janken Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Jeg har et minianlegg med bra høytalere, og vurerer å bruke det istedet for vanlige pc-høytalere. Jeg trenger litt hjelp angående koblingen mellom anlegget og pc en. På anlegget er der to AUX (L) og ® hull. jeg regner med at dette er innganger. Tar jeg feil? Kan jeg bruke den vanlige line out utgangen på pc-en å splitte denne ledningen i to? Eller finst det ledninger som kan kjøpes til en slik kobling? Om denne måten ikke fungerer hvilke utganger må jeg ha på lydkortet? Takker for svar..... Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Ja du kjøper en sånn splitter kabel på clas ohlson (10 meter for 80 kr) Det funker fett for meg. Yamaha ax-500 2x cerwinvega ls10 Så var det da playstation 2 og dvd spiller (toshiba sd210-e) Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Minijack-til-phono-kabel-dings, kanskje? Trenger bare sånn minijack-ting på lydkortet... Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Quote: On 2002-02-19 16:52, the_ruthless skrev:Minijack-til-phono-kabel-dings, kanskje? Trenger bare sånn minijack-ting på lydkortet... Enig i dette... "Minijack-til-phono" Skaff deg en slik overgang (fåes på de fleste elektro-butikker). Good luck! Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Billige Ledninger - Billig Lyd Skikkelige Ledninger - Skikkelig Lyd På min pc kjører jeg på Monster Cable (3-400 kr) for 2 meter Bedre lyd med disse enn de de billig kablene jeg hadde før Clas Olhson, bra på mye, dårlig på mye Svensk lavpris kjede sier det meste Lenke til kommentar
SAA Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Quote: On 2002-02-19 23:48, tintin77 skrev:Billige Ledninger - Billig LydSkikkelige Ledninger - Skikkelig LydPå min pc kjører jeg på Monster Cable (3-400 kr) for 2 meterBedre lyd med disse enn de de billig kablene jeg hadde førClas Olhson, bra på mye, dårlig på myeSvensk lavpris kjede sier det meste Det er ikke så mye vits i å kjøpe kabel til 400 kr hvis steroanlegget koster 2000 kr !! Da er det ikke kabelen som er begrensninen! Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Ja de sier at lydkabler er indervurdert på hifiklubben og slikt... selv kjøpte jeg en helt vanlig minijack til phono ledning og det funker fett! Denne ledningen er den samme type ledningen som man bruker fra discman til anlegg.... Når man bruker et minianlegg får man lissom ikke den skikkelige trøkken fra det allikevel og da er det ikke noe vits i å investere i en monsterkabel til 500 spenn... de hadde jeg heller brukt på en ny rambrikke eller en ny duron... Lenke til kommentar
janken Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Nå har jeg fiksa lyden til minianlegget. Det var egentlig ikke et problem. Det tok med ca 2 min. å skaffe en slik ledning. Det er samme ledning som en kan bruke for å få lyden fra en minidisk til et større musikkanlegg. 49,- kr. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå