Fenalår Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg skal til en venn av meg som har ADSL og da skal jeg ta PCen med meg, for jeg skulle ha lastet ned noe saker og ting. Jeg har en 16 ports switch med uplink! Så skulle jeg gjerne få oss begge på på nette da. Så hva er den enkleste veien for og få oss begge på nett via en 16 ports switch? Hilsen Stian Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 hvilken isp har kompisen din ? Lenke til kommentar
Calm Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det avhenger veldig av hvilken ISP han har og hva slags utstyr han allerede har på sitt nettverk... Trenger litt flere detaljer! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 noen ganger holder det å plugge dere inn i switchen, og linja i uplink. Men det kommer som sagt ann på ISP, abonemang, og om han har ruter. Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Litt usikker på hva dere snakker om når dere sier ISP En ruter har han vel uansett det må man jo ha når man har ADSL ikke sant? Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 ISP=Internett service provider dvs, det firmaet du får internett fra.. Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Det er telenor han har Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det er telenor han har Da kan dele internett gjennom en av maskinene, ved å bruke xp sitt innebygde verktøy eller et annet slikt program. Eller dere kan kjøpe en ruter som er det beste når det gjelder telenor sin løsning, men det koster penger. Det første forslaget er gratis Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Men det enkleste som fins hva er det? Ikke for og være vrien med i hjelp i windows står det, så lenge man har to nettverkskor i ICS-vertmaskinen der det en koblet til Switchen og det andre til ADSL modeme. Så det virket som om det var fult mulig for og komme seg på nette ved en DHCP-server :-? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det heter ikke dhcp server. Dhcp server er bare et program som deler ut IP'r, har ingen ting med ruting å gjøre egentlig Det er mulig å bruke ICS, men alvorlig talt så suger det. Værste møkkadritten jeg vet om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå