Sylar Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Står til LL? Du må ikke ta kritikk så mørkt, gi faen i sånt, det var nok bare en misforståelse og en dårlig form for humor. Er mange som setter pris på innleggene dine. Kanskje til og med på den mørkeste dagen. Du har jo som regel humor i innleggene, enten det er mørk eller lys humor. Går vel greit. Med deg? Snodig. Jeg blir ikke forelsket og har aldri vært veldig forelsket. Det var rart. Har du sånn schizoid personlighet? Sjeldent med meg og, men det er fordi jeg ikke treffer noe særlig med folk. Ja også er det vel bortkastet at jeg blir sånn, og. Dette var dagens filosofiske, semi-dype innlegg. Gjerne kom med tilsvar, er interessert i andres meninger. Jeg er langt på vei enig med det meste her. De fleste av disse "midtøstenreligionene" (kristendom/islam/jødedom) snakker om kjærlighet - men de har jaggu opphav til mye hat og. Har mer sansen for "østlig" religion. (Nå virker hinduismen helt merkelig på meg med disse elefantene med flere armer etc, dog.) Men buddhismen er jo mer en filosofi, selv om det også er religiøs praksis knyttet opp. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Hvis man er kristen er det nødvendigvis Gud som har skapt de homofile, da blir det for dumt at den "allmektige" Gud ikke skal evne å elske dem. Allmektig my ass.Japp.Dog: jeg tror at mange anti-kristne misforstår bibelen og meningen med alt, men jeg skal ikke gå innpå hvordan, fordi jeg har ikke eksempler fra i minnet fra de usaklige sjeler. En annen ting, for gods sake, de kriste er ikke bedre mennesker enn andre, selv vi har et sånt stereotypisk syn på det. En speidergutt ses på som en snill gutt. Hvorfor i helvete er han snillere enn en harry harly-entusiast i skinnvest og skjegg? Altså etisk, omtanke etc.? For alt vi vet er de noen egoistiske drittsekker. Forskjellen er vel heller at han bøyer seg etter omgivelsene og følger reglene som han ikke setter spørsmål til, eller på en annen side, setter seg selv under andre. Når ironisk nok, folk flest er et verre forbilde enn speidergutten selv, som dobbeltironisk nok har de andre som forbilde. F.eks. autoritære, voksne, foreldre, lærere, straight up folk. #Han kan byttes ut med hun. Jævla kjønnsdiskriminerende språkvaner... Endret 13. september 2014 av AdNauseam Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Snodig. Jeg blir ikke forelsket og har aldri vært veldig forelsket. Det var rart. Har du sånn schizoid personlighet? Nei. Er jeg ødelagt? Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Nei. Er jeg ødelagt? Kan jo være sperrer på et vis... mot å få følelser... ikke at man er "ufølsom" av den grunn... Går sikkert an å kvitte seg med sperrer... Nei bare spekulasjoner. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Nei. Er jeg ødelagt?Kanskje du bare er for lukket, ikke tillater deg selv å være sårbar og stole på følsene dine innerst inne, til forskjell fra den overfladiske illusjonen vi skaper som vi kaller den reelle virkeligheten. Kanskje det dummeste jeg hører er harry menn som sitter å rakker ned på emosjonelle ting og snakker som om de er tøffinger uten følelser. Mens sannheten bare er at de ikke er reflekterte nok til å innse at meningene deres er en kopi. De har jo bare lært seg opp til å bli som andre, det er en sosial taktikk, som skjer naturlig. Greit nok, de mener jo det de sier, men de motsier ofte seg selv. Jeg er en hykler, fordi jeg skjuler følelser like mye, faktisk mer. Og jeg prøver bevist å endre meg slik at jeg fungerer bedre sosialt, fordi hvis ikke er det ikke håp for noe. Verden er fullt av motsigelser, motstridende energier, hyklere, urettferdighet og idioti. Nå ble jeg påmint hvorfor mottoet mitt er "fuck it" og at man burde gi mer faen og fokusere på å ha det fint. Jeg bryter egentlig min egen regel. Filosofering gjør meg bare deprimert, så fuck det. Kommer alltid inn på sånne tanker og argumenter uansett, kanskje jeg må akseptere at det er en del av meg? Fuck it, I don't care. Samme kan det være. Og nå snakker jeg nærmest til meg selv her, husker ikke en gang hva jeg skulle kommentere. Good times, go gather all you can. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Går vel greit. Med deg? Jeg er langt på vei enig med det meste her. De fleste av disse "midtøstenreligionene" (kristendom/islam/jødedom) snakker om kjærlighet - men de har jaggu opphav til mye hat og. Har mer sansen for "østlig" religion. (Nå virker hinduismen helt merkelig på meg med disse elefantene med flere armer etc, dog.) Men buddhismen er jo mer en filosofi, selv om det også er religiøs praksis knyttet opp. Det er bra. Jeg vet, det går vel egentlig ikke bra, men håper ihvertfall det går relativt bra. Eller enda viktigere, i rett retning.Jeg vet ikke selv, per nå, nei/ok I guess, men riktig retning? Føles sånn ihvertfall. Jeg tenkte meg du for det meste var enig. Kan ikke nok om religion, men ja, noen av de østlige religionene virker fornuftige, og som handler mer om meningen med livet, positiv energi osv. fremfor en forklsring av hvordan ting henger sammen. Hvorfor må vi ha en gud? Må vi ha en konklusjon? Det vitkigeste er å finne ut din plass i livet og hvordan du vil leve det - og ikke minst: og å ha det bra og ikke gjøre andre vondt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Kanskje du bare er for lukket, ikke tillater deg selv å være sårbar og stole på følsene dine innerst inneJa, fordi hvis jeg gjør det tar jeg selvmord eller skader noen eller meg selv. Smart, eller hva? Hvorfor forelske seg når man bare kan klubbe ned en liten unge og ta henne med seg ut i en båt langt til havs? Beats me. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Ja, fordi hvis jeg gjør det tar jeg selvmord eller skader noen eller meg selv. Smart, eller hva? Hvorfor forelske seg når man bare kan klubbe ned en liten unge og ta henne med seg ut i en båt langt til havs? Beats me. Smart? Spørs hvordan det gjøres, det kunne ha vært smart. Men et smart drap er ikke boenpositivt, er det? Nå var det ikke disse følelsene vi snakket om. Er du bare en draps-/selvdestruksjonsmaskin du da? Eller har du kapasitet til å føle gode ting? Think 'bout that. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Ja, fordi hvis jeg gjør det tar jeg selvmord eller skader noen eller meg selv. Smart, eller hva?Smart? Spørs hvordan det gjøres, det kunne ha vært smart. Men et smart drap er ikke boenpositivt, er det? Smart å være lukket, mente jeg, for å hindre at jeg blir destruktiv. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Nå var det ikke disse følelsene vi snakket om. Er du bare en draps-/selvdestruksjonsmaskin du da? Eller har du kapasitet til å føle gode ting? Think 'bout that. Jeg kan føle medfølelse, og rett og galt. Edit: og humor. Og tiltrekning. Endret 13. september 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Vet ikke hvordan jeg skal få lagd cover til boka mi! 1 Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Hehe, er det du som tegner denne stripen, Tåkelur? 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Nei, men den var neiggu ikke langt i fra en historie fra livet mitt. Ei som skulle komme på julaften ble syk. Neste gang hun kom hadde vi denne konversasjonen: Meg: Ler plutselig hysterisk. Hun: ?! Meg: Jammen bra at du ble syk på julaften. For jeg hadde tenkt å kjøpe en gave til deg. (Så forteller jeg hva slags gave det var, en billig sak men som var litt gøyal og spesielt tilpasset henne.) ... Meg: Men så ombestemte jeg meg og kjøpte den ikke! Endret 13. september 2014 av Tåkelur 1 Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Haha... tror Tåkelur får anfall av sosial klønethet... (Finnes sikkert en kryptisk psykologisk definisjon på det.) Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg syns denne var morsom: Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Når vi faktisk snakker om det så ble jeg faktisk forelsket her om dagen. Ei jente på kanskje 14-15 som jeg nesten kolliderte med. Jeg skulle komme igang på sykkelen og så kom hun løpende rundt et hjørne (skulle sikkert til bussen eller noe). Jeg prøver å glemme henne. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Når vi faktisk snakker om det så ble jeg faktisk forelsket her om dagen. Ei jente på kanskje 14-15 som jeg nesten kolliderte med. Jeg skulle komme igang på sykkelen og så kom hun løpende rundt et hjørne (skulle sikkert til bussen eller noe). Jeg prøver å glemme henne. Du har en snodig form for humor. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Det stemmer, men akkurat det innlegget var ikke ment å være morsomt. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Smart å være lukket, mente jeg, for å hindre at jeg blir destruktiv. På samme måte som det er smart for meg å unngå folk og sosiale sammenhenger fordi det skremmer livskiten utav meg og gjør meg deppa og alvorlig? Det er jo ikke det, jeg unngår jo bare problemet. Igjen, destruktiviteten kan termineres og tilintetgjøres. Du får jo ikke skilt lag på den måten. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Det stemmer, men akkurat det innlegget var ikke ment å være morsomt. Ikke?Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå