Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Spise annerledes. Mer proteiner, mindre karbohydrater og fett. Mer aktivitet. Styrketrening funker bedre, for da bruker kroppen energi i 48 timer etter for å bygge opp igjen musklene som ble brutt ned. Det er derfor det er anbefalt med hviledag etter treningsdag.

Jeg skal trene/spise på meg en bra kropp... så kanskje jeg ikke trenger å være ensom.

 

Fra spøk til alvor... faen jeg er ensom nå. Har lyst til å gå en tur og se på mennesker, men det tør jeg ikke, kan vel bli overfalt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal trene/spise på meg en bra kropp... så kanskje jeg ikke trenger å være ensom.

 

Fra spøk til alvor... faen jeg er ensom nå. Har lyst til å gå en tur og se på mennesker, men det tør jeg ikke, kan vel bli overfalt...

Do that. Jeg hadde planer om det samme, men som med alt så fullfører jeg ALDRI noenting, så jeg kommer til å forbli sånn som jeg er for alltid og dø alene. Gjør det du ihvertfall, så er det ihvertfall noen som kan si at de ihvertfall har fullført målene sine!

 

 

Sylar, jeg kan garantere deg at du ikke blir overfalt. :p Du har mitt ord!

Lenke til kommentar

Do that. Jeg hadde planer om det samme, men som med alt så fullfører jeg ALDRI noenting, så jeg kommer til å forbli sånn som jeg er for alltid og dø alene. Gjør det du ihvertfall, så er det ihvertfall noen som kan si at de ihvertfall har fullført målene sine!

Vi får se hvor lenge det varer. :roll:

 

Sylar, jeg kan garantere deg at du ikke blir overfalt. :p Du har mitt ord!

Det er ganske små sjanser. Er sikkert 10 år siden det skjedde noe her. Men jeg tar ikke risken jeg.

Lenke til kommentar

Fra spøk til alvor... faen jeg er ensom nå. Har lyst til å gå en tur og se på mennesker, men det tør jeg ikke, kan vel bli overfalt...

Selvsagt kan du bli overfalt, men de andre som er ute tenker sikkert det samme om deg.

 

Men er ikke du en stor og sterk mann uansett? Jeg trodde du var nærmere 1.80. Du høres sånn ut på stemmen som kommer i hodet mitt når jeg leser innleggene dine.

 

Som jeg sa til en proff dame jeg prater med:

* Jeg tør ikke å gå ut, for

* Da kan jeg bli overfalt, og da

* Kan jeg få angst og post-traumatisk stress-syndrom, og da

* blir jeg kanskje så redd, at da

* tør jeg ikke å gå ut, og det ville jo vært dumt. :)

 

Hvorfor ta siste punkt på forskudd?

 

Men her i vinter nå jeg var ute i mørket kl. 21 så fikk jeg hallusinasjoner (som jeg trodde var ekte, selvsagt) av mannestemmer som var sinte bak meg. Jeg måtte sette i gang en strukturert feilsøking for å skjønne at lyden kom fra buksene som gned mot hverandre.

 

Ganske skummelt, også mtp på at jeg var redd fra før og så meg rundt hele tiden for å sørge for at jeg var alene, og så meg for enda mer for å forsikre meg om at ingen så at jeg gikk rundt og så meg for (genius :D). Så endelig trodde jeg at jeg var alene, men så begynner de å brøle "faen bla bla". Og jeg bare: "dafuq?!?!" og bråstopper (og da stoppet jo lyden).

 

Men jeg tror nok at den farligste personen som var ute den natta, var meg. Hvis jeg er i dårlig humør river jeg ut øynene på en eventuell overgriper. Jeg sloss ikke, for jeg vet jeg taper, så jeg går rett "in for the kill". Eller så er jeg i passivt humør og blir lammet.

Lenke til kommentar

Selvsagt kan du bli overfalt, men de andre som er ute tenker sikkert det samme om deg.

 

Men er ikke du en stor og sterk mann uansett? Jeg trodde du var nærmere 1.80. Du høres sånn ut på stemmen som kommer i hodet mitt når jeg leser innleggene dine.

 

Som jeg sa til en proff dame jeg prater med:

* Jeg tør ikke å gå ut, for

* Da kan jeg bli overfalt, og da

* Kan jeg få angst og post-traumatisk stress-syndrom, og da

* blir jeg kanskje så redd, at da

* tør jeg ikke å gå ut, og det ville jo vært dumt. :)

 

Hvorfor ta siste punkt på forskudd?

 

Men her i vinter nå jeg var ute i mørket kl. 21 så fikk jeg hallusinasjoner (som jeg trodde var ekte, selvsagt) av mannestemmer som var sinte bak meg. Jeg måtte sette i gang en strukturert feilsøking for å skjønne at lyden kom fra buksene som gned mot hverandre.

 

Ganske skummelt, også mtp på at jeg var redd fra før og så meg rundt hele tiden for å sørge for at jeg var alene, og så meg for enda mer for å forsikre meg om at ingen så at jeg gikk rundt og så meg for (genius :D). Så endelig trodde jeg at jeg var alene, men så begynner de å brøle "faen bla bla". Og jeg bare: "dafuq?!?!" og bråstopper (og da stoppet jo lyden).

 

Men jeg tror nok at den farligste personen som var ute den natta, var meg. Hvis jeg er i dårlig humør river jeg ut øynene på en eventuell overgriper. Jeg sloss ikke, for jeg vet jeg taper, så jeg går rett "in for the kill". Eller så er jeg i passivt humør og blir lammet.

Hehe! :) Fint og humoristisk innlegg. :)

 

Vi er vel litt motsatte her, da. Jeg er en ganske sterk mann ja, men jeg kan ikke slåss, eller forsvare meg - whatsoever. :p Var ikke kult å vokse opp, for var ganske enkelt å legge meg i bakken og "dønke" meg. :p

 

Så det er kanskje jeg som burde få meg pepperspray... :)

 

Jeg er nok ikke potensielt overfallsvoldtekts-offer #1 akkurat, men jeg har endel paranoide tanker om at noen ikke liker meg...

Lenke til kommentar

men jeg kan ikke slåss, eller forsvare meg - whatsoever.

Det kan vel egentlig ikke jeg heller, annet enn at jeg har sett en video av en selvforsvarsteknikk som går etter øynene.

 

Når jeg var liten og lekesloss så pleide jeg som regel å tape mot den svakeste gutten i klassen. Nå er jeg enda svakere pga sykdom.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Er heldig som bare er svekket psykisk jeg... er det ikke åndssvak de kaller det?

Jeg mente egentlig åndssyk, men begge "applies"... egentlig så har jeg IQ < 70, men har pugget systemer til å score bra...

 

Psykiatrien skjønner ikke at det er mulig, og benekter det. Infantile vitenskap!

 

Men jeg klarer ikke lukeparkere engang. Retard!

Lenke til kommentar

Jeg skaffet meg mandel melk dag :) hehe blir enda mer feit nå da :)? Men har potetgull med spicey chili og sånn mais chips med chili og det øker forbrenningen pluss at jeg har løpt langt på en maskin i dag og mistet masse kalorier. Men det som er har kun spist ett knekkebrød i hele dag med gresk ost og jalpenos på. Ikke drukket mer melk i dag heller. Men en halv pepsi nesten :) Også glemte jeg at jeg ar en panert fisk jeg kan varme fra i går g kjøpte meg hamburger brød...haha for har kyllingburgere i fryseren:) Vet du hva det her er vanskelig. Men mener du at jeg ikke skal trene styrke. Har trent styrke i dag og. Har egentlig masse energi og vil trene mer nå og. Men skal varme den fisken og potetene i stedet jeg, men det blir kanskje dumt og spise litt mer enn tidligere i dag siden jeg har spist så lite fra før av i dag så det kanskje ødelegger alt sammen.Så tenker det er lurt å ta litt og ikke spsie meg mett :)

Mandelmelk ja... :p Oh dear..

 

Potetgull inneholder karbohydater (stivelse inngår) og transfett (de er laget i usunn vegetabilsk olje). Det at du spiser dette bidrar ikke til MER forbrenning, altså, det utligner ikke karbohydratene og fettet du inntar. Så dermed er de såkalte forbrenningsøkende tingene du nevner totalt irrelevant!

 

Se på det sånn: Du ser noe som koster 500 kr. Du finner samme vare til 449,- på en nettbutikk. Men inklusivt frakt koster samme vare 800 kr. Og så etterpå skryter du på deg at du har spart penger fordi selve varen var litt billigere. Slik er logikken med "øker forbrenningen", vinningen går opp i spinningen.

 

Ikke for å være negativ, jeg skriver dette fordi jeg regner med du ØNSKER resultater. Men du skal løpe langt for å forbrenne et lite snacks-måltid. For å gjenta meg selv: styrketrening.

 

Knekkebrød + ost = hovedsaklig karbohydrater og fett.

 

Pepsi = fy-fy, fullt av sukker

 

 

Hva? Du må lese hva jeg skriver. :p Jeg har sagt mange ganger at det å trene styrke ER LURT. Men det anbefales ikke å bruke apparater, fordi da trener du ikke de små musklene, og det vil gi en svak og ustabil kropp. Tren heller styrke uten bruk av apparater. Cross-fit er et eksempel på dette. Kan komme tilbake med øvelser.

 

Tren i vei, men husk å spis! Stapp i deg proteiner. Du får ikke mer fettmasse av proteiner. Men få proteiner fra egg, torsk/sei, kylling etc. Laks er et eksempel på fisk med mye proteiner, men også mye fett. Og er derfor ikke mager, som for eksempel torsk er.

 

 

 

Du må ikke være redd for å spise. Du kunne lett ha spist det dobbelte uten å legge på deg, det handler bare om å få i seg DE RETTE KALORIENE. Kutt ned på karbohydrater og fett, men ikke utelukk dem. Kutt ned på sukker.

 

Som sagt, paleo er genialt. Det er veldig vanskelig å få mer flesk med paleo!

Lenke til kommentar

Paleo er dyrt, strevsomt og ikke like godt - selv om det nok er best å spise på den måten.

 

Husker jeg dreiv med det der. Stappet i meg frukt og grønt, egg, fisk og kjøtt. Spiste faktisk masse mat, selv om jeg gikk ned 17 kg på en måned... hehe... men da gikk jeg mye på fjellet ved siden da, satt ikke bare stille.

 

Det er egentlig fristende å begynne igjen, men jeg orker ikke. Kommer ikke til å vare. Jeg syns pasta-retter er for godt. Og syns nesten det bør være nudler i wokken (altså ikke "Mr. Lee"-nudler da (potetgull-nudler), sånne skikkelige).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...