Gå til innhold

OS X starter ikke opp på MacBook Air etter normal omstart

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt mac i noen år nå. I fjor fikk jeg meg ny macbook air. Den som allle får tilbud om på vidergående. Jeg prøvde å sette den på omstart. Og det ser ut som den har hengt seg opp. Den kommer på, men lader bare. Kommer ikke til hvor jeg skal til å logge meg inn. Vet ikke hva som har skjedd. Jeg har vært svært forsiktig med den. Noen forslag til hva som har skjedd og hva jeg kan gjøre?

Takk for alle mulige svar. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slett oppstartsminnet:

• Hold tastene cmd+alt+P+R inne ved oppstart og vent til oppstartlyden høres to ekstra ganger.

• Slipp tastene. Da vil maskinen foreta en normal omstart.

Hvis maskinen klarer å starte, reparér straks diskrettighetene (dette bør gjøres av og til som normalt systemvedlikehold):

• Start verktøyprogrammet Diskverktøy (ligger i Programmer/Verktøy).

• Velg startdisken, førstehjelp og klikk på Reparere diskrettighetene. Dette kan ta noen minutter. Av og til ser det ut som det stopper opp, vær tålmodig, det blir ferdig!

Lenke til kommentar

Slett oppstartsminnet:

Hold tastene cmd+alt+P+R inne ved oppstart og vent til oppstartlyden høres to ekstra ganger.

Slipp tastene. Da vil maskinen foreta en normal omstart.

Hvis maskinen klarer å starte, reparér straks diskrettighetene (dette bør gjøres av og til som normalt systemvedlikehold):

Start verktøyprogrammet Diskverktøy (ligger i Programmer/Verktøy).

Velg startdisken, førstehjelp og klikk på Reparere diskrettighetene. Dette kan ta noen minutter. Av og til ser det ut som det stopper opp, vær tålmodig, det blir ferdig!

post-355756-331051_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...