i, men alle har lyset og Gud sender det fra menneske til menneske for at vi skal bli opplyste også tror jeg :) Så om jeg sier noe som du undrer deg over vil du allikevel få svar fra ditt indre lys tenker jeg da.

Mye rart ;) Og jeg tenker sånn at Gud er selve kirken og jesus sier vi skal følge ham:) Så hmmm. Igår sa en på tv at jesus Budha krishna var det indre lyset. Det blir feil for meg. Fordi jeg tenker mer at alle har det de har. Men må bare åpne opp for Gud mer :) De er ikke indre lyset selv, men indre lyset bor i dem. Så de ble med det også en del av kjærligheten menneskene også søker seg til. Men lyset søker også etter oss :) Synes det er spennende :) SÅ på den måten kan jeg ikke knytte meg til et kristen samfunn. Selvom mange tanker er like. Og derfor også får jeg en tilknytning. Men man må også få opplæring. Så man forstår mer. SÅ man kan komme til sin plass der en hører til også :) Og det trenger ikke være en kirke, men der Gud vil at man er :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Kan man lage en kake uten melk? Eller noe snop.

 

Har egg.

Du kan lage eggdosis :)

 

Eller så kan du søke kake uten melk på google å finne masse oppskrifter :)

 

Eller så er kanskje de (pannekaker) her gode og raskt å lage også kan du ta på syltetøy eller noe annet godt :)

 

5 dl. hvetemel

3 ss. sukker – (hvis vafler: 2 dl. sukker + 1 ts.vaniljesukker)

4 ts. bakepulver

1/2 ts. salt

5,5 dl. vann

3 ss. soyaolje

Tilberedning

Bland mel, sukker, bakepulver og salt. Tilsett vann og olje og visp godt. La

røren hvile ca. en halv time.

Dersom du steker vafler, bruk Bakefett på sprayboks til smøring av

vaffeljernet, da setter vaflene seg garantert ikke fast.

 

Du må ikke ha bakepulver i. Også kan du istedet for soya smelte litt smør i stedet å ha oppi. gjør ikke noe å ha vaniljesukker i pannekaker heller. DU kan t.o.m laga kakao pannekaker :) Men da er det sikkert lurt å ha i litt ekstra sukker :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

 

Jeg blir alltid outsideren jeg :) Smil for det lissommmmmm ;) OMmm om. Men det var ikke Jesus som var Elias. Det var Johannes. Leste det på stranda i stad :) Det står i NT Jesus sa det selv :)

Er du ikke tilknytta noe kristent samfunn?

 

Å være outsider= både positivt og negativt. Negativt= man blir aleine. Positivt= man blir selvstendig?

 

Vet ikke....

 

Du spørr så vanskelig om jeg er tilknyttet et kristen samfunn? Hva mener du med et kristent samfunn? Jeg knytter meg til Gud og Gud til meg. Åndelig sett. "Vårt indre mysterium lar seg komme opp til overflaten" :) Og jeg får vokse i kjærligheten ved tro. Og om jeg ikke lar noe være til hindrer for den utviklingen vil jeg komme til kjernen av mitt sanne jeg. Men med det. Det er en vei man går sammen med Gud i min tro ihvertfall. Og de bånd man da knytter eller ikke er på den annen side veien. Fordi mennesker man møter kristne eller ikke vil føre en videre. Og man tar i mot fra Gud de som man møter på veien. for også at vi kan lære på veien eller gå videre. Om jeg binder meg til noe av verden. Så må jeg med det stå for alt jeg har bindt meg til. Og det går ikke for meg enda. Siden Gud gir meg mange nye svar hele tiden :) Som kanskje det er vanskelig å komme til enighet med. Fordi vi også tolker bibelen feks forskjellig å legger på også egne ting etter behov. Noe som igjen kan bli vranglære og det vil jeg ikke ha. Men det trenger ikke gi dårlig frukt av den grunn:) For med tro blir det ofte mange lys for en som går opp allikevel:) Litt vanskelig å forklare, man må nesten oppleve det selv. Men jeg har begynt å gå i en kirke. Og med det har jeg møtt noen nydelige mennesker jeg også føler Gud ville at jeg skulle møte. Og jeg er kjempe takknemlig. Men det handler også om valg. Fordi jeg kan ikke knytte meg til en kirke jeg ikke kan binde meg fullt til. Så Gud blir mer min lærer gjennom ulike "kristne samfunn" menneskene...Og bibelen også en lærebok :) Så om jeg går i den kirken mange nok ganger vil Gud gi meg svar selvom kanskje pastoren eller presten sier noe annet. Fordi vi har gjerne våre egne svar også, samtidig at gjennom andre mennesker lærer man derfor mer seg selv å kjenne også. Også kan man selv ta standpunkter. Hva som er riktig for en gjennom tekster feks. Det er mye å sette seg inn i, men alle har lyset og Gud sender det fra menneske til menneske for at vi skal bli opplyste også tror jeg :) Så om jeg sier noe som du undrer deg over vil du allikevel få svar fra ditt indre lys tenker jeg da.

Mye rart ;)

 

Eggedosis ja, det var jo genialt:-) Men har du håndmikser TLLM? (Det går ikke med stavmikser, har prøvd.)

 

Jeg skjønner meg ikke på det du snakker om jeg. Gud og Jesus og sånt. Innvikla..

 

Lurte bare på om du traff andre likesinna, tenkte at du ble outsider fordi du ikke traff likesinna. Men du syns det er greit sånn som det er skjønner jeg:-)

Lenke til kommentar

Eggedosis ja, det var jo genialt:-) Men har du håndmikser TLLM? (Det går ikke med stavmikser, har prøvd.)

 

 

Jeg skjønner meg ikke på det du snakker om jeg. Gud og Jesus og sånt. Innvikla..

 

Lurte bare på om du traff andre likesinna, tenkte at du ble outsider fordi du ikke traff likesinna. Men du syns det er greit sånn som det er skjønner jeg:-)

 

Jeg er takknemlig :) Og treffer mange gode mennesker :) Idag ble jeg velsignet av en romfolk dame på gata også :) Hun tok meg i hånda og snakket ikke norsk, men hun hadde jesus i hjertet sitt :) Og med det hjelpen hennes er der allerede :) En annen ting:) Jeg ble helt varm i ryggen en time etterpå :) Jeg tenkte hva skjer da. så jeg hadde på sete varmeren, så slo av den, men den virker ikke egentlig. Også tenkte kan det være ginsengen jeg smurte meg med på magen, men det var jo på magen, fordi det skal være slankende hehe :) kosta bare 27 kr i en i en iransk butikk :) Den varmer mer enn tigerbalsam :) Og brenner på tunga :) Men jeg ble skikkelig varm i ryggen etterpå Det var helt merkelig, men veldig deilig :) Hun var tigger :/ Men hun hadde Gud Det er jeg sikker på :) Må be for henne når jeg legger meg også :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Eggedosis ja, det var jo genialt:-) Men har du håndmikser TLLM? (Det går ikke med stavmikser, har prøvd.)

 

 

Jeg skjønner meg ikke på det du snakker om jeg. Gud og Jesus og sånt. Innvikla..

 

Lurte bare på om du traff andre likesinna, tenkte at du ble outsider fordi du ikke traff likesinna. Men du syns det er greit sånn som det er skjønner jeg:-)

 

Jeg er takknemlig :) Og treffer mange gode mennesker :) Idag ble jeg velsignet av en romfolk dame på gata også :) Hun tok meg i hånda og snakket ikke norsk, men hun hadde jesus i hjertet sitt :) Og med det hjelpen hennes er der allerede :) En annen ting:) Jeg ble helt varm i ryggen en time etterpå :) Jeg tenkte hva skjer da. så jeg hadde på sete varmeren, så slo av den, men den virker ikke egentlig. Også tenkte kan det være ginsengen jeg smurte meg med på magen, men det var jo på magen, fordi det skal være slankende hehe :) kosta bare 27 kr i en i en iransk butikk :) Den varmer mer enn tigerbalsam :) Og brenner på tunga :) Men jeg ble skikkelig varm i ryggen etterpå Det var helt merkelig, men veldig deilig :) Hun var tigger :/ Men hun hadde Gud Det er jeg sikker på :)

 

Klart hun var glad for pengene du ga henne, hvorfor skulle hun ikke vise takknemlighet...noe annet ville ha vært uhørt.

Lenke til kommentar

Klart hun var glad for pengene du ga henne, hvorfor skulle hun ikke vise takknemlighet...noe annet ville ha vært uhørt.

 

 

Hun hadde healing evner uansett takknemlig eller ikke :) Men har hjulpet tre romfolk litt i løpet to dager også da ;)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Klart hun var glad for pengene du ga henne, hvorfor skulle hun ikke vise takknemlighet...noe annet ville ha vært uhørt.

 

 

Hun hadde healing evner uansett takknemlig eller ikke :) Men har hjulpet tre romfolk litt i løpet to dager også da ;)

 

Det har vi alle sammen:-)

Lenke til kommentar

I såfall hadde hun ikke trengt å tigge:-)

 

 

Det er ikke sikkert hun vet det. Også kan det hende Gud kom fordi jeg hjalp henne også :)Det var jo Gud som sa hjelp henne også fordi jeg hjalp en annen i går. Og fordi jeg ikke skulle gjøre forskjell på dem som satt omkring der. Men det var ikke mye da. Også kjøpte jeg et blad av en annen.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

I såfall hadde hun ikke trengt å tigge:-)

 

 

Det er ikke sikkert hun vet det. Også kan det hende Gud kom fordi jeg hjalp henne også :)Det var jo Gud som sa hjelp henne også fordi jeg hjalp en annen i går. Og fordi jeg ikke skulle gjøre forskjell på dem som satt omkring der. Men det var ikke mye da. Også kjøpte jeg et blad av en annen.

 

Det var snilt av deg i hvert fall:-)

 

Kreativt:-)

 

Eggedosis er bare kvalmt. ;)

 

Liker smaken, men tanken på å spise rå egg er litt kvalm ja:-)

Lenke til kommentar

:) Godmorgen :) Har spist rundstykke med kokt egg og tomat. Og drukket en liter vann med brennesle:) Har laget meg en kopp kaffe nå :) Og vil ha litt selskap :) Ble sittende til rundt fire i natt og rett før jeg la meg så stod det en unnskyld at jeg sier det men en stalker på utsiden av vinduet mitt. Og jeg kjenner jeg får sånn sinne inni meg, og dårlig ånd. Men kanskje Gud vil det så retningen endrer seg litt...
Bare jeg snakker om det så kjenner jeg at jeg blir irritert også. Og med det så prøver jeg å tenke ut en løsning, men alt til sin tid...Og jeg har ikke så mange løsninger som er mulig. Ikke sånn på sparket ihvertfall. Men Gud har en løsning vet jeg :) Det er bare det at når ånden trekkes ned så får jeg ikke fulgt opp med det. Men må være sterk også :) Og meningen var jo heller ikke at jeg kanskje skulle være våken på den tiden av døgnet, men allikevel! Stå på utsiden sånn! Og det er ikke første gangen heller! Og nå så skal jeg erge meg over det. pga at jeg får dårlig ånd. Og er redd hele dagen blir en dritt dag også. Fordi det ligger liksom og terger meg til en eksplosjon av sinne. Men prøver så godt jeg kan å holde fokus på der jeg var :) Men det er der. Så må gjøre noe med det også. Har fått nok egentlig! Men jeg må finne ut hva og hvordan. Og det har jeg prøvd en stund egentlig. Han er med på å ødelegge. Og jeg tror han er besatt av en ond demon også. Skal gå og meditere så jeg får renset litt :) Holde fokus på det gode er veldig viktig for meg. Og ikke la andre dårlige energier få tak i sjelen min. Dette blir en nydelig dag :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...