Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg bor for langt unna for å få ADSL, hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er så uheldig at jeg bor hele 6085 meter(!) unna sentralen som jeg er koblet opp på. Derfor kan jeg ikke få ADSL, er også så vidt jeg kan få ISDN :p

Jeg har prøvd iherdig å få telenor til å bytte meg til en annen sentral som er nærmere, ringte en god del ganger, og sendt et par søknader, men ingen ting har hjulpet.

 

Er det noen som har noen flere forslag på hva jeg kan gjøre for å få telenor på gli?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Jeg er så uheldig at jeg bor hele 6085 meter(!) unna sentralen som jeg er koblet opp på. Derfor kan jeg ikke få ADSL, er også så vidt jeg kan få ISDN :p

Jeg har prøvd iherdig å få telenor til å bytte meg til en annen sentral som er nærmere, ringte en god del ganger, og sendt et par søknader, men ingen ting har hjulpet.

 

Er det noen som har noen flere forslag på hva jeg kan gjøre for å få telenor på gli?

 

Det enkleste er vel å finne en som du har siktlinje til som kan få og sette opp et WLAN ?

Lenke til kommentar

Har selv noenlunde samme problem, men jeg kan få SDSL, ikke ADSL. Noen som vet hvorfor? Bor under 1km unna en ADSL-sentral. Dyrt med 1000 kr i måneden for noe så bortkasta som internett.

 

Det burde du kunne få svar på hos en ISP.

Ellers kan jeg se hva jeg finner ut på kapaks hvis du sender nummeret ditt på PM.

Lenke til kommentar

hallo Jason.

Du spør hva du kan gjøre for å få telenor på gli - og det kan du etter mine erfaringer bare glermme. Dem er så ille sta at dem glir ikke en millimeter. Du bør istenden prøve en annen leverandør.Teleherket sa at ledningene mine kom fra en liten sentral 1km unna, og at denne ikke ville bli oppgradert til ADSL. Men NGT fant ut at ledningene bare gikk tvers i gjennom !

http://www.nextgentel.no/forsiden.asp

Du kan sjekke linja di her :https://metro.telenor.no/kapaks/kapaksweb

Stå på Jason !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...