Harald7991 Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Jeg har en tv i 2.etasje. Har hatt en internettkabel fra modemet nedenunder koblet til tjuneren før, og da funker tven fint. Men nå har jeg kjøpt en liten ruter som jeg har i 2.etasje fordi jeg har mange spillkonsoller som trenger kablet nett. Men, når jeg kobler internettkabelen fra modemet nedenunder, inn på ruterens "internett-inngang", og går videre fra en av LANene med en ny kabel til tjuneren, funker ikke tven. Trådløst fra den nye ruteren funker, og spillkonsollene har nett via kablet. Er bare tven som ikke fungerer. Hvordan kan jeg få fikset dette? Takker for svar Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 (endret) 1. Hvorfor kjøpte du en router når du kun trengte å utvide det kablete nettet? 2. Du har sikkert IPTV, det fungerer ikke uten videre med en router du kkke har fått fra levrandøren din 3. Hvilken internettlevrandør har du nå, og hvilket utstyr? Endret 28. juni 2014 av Chris93 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Prøv å sette opp den nye ruteren som AP. Lenke til kommentar
Harald7991 Skrevet 28. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2014 Hvordan utvide det kablede nettverket? Hvordan sette ruteren som AP? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Svarer du på det jeg spurte om så kan vi svare deg på det spørsmålet (bedre) Lenke til kommentar
Harald7991 Skrevet 28. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2014 Vetasvarten. Er ikke jeg som har fikset nettet hjemme Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Hvis du har fiber så må signal til tv komme fra tv utgang på hjemmesentralen, utg merket pc er kun for datatrafikk Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Vetasvarten. Er ikke jeg som har fikset nettet hjemme Da får du spørre den som har satt opp nettet. Hvis du skal sette opp ruteren som AP: - Noen rutere har det som eget valg og da følger du instruksjoner/manual. - Ellers så slår du av DHCP og kobler alt i LAN-porter (ikke bruke WAN). Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Hvorfor kjøpe router, når det du trenger og skulle ha hatt, er en switch........? 1 Lenke til kommentar
Harald7991 Skrevet 28. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2014 Kjøpte en ruter til noe annet. Det er det jeg har, så jeg prøvde med den og tven. Så med en switch kan jeg koble nettverkskabel og videre til tven Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Så med en switch kan jeg koble nettverkskabel og videre til tven Er det et spørsmål??? Bruk tegnsetting! For å svare på "spørsmålet"(?), så ja, en switch fungerer i bunn og grunn på samme måte som en skjøtekontakt med flere stikk.... Så bytt ut routeren med en switch, eller kjøp deg en switch i tillegg, og koble TV og modem/router til switchen.. Lenke til kommentar
Harald7991 Skrevet 28. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2014 Så med en switch kan jeg koble nettverkskabel og videre til tven Er det et spørsmål??? Bruk tegnsetting! For å svare på "spørsmålet"(?), så ja, en switch fungerer i bunn og grunn på samme måte som en skjøtekontakt med flere stikk.... Så bytt ut routeren med en switch, eller kjøp deg en switch i tillegg, og koble TV og modem/router til switchen.. ...... Takk for svar . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå