Gå til innhold

[Løst] Trenger ny tlf, helst 3,5 - 4" stor skjerm, mellom 2000 og 5000 budsjett

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg tenker på ny tlf pga gamle Samsung S2en min har holdt i 2 år nå, og begynner å gi opp livet. Batteriet gikk fra å holde en hel dag og litt til, til ca en halv dag. Selv om jeg er veldig fornøyd med den (og de android mobilene jeg har hatt før), så er jeg litt lei store skjermer, spesielt når jeg ikke har så store hender. Så ikke like lett nå alle flaggskipene er 4,5"++ dritstore minipads.

Jeg er åpen for nye ting, alt fra HTC, LG, Nokia til Apple. Har lite erfaring med apple før, så er nysgjerrig hvordan det er for windowsbrukere å gå over. Spesielt når jeg ikke har noen andre Apple produkter, og har ingen planer om å gå over til det helt enda (studentbudsjett). Men for dere som har iphone og windows pc så lurer jeg på om det funker bra for dere?

Telefonen kommer til å bli brukt mest standard til ringing, sms, bittelitt spilling og en god del spotify (offline). Hvis den kan gjøre dette og være mellom 3,5 og 4", samt ha en veldig responsiv skjerm (jeg hater billigmodeller som ikke merker fingrene mine) - så hadde jeg vært storfornøyd. Batteri bør helst holde gjennom en lang dag, om ikke mer.

Film og bilder er av veldig liten betydning, men alltid kos hvis det er av kvalitet.

Setter pris på alle svar og hjelp jeg kan få :)

Takk på fohånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke det er no problem å ha iPhone telefon og Windows pc.

Iphone for min del er ren nytelse å bruke. Spesielt hvis man vil ha litt mindre skjerm. Å nu får du iPhone 5s til ditt budsjett også. Jeg hadde løpt å kjøpt var jeg deg. http://cdon.no/mobiltelefoni/apple/iphone-5s-space-grey-16gb-p25122624?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Apple+iPhone+5s+Space+Gray+16GB&utm_content=25122624&utm_campaign=prisjakt_no_Cellphone

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

8 GB blir fort for lite dersom du skal ha en del musikk. Se heller etter en 4S med 16/32/64 GB på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Mye brukte iPhone 4S der ute, til rundt 1500-2000 kr. IPhone 4S er ikke noen knalltelefon på spesifikasjoner, men allikevel en meget god telefon.

Når det er sagt er det også mye gode Windows telefoner fra Nokia der ute. Spesielt den nye Lumia 630 som koster litt over tusenlappen bare.

Lenke til kommentar

8 GB blir fort for lite dersom du skal ha en del musikk. Se heller etter en 4S med 16/32/64 GB på bruktmarkedet.

Mye brukte iPhone 4S der ute, til rundt 1500-2000 kr. IPhone 4S er ikke noen knalltelefon på spesifikasjoner, men allikevel en meget god telefon.

Når det er sagt er det også mye gode Windows telefoner fra Nokia der ute. Spesielt den nye Lumia 630 som koster litt over tusenlappen bare.

Har lite erfaring med bruktmarkedet her, men kan sjekke det ut.

Ideen var å kjøre ny pga den ligger på 3200kr ny og gir meg garanti, pluss at en velbrukt og slitt (kanskje bulket) iphone er ikke verdt en senket pris imo.

Men skal som sagt sjekke det ut. Takker for tips

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg anbefaler ikke Z1 Compact. Den var en gedigen skuffelse. Ser at Elkjøp selger pre-owned iPhone 5 for 3.695 kr nå. Litt større skjem enn 4S, men lavere vekt.

Lenke til kommentar

Sony Xperia Z1 compact

3,5-4"

Som nevnt så er 4" max grensen min, dette fordi den blir for stor å ha på, samt at jeg ønsker å kunne bruke tlf med bare en hånd. Takker for tips uansett :)

Jeg anbefaler ikke Z1 Compact. Den var en gedigen skuffelse. Ser at Elkjøp selger pre-owned iPhone 5 for 3.695 kr nå. Litt større skjem enn 4S, men lavere vekt.

Takk for tipset. Fant denne du sikkert mener:

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/APPIP516BLNDR/iphone-5-16-gb-apple-certified-pre-owned-sort

Skal vurdere det sterkt, er bra pris for en fersk iphone 5 - anmeldelser liker den også.

Fant også ut at S2en min jeg har hatt til nå har hatt 4,3" så det blir faktisk litt mindre med 4" :)

Takker for tips folkens, er bra dette. Blir nok 4s eller 5(s)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Med pre-owned 5 hos Elkjøp for du også 16 GB, som er det minste man bør kjøpe. Med 8 GB (som ny 4S har) blir det fort for lite minne. Vær obs på at metallrammen på den sorte 5 (uten S) har lett for å flasse etter noe bruk, noe du unngår på den hvite, som har ramme i rent metall. På 5S er dette problemet løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...