kyrsjo Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Noen pc'r klarer ikke boote Linux fra CD. Har sett det flere ganger. De starter, men så viser det seg at den ikke har drivere ol. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 drivere?? trodde ikke man trengte det når man skal boote fre cd.. (den skal kjøre fra cd også..) holder det å oppdatere bios? Lenke til kommentar
sim Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Du har ikke bare brent ut selve image-filen på CD da ? Slik at det bare er èn fil som ligger der ? Kanskje besvart/spurt om før, men føler meg litt trøtt så kanskje jeg har oversett noe. Beklager hvis jeg har oversett noe. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 nei.. har ikke gjort det... ble bare avbrutt hver gang jeg prøvde å laste ned iso, så jeg kjøpte bare cd'en istedet fra en aller anne amerikansk linux butikk.. (ca. 20kr + frakt) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Ja, husker bla. Mandrake begynnte begynnte bla. å boote fra cd på en kamerat av meg sin gamle aptiva, men stoppet på "finner ikke cd-rom"... Det er vel noe sånnt som at bios sørger for å laste et boot image fra cd/disk/nettverk/CF/(putt hva du vil her), men kernelen klarer ikke få kontroll over den. Særlig et problem med eldre HW. EDIT: Skjedde en annen kamerat av meg og. Han klarte ikke boote Debian. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå