AdNauseam Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Ikke-homogenisert skummetmelk... er ikke det et paradoks? Jeg liker å se på det som et retorisk spørsmål. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Det har jeg drukket var varmt og godt Asj. Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Nei skumma! Der har de først fjernet så og si alt fettet, og så er det pasteurisert og homogenisert, og så aseptisk pakket... drar du til sverige før du skummet på 0,01% i motsetning til tine sin 0,1%, og den er i tillegg ultrapasteurisert... Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Det har jeg drukket var varmt og godt Asj. Bare vent til du blir pappa du Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Men står faktisk bare "pasteurisert" på kartongen, så kanskje det ikke er homogenisert? Hvis det ikke er fett, hva er vitsen med homogenisering da? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Bare vent til du blir pappa du Kommer fortsatt ikke til å takke ja til melk rett fra jurene da heller. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Men står faktisk bare "pasteurisert" på kartongen, så kanskje det ikke er homogenisert? Hvis det ikke er fett, hva er vitsen med homogenisering da?Hvis det ikke står homogenisert så er den ikke homogenisert. Kremfløte er ikke homogenisert (har heller ingen hensikt, ettersom det ikke er noe å flyte over). Uhomogenisert H-melk = skummet melk + kremfløte = sunt Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Jeg bruker bare skumma og fløte jeg da, faktisk. Eneste jeg drikker er skumma, for jeg syns de andre smaker fettete, og så bruker jeg av og til fløte i matlaging. Så bra at jeg er så sunn da. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Det er du da. Øgle: Endret 14. oktober 2014 av AdNauseam Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 hehe nå har jeg lagt meg i hvertfall Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Så du ligger du i senga nå? Endret 14. oktober 2014 av AdNauseam Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Shit... 03:25...Yep. Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Melk kan faktisk gi opiumseffekt... syns jeg kjenner det godt jeg, for jeg drikker endel melk før jeg skal sove... Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Haha, skal huske det når jeg havner på sjukehuset og de vil gi meg bedøvende. "Neida, bare gi meg melk du er du snill, det funker like godt det." Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hehe! Men melk er ikke så uskyldig som mange tror: http://no.m.wikipedia.org/wiki/Casomorfin Men nå er det natta. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Interessant faktum: Mennesker er avhengige av å være avhengig av ting. Forskjellen er bare om man er avhengig av konstruktive eller destruktive ting. Og i hvilken grad dette gjelder, noe som sammenlagt tilsier hvor konstruktivt det er. Jeg skulle gjerne vært mer avhengig av mat, men dessverre kunne jeg lett gått en hel dag uten mat (nei, har ikke spiseforstyrrelser annet enn at jeg utsetter og perfeksjonerer alt). Nå er det natt ja!!! Nei, må scanne noe papierer først. Og så er det natt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå