RuneTh666 Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 (endret) Jeg skal bygge to ultra billige pc'er for en på jobben, delene er kjøpt fra PS.no og jeg fikk de til å godkjenne kompatibilitet før jeg bestilte. Ved oppstart så får jeg ikke bilde på noen av maskinene og jeg klarer ikke å forstå hvorfor dette skjer. Vifte i PSU starter, CPU-vifta starter og jeg har strøm til harddisker og DVD så alt fungerer tilsynelatende ok bortsett fra det kjempeviktige å bilde. Kortet er av typen A75m-HVS fra ASRock (aldri hørt om merket før) Kabel mellom maskin og skjerm er hel for jeg har brukt den på annen maskin Endret 28. juni 2014 av RuneTh666 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Sjekk at du har koblet to kabler fra PSU til hovedkort. Er en vanlig feil at man glemmer den lille 4-pins (8-pins) pluggen. Lenke til kommentar
RuneTh666 Skrevet 28. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2014 Ser ut til at jeg må installere med et ekstra skjermkort i, når jeg har gjort det så kan jeg kjøre updates på hovedkortet og (forhåpentligvis) bruke skjermutgangen der. Fikk iallefall opp bilde på ekstra skjermkort når jeg brukte det. Hvilepulsen sank med sånn ca 350 slag i sekundet når jeg så bilde :-) Lenke til kommentar
RuneTh666 Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Jeg trodde jeg hadde løsningen men det hadde jeg ikke. I BIOS kan jeg velge hva som skal være primære skjermkort og der har jeg etter å installert VGA-driver byttet fra PCI til Onboard og lagret men fremdeles ingen bilde. Jeg har 4pins plugget til men kan det være at jeg må ha 8pins? Det er et lite klistremerke som står over pin 3,4,7 og 8 hvor det står 8 pins. Jeg har desverre ikke noe 8pins ut fra PSU så jeg har brukt pin 1,2,5 og 6 (pluggen er jo idiotsikker så den må stå riktig) Endret 29. juni 2014 av RuneTh666 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Du trenger ikke 8-pins. Det er nå standard med 8-pins kontakt, men den klistrelappen sier at det holder med 4-pins fra PSU. Hvilken CPU har du? Ser det står på ASRock siden: "Some of AMD CPU (i.e AMD Athlon/Sempron family CPU) does not have integrated graphics processor. When this kind of CPU is installed, a discrete VGA card is required." 1 Lenke til kommentar
RuneTh666 Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Ok, CPU er AMD CPU Athlon II X4 651 Socket-FM1 3000mhz Endret 29. juni 2014 av RuneTh666 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Denne prosessoren har ikke innebygget skjermkort. 1 Lenke til kommentar
RuneTh666 Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Det forklarer hvorfor skjermutgangen på hk ikke funket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå