Sylar Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Du er min lille maskot Roger roger. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Roger roger. Drømmemannen min har blitt kjæresten min Tar bare så lang tid før ting går opp for meg. Han sa til meg i stad I will have you forever my love Jeg tror livet er meningsløst uten kjæreste. Eller noen som er glad i en. Endret 13. september 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Drømmemannen min har blitt kjæresten min Tar bare så lang tid før ting går opp for meg. Digg! Skulle hatt dame, jeg... ikke bare pga. puling, noen gir meg støt når jeg ser inn i øynene. Det er sinnsykt godt, men også kjipt, når du er meg. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Digg! Skulle hatt dame, jeg... ikke bare pga. puling, noen gir meg støt når jeg ser inn i øynene. Det er sinnsykt godt, men også kjipt, når du er meg. Hva mener du jeg er deg? Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Hva mener du jeg er deg? Man. Om man er som meg. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Man. Om man er som meg. Men du er jo ikke deg helt og fullt enda. Vi begge er på god vei til å bli det. Jeg er litt i forveien bare. Men du går en annen vei. Og satan prøver å ta til seg deg også. Stadig vekk. Det skjer i ånden. Psyken. Han som nedvurderer dine dine gaver. Og prøver å lure deg med å tro på ting som er løgn. Det blir livsløgnen man lever på og tror på. SÅ man blir fordervet og mister Seg selv. "Om man er som meg " løgnen du tror på. Vi velger selv hvordan vi vil ha det:) Men gud kan hjelpe til. Fordi Gud elsker deg størst av alt og det er kjærlighet til seg selv å la noen elske seg. Deretter kan du elske din kone og bli elsket av din kone nest etter Gud også Først Gud Så skal du få alt annet etterpå Endret 13. september 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Tror ikke på Satan, jeg. For meg er det burgeren de hadde her, "satanburger" ellernoe, som hadde 666 gram kjøtt... smakte aldri på den, kan tenke meg det var mye tabasco. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Tror ikke på Satan, jeg. For meg er det burgeren de hadde her, "satanburger" ellernoe, som hadde 666 gram kjøtt... smakte aldri på den, kan tenke meg det var mye tabasco. Men du tror på noe som ikke eksisterer. Det blir denne satan. (Løgnene dine) Endret 13. september 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg tror ikke på noe, jeg er skeptiker. Det med satan jeg poster er bare kødd altså, syns hele greia er latterlig. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Jeg tror ikke på noe, jeg er skeptiker. Det med satan jeg poster er bare kødd altså, syns hele greia er latterlig. Jeg snakker om det indre livet i sinnet ditt. Som du tror på. Man må snu fra mørkt til lyst. Slutte å plage seg selv. ALtså denne "satan" La han gå ut av fengslet ditt Endret 13. september 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Ække no Satan der ass... Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Ække no Satan der ass... Bra keep up the good work Hvordan er din drømmedame da? Min har alltid vært der, men plutselig etter mange illusjoner ble han virkelig og levende Må legge meg nå gå å drømme om han også Endret 13. september 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Hvordan er din drømmedame da? Det vet jeg ikke. Jeg har ikke blitt så godt kjent med noen. Men jeg kan bli veldig forelsket. Det er noe kjemisk. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Det vet jeg ikke. Jeg har ikke blitt så godt kjent med noen. Men jeg kan bli veldig forelsket. Det er noe kjemisk. Kjemisk Det bare gror og vokser. Jeg har han inni hjertet mitt og han har meg i sitt Det er som magneter Der alt klaffer inn i hverandre. Også vokser man til slutt sammen og blir ett. I tilegg til det vet man at det er ekte kjærlighet. Forelskelse derimot er tltrekning som kan gå over. Det blir mer som speil:) Man forelsker seg i likheter. Tror det bare finnes en som er ment for en annen jeg:) Og at pga magnetisme vil de bli ført sammen på et vis Og fortsett å følge hjertet ditt Står et fint vers i bibelen. For hvor din skatt er, der vil også ditt hjerte være. Sov godt lille øyensten Endret 13. september 2014 av Sabell Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Vær hilset. Jeg tror satan, gud osv. er ting som mennesker har funnet på pga. mangel av forståelse, for at uforklarlige ting skal gi mening. Og jeg betviler på ingen måte at religion har en sammenheng med rusmidler, psykedeliske planter. Tenk deg, en naken mann for mange tusen år siden finner en fin plante. Den ser god ut, så han spiser av den. Som vi alle vet var det mye rom for kreativitet og fiktivitet på den tiden, så når rusen slår ham er det klart at han begynner å rasjonaliserer alt han ser og opplever som noe som var naturlig på den tiden. Selv idag kan det føles overnaturlig. Sabell, hva mener du om homofili? Handlet om det idiotiske opptaket.idiotisk var det jo ikke. Står til LL? Du må ikke ta kritikk så mørkt, gi faen i sånt, det var nok bare en misforståelse og en dårlig form for humor. Er mange som setter pris på innleggene dine. Kanskje til og med på den mørkeste dagen. Du har jo som regel humor i innleggene, enten det er mørk eller lys humor. Ser du ? Du er ikke TLLM. Isåfall en dårlig utgave av TLLM.Du kan se humøret i innleggene, du må ikke ta ting så bokstavelig. Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) God morgen...homofili. jeg tror det er en mustasjonfeil i genene pga evolusjon. Men jeg tror også mange som er homofile er blitt misbrukt som barn. Jeg er i mot at de blir viet i kirken ikke fordi jeg er i mot homofili, men fordi bibelen står ikke for homofilt ekteskap og bibelen hører til kirken. Da står ikke kirken for det bibelske budskap b.l.a og det blir feil i forhold til religionen. Fordi til mann og kvinne skapte ham dem og de to skal være ett. Man kan ikke være kristen og samtidig være homo Men man kan tro på Gud og være religøs for det mener jeg. Men ikke dra med seg homofili i kirkene. Da får man bygge en annen kirke og en egen bibel synes jeg. Og jeg er egentlig i mot at de adopterer barn fordi de barna som blir adoptert skulle ikke vært der først og fremst heller. Får man barn og ikke kan ta vare på det så skulle det ikke vært født. Og homofile kan egentlig ikke få barn sammen heller. Da får de heller være fornøyd med det de har i stedet. Eller finne en av et annet kjønn å få barn sammen. Bortsett fra det er jeg for sterilisering. Spesiellt i fattige strøk og krigsherjede land. I Norge også. Fordi denne verden er i kaos. Og flere og flere som vokser opp nå får unødvendige skader som får medfølger og skaper mer skade. Mulig den maten vi spiser som er lov å spise innskrenker hjernene våre og gir bivirkninger også Altså rus i seg selv uten at vi vet det I såfall er det nok av gift stoffer i all maten vi får i oss. Og det er nok tegn på at noe er galt også. Endret 13. september 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Hvordan er din drømmedame da? Det vet jeg ikke. Jeg har ikke blitt så godt kjent med noen. Men jeg kan bli veldig forelsket. Det er noe kjemisk. Snodig. Jeg blir ikke forelsket og har aldri vært veldig forelsket. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Kudos for å delta i diskusjonen. Ikke mistolk meg nå. Jeg respekterer religion og ser på det som at de er heldige som tenker så enkelt og har en trygghet å forholde seg til. Men jeg mener på min side at det er bull. Så selve religionen er imot at homofile gifter seg, fordi den "seremonien" handler om noe slags symbolsk for menn og kvinner? Fordi menneskene, som gud ga fri vilje, tok valg som var imot slik han ville ha det? Isåfall burde religionen ha åpnet for et ekteskap for homofile også. Men på en annen side, vi har jo ikke ekteskap for folk som elsker objekter (det finnes, et eksempel er en mann som er forelsket i bilen sin (men det åpner igjen for diskusjon om han er psykisk frisk eller ikke, så det kan vi droppe)). Spør du meg er ekteskap tull. Det blir for falskt, de fleste mener umulig det de sier ja til. Og det, sammen med døping gjøres heller pga. tradisjon og forventninger. Vet ikke hvor mange som døper barna sine samtidig som de klager over at de må i kirken og samtidig innrømmer at de ikke er særlig religiøse av seg (gjerne med humor). Jeg skjønner heller ikke hva som er poenget med dyre selskaper, ringer og materialistiske ting. Men på samme måte forstår jeg hvorfor folk gjør det. Jeg har vanskelig for å bare se én side av ting... Så en del av meg er standpunktløs, er er delvis enig i alle sider. Og det er veldig problematisk, fordi folk flest har en tendens til å ha sterke meninger og se ting fra bare én side. Og som oftest har alle sider litt rett. Vi er alle, inkludert meg, subjektive, korrupte, trangsynte, egoistiske.. The list goes on. Jeg er for homofili. Altså, hvis de begge er enige i at de er kjærester, fuck buddies eller whatever, så er det jo like ekte som heteroforhold. Når alt kommer til alt handler ting om følelser, ikke definisjoner og kalde ufølsomme regler. Altså, det jeg sliter med å forstå er hvordan denne religionen utstøter kjærlighet som bare er på andre premisser. Er det ikke det alt handler om? Kjærlighet og det beste for alle? Kristne snakker om kjærlighet osv., når mange av dem er fordomsfulle og respektløse ovenfor ikke-religiøse. Noe som er litt ironisk. Det er ikke kritikk rettet mot noen spesielle, det er bare tanker jeg har gjort meg. Og så klart så har jo noe skjedd som gjør deg homofil, enten det er noe du blir født med eller en annen utvikling i ungdommen. Man lærer seg å bli tiltrukket av andre, og det er vi programmert til. Når du blir kåt av samme kjønn så er det ingen tvil om at du er homo. Grunnen til dette KAN jo være noe som skjedde tidlig, for jo yngre og mindre påvirket du er, jo mer åpen er du for forandring og skapning. Men det trenger ikke å ha skjedd noe galt, det være følelser som har skapt en utvikling. Vi programmeres til å føle ulike ting i ulike situasjoner. Frigjøring av dopamin, serotonin, adrenalin, alt ifra redsel, frykt, lykke, sinne. Men folk tenker ikke over dette. Hjernen består av et komplekt nettverk, og alle tenker på sin egen måte. Jeg vet jeg tenker ganske annerledes enn folk flest. Tenk deg, følelsene dine programmerer frigjøring av ulike stoffer i kroppen, som igjen påvirker hva du føler, hva du gjør og hvordan du tenker. De med sosial angst kan relatere til hvordan vi er skrudd sammen "feil", endog naturlig. Depressjon også og andre former for psykiske plager. Barn som blir misbrukt får jo en stor knekk i utviklingen og det fucker med det psykiske. Men det er på ingen måte en norm at homofile er deg pga. overgrep. Før i tiden, for lenge siden, hadde menn sex med hverandre rett som det er, og det var vel det samme med kvinner. Jeg er ingen historiker dog. Det er noe alle er åpen for, men man lærer i dagens samfunn at dette er feil. Om det er grunnen til at jeg er hetro vet jeg ikke, men slik er det ihvertfall. Og det er jeg glad for, har nok problemer, det er ikke lett for homofile, de har mye press på seg. Mutasjonsfeil er det ihvertfall ikke. Og hva er rett? I forhold til hva? Overlevelse? Greit nok, hvis to menn eller to kvinner har sex så blir det ingen barn av det, men hva så? Er jeg en synder om jeg ikke får barn? Har vi ikke nok folk i verden? Vi sulter jo fordi vi er for mange. Er det rett å få barn for egoistiske grunner? Slik som mange får for egen tjening? Spør du meg så er det ingen poeng med overlevelse med mindre vi har det godt og vi bidrar til noe positivt. Når noen tar det store valget å får barn så skal de faen meg gjøre det de kan for at barnet får det godt. Det er deres ansvar å veilede, gi dem kjærlighet, legge til rette for og beskytte barna sine. Det er altfor mange som jeg mener ikke burde ha barn. Det handler ikke om overlevelse eller reproduksjon spør du meg, men det å skape noe fint, en familie. It's okay to be gay. ^^, Dette var dagens filosofiske, semi-dype innlegg. Gjerne kom med tilsvar, er interessert i andres meninger. Endret 13. september 2014 av AdNauseam Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Hvis man er kristen er det nødvendigvis Gud som har skapt de homofile, da blir det for dumt at den "allmektige" Gud ikke skal evne å elske dem. Allmektig my ass. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Snodig. Jeg blir ikke forelsket og har aldri vært veldig forelsket.Så kan man jo spør seg hva terskelen for forelskelse er. Såklart blir du "forelsket", med mindre du ikke evner å føle de følelsene og relasjonene til andre. Og hvorfor vil du begrense deg selv til din overbevisning om at du ikke blir forelsket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå