AnonymDiskusjon Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Datteren min sa til meg at hun hadde en stor stikkende klump ut fra kragebeinet som satt knallfast som en knallhard stein rett i kragebeinet. Den sitter helt inni beinet. Jeg ble kjempebekymret da jeg så kulen, og det er vanskelig å vite hva dette er. Såklart tenker jo jeg som mor: Tenk om det er kreft? Men håper at det er noe enkelt og ikke noe farlig. Er så bekymret. Datteren er 17 år. Noen som har peiling på hva noe sånnt kan være? Jeg har sagt det til faren. Han og jeg er skillt, og han skulle se nærmere på det. Jeg tenker på at vi bør ta henne med til lege så fort som mulig for å finne ut. Hva mener dere om dette, noen som vet? Anonymous poster hash: c4c19...596 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Jeg er ingen lege, men hvis jeg kan si noe for å sikre nattesøvnen din må det være at jeg har sett dette hos flere av vennene mine, og kreft har det aldri vært. Har hun brukket kragebeinet noen gang? 1 Lenke til kommentar
MoonLight Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Stikk til legen. Be om full utredningen når det kommer til blodprøve. Hør hva legen sier. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Lommelegen sier: (foruten å kontakt fastlege) "Jeg ville ikke bekymret meg for at dette var noe ondartet, og ondartete svulster utgående fra ben er heldigvis sjeldne. Det store flertallet av svulster og klumper som oppdages i ben, er helt godartete forandringer som ikke skal gjøres noen ting med." 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2014 Jeg er ingen lege, men hvis jeg kan si noe for å sikre nattesøvnen din må det være at jeg har sett dette hos flere av vennene mine, og kreft har det aldri vært. Har hun brukket kragebeinet noen gang? Ja jeg har sett kuler både her og der på folk før, akkurat i det området, men jeg synes at datteren sin var så utstikkende og spesiell, men det kan også se ut som om det er et utvoks fra kragebeinet, altså at det er en del av det som bare stikker ut. Jeg varslet faren om dette, og han mente at hun alltid har hatt den kulen der. Og det mener datteren også. Men datteren bare føler at den er skjemmende nå, og at den er litt i veien på en måte. Jeg lå merke til at hun hadde noe som bulte seg ut der en gang tidligere for en måned siden men ellers kan jeg ikke huske å sett noe. Men jeg reagerte ikke på den for den kan lett se ut som om det er en del av skjelettbeinet som bare er fremtredene også. Faren mener at vi kan vente og se det ann, og at vi trenger ikke gå til lege, men jeg insisterer på at jeg vil at hun skal sjekkes, og derfor er vi enig i at jeg skal bestille en time til henne hos legen. Håper på at det kun er noe ufarlig slik som det også kan se ut til siden det ser ut som om det er en del av beinet på en måte. Men jeg som er moren blir jo alltid lett engstelig for sånnt. Anonymous poster hash: c4c19...596 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 TS: Ha som utgangspunkt at sjansene for at det er noe farlig er mikroskopiske. Ta gjerne med datteren din til lege og få det undersøkt men ikke bruk energi og tid på å bekymre deg nå. Tenk positivt! (Selv om det kan føles vanskelig.) Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Om den er så hard er det i hvertfall ikke noe farlig. men det burde jo sjekkes om det kan være noe brekt som kan gro feil Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2014 Om den er så hard er det i hvertfall ikke noe farlig. men det burde jo sjekkes om det kan være noe brekt som kan gro feil Det er jeg enig i. Jeg kommer til å gå ned å forklare dette til damen i skranken på legekontoret, og spørre om de har en time til datteren kommer hjem fra ferie. Hun er på ferie med faren nå. Faren mener at det er unødvendig å bestille time, og at vi kan ta det ved senere annledning hvis det dukker opp noe annet hun skal til lege for. Men det er jeg helt uenig i. Jeg mener at enhver kul på kroppen bør sjekkes, og at det er bedre å gå å sjekke det, enn å ikke vite hva det er. Så jeg bestiller en time til datteren er tilbake fra ferie. Det kan se ut som om problemet sitter på endestykke av kragebenet. Det er to ender forstår jeg på kragebenet, og det ene stykker ut. Kan se ut som om det er en del av kragebenet som stikker ut, skjelett. Det er knallhardt. Og nå når hun gikk med utringing i halsen så jeg det ganske tydelig at noe stakk et lite stykke ut, og det så litt vondt ut, men hun sier det ikke gjør vondt, men at den bare er i veien på en måte. Jeg håper at det ikke er farlig. Og regner med at det er helt ufarlig. Hun fant et bilde fra 2012 og der ser jeg kulen også, og hun sier at den ikke har vokst. Jeg har ikke lagt merke til den før nå. Datteren er nesten 17 år og har gjerne vokst en del i senere tid. Jeg har spurt om hun har skadet seg der før, men det tror hun ikke. Eneste var at hun brakk armen en gang for to år siden, men bilde vi fant skal være tatt to måneder før hun brakk armen. Anonymous poster hash: c4c19...596 Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Det er helt sikkert et bein som ligger skjevt.. og det burde du sjekke fort, for dette kan gro feil og bli en hindring for resten av livet. kan begynne og gjøre mer og mer vondt også om det ikke blir satt på plass. ville tatt et nytt bilde jeg, så er du helt sikker på hva det er. Noe farlig er det ikke, men kan bli en hindring senere, så bare ta turen til legen så fort du kan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå