Gå til innhold

Dell levering


Arura

Anbefalte innlegg

Har lest klage om at det kan ta lang tid fra bestilling til Dell bærbar blir levert.

 

På Dells hjemmeside tastet jeg inn mitt kundenr og ordrenr og fikk opp Ordrestatus bl.a.:

 

Bestillingsdato: 12/2/2002

Planlagt leveransedato: N/A

Faktisk forsendelsesdato: 14/2/2002

 

Det er Link til Befrakters navn: Schenker

Trykket og fikk opp bl.a.:

 

Status BOOKING OF SHIPMENT RECEIVED

 

ETA (Estimated Time of Arrival) 2002-02-21

 

ORDER DETAILS

History

Date Time Location Activity

2002-02-19 05:34 - PACKAGE SCAN ON TO A PALLET(MASTER)

2002-02-19 04:54 - CPH SCANNING & SORTING STARTED

2002-02-14 21:43 - ETA CREATED

2002-02-14 21:35 - BOOKING OF SHIPMENT RECEIVED

2002-02-14 20:16 - DEPARTURE FROM PICK-UP LOCATION (S)

 

Hvis jeg forstår det rett så ble pakken sendt på faktisk forsendelsesdagen den 14.02, hele produksjonen tok 2! dager, og jeg får maskinen den 21.02., 9 dager etter bestilling. Det synes jeg er kjempebra, over forventning etter alt jeg har lest på forhånd. Og morro å kunne følge ordren så detaljert.

 

Arura

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joa...greit å følge ordren så bra når det faktisk funker...i mitt tilfelle tok det en uke før jeg fikk betalt etter jeg hadde bestil, og to nye uker før dell klarte å sende maskinen fra seg...planlagt leveransedato var forskjellig hver eneste dag jeg sjekket...når de endelig hadde sendt den fra seg fulgte jeg schenker sine sider...det var greit nok, helt til det kom opp at den var levert...og adressen den var levert på var min hjemmeadresse i bergen...jeg skjønte svært lite, siden jeg ikke hadde motatt noen maskin...dette var en fredag...

 

jeg prøvde å ringe dell, men de har stengt i helgen...jeg prøvde å ringe schenker både i oslo og bergen, men ingen tok telefonen...jeg prøvde linjegods(de samarbeider med schenker såvidt jeg forstod), men ingen tok telefonen på noen av numrene deres heller...jeg reiste på posten, men de måtte ha et referansenummer...etter mye om og men kunne de fastslå at de ikke haddde fått noen maskin...

 

mandag kom jeg igjennom til dell...de TRODDE at maskinen var ankommet oslo på fredag, og at linjegods hadde den i bergen nå...de ga meg et nytt tracking-nummer jeg kunne bruke på linjegods sine hjemmesider...der stod det at den var ankommet oslo, og den skulle leveres til mcb i bergen...etter mye om og men dukket maskinen opp tirsdags kveld...

 

jeg satt ihvertfall igjen med en følelse av at dell bare sendte maskinen fra seg og håpte på det beste...og nå tre måneder seinere går jeg bare å venter på å få pengene igjen for maskinen...den har ikke fungert, og det har gått sinnsykt mye tid med på å prøve å få den reparert, og nå går det vel lang lang tid før jeg får pengene igjen!!

Lenke til kommentar

joa...jeg skjønner at det kan ta litt tid å bygge maskinen...men at det tar de en uke å ringe meg og spørre etter visakort-nummeret mitt skjønner jeg ikke...og videre burde de klart å gitt litt bedre informasjon enn det de gjorde i mitt tilfelle...

 

men det er erfaringene som har kommet etter at jeg mottok maskinen som har fått meg til å innse at dell er en bedrift med enorme kommunikasjonsproblemer...og kundebehandlingen er den klart verste jeg noengang har vært borti, og jeg tviler på jeg vil komme borti noe lignende i fremtiden!!

Lenke til kommentar

Heisann..

 

Kjenner meg ikke igjen i noen av de dårlige erfaringene til Dell. Fikk ordrebekreftelse på min maskin den 31. januar. Ringte Dell den 6. Feb for å få en status. Fikk kontakt med en hyggelig selger etter ca. 20 sekunder. Han sa maskinen skulle komme dagen etter. Å det gjorde den, så jeg hadde maskinen 7 dager etter ordrebekreftelsen. Syns ikke dette var vondt.

Lenke til kommentar

må nok støtte krister461 i denne saken! bestilte min laptop fra dell i begynnelsen av desember, og fikk beskjed om at den skulle være der innen 10 dager... da det var gått to uker ringte jeg og fikk beskjed om at den ikke var sendt, de skulle sette "haster" tag på den. da skulle jeg altså få den før jul. ventet i uken etter jul, men den er jo litt amputert så var ikke så overrasket over at den ikke kom da. men, at jeg måtte vente til midt i januar før laptopen kom frem er uholdbart.

 

med til denne historien hører det til at schenker og dell forandret eta dato (og forsåvidt alle de andre) som de selv ville. at de feilsendte PC-en til stockholm og lot den ligge der i 2 uker før de sendte den til bergen hører ingen steder hjemme. og at det var jeg som måtte spore den opp og presse på for å få den sendt derfra...

 

selve maskinen er jeg derimot veldig fornøyd med, har ikke hat noen problemer med den, men som krister461 sa, verre support har jeg ikke vært borti, de har absolutt et kundebehandlings problem!

Lenke til kommentar

Fikk hyggelig telefon fra transportfirmaet om at de kunne kjøre maskinen til meg i dag, men jeg har ikke tid til å møte dem i dag, så jeg har bedt dem om å komme i morgen.

 

Kunne ha fått den 8 dager etter bestillingen, men det blir 9 dager i stedet. Jeg er kjempefornøyd med servicen jeg har fått av DELL så langt.

 

Gleder meg.

 

^-^

Lenke til kommentar

Dell kan være treg til å sende maskiner, ventet i 5 uker på min. En ting å være obs på når det gjelder Dell, de levere maskinen sine med BA/BAM USB controler. BA/BAM er den værste USB controlleren man kan ha! Problemet med den er at den ikke leverer nokk strøm, den leverer 3,3v -3,7v når det som trengs for å bruke en skriver på USB er 5v! Og dette skaper store problemer, komminikasjons svikt, og/eller ingen kommunikasjon i hele tatt. Løsningen på dette er en ekstern USB hub med egen strømforsyning.. Dårlig løsning!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...