Studten Skrevet 28. juni 2014 Del Skrevet 28. juni 2014 Hei Lurer på hva slags operativsystem/PCer som er mest brukt blant regnskapsførere/firma. Er det tradisjonelle Windows, eller er det Mac og deres operativsystem OS? Og hvor går trenden, går det i retning av økt bruk av Apple produkter? Takk for svar Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Ingen av de store regnskapsprogrammene finnes for mac, så jeg tror den bransjen er en av de du finner mist mac av, og ingenting som tyder på at det skal endre seg heller. Alt for store investeringer som må gjøres hos leverandørene, og ikke har de noen grunn til å gjøre det heller. Lenke til kommentar
Studten Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Takk for svar! Tenkte bare at om det var mac, burde jeg nesten kjøpe meg en mac for å bli kjent med operativsystemet. Men, da ser det ikke ut som jeg trenger det Endret 29. juni 2014 av Anonym1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Nei, det trenger du ikke. Alt av programvare til Lønn og Regnskap er Windows only. Man kan nok benytte citrixløsninger mot Mac men det er heller ikke noen stor slager. Vi har vel 1 kunde som kjører Citrix på Mac. Av totalt ca 7000kunder. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. juli 2014 Del Skrevet 1. juli 2014 Grovt sett så er den profesjonelle fordelinga slik at dei fleste som bruker datamaskiner til analytisk arbeid (regnskapsførere, ingeniører, forskere, osv) bruker PC. Medan dei fleste som skaper noke som er kreativt bruker Mac (designere, journalister, osv). Det finnes sjølvsagt enkelte unntak, men i all hovedsak så er fordelinga slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå