Sylar Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Take care, SingingMySong... Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Skål. Jeg gidder ikke å bare sitte her ihvertfall og ikke gjøre noe. Da blir det et trist og sørgelig liv.. Hade ( :Sånn skal det låte! Go out there and do shit! Adjøh *feilveismilefjes* .) handycappet smilefjes sier hade Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Jeg er syk... følte bare for å si det. Håper det går over. Tenk å ha feber resten av livet da! Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Er trøtt jeg. Veldig kjedelig! Kaffen har ikke smakt noe godt heller. Også trenger jeg hullemaskin, men har pakket den bort:/ Har trent og vært i kirken i dag da Kastet rislappene som var igjen og:) Endret 14. september 2014 av Sabell Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Hah, jeg synes det er utrolig koslig å ha feber. Slapp og jævlig, men koselig. Er det rart? Same, ble skikkelig slapp. Tror det er noe jeg har spist, som jeg visste jeg ikke tåler, men ikke klarte å holde meg unna! Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Jeg synes ikke det er noe gøy eller koselig å ha feber. Satt på musikk her nå Og romsterer litt. Er sulten egentlig, men har spist to knekkebrød for ikke så lenge siden. Så skal drikke meg litt mer mett på vann Endret 14. september 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Koselig & koselig... Tenk om jeg har fått noe som ikke går over, da... hm, neida, det er vel litt pessimistisk å tenke sånn... Lyst på brus. Cola. Med sukker. Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Øh, så utrolig rart... jeg har visst ikke feber... målte. Hva er greia, da... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Kanskje du bare er for lukket, ikke tillater deg selv å være sårbar og stole på følsene dine innerst inneJa, fordi hvis jeg gjør det tar jeg selvmord eller skader noen eller meg selv. Smart, eller hva? Hvorfor forelske seg når man bare kan klubbe ned en liten unge og ta henne med seg ut i en båt langt til havs? Beats me. Jeg fikk beskjed om at jeg var paranoid og måtte ta medisinen min, og nå har jeg blitt en helt annen person og fatter egentlig ikke at jeg kunne skrive dette. Jeg vil ha noen som elsker meg, ikke noen som jeg har klubbet ned... Edit: Var nå likevel et eminent ordspill med "beats me"/"klubbe ned". Endret 14. september 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Jeg fikk beskjed om at jeg var paranoid og måtte ta medisinen min, og nå har jeg blitt en helt annen person og fatter egentlig ikke at jeg kunne skrive dette. Hva tar du? Skrives mye drit om psykofarmaka... får på følelsen at det er en konspirasjon rundt medisinering, og at jeg tar feil av at det virker... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Det har vi snakket om før. Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Noen som så "Folkeopplysningen" på NRK1? Handlet om el-følsomhet og nocebo. Ganske sprøtt. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) spist hamburger. var kylling burger men... Og is med sjokolade brownie :/ EN hel boks Noen som vet om en bra film jeg kan se på nå? Setter på hobbiten Håper den er bra! heheh ligger i soffan og szykkler nå Endret 14. september 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 spist hamburger og is :/ Noen som vet om en bra film jeg kan se på nå? Passion of the Christ. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) spist hamburger og is :/ Noen som vet om en bra film jeg kan se på nå? Passion of the Christ. ble the new daughter visst Har sett passion of crist to ganger før. Den er trist. Men verdt å se:) Endret 14. september 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Noen som så "Folkeopplysningen" på NRK1? Handlet om el-følsomhet og nocebo. Ganske sprøtt. Jeg har ikke sett den, men jeg skal vedde på at han ikke skjønner seg på el-overfølsomhet. Med sykdommer som er vanskelig å forstå deler det seg ofte inn i to camper: 1. Forstår hva som er problemet, men feilattributerer årsaken. 2. Ser overhodet ikke at det er et problem, og tilskriber det dermed innbildning. En typisk hangup mistroere til el-overfølsomhet har er at 1. el-overfølsomme ikke kan kjenne stråling i forsøk 2. derfor blir de ikke syke av det 3. derfor er de ikke syke. Det burde være åpenbart at pkt. 1 ikke er bevis for pkt. 2 og pkt. 2 ikke er bevis for pkt. 3. Vi får se... Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 De kom ikke med noen konklusjon på det, de bare la frem de fakta som var, nemlig at ingen ville la seg teste, selv ikke gro Harlem brundtland. En professor hadde vært overbevist i 10 år, men testet seg selv og hadde nå innsett at det var nocebo. Også viste de et forsøk hvor nocebo ble demonstrert. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Da har jeg sett programmet, og det var jo greit (jeg likte den forrige sesongen også). Det som er litt dumt i forhold til el-overfølsomhet er at man fokuserer mye på om de el-overfølsomme kan kjenne strålingen eller ikke. Ingen kan kjenne strålingen, det er allerede testet nok. Selv professoren som mente han kunne kjenne strålingen ble ikke syk av den. Om man kan kjenne stråling, og om man blir syk av stråling er to separate problemstillinger. Det er problem i selve inndelingen: 1. Enten så kjenner du ikke strålingen, og da er det nocebo (du tror du skal bli syk av strålingen, så da blir du det selv om du ikke kjenner den). 2. Eller så kjenner du faktisk strålingen, og da er det ihvertfall nocebo (du tror du skal bli syk av det du kjenner, så da blir du det selv om det ikke farlig). Ikke akkurat en inndeling etter vitenskapelig gullstandard. Og det at de "el-overfølsomme" som er intervjuet later til å være helt friske er litt ... merkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå