Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min fremtidige ektemann skal være

Anbefalte innlegg

Faktisk, de familiene kjenner som har den fordelingen, har holdt ut lengst i ekteskapet og holder fortsatt sammen… flere av de parene hvor begge har satset helt og fullt på karrieren (og det er jo bra det!), har på et eller annet tidspunkt gått fra hverandre..

Jeg er 19. ;p

ts

Anonymous poster hash: b9e1d...13e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var gift jeg... Men en jente jeg var sammen med i 10 år. Vi hadde ikke denne fordelingen. Vi var bare gift i 8 måneder.

Jeg er 28. Date?

edit: Nå sier jeg ikke at vi skilte oss fordi det ikke var sånn fordeling hjemme altså...

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

...Rik og tjene en god slant med penger slik at jeg har muligheten å være hjemmeværende å stelle med barna og mannen, OG huset! (Jeg har selvsagt en utdanning selv)

Jeg vil lage god og næringsrik mat til mannen hver eneste dag, og gjerne ha en den klar når han kommer hjem. Jeg vil stå opp tidlig for å gjøre klar lunsjpakken for ham.

På en lørdagskveld når han ser på fotball, vil jeg bake en god kake, eller lage noe god dessert til ham, eller servere han et par iskald øl til kampen.

Han skal være snill, smart, kjærlig, smart, omtenksom også!

Min drømmemann <3

Ja, jeg lever nok litt i en verden preget av 50talls kjønnsroller, men liker fordelingen slik i hjemme :)

Da er jeg den rette :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Hva om det hadde blitt slutt så står du der helt uten arbeid? hadde følt meg skikkelig uselvstendig og tjenestepikete(??). Og så må du mase om lommepenger hallo??kan ikke tenke meg noe mer nedverdigende enn det

Lenke til kommentar

Om jeg skal ha en mann så skal han ha flust med gryn. "Hei kjære, noe du trenger? Her er kredittkortet mitt. Bare dra ut på shopping så ses vi i kveld"

Han skal ha dypblå øyne så jeg kan drukne i dem. Et smil som er drepende vakkert og fantastisk hår. Han skal være snill og omtenksom. Være morsom og lett å snakke med. Ærlig. Kunstnerisk. Sikkert mer....:-) hehe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg skal ha en mann så skal han ha flust med gryn. "Hei kjære, noe du trenger? Her er kredittkortet mitt. Bare dra ut på shopping så ses vi i kveld"

Han skal ha dypblå øyne så jeg kan drukne i dem. Et smil som er drepende vakkert og fantastisk hår. Han skal være snill og omtenksom. Være morsom og lett å snakke med. Ærlig. Kunstnerisk. Sikkert mer....:-) hehe.

Ja. Han må være jordnær også :D

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er du seriøs eller tøyser dere? Jeg kunne godt tenkt meg en hjemmeværende kone jeg kan skjemme bort mens jeg selv prioriterer karriere, men hvis du vil kjøre den der stilen bør du forberede deg på å leve som Anna Anka (avsugninger osv. på daglig basis) til den dagen du blir sendt på dør fordi du er gammel og kjedelig. I min verden høres det litt risikabelt ut å legge penger som et av grunnpremissene for at et langtidsforhold skal være interessant å innlede.

Lenke til kommentar

Faktisk, de familiene kjenner som har den fordelingen, har holdt ut lengst i ekteskapet og holder fortsatt sammen… flere av de parene hvor begge har satset helt og fullt på karrieren (og det er jo bra det!), har på et eller annet tidspunkt gått fra hverandre..

Jeg er 19. ;p

ts

Ny forskning har sagt at jo mer mannen er hjemme og steller og slikt, jo større er sjansen for skillsmisse, så din antakelse er vel kanskje ikke helt feil

Lenke til kommentar

Er du seriøs eller tøyser dere? Jeg kunne godt tenkt meg en hjemmeværende kone jeg kan skjemme bort mens jeg selv prioriterer karriere, men hvis du vil kjøre den der stilen bør du forberede deg på å leve som Anna Anka (avsugninger osv. på daglig basis) til den dagen du blir sendt på dør fordi du er gammel og kjedelig. I min verden høres det litt risikabelt ut å legge penger som et av grunnpremissene for at et langtidsforhold skal være interessant å innlede.
Men kjære deg da. Det er lov å drømme. Drømmer kan bli til virkelighet. Drømmer gjør verden til et bedre sted å leve. Drømmer får meg til å smile når det føles ut som verdenen går under.

Grunnmuren er personlighet. Har fyren ingen personlighet, så er han ikke noe å bruke tiden på. Penger eller ikke.

Og i min verden så vil en haug med monitas være et pluss. ;-)

Endret av MoonLight
Lenke til kommentar

Hauger med monitas er jo subjektivt det også da... Men spør du liksom om å få se selvangivelse på første date og sånn eller?

"...og forresten, ta med selvangivelse for de siste tre årene og siste lønnsslipp. Attester fra forrige kjærester er også fint, og du MÅÅÅ ha fire referanser altsååå"

Lenke til kommentar

Hauger med monitas er jo subjektivt det også da... Men spør du liksom om å få se selvangivelse på første date og sånn eller?

"...og forresten, ta med selvangivelse for de siste tre årene og siste lønnsslipp. Attester fra forrige kjærester er også fint, og du MÅÅÅ ha fire referanser altsååå"

Hahaha! Måtte le av denne :-P

Litt av en date det hadde vært. Hohoho!

Endret av MoonLight
Lenke til kommentar

Grunnmuren er altså personlighet, men du skriver jo at hvis du skal ha en mann så skal han ha flust med gryn, i den forstand at han gladelig lar deg disponere kredittkortet hans. Du bruker ordet skal. Et "gammeldags" kjønnsrollemønster er ikke synonymt med at kona er en golddigger, såvidt jeg kan forstå.

Denne tråden var ment som en slags fantasi/drømme tråd går jeg utifra. Viss ts er uenig så kan hun si ifra :-) Siden ts sikkert håpte å høre flere jenter fortelle om sin drømmemann, om det trenger å bli virkelig eller ikke...

Istedenfor så kommer flere negative og argumenterende svar på alt. Joda greit det, men viss du klarer å bruke den barnslige fantasien så blir denne tråden mer spennende. Hva med å komme med et forslag til hvordan din fremtidige kone skal være? Selvom hun aldri vil dukke opp så har du vel noe?

For å si det som det er. Sannheten er ikke slik man alltid vil ha den. Og jeg har egentlig ikke tenkt å skaffe meg noen ektemann eller barn heller. Men ville ta del i tråden på en positiv måte.

Endret av MoonLight
Lenke til kommentar

Jeg følger MoonLights forslag, og skriver om min drømmedame!

For meg er det ikke viktig at hun har penger, men hun bør ha en utdannelse. Altså ha hatt noen mål i livet og prestert og utført noe for å komme til målet sitt. Det trenger ikke være en fancy utdannelse, kan være frisør liksom. Men hadde jo vært fint om det var en høyere utdannelse.

Hun bør være smart og ha egne meninger hun kan forsvare. Ikke en nikke-dukke.

Hun bør kunne ta i et tak og bli møkkete uten at det er verdens undergang.

Hun bør være snill så klart, og smile når hun ser noe. Morsom. Leken og kunne være litt barnslig kanskje. Bør være ferdig med å feste hver helg. Selvstendig. Ikke være redd for nye ting og opplevelser.

Mellom 20 og 27, ikke ha barn fra før.

Sånn kroppslig, så skal hun være glad i å trene. Slank, langt hår, gjerne blondt. Ikke altfor lav, og ikke høyere enn meg. Normale proporsjoner. Så må jeg selvfølgelig syntes hun er pen.

Finnes du der ute??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Denne tråden var ment som en slags fantasi/drømme tråd går jeg utifra. Viss ts er uenig så kan hun si ifra :-) Siden ts sikkert håpte å høre flere jenter fortelle om sin drømmemann, om det trenger å bli virkelig eller ikke...

Okay, sorry. Jeg misforsto. Jeg trodde TS var ei jente som føler at hun blir mer og mer tiltrukket av et kjønnsrollemønster fra 50-tallet, og ønsker å undersøke hvordan andre gutter og jenter stiller seg til det. Det er jo mye mer spennende å diskutere denslags trender blant unge enn å sitte å ramse opp kvaliteter man verdsetter i en drømmepartner, som ikke engang trenger å være realistisk oppnåelig som du sier.

Siden jeg har misforstått tråden så lanserer jeg at min drømmedame skal ha øljekk i øret og ipad operert inn i ryggen så jeg kan spille candy crush og drikke øl mens jeg kjører hu bakfra.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...