Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)

heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neste fanteriet, hm... lage noe drama av en sort, tipper jeg. :)

D OES Gud elsker Satan? Kan Satan omvende seg og bli frelst? Hva sier Bibelen om hvordan Gud mener om Satan?

Kan Satan omvende deg?

Jeg har hatt folk spør meg hvorfor Satan ikke kan omvende seg og fortsatt kan lagres. Alt jeg kan svare er at Gud kjenner enden fra begynnelsen og at historien er Hans-historie. Prophecy er historie skrevet på forhånd, og siden Gud vet hva som vil skje inn i evigheten, så han forstår allerede at Satan ikke vil omvende seg, derfor Satan vil aldri bli lagret. Hvordan vet vi det? Hvis vi tar bare en rask lesning om Satans snart kommer skjebne fra Johannes Åpenbaring, vet vi hans endelige skjebne: "Jeg så en engel stige ned fra himmelen, holder i hånden nøkkelen til avgrunnen og en stor lenke. Og han grep dragen, den gamle slange, som er djevelen og Satan, og bandt ham for tusen år, og kastet ham inn i pit, og lukket den og forseglet den over ham, slik at han ikke skulle forføre folkene lenger , før de tusen år var gått. Etter det må han bli løslatt for en liten stund "(Åp 20: 1-3).

Does-God-Love-Satan-300x200.jpg

En av de største egenskapene til Gud er at han er en kjærlighetens Gud

Satan er bundet for en stund, men da etter "de tusen år er til ende, skal Satan slippes løs fra sitt fengsel, og vil komme ut for å forføre de folk som bor ved de fire verdenshjørner, Gog og Magog, for å samle dem til strid ; deres tall er som havets sand. Og de marsjerte opp over den brede sletten jorden og omringet de helliges leir og den elskede by, men ild falt ned fra himmelen og fortærte dem, og djevelen som hadde forført dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor dyret og den falske profet var, og de ​​skal pines dag og natt i all evighet »(Åpenbaringen 20: 7-10). Så vi ser at Satans skjebne er beseglet, ellers ville ikke Gud ha inspirert apostelen Johannes til å skrive av Djevelens ultimate skjebne. At han vil bli kastet i sjøen med ild og bli evig pint der, dag og natt, er så sikker som du eksisterer i dag leser dette. Dette er sikkert for "Skriften kan ikke gjøres ugyldig" (Johannes 10:35).

Kunne Satan har omvendt?

Jeg tror det er aldri for sent for mennesker å omvende fordi så lenge de tegner pusten, de har tid fordi de ikke er dømt før de dør. Med Satan er det annerledes. Da Gud skapte englene , de ble gjort for evigheten, og de ​​bestemmes tidlig på deres skjebne om de ville adlyde Gud eller ikke. Når Satans stolthet løftet ham opp og han ville ikke bare ta over tronen av Gud, men å være i Guds sted, ble han kastet ut av himmelen. På dette tidlige tidspunktet kunne Satan har omvendt seg og bekjente sin synd for Gud, men stolthet har en måte å blinding oss skapninger. Pride ødelegger vår rasjonelle tanke og atferd og gjør oss større i egne øyne enn vi faktisk er. Hvordan bedratt kan Satan være å tenke at en skapning kunne innhente skaperen selv? Det er ufattelig, men det er det stolthet gjør.

Gud er fornøyd med sin Creation og Creatures

Gud var godt fornøyd og sa etter etableringen at han «så på alt det han hadde gjort, og se, det var veldig bra. Og det ble kveld og det ble morgen, sjette dag "(Genesis 1:31). Siden det Gud opprinnelig skapte var bra, og han var godt fornøyd med det, kan vi anta at han også var fornøyd med sine skapninger som han hadde skapt fordi menneskene og englene var en del av sitt skaperverk. Vi kan konkludere med at Gud var fornøyd med både skapte ting og skapninger, inkludert mennesker, dyr, fugler, insekter ... og sikkert englene. Forskjellen her var at englene allerede hadde eksistert før jorden ble skapt. Hvordan vet vi det? Gud talte til Job om dette. Jobs bok antas å være den eldste boken i Bibelen, skrevet før Genesis. I denne boken fortalte Gud Job om englene i kapittel 38: 5-7 "Hvem fastsatte dens mål-sikkert du vet! Eller hvem spente målesnor ut over den? På hva som var sine baser senket, eller hvem la dens hjørnestein, da morgenstjerner jublet, og alle Guds sønner ropte av fryd? "Uttrykket" Guds sønner "forstås å være engler. Gud innebærer å Job, hvor var du da englene ble skapt?

Siden Gud skapte alle englene på samme tid, og at de er åndelige vesener, vet vi at de vil leve evig. Gud taler til Esekiel om den falne engel, Lucifer, som en gang var perfekt, sa i 28: 13-15 "Du var i Eden, Guds hage; Hver edelsten var din dekker: The rubin, topas og diamant; Den onyks og jaspis; Lapis lazuli, turkis og smaragd; Og gullet, utførelse av dine innstillinger og stikkontakter, var i deg. Den dagen du ble skapt. De var forberedt. Du var den salvede kjerub som dekker, og jeg plassert deg der. Du var på det hellige gudefjell; Du gikk midt i skinnende stener. Du var uklanderlig på dine veier fra den dagen du ble skapt Inntil urettferdighet ble funnet i deg "Men Satan ble stolte og hans" hjerte var stolt fordi [hans] skjønnhet.; du ødelagt din visdom på grunn av din prakt. Jeg kastet deg til jorden "(Esekiel 28:17). Siden Gud er en kjærlig Gud, sikkert han elsket sine skapninger, inkludert Lucifer-turned-Satan.

Konklusjon

En av de største egenskapene til Gud er at Han er en kjærlig Gud (1 Joh 4: 8). Han elsker oss og han elsket verden at Jesus kom for å dø for å frelse oss (Joh 3:16). Hvorfor ville Gud føler noe mindre enn kjærlighet til sine engleskapninger siden Gud er den perfekte oppfyllelsen av kjærlighet? Gud elsker menneskeheten og så hvordan kunne han elsker ikke også hans engler ... selv de falne seg som Satan og demonene. Gud hater synden, men elsker synderen så han må også fortsatt elsker Satan og husker Satan før hans fall. En person er elsket ikke av hva de gjør, men fordi de er hans skapninger. Gud er kjærlighet, derfor Gud elsker sine skapninger, og dette inkluderer de som har og vil avvise hans Sønn, Jesus Kristus. Det er for sent for Satan å omvende seg. Gud vet Hans ultimate skjebne (Åpenbaringen 20), men det er fortsatt tid for deg å få evig liv ved å omvende, bekjenne dine synder og setter din lit til Frelseren. Det er min bønn for deg i dag fordi dette er dagen for frelse (2 Kor 6: 2). I morgen kan det være for sent. For dere som leser dette og er ikke født på ny, er det ikke for sent som det er for Satan (Åp 20:10). Hvorfor ikke sette din lit til den eneste som kan redde deg? Det er Jesus Kristus (Apg 16: 30-31). Hvis ikke, kan du lese om din egen evige skjebne, og det er ikke et pent bilde (Åpenbaringen 20: 12-15).

Jeg vil ha drama her nå :p
Er det ikke en sang som heter Give it to me baby aha ahah :) La os høre den!
Før den siste kveldsangen som kommer om få strakser ;)
Endret av Sabell
Lenke til kommentar

MEEEN over til noe annet... var en IQ-debatt her... kom på at jeg hadde lest at det var en sammenheng mellom barns forståelse for ironi og IQ...

DU er veldig ulik TLLM ;) Så hvor har du gjort av ham? Går snart å legger meg på spiker matta :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Lite nytt eller bra her og... men etterhvert så slutter man å bry seg og legger seg ned for å dø.

Du må bare bytte litt på veien din. Tro på herren din GUD :) Satan er blindspr han forfører de blinde til døden- Har du lit til Gud betry det og komme nær din Din din ;) Så kommer du på en deilig karusell som fører deg dit du er ment:) PARASID:) du trenger ikke bli hjernevaska av den grunn:) Fordi du kan tro hva du vil akkurat som du tror dritt ;) Men løfte tankene over til Mr bright side :) Så tar love deg med på selskapsturen. You vill never be alone :)

http://youtu.be/klf_k_pxWoE

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Sluttet å bry meg på ungdomskolen, men det har gått drastisk ned det siste året. Hvis det skal fortsette slik er jeg redd for hvordan ting er når jeg bikker 25.(for å si et tall)

Hehe. Fuck it

Lønner seg ikke å slutte å bry seg, i alle fall, i det lange løp... :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...