Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)

heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg lagde blåbær med avocado egg ølgjær og grapefrukt pluss litt kli i smothies hehe til frokost. Det ble min lunsj og:) og middagen ble osteboller og vingummi smokker og kveldsmaten ble to knekkebrød med nøkkel ost og gresk ost. Også en skjokolde bit og et glss oboy et glass appelsinjuice og en kopp te, og litt nachos ships med tacodip :( Skal prøve litt bedre imorgen. Er ikke det at jeg går opp i vekt men går aldri ned. Går jeg ned så går jeg det fort opp igjen da. men tror det hjelper om jeg spise ofte og lite.Og trapper litt mer ned på sukker. har ihvertfall ikke noe is nå den gikk i søplen idag:) Har vaniljesaus fortsatt, men kanskje den får kastes den og. Må være litt mer streng. spise mer grønnsaker og frukt. Må sove mer og Godnatt:)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Våkna syv i dag jeg :/ er trøtt nå! Går seg til i løpet av dagen, men må nok sove litt etterpå. har lyst til å ligge i senga i hele dag uten å gjøre noen ting, men kan ikke det. Kan aldri det.Sikkert derfor jeg kun får mild influensa en dag eller to og. Så ikke engang når jeg har influensa får jeg bli i senga. Ikke at jeg vil ha influensa å bli sengeliggende heller. Men bare det å få ligge i senga en hel dag er umulig for meg. Med eller uten influensa. Skulle vært ute for en time siden nå og. Er ikke i form nå. Sov ikke noe godt heller i natt. Bl lei meg når jeg våkna og:( Det er over for såvidt. Men kommer liksom ikke over det "gjerdet". Sitter igjen. ikke spist fokost enda heller. våknet helt feil i dag. Men skal prøve å reparere det så fort som mulig :) Begynner på nytt. går og lager meg en stor kopp varm kaffe. pluss at drikke en halv liter vann. Også tar jeg meg ett knekkebrød og en aprikos :) nam:) Også prøver jeg å tenke på noe annet enn noe negativt. tiden bare går fra meg til alt annet enn det jeg ønsket føler jeg og. Også kommer det alltid noe i veien virker det som. Men kanskje det må til. Har et skilt som faller ned noen ganger som det står everything happens for a reason. Ekstra morsomt når det stadig ramler ned uten at jeg gjør noe for at det ikke ramler ned igjen:) Samtidig som jeg stadog blir minnet på det som står der blir sånn hvilkn vei nå. den eller den tror det kunne finnes to retnger men kan bare gå i en samtidig som det finnes uendelige retinger...Samtidig som man allikevel er i fengsel av et eller annet slag! EN slave! Det er typisk mg og min negative tankegang. Men jeg tror ikke jesus kan sette me fri i denne verden her uansett heller. Døden kan oppstandelsen hvor er så den da. Nå har eboola kommet til Norge og. Og de fleste tenker sikkert som meg. "Rammer ikke meg allikevel" Men og så om det gjør vi skal allei den retnigen allikevel, Dessuten er det såmye dritt her allikevel. Så da blir man jo fri :) Kanskje fullstedig om ikke vi blir forfulgt i graven og. Ingen som vet det allikevel. Men jeg skjønner ikke hvorfor vi kom til verden! Hadde Gud eller noen en plan med det. En labyrint for forskerne i rommet hehe :) Det må jo være at vi utryddet oss en selv engan også skapte utryddelsen mennesket igjen og igjen og igjen og nå blir det jo liv på mars som før også så jorda kan umulig være den eneste planeten med inteligent liv. Men en kjærlig Gud ville vært mer smart enn det han har vært vel! Eller like dumt som dyret mennesket! Lurer på vorfor jeg bel menneske dyr og ikke en sau jeg? men i neste liv bir jeg sikkert en ku, åper det blir india så jeg slipper å stå i en maskin døgnet rundt ivertfall. Eler en kalvegryte føder! Interessant at man skal begynne å fritere insekter og ha romatiske middager med de og. Da forsvinner det mer skog og. Og så blir det mer vind og så blir det flom den nye ark! Menneskerinvadere jorda men menneskene ømmer om aliens som invadere oss også gjør vi det helt selv :) Et rop om hjelp liksom! For en dritt dag i dag. Snat ender jeg på buzzzzzzz i rundkjøringinga og spiser syfililis i stocolm. hehe er det noe edre enne åvære meenneske siden vi er de største rovdyra så finnes det sikkert noe vi ikke vet om allikevel som er mye bedre.selvom man ikke kunne tro det siden vi tar all kontrollen. Men om Gud finnes som i himmelen ogpå jorden. så må det være noe mye mye bedre. Og dit skal vel englene. men da er vel Jsesu eneste håpet for oss ijgen så da blir det allikevel fengsel i en viss frihet`? Som Gud aliens mennskene lagde? Søvn er en gave fra Gud halleluja. Lurer på de gjør mens vi sover jeg. For mye tankkjør og rettelse dt står tilslutt på skiltet Just belive. det ble min frokost i dag går i dusjen og håper på en sving og en renselse. Drømmemannen min har ikke tid til å redde meg Helt og fullt helt enda. Men den tid kommer :) Lurer på hvorfor jeg alltid må være den samme? Kommer aldri fra "meg" selv :( Jorda skal skifte bane, men ser ikke sånn ut. Fordi da regner jeg med at jeg blir med pådet og liksom. Går i samme bane ele tiden rundt og rundt og rundt og igjen og igjne ogjen om og om igjen. På ny og påny og på ny. Og nå kom disse jungelmenneskene inn i tanken mine og. pluss de aztekekerne som spiste meenske hjerter. Kanske de kommer ijgen og. Står i bibelen om tegn men at vi ikke skal få annet enn husker Jona tegnet. men synes det kommer tgn hele tiden jeg. IKke på jesus gjenkomst, men på alle slags kjennetegn ved oss selv. Symbolsk sett. Fordi mange menneskehjerter blir "spist"nå og på et viseller så er det bare fantasien min. Men er det fantasien min så er jeg glad :) Isåfall kan jeg late som det er :) FOrdi alle er jo enige med hverandre :) EGENTLIG! helt inni rota! men det blir bare skyvd under bordet. Kommer ikke til rota allikevel. Må spsie jord hjertet først! Om jorda skifter bane og jeg er med på det så er den uansett i en neagtiv bane nå. Og da må jeg komme ut av jordas bane da. Eller kanskje jeg ike er med i jordas bane i det hele tatt. Hvordan kan det i såfall være mulig. Nok om det jeg endrer urs uansett nå uten o besmitte meg med ytre romfartøy haha:) Er nesten i rute.pip pip Noen ganger er det ok. Ikke nå det er en skive utgliding et eller annet sted. Blir varmt imorgen :) Naturen har en tendens til å heale seg selv. Derof har vi og. Men jeg har sånn frastøtingsapparat i farkosten fremmede ulegemeler skaper ubalanse. Tror dt er litt svekket blitt for mange. Skal ta den blå nå ;) holdt på og si lilla men det hadde el blitt feiltolket eller hva sier du kismet ? tror jeg skulle sovet nå :)

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

:) god natt tror ikke jeg skal si så mye mer nå :) er veldig trøtt :) Men det mangler noe nå.

God morgen igjen Sovnet rundt elleve i går og sov kjempe godt :) Håper jeg sovner rundt 10 11 i dag og :) Hele dagen blir helt anereldes med nok god søvn og :) Sagt god morgen til drømmemannen min og han har knust verandadøren sin. Trodde den var åpen og gikk rett på den. Gikk heldigvis bra med han. Er en hos han nå og setter inn nytt glass også får jeg se han igjen :)

Har ingen planer idag, men ønsker å slappe av mest mulig :) Klarer ikke å slappe av egentlig. Fordi jeg føler jeg må noe hele tiden. Men jeg har begynt pent og strever litt med å unngå noe jeg føler jeg må, som jeg egentlig tenker at er best jeg lar være. Og samtidig da så er det fortsatt i tankene at jeg må det. fordi jeg klarer ikke helt å legge det bort Dessuten gir det meg litt dårlig samvittighet at jeg prøver å legge det bort. Men tror jeg er på rett spor om jeg klarer det :) Men det gnager litt allikevel. Og nå er det sånn at det blir masse tid på å gnage på det så jeg like godt kunne gjort det. Men skal prøve å få det ut av sinnet mitt. Klarer jeg det så har jeg mestret noe stort vet jeg :) Tror mye vil løsne opp bare p.g.a det også. Skal gå å lage meg kaffe og kose meg med den nå :) Også merker jeg det går ut av sinnet mitt og løsner litt nå :D Tror jeg kommer til å føle meg som et helt nytt menneske om jeg lar det får virke i meg :) Og det er jo det jeg vil og :) Bli ny på en måte. fordi jeg vet at jeg ikke kan fortsette i det samme sporet.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

How's it goin'? ;)

Men alt har jo en årsak, og hva er årsaken til at folk ikke liker meg? Kanskje jeg bare tror det?

Håper ikke dette høres ut som syting for deg, det virker jo som du har det rimelig kjipt. :)

Mye av grunnen til at folk ikke liker andre har med utstrålingen. Selvtillit ødelegger for dette. Man fremstår som usikker eller som at man ikke står for det man sier, eller sier det for andre grunner. Det blir liksom ikke troverdig, det som blir uttrykt samsvarer ikke med det andre ser og det reagerer folk på bevisst eller ubevisst. Du sier du er et eple, men andre hører eplesin (hvis det gir mening). Andre ganger er det så enkelt som at de har et dårlig innrykk av visse personer eller personligheter, som de bare ikke liker eller ikke er enig i (det som er kult eller sosialt akseptabelt spiller stor rolle). Dette kan ofte endres bare ved å bli bedre kjent med en person.

Folk har veldig lett for å dømme personer de har et svakt forhold til, fordi det er upersonlig og det er minimalt med emosjonelle minner og erfaringer koblet til personen. Man "tvinges" også til å spekulere og tolke personen utifra e upersonlig forhold. Man tar i bruk stereotyper, fordi man ikke kjenner detaljene.

Folk blir ikke likt over natta som følge av forandringer de gjør ved seg selv. Det tar tid å skape forhold.

Slik ser jeg det, selv om det er flere sider av konlusjonen.

Jeg tror det er flere som liker deg enn du tror. Du må bare gi det en sjanse. Og huske at ingen er likt av alle, det vil alltid være noen man ikke liker eller ikke blir likt av. Og det er greit. Og noen ganger henger folk andre ut, eller mobber etc. Det stammer fra primitiv tankegang i mine øyne.

Lenke til kommentar

Mye av grunnen til at folk ikke liker andre har med utstrålingen. Selvtillit ødelegger for dette. Man fremstår som usikker eller som at man ikke står for det man sier, eller sier det for andre grunner. Det blir liksom ikke troverdig, det som blir uttrykt samsvarer ikke med det andre ser og det reagerer folk på bevisst eller ubevisst. Du sier du er et eple, men andre hører eplesin (hvis det gir mening). Andre ganger er det så enkelt som at de har et dårlig innrykk av visse personer eller personligheter, som de bare ikke liker eller ikke er enig i (det som er kult eller sosialt akseptabelt spiller stor rolle). Dette kan ofte endres bare ved å bli bedre kjent med en person.

Folk har veldig lett for å dømme personer de har et svakt forhold til, fordi det er upersonlig og det er minimalt med emosjonelle minner og erfaringer koblet til personen. Man "tvinges" også til å spekulere og tolke personen utifra e upersonlig forhold. Man tar i bruk stereotyper, fordi man ikke kjenner detaljene.

Folk blir ikke likt over natta som følge av forandringer de gjør ved seg selv. Det tar tid å skape forhold.

Slik ser jeg det, selv om det er flere sider av konlusjonen.

Jeg tror det er flere som liker deg enn du tror. Du må bare gi det en sjanse. Og huske at ingen er likt av alle, det vil alltid være noen man ikke liker eller ikke blir likt av. Og det er greit. Og noen ganger henger folk andre ut, eller mobber etc. Det stammer fra primitiv tankegang i mine øyne.

Ja, er vel noe sånt... nå er ikke jeg i kontakt med folk da, så blir mer hva jeg leser inn i fremmede dette handler om...

Forøvrig...

Har trent hardt i dag, føles helt fantastisk... dette må jeg fortsette med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Matvareindustrien er terrorister!!!

News flash is true. Ihvertfall så føler jeg det sånn.

Jeg har ikke noe bedre å gjøre enn å sitere mange innlegg og svare ord med ord.

Og sånn ser altså de reserverte sonene over et mini-itx hovedkort ut visualisert:

Hvis man lager et kabinett der et mini itx-hovedkort skal passe inn må det tillatte så stor plass. Og hvis man lager et mini itx-hovedkort må man ikke lage det høyere enn sonene som er vist, for da man kan risikere at det ikke passer inn i kabinettene.

Det overrasker meg at du vet hva mini-ITX er. O.o

Jeg hadde en plan for mange år siden å bygge et mini-ITX-kort inn i PS2 og lage HTPC av den. Dessverre skjedde det aldri grunnet min fantastiske evne til å gjøre det motsatte av det som får meg framover i livet.

titt tei jajajaja:) er den oppblåsbar hehe:)?

Hahaha nei er Paradise-Iselin.

Jeg tror at Iselin er både oppblåsbar og sammenpakkbar. Og kan vaskes på 40 grader i vaskemaskinen (på syntetisk program, ikke bomull).

Perfekt for campingturer. ;)

You want EMO??? I'll give you EMO!!!

Chemical Romance! <3

Måtte opp å drikke oboy også kløp jeg meg i låret for å se på appelsinhuden min :) Har du slanketriks til meg ? :) Jeg må virkelig bli slank og fin for mannen min og meg selv :D har aldri vært så søt syk før som de to siste månedene. SKal prøve skikkelig hardt i morgen. Men jeg vet at jeg ikke klarer det allikevel. Er jeg flink i en uke så skjer det er mirakel til helga :) Sov godt da :)

Morn. :)

Slanketips, hm... Spise mindre, trene mer. :) Lett i teorien, verre i praksis.

(Oboy er ikke helsekost...)

Spise annerledes. Mer proteiner, mindre karbohydrater og fett. Mer aktivitet. Styrketrening funker bedre, for da bruker kroppen energi i 48 timer etter for å bygge opp igjen musklene som ble brutt ned. Det er derfor det er anbefalt med hviledag etter treningsdag.

Paleo er sikkert noe for Sabell, det er vanskelig å legge på seg med Paleo. Og Paleo er sunt.

Det er det totale kaloriinntaket som gjelder. Når jeg gikk ned i vekt spiste jeg likevel litt kokesjokolade.

Type kalorier har alt å si. Du kan ha et dagsinntak på 2000 kcal, men fordelingen av makronæringsstoffer kan variere kraftig (karbohydrater vs protein vs fett).

Da er ikke kaloritallet en god pekepinn lenger. Du legger for eksempel ikke på deg hvis du bare inntar proteiner.

Eller er det sunnere på et vis?

Nja. Men måten vanlig sjokolade er laget på så er det ikke sunt uansett. Men sunn sjokolade er fullt mulig.

Vil matvareindustrien at vi skal være sunne? Nope. De destruerer menneskeheten sakte men sikkert.

jeg lagde blåbær med avocado egg ølgjær og grapefrukt pluss litt kli i smothies hehe til frokost. Det ble min lunsj og:) og middagen ble osteboller og vingummi smokker og kveldsmaten ble to knekkebrød med nøkkel ost og gresk ost. Også en skjokolde bit og et glss oboy et glass appelsinjuice og en kopp te, og litt nachos ships med tacodip :( Skal prøve litt bedre imorgen. Er ikke det at jeg går opp i vekt men går aldri ned. Går jeg ned så går jeg det fort opp igjen da. men tror det hjelper om jeg spise ofte og lite.Og trapper litt mer ned på sukker. har ihvertfall ikke noe is nå den gikk i søplen idag:) Har vaniljesaus fortsatt, men kanskje den får kastes den og. Må være litt mer streng. spise mer grønnsaker og frukt. Må sove mer og Godnatt:)

Sabell. Hör på mig, snella Sabell. Du måsta fatta at det är karbohydratar och fett som du legger på dig av. Inte proteiner.

Så for all del, du måste lystna på mig når jäg sejer du måste eta magert, och samtidig inte sluta av karbohydratar och fett. Då fungerar du inte som du skal.

Och du vet vel själv at når du inte äter ofta så blir du hungrid. Då kravar du sötsakor och fet mat. Det har også med frigjöringen av ulika stoffar i hjarnan och gjöra (seretonin, dopamin etc...)

Hvad du äter är alt. Hvad du äter i innlegget här är mastparten karbohydrater och fett. Lita proteiner, nesten inganting.

Och du måsta äta mer,

Snella Sabell, hör på AdNeuSvenska. Jäg pratat ord av sanning.

Men, jeg lurer på en ting, har jeg plikt til å sove?

Motspørsmål: Har du plikt til å være våken? Hvis du har jobb, så har du plikt til å være våken. Da har du også plikt til å sove, fordi foruten så kan du ikke være våken. Men hvis du ikke jobber, så trenger du ikke å være våken og derfor er du heller ikke pliktig i å sove heller.

Ja, er vel noe sånt... nå er ikke jeg i kontakt med folk da, så blir mer hva jeg leser inn i fremmede dette handler om...

Forøvrig...

Har trent hardt i dag, føles helt fantastisk... dette må jeg fortsette med.

My point, play by the rules. Play the game or the game will play you.

Egentlig så var det bare noe som poppet opp i hodet, den beste regelen er nok å ikke ta verden for høytidelig, for det er den absolutt ikke. Ikke en gang Obama. Obama er en stor drittsekk for alt jeg vet. Men det er nok alle.

Trentrentrentrentrentren! Eg skal symje imorgon. Det blir artig (trur eg).

Lenke til kommentar

Tusen takk snilla deg, AdNeausem. I går trente jeg. jeg trener mye styrke, men fallt av for en periode fordi det kom så mye i veien. Jeg spiste veldig sunt på onsdagen og kokte meg egg og:) i går lagde jeg tunfisk salat etter trening og og grønnsaksjuice til frokost :) Også spiste jeg poteter og fisk til middag, men ut på kvelden røk jeg ut med vaniljesaus på mangoen og potetgull og tacosaus, Og nå har jeg latt være å skaffe meg honning igjen, men nå har jeg funnet ut at jeg drikker for mye melk også. Og at jeg er avhengig av melk og at jeg ønsket jeg sluttet med med melk. Har egentlig fått beskjed om at et lite glass melk om dagen holder, men jeg er langt over det, og det har jeg vært en stund og jeg liker best H-melk :( Har ikke turt å si det fordi jeg tenker hele tiden at i dag hver dag så slutter jeg med melk. Men får det ikke til :( Jeg har gått over et lite glass h-melk allerede nå i dag t.o.m sier til meg selv hele tiden at etter denne kartongen blir det at je handler lett melk i stedet. det skjer innimellom at jeg gjør det, men det varer ikke lenge at jeg drikker lett melk. Skal prøve å være sterk i dag Og kun ta et lite glass melk til i dag. Det er bedre enn sånn jeg holder på i hvertfall, og en god begynnelse, men jeg må få det til å bli en vane også. Og etterhvert klare meg mer uten :) Har egentlig lyst til å trene styrke i dag og, men får se. bør ha en dag i mellom så blir sikkert yoga og dans i stedet eller noe :) Skal lage meg grønnsaks juice nå snart og ta et egg oppi også :) Snart ferdig med paulo Cohelo boka :) Men synes den er litt kjedelig. fordi det er ikke noe nytt og spennende i den på en måte. Men jeg liker paulo cohelos bøker og han er flink til å skrive :) Men etter den blir det å lese Menneskets historie igjennom 150000 år :) Gleder meg :) Nå skal jeg se drømmemannen min :D Men det er kjedelig. nå får jeg ikke møtt han før jul kanskje heller p.g.a det med jobben hans. Men allikevel jeg er veldig glad han har dukket opp i det hele tatt på ekte :) Også er det sunt å tvile også. Selvom jeg ikke får til si det er ikke sikkert han er drømmemannen min :) Fordi så lenge Gud er med så blir alt som det skal være allikevel.Men det er ikke alltid jeg er troende, men mest troende. Hadde ikke turt og møtt han enda heller :) Det er litt rart med det, men jeg tror det er avstanden som gjør at det er litt skummelt. Fordi vet jo egentlig ikke. Også er den syke fantasien min som er livfarlig noen ganger og får meg til å tro så mye rart og. Om han flørter og sier han vil spise meg f.eks så er jeg nær ved å tro han plutselig er kannibal. Så blir skremt av han da.Hehe :) Det er mye rart. Og jeg må spørre mener du å ekte. Blir dritt redd. Også får jeg masse syke bilder i hodet p.g.a det og det blir at jeg skremmer meg selv. Også blir jeg redd for han innimellom og finner masse grunner til å være det. Og det blir en sånn konspirasjon. Noe jeg har fra før av med det aller meste egentlig. SOm jeg ikke snakker om. Men er godt og få sagt det :) Selvom det er litt skummelt å si det og ;) Nå har vi snakket om det på skype og og han vet jo det :) Også gir han meg poeten kavafis b.l.a Takk Gud :) Men nå lurer jeg på. Om det ikke var for frykt for døden ville det kanskje ikke vært noen religion?

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Hvis man trener mye og spiser mye proteiner blir det mer proteiner til muskler, men hvis man spiser mye proteiener og ikke trener blir man veldig kraftig/ tjukk. Og kan fort bli overvektig. Ikke alle blir det kommer an på hva slags forbrenning man har og. Men man blir litt større uansett om man trener og spiser mye proteiner tror jeg. Jeg som vil bli mer slank bør helst unngå mye proteiner og karboydrater også. Men trenger så og så mye allikevel. Jeg har allerede inntatt over dagsbehovet ved å drikke melk i dag, dessverre. Men ikke mer melk i dag da. Og da er jeg flink :D Kutter jeg ut melk kommer jeg til å rase ned i vekt også :) Bare i dag om jeg lar være å drikke mer melk så går jeg ned ca en kilo til i morgen om jeg trener i tillegg ved siden av. Og holder en kilo mindre i hele morgen om jeg fortsetter og innen søndag da har jeg garantert gått ned to kilo. Jeg skal ta et vedde mål med meg selv :) Men da må jeg holde meg unna så mye melk som til vanlig og trene og da ;) Kan spise vanlig allikevel. Men hadde det ikke vært for all melk jeg drikker ville jeg gått ned :) Men hadde jeg ikke trent ville jeg sikkert veid 100 kilo pga melk nå :) Skal tenke på den stakkrs kua også som hele tiden melker meg. Og for hvert mindre glass redder jeg en kalv :) Også slipper jeg å bli gjenfødt som en melkeku også sikkert. For nå som menneske har jeg sikkert blitt straffet for mine synder som jeg har gjort i mine tidligere liv. Men i dag er de tatt vekk, men da må jeg opparbeide usynden også. Så om jeg fortsetter synden fra mine tidliger liv vil de forfølge meg i mitt neste også. De er ikke helt taatt vekk, men jesus jobber med saken hele tiden :) Takk Gud :) Så når jeg synder som å drikke for mye melk lider jeg jo også. Fordi det blir et strev samtidig som jeg tenker på melkemaskinbåskua. Alt med måte. Melkingen er liksom ferdig i ettårsalderen den. Også får det som er til overs komme til meg :) Men da hadde det vært mest riktig og hatt sin egen ku for meg i hvertfall. Så nå tar jeg om jeg klarer å gjør ett oppgjør sammen med jesus. Ingen ku ingen melk ost eller no brød o.s.v hehe :) klarer jeg det så har jeg sikkert reddet meg helt fra å bli det i mitt neste liv også. Blir det for ille må jeg anskaffe meg en ku og litt av hvert :) Det blir null melke is og melkesjokolade og det :p Au! Null yoghurt og :/ Jesus sa det er greit en gang i helga :) Men ikke hmstre inn for en uke for det :) Et av hvert slag sier han. en gang i uka. Han er snill da :) Må høre på han :) Veldig viktig for meg:) Han vet det beste for meg vettu :) Spiser man kun det hvite i egg feks så legger man mindre på seg også. Nøtter er mye proteiner i og man legger på seg lett av det og. Men en god erstatning for rødt kjøtt. ( jordnøtter) Spises mye i india fordi fleste er vegtarianere. Men så og så mye jordnøtter tilsvarer en biff :) mandler er tannbleking der og :) Spise to hver morgen legge de i glass med vann i over nattan. Tygge de så lenge man kan. Etter en måned så er de hvitere.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Sabell: Hvis. Legger du på deg med muskler er det en positiv ting. Hvis du ikke trener og spiser mye proteiner blir du ikke tjukk pga. proteinen, men av andre grunner...

Du som vil bli slank bør overhodet ikke unngå proteiner........ Begynn med trening, styrke og cardio og stapp i deg proteiner uten problemer. Tingene du spiser inneholder allerede mye karbohydrater og fett.

Melk er stappfull av fett... Det legger du på deg ekstremt lett av. Melk brukes i ekstrem-dietter for tynne folk som vil legge på seg. Søk opp "GOMAD diet".

Vil du ha skikkelig melk så kjøper du melk som ikke er homogenisert.

Det hvite i egget inneholder protein. Ca. 50 % av proteinen i egget er i hviten og resten i gulen. I eggegulen er det forøvrig også vitaminer, mineraler og fett. Visste du at du får Omega 3 fra egg? Dette kommer an på hva hønsene spiser da, og mange av dem spiser plastikkfett og kunstnæring...

Nutritional value per 100 g (3.5 oz)

Energy		647 kJ (155 kcal)

Carbohydrates 	1.12 g
Fat 		10.6 g
Protein 	12.6 g

Tryptophan	0.153 g
Threonine	0.604 g
Isoleucine	0.686 g
Leucine		1.075 g
Lysine		0.904 g
Methionine	0.392 g
Cystine		0.292 g
Phenylalanine	0.668 g
Tyrosine	0.513 g
Valine		0.767 g
Arginine	0.755 g
Histidine	0.298 g
Alanine		0.700 g
Aspartic acid	1.264 g
Glutamic acid	1.644 g
Glycine		0.423 g
Proline		0.501 g
Serine		0.936 g

Vitamins

Vitamin A equiv.	(19%) 149 μg
Thiamine (B1)		(6%) 0.066 mg
Riboflavin (B2)		(42%) 0.5 mg
Pantothenic acid (B5)	(28%) 1.4 mg
Folate (B9)		(11%) 44 μg
Vitamin B12		(46%) 1.11 μg
Choline			(60%) 294 mg
Vitamin D		(15%) 87 IU
Vitamin E		(7%) 1.03 mg
Trace metals
Calcium		(5%) 50 mg
Iron		(9%) 1.2 mg
Magnesium	(3%) 10 mg
Phosphorus	(25%) 172 mg
Potassium	(3%) 126 mg
Zinc		(11%) 1.0 mg

Other constituents
Water		75 g
Cholesterol	373 mg

Nøtter... inneholder mye fett... Men hvor mye kalorier får man fra noen små nøtter... tenk på det.. Men proteinen i nøttene er ikke det som får deg til å legge på deg, med mindre proteinen blir brukt til å bygge muskler.

Mandler --> fett.

Proteiner blir ikke til flesk. Serriøst, den beste måten for deg å gå ned i vekt på, og samtidig få en stram kropp er styrketrening og cardio. Svømming er også veldig bra. Og når jeg sier styrke så tenker jeg ikke på treningsenter og treningsapparater.

Treningsapparater skal du unngå fordi det trener de store musklene men ikke de små. Da skaper du en svak kjerne (=svak kropp helhetslig, musklene jobber dårlig sammen). Kjernemusklaturen er veldig viktig. Musklene er laget for å jobbe sammen, ikke isoleres i èn enkelt øvelse.

Styrketrening bryter ned muskler, og med rett næringsinntak og nok hvile så bygger kroppen dem opp igjen. Hvis du gjør det riktig sitter du igjen med mer muskler enn du hadde da du startet.

Btw., mandler er frukt! ;)

Så hvor blir det av dem?

Uansett så kan man ikke bare spise protein: http://en.wikipedia.org/wiki/Rabbit_starvation

I dass. Med mindre du får forstoppelse. Eller noen syr igjen anusen. Eller en annen plass, om du gjør fra deg utenfor doskålen.

Det som ikke blir brukt blir brukt til andre prosesser, men ikke lagret som fett.

"Bare protein" eller proteindominant måltider?

Det finnes mye magert mat som inneholder minimalt eller ingenting karbohydrater eller fett, men mye proteiner.

Question: I have done a lot of study in diets and nutrition but to this day I have not been able to get any concrete evidence on what happens with excess protein in the body and I’m hoping you can help.

To make things simple, lets take a theoretical diet consisting of 5000 calories of pure protein for a 60kg, 175cm female.

Many people claim that excess protein will get wasted while others say that all excess calories eventually end up being stored as fat.

I have done my own research on the breakdown of protein into amino acids and I understood it as: some of the amino acids are wasted while others will go through the cycle of conversion and will still be used by the body for energy.

Answer: Ok, first things first. The example given above is absurdly non-physiological. The satiating power of protein would make such a high protein consumption impossible. That is, 5000 calories of pure protein is 1250 grams of pure protein. Can’t be done. Beyond that, while the biochemical pathways for the conversion of protein to fat do exist in humans, the likelihood of it ever happening in any but the most absurdly non-physiological circumstances are effectively nil.

Let me put this in perspective. Despite a lot of claims to the contrary, the actual conversion of carbohydrate to fat in humans under normal dietary conditions is small approaching insignificant (a topic I discussed at least briefly in Nutrient Intake, Nutrient Storage and Nutrient Oxidation).

Make no mistake, the conversion of carbs to fat (a process called de-novo lipogenesis or DNL) can happen but the requirements for it to happen significantly are fairly rare in humans under most conditions (to discuss this in detail would require a full article, interested readers can search Medline for work by Hellerstein or Acheson on the topic).

At least one of those is when daily carbohydrate intake is just massive, fulfilling over 100% of the daily maintenance energy requirements. And only then when muscle glycogen is full. For an average sized male you’re looking at 700-900 grams of carbohydrate daily for multiple days running.

Which means that the odds of protein being converted to fat in any quantitatively meaningful fashion is simply not going to happen. Certain amino acids are processed to a great degree in the liver (as I discuss in The Protein Book) and this can produce glucose, ketones and a few other things. But triglycerides (the storage form of ‘fat’) isn’t one of them.

I imagine that if protein were going to be converted to fat, it would first have to be converted to glucose and only if the amount produced were then in excess of daily maintenance requirements would there be conversion to fat. But as noted above, this simply isn’t going to happen under any even reasonably normal circumstances. No human could eat enough protein on a daily basis for it to occur.

What will happen, as discussed in Nutrient Intake, Nutrient Storage and Nutrient Oxidation. is that amino acid oxidation (burning for energy) will go up somewhat although, as discussed in that article, it’s a slow process and isn’t complete.

So, as noted above, while the pathway exists for protein to be stored as fat, and folks will continue to claim that ‘excess protein just turns to fat’, it’s really just not going to happen under any sort of real-world situation. Certainly we can dream up odd theoretical situations where it might but those won’t apply to 99.9% of real-world situations.

http://www.bodyrecomposition.com/nutrition/excess-protein-and-fat-storage-qa.html/

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Jeg skaffet meg mandel melk dag :) hehe blir enda mer feit nå da :)? Men har potetgull med spicey chili og sånn mais chips med chili og det øker forbrenningen pluss at jeg har løpt langt på en maskin i dag og mistet masse kalorier. Men det som er har kun spist ett knekkebrød i hele dag med gresk ost og jalpenos på. Ikke drukket mer melk i dag heller. Men en halv pepsi nesten :) Også glemte jeg at jeg ar en panert fisk jeg kan varme fra i går g kjøpte meg hamburger brød...haha for har kyllingburgere i fryseren:) Vet du hva det her er vanskelig. Men mener du at jeg ikke skal trene styrke. Har trent styrke i dag og. Har egentlig masse energi og vil trene mer nå og. Men skal varme den fisken og potetene i stedet jeg, men det blir kanskje dumt og spise litt mer enn tidligere i dag siden jeg har spist så lite fra før av i dag så det kanskje ødelegger alt sammen.Så tenker det er lurt å ta litt og ikke spsie meg mett :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...