Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)

heblilla

Anbefalte innlegg

Det er forskjell på selvdesutrktiv og putedestruktiv.

Ja, det er jo det som er poenget. Få ut aggresjonen.

tror jeg må ta litt oboy i kokos melka :) enda ikke fått sovet noe prøvd tre ganger.fryser gjør jeg og. men det er lureri innh 3 % kokos pulver og over 96% vann. nei ikeselvdestruktiv men jeg prøver å bli uavhengig og slank :) uff ble litt kvalm av oboy i kokos melka. også leste jeg på oboyen. innholder altfor mye sukker pr 100g 80 gr sukker.

:p Mye fy-fy-mat her.

Hatt en bra dag ellers?

:)Det hjelper. Har du hatt det bra ? Lagt meg nå så sovner sikkert snart :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:)Det hjelper. Har du hatt det bra ?

Bra det. :D Stå på.

Meh, det er ikke håp. :p Dumme meg som trodde noe annet.

Morn. :)

Har visst ikke gått ned noe... faktisk gått litt opp... siden jeg begynte å trene... hm!

Dag. :p

Kanskje det er muskler du har bygget? Det veier mer enn fett.

Lenke til kommentar

Ja, tror det. Men hadde håpet å forbrenne mer.

Men det tar vel tid.

Tenk mer proteiner. Mer sunn mat. Mindre sukker, karbohydrater og fett. Og mindre av den usunne typen. Begynn å spis og aktiviser deg tidlig, start å forbrenne og bryte ned musklatur. :)

You can do this!

Dwyane-Wade-Mad.gif

Skal du ned i vekt må du spise mindre.

Ikke nødvendigvis. Annerledes, men ikke nødvendigvis mindre. Sabell er et eksempel på dette. :yes: Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Men hvis man driter i å drikke den daglige 1,5 literen med cola, så har man både valgt bort usunn mat i tillegg til at man har redusert energi-inntaket med 630 kcal. Så jeg vil hevde det ikke er noen motsetning mellom det som sies her.

I den posen med wok-grønnsaker jeg skal ha etterpå (blant mer) er det 135 kcal... :p

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke vekten deres, men det er et gjennmgangstema at folk som mener de vet bedre enn meg om sånne ting har høyere bmi enn meg.

Edit: Har Sabell gått ned?

Jeg er undervektig. Klarer å gå opp i vekt (ikke i praksis), men har aldri lyst på mat, utsetter og unngår alt jeg planlegger. Må trolig gå dypt inni meg selv og endre fundamentale deler av personligheten.

En gang gikk jeg opp 7 kg på 3 uker, med junk. Var desperat, fikk måltider servert på jobb.

Tror sabell fighter lysten for kokosmelk og oboy. xD

Lenke til kommentar

Men hvis man driter i å drikke den daglige 1,5 literen med cola, så har man både valgt bort usunn mat i tillegg til at man har redusert energi-inntaket med 630 kcal. Så jeg vil hevde det ikke er noen motsetning mellom det som sies her.

I den posen med wok-grønnsaker jeg skal ha etterpå (blant mer) er det 135 kcal... :p

Mhm, så kan du se hvor mye av de 630 kcal-ene som kommer fra karbohydrater (derav sukker). :p

Grønnsaker inneholder en del karbohydrater selv.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke vekten deres, men det er et gjennmgangstema at folk som mener de vet bedre enn meg om sånne ting har høyere bmi enn meg.

Jeg vil hevde vektreduksjon / ha normal vekt går mye mer på viljestyrke / evne til måtehold enn teoretisk kunnskap om kosthold... tror ikke disse som spiser burger+pomfri hver dag ikke skjønner at det er drittmat... også er det mange slanke og sterke folk som ikke vet hva proteiner og karbohydrater egentlig er... :p

Jepp. Jeg var desperat sulten heren dagen og kjøpte kakemenn. Pakken var på over 800 kcal, bare på de små kakemennene... Gjør så mange dumme ting når jeg er sulten! :o

Ja det der er helt sykt. Jeg skal lage wok nå, og da tar jeg grønnsakene og strimla svinekjøtt og nudler - det er jo faktisk nudlene som inneholder flest kalorier. :) Per gram i alle fall.

Rent fett er vel det mest energikonsentrerte, men tror det mest fetende er sukker+fett, altså sjokolade, fordi sukkeret gir deg høyt blodsukker og da lagrer kroppen alt fettet mye raskere... sånn jeg har forstått det, i alle fall.

Det er det totale energiinntaket vs. energiforbruk som teller, men hvis man spiser fett+sukker og fettet lagres unna fortere, så blir man fortere sulten, og spiser dermed mer.

Sånn jeg har forstått det. :)

Lenke til kommentar

Jepp, vaner står ofte sterkest. Nå fucket jeg nettopp maten min SOM VANLIG, fordi jeg legger maten på panna og går og setter meg. Får abstinenser til å unngå tiltak når jeg endelig starter tiltakene... En kamp mot emosjoner... Har aldri forstått HVORDAN man bare "gjør ting" uten å bli stressa.

Men naturens hjernekirurg kan trolig hjelpe.

Det er mange faktorer som spiller inn enn kalorier, har tenkt å lære mer om dette (hvis jeg ikke utsetter det). Kan ikke nok om dette til å si noe definitivt, er så mye som hevdes av forskere av man blir helt tullete.

Lenke til kommentar

Jeg sier til meg selv at jeg skal lage god og hjemmelaget sunn mat. Ender istedenfor opp med å kjøpe en mikrobølgeovnmiddag fra Toro istedenfor :nei:

Ofte det vanskeligste er å begynne, og for noen å fullføre.

Du kan prøve å legge merke til hvordan hodet ditt overbeviser deg til å endre retning for å unngå planene som du vet er de beste. Et mønster som sitter veldig dypt og som bare blir sterkere over tid. Jo vanskeligere er det jo mindre selvdisiplin man har.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...