Espyy Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 (endret) God dag! Så meg selv i speilet nå for en time siden, og det var et forferdelig syn. Hele overkroppen har blitt dekket av røde prikker/kviser. Jeg hadde klødd en del i et par-tre timer før jeg så meg selv i speilet, men hadde ikke i mine verste mareritt sett for meg at det skulle være så forferdelig. Det startet med at jeg tidligere i dag kjente en kul på hodet mitt med no størknet væske. Tenkte ikke så mye over det, men etterhvert så hadde jeg fått noen få kviser i ansiktet også. Ikke helt vanlige kviser riktignok. De jeg har fått i panna miner mer om små "krater" hvis det gir mening. Hele hodet mitt kjennes også ruglete ut som om det er små kuler overalt. Fantastisk. Det er bare så uforståelig at dette plutselig dukker opp nå. Jeg er 20 år gammel, og ikke engang i mine verste ungdomsår har det sett så ille ut. Jeg kan jo fortelle litt om de to siste dagene om det kan belyse noe. Jeg er en gardist og har vært på vakt det siste døgnet. Torsdag morgen (vaktforberedelser) merker jeg at jeg har ganske vondt i hodet og et par andre kroppsdeler, så jeg kjøper paracet for å dempe smerten og tar et par stk med en gang. I løpet av første vakt ute så er det litt småkjølig (står med oppbrettede ermer). Når jeg kommer meg inn legger jeg meg på sofaen og slapper av. Etterhvert begynner jeg å bli litt kald og skjelver. De andre har akkurat kommentert at det er varmt inne i rommet. Etterhvert får jeg dytta i meg to paracet til før jeg legger meg i senga for å prøve å slappe mer av. Jeg fortsetter å skjelve som bare pokker og begynner å bli redd for at jeg skal slite ut kroppen fullstendig. Paracetene kicker heldigvis inn etterhvert og jeg får roet meg ned, men jeg kjenner på overkroppen at jeg er ganske varm. Videre utover vaktdøgnet så ender jeg også opp med å stå ute i pøsende regnvær og blir smått blaut og litt kald. I løpet av 28 timer har jeg totalt måttet dytte i meg 8 paracet. Jeg har ikke vært borti/spist noe nytt heller, og jeg kjenner ikke til om jeg har noen allergier. Det er alt jeg har å komme med i denne omgang. Er det noen som har den minste anelse om hva som kan være årsaken? Eventuelt hvor lenge dette kan pågå og hvilke tiltak som kan treffes for å gjøre bedringsprosessen raskere? Takk! Edit: Kan forsåvidt også legge til at hodepinen vedvarer til en liten grad, men det verste er når jeg ser ut til sidene (45 grader eller mer) ved å bare bevege øynene, ikke hodet. Da gjør det veldig vondt ca. der hvor øyenbrynene er. Litt urelevant med tanke på utslettene regner jeg med, men om noen har noen innspill å komme med her også, så tas det gjerne imot. Endret 27. juni 2014 av Espyy Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Har du hatt vannkopper tidligere? Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Synes du skal dra til legen. Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 27. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2014 Har du hatt vannkopper tidligere? Faren min er usikker, men tror at jeg ikke har hatt det. Jeg mener å erindre at jeg har hatt det, men jeg er usikker, så er litt stuck der. Har fått ei (som jobber på et sykehjem) til å se på det, og hun mener at det virker som vannkopper, men samtidig så er det bare noen av utslettene som det kan klores væske ut av, og mange av de har vel allerede blitt klort vekk. Selvdisiplin er no dritt. Synes du skal dra til legen. Fikk det tipset fra hu som akkurat sjekket ut kroppen min nå, og jeg begynner vel å skjønne at det kanskje ikke er så dumt. Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 28. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2014 Da er det offisielt at det er vannkopper. Takk for innspillene som kom. Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 God bedring! Takk, det trengs! Ser ut til at jeg kan ha fått herpes nedentil også, ut ifra beskrivelser her på internett. Og jeg er til og med jomfru. Ser ut som om livet hater meg. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Sikker på at det ikke er vannkopper der og? Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Hvite vannblemme-lignende greier i varierende størrelse på selve "hodet". Prøvd å lese meg litt opp på det, og kommet fram til at det er den mest logiske forklaringen. Rett etter at jeg oppdaget utslettene, så badet jeg (det var det jeg egentlig skulle gjøre da jeg så det), og det var vel det dummeste jeg kunne ha gjort, for da ligger jo alt viruset og florerer i vannet rundt meg, og der ligger jeg og vasker lillemann. Vannkopper er jo tross alt no herpesfaenskap det også, så det er i alle fall slik jeg har koblet det sammen. Om du eller noen andre har noen tanker som kan motbevise dette så hadde jeg blitt sjeleglad. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Vannkopper er jo tross alt no herpesfaenskap det også, så det er i alle fall slik jeg har koblet det sammen. Om du eller noen andre har noen tanker som kan motbevise dette så hadde jeg blitt sjeleglad.Det er ikke det samme viruset, selv om de har et visst slektsskap. Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Vannkopper er jo tross alt no herpesfaenskap det også, så det er i alle fall slik jeg har koblet det sammen. Om du eller noen andre har noen tanker som kan motbevise dette så hadde jeg blitt sjeleglad.Det er ikke det samme viruset, selv om de har et visst slektsskap. Det er jo litt beroliggende, men har du noen tanker om hva det kan være da? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Jeg kan heldigvis ingenting om kjønnssykdommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå