ATWindsor Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Dette stod på xbox.com The Xbox High Definition AV Pack connects the console to most TVs with interlaced component video inputs including high definition ready TVs that support 480i and either 480p, 720p or 1080i component video signals. Look for HDTV support on Xbox game packages. Movie playback is in 480i only. Rett meg om jeg tar feil, men er ikke 1080i det samme som 1024X768 eller noe sånt? eller er det bare bedre bilde? De færreste xbox-spill støtter mer en 640 (halo inkludert), da blir det bare skalert opp til 1024 om du kjører på den oppløsningen, med andre ord er grafikken lik, det finnes noen spill som støtter 1024, men siden dette krever mer, går det på bekostning av grafikkvaliteten på andre områder. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Tjah.. På litt eldre spill som fks CS som er ganske fritt for detaljer synes jeg faktisk oppløsninger over 800*600 gjør grafikken dårligere da linjene blir for rette etc.. Så du foretrekker jaggy linjer i motsetning til rette? Deg om det. Perosnlig synes jeg pixel-popping o.l sjelden er en fordel uansett hvor crappy resten av grafikken skulle være. AtW Lenke til kommentar
Domino Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Dette stod på xbox.com The Xbox High Definition AV Pack connects the console to most TVs with interlaced component video inputs including high definition ready TVs that support 480i and either 480p, 720p or 1080i component video signals. Look for HDTV support on Xbox game packages. Movie playback is in 480i only. Rett meg om jeg tar feil, men er ikke 1080i det samme som 1024X768 eller noe sånt? eller er det bare bedre bilde? Jeg tror dette er en missforståelse.. Dvs, pakken ovenfor trengs for å kunne bruke en vanlig xbox på en HDTV (uh, HDTV-TV?). Dette betyr jo ikke nødvendigvis at man får HDTV-kvalitet på bildet. Lenke til kommentar
radix Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg vet at dette er off topic, men Xbox'en kan kjøre 1024X768 på HDTV, UTEN fall i fps! Hvor har du dette fra? Det krever sykt mye maskin-kraft for fks å kjøre film i HDTV. P4 2.5Ghz har blitt anbefalt ved flere anledninger ser jeg. Når man ser på prisen på HDTV-utstyr har jeg ikke noe tro på at MS har lagt støtte for dette i vanlige Xboxer.. Kanskje det finnes en spesial-versjon? Det kan være du snakker om noe jeg ikke vet om.. Men er ikke å kjøre filmer i HDTV-format det samme som å kjøre filmer i 1024x768? Man strekker bare bildet.. Eller snakker du om HDTV-filmer? Er jo ikke bare en utstrekning av bildet.. DivX fks bruker vel ofte 352x240 (right?), dvs 84480 pixler. HDTV bruker derimot 786432 pixler - 10 ganger så mye. Klart det trekker mer ressurser. Jeg har ikke testet HDTV selv, men så sier iallefall de som har testet det Edit: Eller mener du at å kjøre HDTV bare trekker ut fks en 352x240 film til 1024x768? Da krever det selvfølgelig ikke mer ressurser, men så blir da heller ikke bildet serlig bedre.. Det er når selve filmen er i 1024x768 at du ser en forbedring av bildet, og det er også da det krever bedre hardware for å se på. Edit2: Det er selvfølgelig ikke bare å vise 10 ganger så mange pixler som trekker ressurser, men også det å decode HDTV MPEG-2.. Da er vi enige.. Var ikke sikker på om du mente strekke til HDTV-oppløsning eller å spille av ekte HDTV-filmer.. Forresten merkelig at det skal kreve så mye mer enn standart DVD-format, da det er snakk om 2-300 pixler mer i h/v retning.. DVD vs VCD har ikke så stor forskjell i ytelseskrav.. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Da er vi enige.. Var ikke sikker på om du mente strekke til HDTV-oppløsning eller å spille av ekte HDTV-filmer.. Forresten merkelig at det skal kreve så mye mer enn standart DVD-format, da det er snakk om 2-300 pixler mer i h/v retning.. DVD vs VCD har ikke så stor forskjell i ytelseskrav.. Man kan bli litt lurt av å tenke slik. forskjellen mellom fks 640*480 og 1024*768 er bare 384 pixler i bredden (altså 60% mer), men om man regner om til antall pixler er det plutselig 150% flere av dem. I tillegg tar det mye mer plass å lagre en film i 1024*768 enn i 640*480, så HDTV er sikkert også bedre pakka. Forøvrig krever jo faktisk DVD en god del mer ressurser enn VCD Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Nåja.. 640*480 kan kanskje se bedre ut på TV en PC, men likevel.. Spiller ingen rolle om det er snakk om TV eller PC, 640*480 gir deg nettopp 640*480 pixler å jobbe med og da er det klart man ikke får med seg så mange detaljer som ved høyere oppløsninger. Det er mange faktorer som spiller inn her og størrelsen på skjermen og avstanden vi sitter ifra den har mye å si på hvor mange detaljer vi oppfatter. Det har f.eks ikke så veldig stor hensikt med HDTV oppløsning på en 14" reise TV. Det krever sykt mye maskin-kraft for fks å kjøre film i HDTV. P4 2.5Ghz har blitt anbefalt ved flere anledninger ser jeg. Når man ser på prisen på HDTV-utstyr har jeg ikke noe tro på at MS har lagt støtte for dette i vanlige Xboxer.. Kanskje det finnes en spesial-versjon? Xbox har støtte for 480i, 480p, 720p og 1080i. Framebuffer størrelsen er max 1024x768 hvis jeg ikke tar helt feil. Det har kommet ut DivX for Xbox SDK som støtter HDTV opp til 1080i, men det var vel spill det var snakk om her? Hvis et spill er CPU begrenset og/eller har framerate lås på 30FPS i 640x480 så kan det være fint liten til ingen ytelsetap med å kjøre spillet i høyere oppløsning. Er jo ikke bare en utstrekning av bildet.. DivX fks bruker vel ofte 352x240 (right?), dvs 84480 pixler. HDTV bruker derimot 786432 pixler - 10 ganger så mye. Klart det trekker mer ressurser. Det er vel heller få DivX filmer som har så lav oppløsning. Man kan bli litt lurt av å tenke slik. forskjellen mellom fks 640*480 og 1024*768 er bare 384 pixler i bredden (altså 60% mer), men om man regner om til antall pixler er det plutselig 150% flere av dem. I tillegg tar det mye mer plass å lagre en film i 1024*768 enn i 640*480, så HDTV er sikkert også bedre pakka. Forøvrig krever jo faktisk DVD en god del mer ressurser enn VCD Oppløsningen for HDTV er 1280x720 for 720p og 1920x1080 interlaced for 1080i. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 24. oktober 2003 Del Skrevet 24. oktober 2003 Nåja.. 640*480 kan kanskje se bedre ut på TV en PC, men likevel.. Spiller ingen rolle om det er snakk om TV eller PC, 640*480 gir deg nettopp 640*480 pixler å jobbe med og da er det klart man ikke får med seg så mange detaljer som ved høyere oppløsninger. Det er mange faktorer som spiller inn her og størrelsen på skjermen og avstanden vi sitter ifra den har mye å si på hvor mange detaljer vi oppfatter. Det har f.eks ikke så veldig stor hensikt med HDTV oppløsning på en 14" reise TV. Men dette blir jo andre veien da. Mitt argument tilsier at man trenger et visst antall pixler for å vise en detalj, mens du argumenterer for at detaljer faller vekk når de blir for små Det krever sykt mye maskin-kraft for fks å kjøre film i HDTV. P4 2.5Ghz har blitt anbefalt ved flere anledninger ser jeg. Når man ser på prisen på HDTV-utstyr har jeg ikke noe tro på at MS har lagt støtte for dette i vanlige Xboxer.. Kanskje det finnes en spesial-versjon? Xbox har støtte for 480i, 480p, 720p og 1080i. Framebuffer størrelsen er max 1024x768 hvis jeg ikke tar helt feil. Det har kommet ut DivX for Xbox SDK som støtter HDTV opp til 1080i, men det var vel spill det var snakk om her? Hvis et spill er CPU begrenset og/eller har framerate lås på 30FPS i 640x480 så kan det være fint liten til ingen ytelsetap med å kjøre spillet i høyere oppløsning. Nå har jeg hørt mye rart fra flere hold, så jeg er ikke lengre sikker på hva jeg skal tro Anyways, å vise et 640*480 spill på HDTV burde jo ikke være noe problem - dette tar tross alt TV'en seg av. Det jeg tenkte på var å kjøre xbox-spill som faktisk bruker 1024*768.. Er jo ikke bare en utstrekning av bildet.. DivX fks bruker vel ofte 352x240 (right?), dvs 84480 pixler. HDTV bruker derimot 786432 pixler - 10 ganger så mye. Klart det trekker mer ressurser. Det er vel heller få DivX filmer som har så lav oppløsning. Er virkelig ikke sikker på om det finnes noen standard oppløsning for divx. 352*240 er vel standard for vcd om jeg ikke husker feil. Divx bruker vel vanligvis litt mer ja. Anyways, om ikke 10 ganger så mange, så iallefall flere ganger så mange 8) Oppløsningen for HDTV er 1280x720 for 720p og 1920x1080 interlaced for 1080i. Hjeeelp!! Da kan du jo gange opp tallene mine med .. uh.. mye! My point stands (til noen kan bevise det motsatte)... At det kreves mer ressurser å vise noe i 1280*720 enn 640*480 burde være en no-brainer (nå snakker vi fortsatt om å faktisk bruke så mange pixler, ikke at et 640*480 bilde trekkes ut til 1280*720 hvilket jeg synes høres mye mer sannsynlig ut) Lenke til kommentar
magneto Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Nei, de har ikke sagt noe om Halo 2 til PC, jeg trur de vil sjekke om X-boxVersionen ruler først, og hvis de får mange ønsker om Halo 2 til pc så trur jeg den kommer, Doom 3 kommer jo til X-box, siden alle ville skjekke om hardwaren var bra nok på X-boxen så måtte jo ID software svare og det er den jo ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå