vaffelkak Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg sitter her, og får bare feil meldinger.... hva er galt? <?php $name = $_REQUEST['name']; $nick = $_REQUEST['nick']; $adresse = $_REQUEST['adresse']; $postnr = $_REQUEST['postnr']; $Sted = $_REQUEST['sted']; $Alder = $_REQUEST['alder']; $Kjonn = $_REQUEST['kjonn']; $Tlfmob = $_REQUEST['tlfmob']; $Tlfhjem = $_REQUEST['tlfhjem']; $Epost = $_REQUEST['epost']; echo(" <table border="0" cellspacing="0" width="400"> <tr> <td background="nyheter.gif"><b>$nick</b></td> </tr> <tr> <td><b>Navn:</b><br> <textarea name=navn>$name</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Nick:</b><br><textarea name=nick>$nick</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Adresse:</b><br><textarea name=adresse>$adresse</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Postnr:</b><br><textarea name=postnr>$postnr</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Sted:</b><br><textarea name=sted>$sted</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Alder:</b><br><textarea name=alder>$alder</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>kjønn:</b><br><textarea name=kjonn>$kjonn</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Tlf Mob:</b><br><textarea name=tlfmob>$tlfmob</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Tlf Hjem:</b><br><textarea name=tlfhjem>$tlfhjem</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>E-post:</b><br><textarea name=epost>$epost</textarea> </td> </tr> </table> "); ?> Dette er feilmeldingen jeg får: Parse error: parse error in /home/nitro/spot/admin/redbrukere.php on line 14 På forhånd takk Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 kommer jo helt ann på hva som står på LINJE 14 da vettu! hvilken av disse er linje fjorten i fila, redbrukere.php? Lenke til kommentar
vaffelkak Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Linje 14 er den linjen hvor det ¨står: <table border="0" cellspacing="0" width="400"> det stemmer ikke at det er noe galt med linje 14... feilen ligger en annen plass, og jeg klarer ikke å finne den Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 hei hei vaffelkak.. Skriv denne <table border="0" cellspacing="0" width="400"> Slik: <table border=0 cellspacing=0 width=400> Da får du ingen parse error. Pass på du ikke bruker noen " i denne filen. Jeg fikk samme problemet og det løste jeg med å ikke bruke ".... Du fant det jeg begynte med i går ser jeg. Det er pent. Men da stikker jeg igjen.. Send mld hvist du ikke får det til.. _Nitro_ Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 <?php $name = $_REQUEST['name']; $nick = $_REQUEST['nick']; $adresse = $_REQUEST['adresse']; $postnr = $_REQUEST['postnr']; $Sted = $_REQUEST['sted']; $Alder = $_REQUEST['alder']; $Kjonn = $_REQUEST['kjonn']; $Tlfmob = $_REQUEST['tlfmob']; $Tlfhjem = $_REQUEST['tlfhjem']; $Epost = $_REQUEST['epost']; echo(" <table border=0 cellspacing=0 width=400> <tr> <td background=nyheter.gif><b>$nick</b></td> </tr> <tr> <td><b>Navn:</b><br> <textarea name=navn>$name</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Nick:</b><br><textarea name=nick>$nick</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Adresse:</b><br><textarea name=adresse>$adresse</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Postnr:</b><br><textarea name=postnr>$postnr</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Sted:</b><br><textarea name=sted>$Sted</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Alder:</b><br><textarea name=alder>$Alder</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>kjønn:</b><br><textarea name=kjonn>$Kjonn</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Tlf Mob:</b><br><textarea name=tlfmob>$Tlfmob</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>Tlf Hjem:</b><br><textarea name=tlfhjem>$Tlfhjem</textarea> </td> </tr> <tr> <td> <b>E-post:</b><br><textarea name=epost>$Epost</textarea> </td> </tr> </table> "); ?> Lenke til kommentar
vaffelkak Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Parse error: parse error in /home/nitro/spot/admin/redbrukere.php on line 15 nå kommer dette opp Lenke til kommentar
vaffelkak Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 fixet den siste... nå får jeg frem alle dataene utenom tlf hjem Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hvis du absolutt vil ha med " i html taggene kan du skrive det slik: <a href="jalla.php">Jalla</a> Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hmm... jeg pleier å bruke ' i stedet for " når jeg skriver html i php. Hva er best egentlig? <table border="> eller... <table border='> eller... <table border=0 cellspacing=0 width=400> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 best vil jeg si er å være konsistent og enten bruke ' overalt eller " overalt. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 <td><b>Navn:</b><br> <textarea name=navn>$name</textarea> </td> ??? Hva med <td><b>Navn:</b><br> <input type="text" name="navn" value=<?php echo $name?>/></td> Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 for å oppklare litt... Det finnes to måter å skrive strenger på i PHP. Med bruk av " og ved hjelp av '. Eksempelvis: echo "Hello World"; echo 'Hello World'; Bruker man " Beholder verdiene i stringen sin signifikans (spesialitet). Dvs at man kan bruke "" til å skrive ut f.eks.. echo "Hei på deg $navn"; // output: Hei på deg Anders For at en ting skal miste sin signifikans, kan man bruke for å escape characteren. Dette gjelder for alle reserverte ord. ("'&$ ... etc). Skal du skrive gåseøyne må du bruke " (som vist i tidligere poster) Bruker man enkel ' derimot, mister alt i stringen sin signifikans og ALT håndteres som TEKST. Ved å skrive det samme som ovenfor: echo 'Hei på deg $navn'; // output: Hei på deg $navn Her vet ikke jeg om noen måte for å escape for at man skal kunne bruke variablen inne i stringen. Da må man i tilfelle skjøte sammen strengen: echo 'Hei på deg ' . $navn; // output Hei på deg Anders For å ta noen linjer av (orginal) koden du postet, så kan den med hell skrives om slik: <?php $name = $_REQUEST['name']; $nick = $_REQUEST['nick']; $adresse = $_REQUEST['adresse']; $postnr = $_REQUEST['postnr']; $Sted = $_REQUEST['sted']; $Alder = $_REQUEST['alder']; $Kjonn = $_REQUEST['kjonn']; $Tlfmob = $_REQUEST['tlfmob']; $Tlfhjem = $_REQUEST['tlfhjem']; $Epost = $_REQUEST['epost']; echo(' <table border="0" cellspacing="0" width="400"> <tr> <td background="nyheter.gif"><b>$nick</b></td> </tr> <tr> <td><b>Navn:</b><br> <textarea name=navn>' . $name . '</textarea> </td> osv... Håper dette gjør ting litt klarere. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 $_REQUEST er i og for seg en uting. Bruk heller $_GET eller $_POST. Det er bare latskap A ikke vite hvor variablene kommer ifra. Les ogsA pA extract() pA php.net Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Hva med <td><b>Navn:</b><br> <input type="text" name="navn" value=<?php echo $name?>/></td> Kan også skrives slik: <td><b>Navn:</b><br> <input type="text" name="navn" value=<?=$name?>/></td> For oss late scriptere.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå