Sabell Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Det var trist og høre om du føler at livet går nedover. Men vær tålmodig. fordi det Gud gir oss er også et svar på vår fremtidige oppgave. Og ikke la følelsene bestemme over deg kanskje fordi det er hva jesus ønsker som er viktig. Ikke hva vi føler eller vil, men Gud jobber med oss for at vi skal komme dit han vil, og dit vil vi også Og noen ganger må mn legge kanskje alt til side for å komme dit, men hva vil Gud for deg tror du nå`? Jeg tror ihvertfall ikke at han vil at du skal gå nedover. Og det kan jo være at du trnger å endre retningen du går. ELler at du må snu noen tanker eller bare få skinnene påå pplass. Spørr Gud da vel 6Derfor skal vi nå gå videre fra det første vi lærte om Kristus, fram mot full modenhet. Vi vil ikke på nytt legge grunnvollen med omvendelse fra døde gjerninger og tro på Gud, 2 med undervisning om renselsesbad og håndspåleggelse, om de dødes oppstandelse og om evig dom. 3 Slik skal vi gå videre, om Gud vil. 4 Når noen en gang er blitt opplyst og har smakt den himmelske gave og fått del i Den hellige ånd, 5 har smakt Guds gode ord og den kommende verdens krefter, 6 og så faller fra, da er det umulig å fornye dem så de igjen vender om. De korsfester Guds Sønn på nytt og gjør ham til spott. 7 Når en åker drikker regnet som stadig faller på den, og bærer grøde til nytte for dem som dyrker den, får den velsignelse fra Gud. 8 Men bærer den torn og tistel, er den til ingen nytte. Forbannelsen er ikke langt borte, og det ender med at åkeren blir svidd av.Guds løfte står fast9 Men når det gjelder dere, mine kjære, er vi overbevist om at det står bedre til, og at dere er på frelsens vei, selv om vi taler som vi gjør. 10 For Gud er ikke urettferdig så han glemmer det dere har gjort, og den kjærlighet dere har vist hans navn ved å tjene de hellige, nå som før. 11 Vi ønsker bare at hver og en av dere helt til det siste må vise like stor iver etter å bevare håpets fulle overbevisning. 12 Da må dere ikke være likegyldige, men ha dem til forbilde som på grunn av tro og utholdenhet arver det som Gud har lovet. 13 Da Gud ga Abraham løftet, sverget han ved seg selv, for han hadde ingen større å sverge ved. 14 Han sa: Sannelig, jeg vil velsigne deg rikt og gjøre din ætt uendelig tallrik. 15 Og Abraham ventet tålmodig og fikk det Gud hadde lovet ham. 16 Mennesker sverger jo ved en som er større, og eden er en stadfestelse som gjør slutt på alle innvendinger. 17 Gud ville gjøre det helt klart for arvingene til løftet at hans beslutning var uforanderlig. Derfor gikk han også god for den med en ed. 18 Med løfte og ed, to ting som ikke kan forandres – og Gud kan ikke lyve – skulle vi ha en mektig trøst, vi som har søkt tilflukt ved å gripe det håpet som ligger foran oss. 19 Dette håpet er et trygt og fast anker for sjelen. Det når innenfor forhenget, 20 dit Jesus gikk inn som forløper for oss, han som til evig tid er blitt øversteprest av samme slag som Melkisedek. Sov godt i Guds fred Endret 18. oktober 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) God morgen Hva skal en finne på i dag tro ? http://youtu.be/XU05--1arOI Endret 18. oktober 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Prøvde sånn linfrøolje. Jeg brakk meg så mye. Jeg brakk meg noen timer senere, når jeg tenkte på den oljen. Blir nok å holde seg til fiskeoljekapsler... for det var kvalmt. 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Prøvde sånn linfrøolje. Jeg brakk meg så mye. Jeg brakk meg noen timer senere, når jeg tenkte på den oljen. Blir nok å holde seg til fiskeoljekapsler... for det var kvalmt. Hahahahahah. Det smaker dødmannskit.... EDIT: Ser deg, SMS! Se her har vi en som gav meg litt mer mening i livet :')^^, Meningen med livet kan like godt ligge under nesa på deg. Det er ikke nødvendig at noen sier noen hele tiden.Det å kunne være med noen uten å måtte si noe hele tiden før det blir ukomfortabelt er deilig. Det er viktig å lære seg, at stillhet ikke nødvendigvis ikke trenger å bli wierd. Endret 18. oktober 2014 av AdNauseam 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) fiskeoljekapsler.Jeg skulle svare på det innlegget om DHA, EPA og ALA, men er så mye å researche. Når jeg finner en god kilde på det så skal jeg si ifra. Den beste formen for O3 er DPA- og EHA-kilder ja. Fordi ALA omgjøres til DPA/EPA ineffektivt. Endret 18. oktober 2014 av AdNauseam 1 Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Fant denne: http://www.lommelegen.no/legesvar/omega-3-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-0 Dødmannsskit, ja. Nuf' said. 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Fant denne: http://www.lommelegen.no/legesvar/omega-3-spørsmål-0 Dødmannsskit, ja. Nuf' said. Se der ja. Men så er jo spørsmålet, hvilket produkt er en god kilde av O3? Det er flere ganger testet slike produkter med høy oksidasjonsmengde. Og hva med giftstoffer som binder seg til fettsyrer? Det er mye sånt i sjøen, det slippes ut farlige stoffer i sjøen daglig, overalt. I nordsjøen er det mange utslipp, og veldig mange som ikke blir rapportert. Har lenge tenkt tanken at jeg skal skaffe meg et sånt tilskudd selv for å kompensere for det høye O6-nivået, men jeg er treig. Kjekt å vite at man kan teste dette i Oslo også. Vet også at det er et selskap som spesialiserer seg på sånt (men vet ikke hvor gode produktene deres er). 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Jeg vil ha kjæreste, men jeg er for syk, og i det hele tatt fortapt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-360061 Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) * Endret 19. oktober 2014 av Bruker-360061 Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Jeg er ikke for syk, jeg er bare for ekkel. Hadde ikke trengt å være noe forhold engang, bare fått meg noe - men jeg er for ekkel. 1 Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 (endret) Nå var det godt å få lagt seg. Ble liggende på soffaen og se på tv uten at det var så mye spennende, men deili og avslappende må jeg si Nådegavene12Når det gjelder Åndens gaver, søsken, vil jeg at dere skal ha kunnskap om dem. 2 Dere vet at da dere var hedninger, ble dere viljeløst revet med til de stumme avgudene. 3 Derfor kunngjør jeg for dere at ingen som taler i Guds Ånd, sier: «Forbannet er Jesus!» Og ingen kan si: «Jesus er Herre!» uten i Den hellige ånd. 4 Det er forskjellige nådegaver, men Ånden er den samme. 5 Det er forskjellige tjenester, men Herren er den samme. 6 Det er forskjellige kraftige virkninger, men Gud er den samme, han som er virksom og gjør alt i alle. 7 Hos hver enkelt gir Ånden seg til kjenne slik at det tjener til det gode. 8 For ved én og samme Ånd blir det gitt én å tale visdom, en annen å formidle kunnskap, 9 én får ved den ene Ånd en spesiell trosgave, en annen får nådegaver til å helbrede, 10 og én får kraft til å gjøre under. Én får den gave å tale profetisk, en annen å bedømme ånder, én får ulike slag av tungetale, og en annen kan tyde tungetale. 11 Alt dette gjør den ene og samme Ånd, som deler ut sine gaver til hver enkelt slik han vil. 12 Slik kroppen er én selv om den har mange lemmer, og alle lemmene utgjør én kropp enda de er mange, slik er det også med Kristus. 13 For med én Ånd ble vi alle døpt til å være én kropp, enten vi er jøder eller grekere, slaver eller frie, og alle fikk vi én Ånd å drikke. 14 For kroppen består ikke av én kroppsdel, men av mange. 15 Om nå foten sier: «Fordi jeg ikke er hånd, hører jeg ikke med til kroppen», så er den like fullt en del av den. 16 Om øret sier: «Fordi jeg ikke er øye, hører jeg ikke med til kroppen», så er det like fullt en del av den. 17 Hvis hele kroppen var øye, hvor ble det da av hørselen? Hvis det hele var hørsel, hvor ble det av luktesansen? 18 Men nå har Gud gitt hvert enkelt lem sin plass på kroppen slik han ville det. 19 Hvis det hele var én kroppsdel, hvor ble det da av kroppen? 20 Men nå er det mange kroppsdeler, men bare én kropp. 21 Øyet kan ikke si til hånden: «Jeg trenger deg ikke», eller hodet til føttene: «Jeg har ikke bruk for dere». 22 Tvert imot! De delene av kroppen som synes å være svakest, nettopp de er nødvendige. 23 De kroppsdelene som vi synes er mindre ære verdt, dem gir vi desto større ære. Og de delene vi føler skam ved, kler vi desto mer sømmelig; 24 de andre trenger det ikke. Men nå har Gud satt sammen kroppen slik at det som mangler ære, får mye ære, 25 for at det ikke skal bli splittelse i kroppen, men alle lemmene ha samme omsorg for hverandre. 26 For om ett lem lider, lider alle de andre med. Og om ett lem blir hedret, gleder alle de andre seg. 27 Dere er Kristi kropp, og hver av dere et lem på ham. 28 I kirken har Gud for det første satt noen til apostler, for det andre profeter, for det tredje lærere, deretter mektige gjerninger, deretter nådegaver til å helbrede, til å hjelpe, til å lede og til ulike slag tungetale. 29 Er vel alle apostler? Er alle profeter? Er alle lærere? Gjør vel alle under? 30 Har alle nådegaver til å helbrede? Taler alle i tunger? Kan alle tyde tungetale? 31 Men vær ivrige etter å få de største nådegavene! Endret 19. oktober 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 (endret) God morgen Jeg startet dagen i dag med å takke Gud Håper dere får en fin dag. Her blir det full fart tror jeg Kjæresten kommer sikkert snart også om dere ønsker det inn i livene deres EN tid for alt Men aller best er å komme til det å føle seg bra før de kommer inn i livet også. Da vil kjæresten være på det nivået gjerne også Og dere slipper masse horn å stange i. MMen man vet aldri hva som kommer ens vei heller. Men vi blir nestsen alltid satt på prøve også Endret 19. oktober 2014 av Sabell Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Etter en fuktig natt fant jeg i dag tidlig en blodig mus på trappa. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Etter en fuktig natt fant jeg i dag tidlig en blodig mus på trappa. Det er ikke sånne mus du skal jakte på da, vet du 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har det bra, men ingen å dele det med, haha. 1 Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 (endret) :)God kveld. Jeg er ensom til tider jeg og. Derfor er det så bra med Gud og dere Endret 19. oktober 2014 av Sabell 1 Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 (endret) 20 Min sønn, lytt når jeg taler, vend øret til mine ord! 21 Slipp dem aldri av syne, bevar dem dypt i ditt hjerte! 22 De er liv for den som finner dem, og gir hele kroppen helse. 23 Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer, for livet går ut fra det. 24 La aldri munnen tale falske ord, hold leppene borte fra svik! 25 Ha øynene rettet framover, fest blikket på det som ligger foran! 26 Gjør stien jevn der foten skal gå, da blir alle dine veier trygge. 27 Vik ikke av til høyre eller venstre, hold foten borte fra det onde! God natt Er ikke trøtt selv men snart håper jeg Endret 19. oktober 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 God morgen alle sammen. 1 Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Morn morn. Endret 20. oktober 2014 av Sylar 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå