Gå til innhold

Psykokafe (lov å være blid, lov å være dritt lei..)


heblilla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tro om man ser verden mindre levende om man ser for mye på bilder. Det er egentlig ganske dårlig gjengivelse i et bilde, selv et med latterlig oppløsning.

 

Hvis man sitter mye inne en periode, og så kommer ut i naturen, så blir man litt overveldet av inntrykk...

 

Nå er det så varmt at jeg måtte ta en iskalddusj og sitte i bar overkropp inne... ikke et vakkert syn. Eller, jeg har jo litt muskler, da. Men det er mye spekk og.

Lenke til kommentar

 

Tro om man ser verden mindre levende om man ser for mye på bilder. Det er egentlig ganske dårlig gjengivelse i et bilde, selv et med latterlig oppløsning.

 

Hvis man sitter mye inne en periode, og så kommer ut i naturen, så blir man litt overveldet av inntrykk...

 

 

Tok en tur ut i pausen på jobb i dag, og tok meg selv i å stirre lenge på skogen som omringer lageret.

Fascinerende å se trærna svaie i vinden.

Lenke til kommentar

 

 

Tro om man ser verden mindre levende om man ser for mye på bilder. Det er egentlig ganske dårlig gjengivelse i et bilde, selv et med latterlig oppløsning.

Hvis man sitter mye inne en periode, og så kommer ut i naturen, så blir man litt overveldet av inntrykk...

 

Ja. Verden er så sykt mye mer levende enn et bilde noen gang greier å vise. Men, et bilde kan fange en historie, og derfor liker jeg bilder :) .

Tok en tur ut i pausen på jobb i dag, og tok meg selv i å stirre lenge på skogen som omringer lageret.

Fascinerende å se trærna svaie i vinden.

 

Lenke til kommentar

Så flott at man kan bli fascinert noe så enkelt som trær som vaier i vinden.

 

Er du tjukk TLLM? he he

 

Er så glad at jeg ikke lenger er tynn, men "passe". Vel, på vei til å bli tjukk hvis jeg ikke passer på. TLLM, du får trene. Litt spekk skal man ha dog.

 

Fikk bada fire ganger i dag. Herlig:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler ånden min har blitt litt tømt i dag sitter med sånn tomhetfølelse... Men jeg tror det er pga Gud. Jeg håper det er pga Gud, men jeg blir litt forvirret fordi nå lurer jeg plutselig på hvordan jeg så om jeg fortsetter en utdannelse i Norge og hvordan så da igjen Gud feks lar meg bli veldig glad ien som bor milevis unna og hvordan det så skal gå om jeg feks går inn i et forhold. Ble litt lei meg fordi nå slo liksom det tilbake på meg etter at jeg egentlig følte at Gud har lagt alt til rette for at jeg kan få ferdig utdannelsen min. Jeg tenkte ikke over det når jeg fortale det til drømmemannen min heller, men jeg tror han kanskje ble litt lei seg. Fordi jeg merket det var noe. Men jeg var liksom kjempe fornøyd som hadde funnet ut hva jeg kunne gjøre. Men nå vet jeg plutslig ikke igjen. Og det var så rart at det plutselig kom til meg nå i kveld. Fordi DHÅ har vært veldig nærme nå i kvelden også. Men jeg får kanskje svar i morgen tidlig...Men kanskje jeg må legge andre planer. Og nå kom jeg liksom litt inn i kaoset. For hva andre planer kan jeg legge:)? Håper jeg får sove i natt så jeg ikke grubler på det her. Fordi jeg tror jeg vil få svar i morgenkaffen :) Gleder meg til morgenkaffen :) Men det kan hende Gud vil jeg gjør noe annet i stedet. Men jeg lurer på hva? Og det er viktig at Gud gir meg hva jeg må velge også. Det her ble litt tungt akkurat nå. Og jeg skjønner ikke hvorfor det kom til meg nå i kveld. Fordi jeg blir lei meg også. Kan hende jeg blit ekstra lei meg og føler sånn tomhet fordi jeg er trøtt og sliten også og at det egentlig bare er den onde som prøver å forvirre meg, og skape konflikt for meg også. Fordi den onde vil jo ikke man skal ha det bra. Dessuten er vi allerede forent drømmemannen min og jeg :) så om vi forblir venner og aldri flytter sammen så gjør det ikke noe heller allikevel :) Dessuten er kjærligheten tålmodig også :)

 

Spiser jorbær nå :) Og ble litt bedre. Også vil jeg få svar ved morgenkaffen håper jeg virkelig :) Spiste frokost med han i dag også :)

Endret av Sabell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så flott at man kan bli fascinert noe så enkelt som trær som vaier i vinden.

 

Er du tjukk TLLM? he he

 

Er så glad at jeg ikke lenger er tynn, men "passe". Vel, på vei til å bli tjukk hvis jeg ikke passer på. TLLM, du får trene. Litt spekk skal man ha dog.

 

Fikk bada fire ganger i dag. Herlig:-)

Har vært å bada og solt meg i dag jeg og :) Skal gå og legge meg nå:) Vil du ha et vers?

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Du har stor tillit til Gud Sabell. Men av og til tror jeg det er lurt å tenke litt sjøl også. Selv om du akkurat nå syns du har møtt drømmemannen, kan du vel ikke vite det etter bare å ha snakka med ham på skype?

Hvis du er i gang med en utdannelse, syns jeg ikke du skal bortprioritere den, på så tynt grunnlag. Men det tror jeg faktisk du vet sjøl, og egentlig er det unødvendig av meg å si det, jeg bare sier det likevel..

Du må tenke sjæl (også)?

Lenke til kommentar

 

Så flott at man kan bli fascinert noe så enkelt som trær som vaier i vinden.

 

Er du tjukk TLLM? he he

 

Er så glad at jeg ikke lenger er tynn, men "passe". Vel, på vei til å bli tjukk hvis jeg ikke passer på. TLLM, du får trene. Litt spekk skal man ha dog.

 

Fikk bada fire ganger i dag. Herlig:-)

Har vært å bada og solt meg i dag jeg og :) Skal gå og legge meg nå :) Vil du ha et vers?

 

Hvis det er for langt (verset), gidder jeg ikke å lese det:-) Godnatt:-)

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

Du har stor tillit til Gud Sabell. Men av og til tror jeg det er lurt å tenke litt sjøl også. Selv om du akkurat nå syns du har møtt drømmemannen, kan du vel ikke vite det etter bare å ha snakka med ham på skype?

Hvis du er i gang med en utdannelse, syns jeg ikke du skal bortprioritere den, på så tynt grunnlag. Men det tror jeg faktisk du vet sjøl, og egentlig er det unødvendig av meg å si det, jeg bare sier det likevel..

Du må tenke sjæl (også)?

Vi har jo snakket og sett hverandre en god stund, men det er som min andre halvdel. Og ikke nok med det så er jeg ganske gal noen ganger. Så skremte han også :) men vi kommer bare nærmere og nærmere kjærligheten og den vokser:) Så det er liksom for utrolig til å være sant noen ganger. Fordi jeg vet også at jeg ikke er klar for å gå inn i noe forhold og det passer så perfekt fordi vi fyller hverandre :) Så han blir på den måten drømmemannen min :)

 

Gud er jo min indre stemme fra hjerterota også åndelig så på det viset blir det mitt Guddommeig jeg som vil gi svar fordi den er åndelig connected med det himmelske :) Det er jo jeg som blir tenkeren ;)

 

Jeg er ikke i gang meden utdannelse, men muilighetene har åpnet seg helt for det jeg velger til at det lar seg gjære å få ferdig det jeg begynte engang tidligere i livet. Men så kom jeg i tvil etter masse bønn. Og da lurer jeg på om det er Bønnen som har blitt hørt og at tvilen er på et vis det første budskapt til å kanskje se andre muligheter i stedet...Men vet ikke. Har tenkt til å høre hva drømmemannen min sier om det også...For uansett kan det være at jeg velger noe feil. Og jeg orker ikke det mer. For ikke nok med det vil jeg kaste bort masse tid også. Og det har jeg heller ikke tid til.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Du har stor tillit til Gud Sabell. Men av og til tror jeg det er lurt å tenke litt sjøl også. Selv om du akkurat nå syns du har møtt drømmemannen, kan du vel ikke vite det etter bare å ha snakka med ham på skype?

Hvis du er i gang med en utdannelse, syns jeg ikke du skal bortprioritere den, på så tynt grunnlag. Men det tror jeg faktisk du vet sjøl, og egentlig er det unødvendig av meg å si det, jeg bare sier det likevel..

Du må tenke sjæl (også)?

Vi har jo snakket og sett hverandre en god stund, men det er som min andre halvdel. Og ikke nok med det så er jeg ganske gal noen ganger. Så skremte han også :) men vi kommer bare nærmere og nærmere kjærligheten og den vokser:) Så det er liksom for utrolig til å være sant noen ganger. Fordi jeg vet også at jeg ikke er klar for å gå inn i noe forhold og det passer så perfekt fordi vi fyller hverandre :) Så han blir på den måten drømmemannen min :)

 

Gud er jo min indre stemme fra hjerterota også åndelig så på det viset blir det mitt Guddommeig jeg som vil gi svar fordi den er åndelig connected med det himmelske :)

 

Jeg er ikke i gang, men muilighetene har åpnet seg helt for det jeg velger til at det lar seg gjære å få ferdig det jeg begynte engang tidligere i livet. Men så kom jeg i tvil etter masse bønn. Og da lurer jeg på om det er Bønnen som har blitt hørt og at tvilen er på et vis det første budskapt til å kanskje se andre muligheter i stedet...Men vet ikke. Har tenkt til å høre hva drømmemannen min sier om det også...

 

Ok, jeg forstår. Tror ikke jeg kan rådføre deg der egentlig. Var bare dumt av meg å gjøre det. Det er ditt liv.

 

Har aldri sjøl hatt det problemet. På en måte er det et luksusproblem: kjærlighet eller utdannelse..(i mine øyne da)

Men utdannelse kan du vel ta andre steder? Eller han kan komme til deg?

Endret av hebbelilla
Lenke til kommentar

Ok, jeg forstår. Tror ikke jeg kan rådføre deg der egentlig. Var bare dumt av meg å gjøre det. Det er ditt liv.

 

 

Har aldri sjøl hatt det problemet. På en måte er det et luksusproblem: kjærlighet eller utdannelse..(i mine øyne da)

Men utdannelse kan du vel ta andre steder? Eller han kan komme til deg?

 

Jeg tenker at det er viktig at utdannelsen i seg selv også er bygd fra kjærlighet til kjærlighet og at man skal kunne trives i det man utdanner seg som. fordi det skal være ikke bare en jobb, men også et slags kjærlighetforhold. For hvis jeg ikke har noe kjærlighet i det jeg må bruke omtrent halve livet mitt på så vil jeg gi opp etter at jeg har forsøkt å gi det kjærlighet. Fordi jeg kan ikke jobbe med noe som ikke bygget opp av kjærlighet heller. Da vil jeg dø innvendig. Og det er veldig viktig at jeg tar mine valg nå som jeg også har en stor sjanse til å gjøre det. Og når jeg. Fordi jeg er veldig vendt mot de tegn jeg også får...Som forteller meg dette er riktig dette er feil. Og da lar jeg det ikke bare passere og må finne årsaken og hvilken vei. Og egentlig følge det innerste ønske. Fordi der er Gud. Selvom nå ble jeg dratt i litt forkjellige ender. Fordi man har alltid hindringer også. Og den onde gjør også alt for å forvirre...Men Gud for meg går for så vidt foran alt annet :)

 

Så om drømmemannen feks skulle hindre meg så kommer Gud derfor allikevel først så derfor blir det litt sånn som nå også :) Og nå sier egentlig Gud at han kan ikke hindre meg på noen måte fra Gud. altså om jeg ønsker andre ting så må Gud komme først uansett. Fordi det er det som taler til meg. Og som vil være riktig. Men det kan være siden noe er allikevel tvilsomt så er det kanskje svar fra Gud og jeg må være helt sikker på hva jeg kaster meg ut i. Ønsker har man jo. Men noe må man også. Men jeg vil ikke at det skal stride i mot det innerste ønske allikevel. SÅ det på den måten blir feil valg.

 

Han kommer når han kommer:) Jeg tar det egentlig med ro. Fordi jeg tørr ikke møte han på ekte anda uansaett. Men det var noe som kom over meg. Så det ble litt kaos. Men det er der for en hensikt tror jeg. SÅ man blir helt trygg :) Gud hjelper meg vettu:) Takk GUD:) Og takk for at Gud lot deg komme også :) Men i morgen så får jeg flere svar også vil jeg gå videre:) Og nå ble det liksom veldig åndelig lyst her også. hehe:) Nye planer :) Egentlig så trenger jeg ikke å gjøre noe. Men Gud må forberede meg på hva som kommer :) For jeg aner ikke hva som blir det neste nå :) Bare følger veien jeg :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

Ok, jeg forstår. Tror ikke jeg kan rådføre deg der egentlig. Var bare dumt av meg å gjøre det. Det er ditt liv.

 

 

Har aldri sjøl hatt det problemet. På en måte er det et luksusproblem: kjærlighet eller utdannelse..(i mine øyne da)

Men utdannelse kan du vel ta andre steder? Eller han kan komme til deg?

 

Jeg tenker at det er viktig at utdannelsen i seg selv også er bygd fra kjærlighet til kjærlighet og at man skal kunne trives i det man utdanner seg som. fordi det skal være ikke bare en jobb, men også et slags kjærlighetforhold. For hvis jeg ikke har noe kjærlighet i det jeg må bruke omtrent halve livet mitt på så vil jeg gi opp etter at jeg har forsøkt å gi det kjærlighet. Fordi jeg kan ikke jobbe med noe som ikke bygget opp av kjærlighet heller. Da vil jeg dø innvendig. Og det er veldig viktig at jeg tar mine valg nå som jeg også har en stor sjanse til å gjøre det. Og når jeg. Fordi jeg er veldig vendt mot de tegn jeg også får...Som forteller meg dette er riktig dette er feil. Og da lar jeg det ikke bare passere og må finne årsaken og hvilken vei. Og egentlig følge det innerste ønske. Fordi der er Gud. Selvom nå ble jeg dratt i litt forkjellige ender. Fordi man har alltid hindringer også. Og den onde gjør også alt for å forvirre...Men Gud for meg går for så vidt foran alt annet :)

 

Så om drømmemannen feks skulle hindre meg så kommer Gud derfor allikevel først så derfor blir det litt sånn som nå også :) Og nå sier egentlig Gud at han kan ikke hindre meg på noen måte fra Gud. altså om jeg ønsker andre ting så må Gud komme først uansett. Fordi det er det som taler til meg. Og som vil være riktig. Men det kan være siden noe er allikevel tvilsomt så er det kanskje svar fra Gud og jeg må være helt sikker på hva jeg kaster meg ut i. Ønsker har man jo. Men noe må man også. Men jeg vil ikke at det skal stride i mot det innerste ønske allikevel. SÅ det på den måten blir feil valg.

 

Han kommer når han kommer:) Jeg tar det egentlig med ro. Fordi jeg tørr ikke møte han på ekte anda uansaett. Men det var noe som kom over meg. Så det ble litt kaos. Men det er der for en hensikt tror jeg. SÅ man blir helt trygg :) Gud hjelper meg vettu:) Takk GUD:) Og takk for at Gud lot deg komme også :) Men i morgen så får jeg flere svar også vil jeg gå videre:) Og nå ble det liksom veldig åndelig lyst her også. hehe:) Nye planer :) Egentlig så trenger jeg ikke å gjøre noe. Men Gud må forberede meg på hva som kommer :) For jeg aner ikke hva som blir det neste nå :) Bare følger veien jeg :)

 

He he, lykke til i morra da. Ikke sett kaffen i vrangstrupen hvis du ikke liker svaret:-) neida....

 

Jeg håper du og han kan diskutere dette godt og grundig.

 

Nå får du gå og legge deg, det må jeg også gjøre. Trist å sitte oppe aleine i natta, når man kunne ha sovet sin skjønnhetssøvn:-)

Lenke til kommentar

He he, lykke til i morra da. Ikke sett kaffen i vrangstrupen hvis du ikke liker svaret:-) neida....

 

Jeg håper du og han kan diskutere dette godt og grundig.

 

Nå får du gå og legge deg, det må jeg også gjøre. Trist å sitte oppe aleine i natta, når man kunne ha sovet sin skjønnhetssøvn:-)

 

Han vil bare jeg skal være lykkelig :) Og så lenge jeg er fornøyd er han glad for det :) Men nå trenger jeg råd. Og nå bare åpner Gud enda mer også. Fordi han sier så ofte at det er noe som .. Nå ble jeg så glad:) Han er virkelig kjærlighet for meg. For han kan sitte å se på meg når jeg maler eller tegner også. Nå begynner jeg nesten å gråte...Nå gråter jeg. Men jeg liker ikke at det blir så mye kaos. Føler meg så dum nå også.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

He he, lykke til i morra da. Ikke sett kaffen i vrangstrupen hvis du ikke liker svaret:-) neida....

 

Jeg håper du og han kan diskutere dette godt og grundig.

 

Nå får du gå og legge deg, det må jeg også gjøre. Trist å sitte oppe aleine i natta, når man kunne ha sovet sin skjønnhetssøvn:-)

 

Han vil bare jeg skal være lykkelig :) Og så lenge jeg er fornøyd er han glad for det :) Men nå trenger jeg råd. Og nå bare åpner Gud enda mer også. Fordi han sier så ofte at det er noe som .. Nå ble jeg så glad:) Han er virkelig kjærlighet for meg. For han kan sitte å se på meg når jeg maler eller tegner også. Nå begynner jeg nesten å gråte...Nå gråter jeg

 

Fint Sabell. Lev i håpet Men ikke mist bakkekontakten.

 

The Lord bless you and keep you, the Lord make his face and shine upon you, to shine upon you and be gracious, and be gracious unto you....(en fin sang)

 

Goodnight to you all :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint Sabell. Lev i håpet Men ikke mist bakkekontakten.

 

 

 

The Lord bless you and keep you, the Lord make his face and shine upon you, to shine upon you and be gracious, and be gracious unto you....(en fin sang)

 

Goodnight to you all :)

 

Tusen takk Hebbelilla:) Det ordner seg :) Og nydelig tekst du hadde der :)

 

Ett lite vers også ;)

 

"Frykt er ikke i kjærligheten, men den fullkomne kjærlighet driver frykten ut; for frykt har straffen i sig; men den som frykter, er ikke blitt fullkommen i kjærligheten."

 

Har lagt meg nå...I dag våknet jeg lenge før vekkerklokka også, og det håper jeg ikke jeg gjør i morgen:)

 

Godnatta :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

God morgen:) Har fått snakket med han:) Og det er helt riktig å velge den utdannelsen for meg tror jeg nå mye mer også :)

God morgen :)

 

Så bra at dere kommer til enighet! Håper du får en fin dag:-) Jeg skal ut å bade. Siste ferieuka, det er nesten som å være i syden. D er flott m sommer:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...