Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)

heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følger ikke så mye med i tråden, skjer så mye o.o

Jeg har blitt fortalt at jeg er ganske random (sikkert grunnen til at jeg har vært mye alene), så jeg kan vel bare lene meg på det og fortsette, hvis det gir noen mening.

Jeg føler jeg har begynt å like været ute. Regner så mye <33

Har vært ganske depressiv i det siste. Føler ikke livet smiler like bra som det gjorde.

Jeg burde gå og sove litt.

Det er vel som Sykes synger.. "The higher I get, the lower I'll sink" :/

Lenke til kommentar

Jeg har blitt fortalt at jeg er ganske random (sikkert grunnen til at jeg har vært mye alene), så jeg kan vel bare lene meg på det og fortsette, hvis det gir noen mening.

Jeg vet ikke ang. deg, men jeg tror jeg er ganske "random". Kommer nok av manglende erfaring... eller sosial usikkerhet...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke ang. deg, men jeg tror jeg er ganske "random". Kommer nok av manglende erfaring... eller sosial usikkerhet...

jeg er ganske sosial usikker iallfall

vet ikke helt hva jeg skal si, og når ingen andre sier noe, hvem skal si noe da?

Hva er galt med å være random?? Er vel bedre enn at man bare snakker om det samme hele tiden og at det er det samme hver gang. O.o

Føler det er så mange om tiden med depresjoner and such. Er det dit hen verden går? O.o

Merker det samme selv. 90% av vennene har/har slitt med depresjoner.

Kanskje derfor jeg er deprimert? hm

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

vet ikke helt hva jeg skal si, og når ingen andre sier noe, hvem skal si noe da?

Du. :yes: Det DU har å si, er viktig. Like viktig som det andre har å si! Slik skal du tenke, slik tenker "alle" (ihvertfall så er det slik alle tenker at det er, og det er det de forventer).

(But I know what you mean, it's hard.)

Er et eller annet med samfunn og folk som gjør at vi har mye problemer. Det er jo kjent at det er vanskelig å vokse opp, mange sliter. Blir bare mer og mer føler (i form av de som sliter med det uten at folk vet om det). Tror at man før uttrykte mer når man sleit.
Lenke til kommentar

Du. :yes: Det DU har å si, er viktig. Like viktig som det andre har å si! Slik skal du tenke, slik tenker "alle" (ihvertfall så er det slik alle tenker at det er, og det er det de forventer).

(But I know what you mean, it's hard.)

Er et eller annet med samfunn og folk som gjør at vi har mye problemer. Det er jo kjent at det er vanskelig å vokse opp, mange sliter. Blir bare mer og mer føler (i form av de som sliter med det uten at folk vet om det). Tror at man før uttrykte mer når man sleit.

Se her har vi en som gav meg litt mer mening i livet :')

Lenke til kommentar

Det er ikke koselig om det til enhver tid er noen som sier noe. Fordi det til slutt blir uinteressant. Før eller siden gjør det alltid det.

Det er det geniale med nettet. Siden man kan trekke seg unna blir alt man sier kjempeinteressant! For alle andre!

Lenke til kommentar

Mennesker er deprimerte fordi det er så mange som går vekk fra jesus lære tror jeg.Mine kjære venner;) Vend om å bli som barn igjen :) Far i himmelen er størst og vil jo at vi bare koser oss med det han har gitt oss :) I tileeg til det tar han oss med på skattejakt :) Fordi vi alle har fått en gave som ikke er lik noen andre sin og som er vår helt egen gave og den gleder jeg megg sånn til å finne ved at han hjelper meg på veien b.l.a også :) Halleluja og Amen :D Det ønsker jeg for dere også. Fordi ord har makt til å forandre vår verden. Og Gud lever evig :)

Jes 60 "Reis deg, bli lys!
For lyset ditt kommer,
Herrens herlighet går opp over deg.
"

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Mennesker er deprimerte fordi det er så mange som går vekk fra jesus lære tror jeg.Mine kjære venner;) Vend om å bli som barn igjen :) Far i himmelen er størst og vil jo at vi bare koser oss med det han har gitt oss :) I tileeg til det tar han oss med på skattejakt :) Fordi vi alle har fått en gave som ikke er lik noen andre sin og som er vår helt egen gave og den gleder jeg megg sånn til å finne ved at han hjelper meg på veien b.l.a også :) Halleluja og Amen :D

Vel, som "aktiv" medlem av dnk, deltagende i en del ungdomsarbeid, månedtlig møte med kristelig gruppe, turer både her og der, troende, gudstjeneste i ny og ne osv., så må jeg si..

at jeg ikke akkurat ser noe stort lys i tunellen

Og flere jeg kjenner som deler samme oppfatning som meg. Føler ikke det blir bedre. Føler ikke det kommer til å bli bedre. Fortsetter å tro i vondt og godt, uten å se noen forandring (i den positive retning).

Men hei, finnes da venner som har følt troen har hjulpet de og. Den hjelper bare ikke meg :/

Lenke til kommentar

Mennesker er deprimerte fordi det er så mange som går vekk fra jesus lære tror jeg.Mine kjære venner;) Vend om å bli som barn igjen :) Far i himmelen er størst og vil jo at vi bare koser oss med det han har gitt oss :) I tileeg til det tar han oss med på skattejakt :) Fordi vi alle har fått en gave som ikke er lik noen andre sin og som er vår helt egen gave og den gleder jeg megg sånn til å finne ved at han hjelper meg på veien b.l.a også :) Halleluja og Amen :D

Vel, som "aktiv" medlem av dnk, deltagende i en del ungdomsarbeid, månedtlig møte med kristelig gruppe, turer både her og der, troende, gudstjeneste i ny og ne osv., så må jeg si..

at jeg ikke akkurat ser noe stort lys i tunellen

Og flere jeg kjenner som deler samme oppfatning som meg. Føler ikke det blir bedre. Føler ikke det kommer til å bli bedre. Fortsetter å tro i vondt og godt, uten å se noen forandring (i den positive retning).

Men hei, finnes da venner som har følt troen har hjulpet de og. Den hjelper bare ikke meg :/

Den kommer til å hjelpe vi må bare ha sterkere tro og lytte til Guds ord. De følelsene som er nå stenger for Gud plan kanskje nå, men la han virke i deg mer :) Les og lytt og lær. Jesus som gjør ikke vi :) Og den hellige ånnd vil kommer over dem i tro på Jesus Kristus :)

Det som ble til

4 i ham, var liv,

og livet var menneskenes lys.

5 Lyset skinner i mørket,

og mørket har ikke overvunnet det.

6 Et menneske sto fram, utsendt av Gud. Navnet hans var Johannes. 7 Han kom for å vitne. Han skulle vitne om lyset, så alle skulle komme til tro ved ham. 8 Selv var han ikke lyset, men han skulle vitne om lyset.

9 Det sanne lys,

som lyser for hvert menneske,

kom nå til verden.

10 Han var i verden,

og verden er blitt til ved ham,

men verden kjente ham ikke.

11 Han kom til sitt eget,

og hans egne tok ikke imot ham.

12 Men alle som tok imot ham,

dem ga han rett til å bli Guds barn,

de som tror på hans navn.

13 De er ikke født av kjøtt og blod,

ikke av menneskers vilje

og ikke av manns vilje,

men av Gud.

14 Og Ordet ble menneske

og tok bolig iblant oss,

og vi så hans herlighet,

en herlighet som den enbårne Sønn

har fra sin Far,

full av nåde og sannhet.

Johannes vitner om ham og roper ut: «Det var om ham jeg sa: Han som kommer etter meg, er kommet før meg, for han var til før meg.»

16 Av hans fylde har vi alle fått,

nåde over nåde.

17 For loven ble gitt ved Moses,

nåden og sannheten kom ved Jesus Kristus.

18 Ingen har noen gang sett Gud,

men den enbårne, som er Gud,

og som er i Fars favn,

han har vist oss hvem han er.

Jesus kaller alle :))

http://www.youtube.com/watch?v=byp94CCWKSI

http://youtu.be/P5sl27WgGPU

Takk Gud for at jeg får vokse i troen på deg :) Amen

http://home.online.no/~eoflaa/artikler/12jesus.htm

”Den som vil følge etter meg, han må fornekte seg selv, ta sitt kors opp og følge meg.” Mark 8,34

"Selviskheten er menneskehetens største forbannelse.” Gladstone

I Apollon-tempelet eller orakel-tempelet i Delfi var det hogd inn i stein: «Kjenn deg selv!» Den kjente filosofen Sokrates var en av de mange som kom til å anvende nettopp disse ordene. For noen år siden kom det ut ei bok som het «Elsk deg selv!», med et budskap om å realisere seg selv. I Bibelen lyder det et langt mer radikalt budskap enn dette å kjenne eller elske seg selv, nemlig: «Fornekt deg selv!»

Når Jesus sier at vi må fornekte oss selv og ta vårt kors opp for å følge Ham, betyr ikke dette at vi skal forakte oss selv. Det er heller ikke noe uttrykk for Jantelovens «Du skal ikke tro du er noe». Det handler derimot om selvlivets død. Det er ikke livet, men selvlivet som er ulykken. En har sagt det slik: «Når selviskheten får sin ende, blir det ikke lenger innad, men utad, ikke lenger fra andre til meg, men fra meg til andre, ikke lenger ta, men gi, ikke lenger kreve, men ofre.»

I Gal 2,20 forklares det på denne måten: «Jeg er korsfestet med Kristus. Jeg lever ikke lenger selv, men Kristus lever i meg. Det liv jeg nå lever i kjødet, det lever jeg i troen på Guds Sønn, han som elsket meg og gav seg selv for meg.»

Det forholder seg ikke bare slik at Jesus døde for våre synder. Vi døde også med ham, ble begravet med Ham og oppreist med Ham. Alt i den hensikt at vi skal leve for Ham! Jesus utgjør nå både innholdet, hensikten og målet med vårt liv. Korset er dødens arena. Ved korset avsluttes den gamle skapnings historie. Intet av det gamle passerer. Korset bringer alt til en ny begynnelse. 2 Kor 5,17 sier: «Om noen er i Kristus, da er han en ny skapning, det gamle er forbi, se, alt er blitt nytt.»

De forfulgte har noe viktig å lære oss om å fornekte seg selv, og å følge Herren, koste hva det koste vil. Ikke minst gjelder dette kristne med muslimsk bakgrunn i muslimske land. Disse betaler en svært høy pris for sin tro og sitt vitnesbyrd om Jesus. Ordene i Luk 17,33 er for mange av dem svært reelle: «Den som søker å vinne sitt liv, skal miste det. Og den som mister sitt liv, skal bevare det.»

Å søke egen ære vender et menneske bort fra Gud. Å miste sitt liv er egentlig å tape et lavere liv for å vinne et høyere. Man berger sitt liv ved å miste det til Kristus, og mister det når man prøver å berge det. Men for å finne sitt liv i Kristus må det en ny fødsel til. Det handler ikke om å ta seg sammen, men om å falle sammen og gi Gud rett. Det nye livet er ikke et resultat av «selvgjort er velgjort», men et resultat av å feste blikket på Ham som ropte ut på Golgata kors: «Det er fullbrakt!» Vi skal slippe å bære Kristi kors. Han bar det i ditt og mitt sted, og sonet som vår stedfortreder all verdens synd. Vi får livet ved å ta vår tilflukt til ham som ga sitt liv.

Hva er da den kristnes kors? Det er den lidelse og vanære, problemer og utfordringer som møter oss fordi vi følger Jesus som vår Frelser og Herre, og fordi vi velger Hans vei. Våre brødre og søstre i bl.a. Nord-Korea, mange muslimske land, India og Kina har mye å lære oss om hva dette innebærer. Det er derfor viktig at vi lytter oppmerksomt til deres vitnesbyrd og erfariger.

I troen på Jesus åpenbares nåden i det å glemme seg selv og sin egen fortreffelighet. I tilgivelsens budskap lærer vi at vi har fått alt for intet og at vi derfor skal få gi det videre for intet. I møte med Ham som er Sannheten fortviles vi over oss selv og finner alt vårt håp i Jesus. Vi bringes til erkjennelse av at «uten Ham kan vi intet gjøre». Det ligger stor frihet gjemt i å få oppleve at vår ros er utelukket. Gud alene skal ha æren. Det er Han som frelser, Han som bevarer og Han som en dag skal føre oss hjem til herligheten. Ingen vil da takke seg selv. Lammet som ble slaktet med sitt blod, vil da få all ære og pris!

I stedet for «Kjenn deg selv!» eller «Elsk deg selv!» lyder det i 2 Kor 12,2: «Jeg kjenner et menneske i Kristus.» Ved å lære Jesus å kjenne lærer vi også å kjenne oss selv i Ham. Apg 17,8 sier: «I ham er det vi lever og rører oss og er til.» Kristus er Guds ett og alt, og han ønsker å være vårt ett og alt! Som fisken har sitt rette element i havet, og fuglen i luften, har vi vårt rette element i Kristus. Å følge Jesus er virkelig frihet. Som kristne er vi ikke fri til å leve etter våre lyster, men til å tjene den levende og sanne Gud. Ingen kan lære oss mer om dette enn nettopp våre forfulgte brødre og søstre. For der troen koster mest, blir også dens verdi og kvaliteter mest tydelige.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke vekten deres, men det er et gjennmgangstema at folk som mener de vet bedre enn meg om sånne ting har høyere bmi enn meg.

Edit: Har Sabell gått ned?

Jeg er undervektig. Klarer å gå opp i vekt (ikke i praksis), men har aldri lyst på mat, utsetter og unngår alt jeg planlegger. Må trolig gå dypt inni meg selv og endre fundamentale deler av personligheten.

En gang gikk jeg opp 7 kg på 3 uker, med junk. Var desperat, fikk måltider servert på jobb.

Tror sabell fighter lysten for kokosmelk og oboy. xD

skal gå på vekten om en uke :) Godnatt ;)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

snip

tl;dr

neida. Leste ikke alt, men deler. Orker ikke lese så mye klokka ett om natta.

Beklager, men etter 2 år som fast troende har livet gått i retning ned.

Noen høydepunkter kan man alltids ha, men beklageligvis har jeg lite livslyst.

Det hender at forsamlinger gir meg en bedre følelse, og ja, jeg føler meg generelt bedre etter kristelige forsamlinger. Men det gjør jeg også i ikkekristelige (hverdagslige) "samlinger" med venner osv.

Eneste forskjellen mellom tiden før jeg ble fast troende, og tiden etter, er ikke merkbar.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...