Zetheus Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Halo 2 ??Er det kommet til PC da? Jeg trodde da temmelig sikkert at det var Halo (1) som nettopp kom til PC etter å ha vært leeeenge ute til X-Box (Ja stygge MS som kjøpe spillet over fra PC i utgangspunktet til X-Box exclusive). Har lest at snart kommer Halo 2 til X-Box, altså det er ikke kommet enda, og hvordan kan det da være en her som har spilla det?? Kan noen forklare? Er virkerlig Halo 2 ute til PC ? Nei, det er halo (1) som er ute på pc. Halo 2 kommer på Xbox i starten av 2004 en gang. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Om man bytter ett ti4800 med et r9600 pro nå er det ikke for hastighetens sin skyld, men alt ser MYE penere ut med radeonkortet. Byttet nylig selv fra ti4200 til r9600pro fireblade (ti4200 døde, ellers hadde jeg aldri bytta), og kan skrive under på at bildekvaliteten er enormt mye bedre nå enn den var før. r9600pro er da også endel mere fremtidsrettet enn ti4800. ett ord: www.omegacorner.com Og så ? Har du prøvd det? Først da snakker vi om bedre bildekvalitet. Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Legg heller i noen hundrelapper og kjøp et kort meg 256-bit minnebuss. Fjerner en flaskehals, og er absolutt verdt det.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg vil kalle det bedre grafisk kvalitet. Jeg definerer grafikk med det arbeidet en spill utvikler har gjordt.. Polycount, effekter, det artistiske osv. Det er klart at hvordan dette blir gjengitt har mye og si, men jeg har problemer med å si at f.eks CS får bedre grafikk med AA.For å sette det litt på spissen, vil CS i 1600x1200 med AA og AF ha like bra eller kanskje bedre grafikk som UT2003 i 1024x768 uten AA og AF? Greit nok, men essensen er ihvertfall, uavhengig av hva man kaller hva, at pc-versjonen vil se mye bedre ut, forskjellen med og uten fsaa og af, kan være ganske forbløffende til tider, spesielt når oppløsningen også er mye høyere. AtW Lenke til kommentar
rog@njosh Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 En liten kommentar til hl2/skjermkort diskusjonen. Jeg har prøvd hl2-beta'en på min maskin, med P4(2.4) 512 ram og R9700Pro Cat 3.7. Med(1200x1024) AA og AF på max fikk jeg 10-15 fps.... Med AA på 4 og FA på 8 steg det litt....30-60, men varierer veldig med hva som skjer i bildet... Med andre ord så ville jeg tro at et 9600(særlig billigversjonen) vil bli for slapp. Selv om vi sikkert vil oppleve at det ferdige spillet går lettere, så gir betaen en liten forsmak på fremtiden og minner oss på at skjermkort eldes raskt. I og med at hl2 skal bundles med ATI kort, så ville jeg ha ventet ! Du kan jo tross alt spille alle spill pr. dags dato, og vi snakker vel mange mnd. før vi ser hl2 i butikkene ennå.... Verdien av eyecandy kan ikke overvurderes ! :wink: Lenke til kommentar
radix Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 (...) Hva er dine specs? Har en Intel Pentium 2,53Ghz klokka til 3,06Ghz I875 hk 512 RAM og leadtek ti4200 agp 4x (er en gammel versjon med treg ram ) Har kun problemer med bf1942, men det går som regel greit med 1024x768, også begynner det å gå skeis på 1280x1024. Men derimot på nettet, så går det helt glatt med 1600x1200 Hadde problemer tidligere med samme spillet. Har du prøvt å stille maskinvareakselerasjon på lyden på bånn? Tror det var det som hjalp meg.. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 ett ord: www.om*gacorner.com *grr* Skulle vært dødsstraff for å linke til gator-infiserende sider! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 ett ord: www.om*gacorner.com *grr* Skulle vært dødsstraff for å linke til gator-infiserende sider! mhm, skulle det vel, Opera er fint ihvertfall, derfor jeg ikke visste det! Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Er folk generelt for evneveike til å søke fram infoen dei treng frå forumdatabasa? Eller er dei kun ufattelig late? Evneveike Lenke til kommentar
Domino Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 ett ord: www.om*gacorner.com *grr* Skulle vært dødsstraff for å linke til gator-infiserende sider! mhm, skulle det vel, Opera er fint ihvertfall, derfor jeg ikke visste det! Nei, bruker man ikke IE har man vel ikke noen mulighet til å vite det.. Dette blir litt off topic, men noen som vet hva man kan blokkere i IE for å unngå å få opp gator installasjons-boxene? Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg vet at dette er off topic, men Xbox'en kan kjøre 1024X768 på HDTV, UTEN fall i fps! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg vet at dette er off topic, men Xbox'en kan kjøre 1024X768 på HDTV, UTEN fall i fps! Javel? I hvilke spill da? Ikke i Halo ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Nesten enig.. Over en viss oppløsning (ca 1024x768 ca?) blir det med dagens teknologi ikke så mye bedre grafikk om du setter opp oppløsningen. Du får renere linjer, men ikke flere detaljer. Går du derimot opp fra 640x480 (TV) til fks 800x600 (PC) vil du merke stor forskjell da 640x480 er for lite til å få frem mye av detaljene i dagens spill. Den aller enkleste måten å demonstrere dette på er vel kanskje text i konsoll-spill.. Nesten helt umulig å lese Grunnen til at spesielt tekst er mer uklart på en TV er pga interlacing og den mye større dot-pitch størrelsen enn det som er normalt på en PC skjerm. Har du en TV som støtter progressive scan så vil dette bli en del bedre, men jeg er litt usikker på om Xboxen støtter progressive scan sånn uten videre? Men som sagt så kan ikke oppløsningen på en TV sammenlignes direkte med oppløsningen til en PC skjerm. Man sitter vanligvis ikke 30-40cm fra en TV. Greit nok, men essensen er ihvertfall, uavhengig av hva man kaller hva, at pc-versjonen vil se mye bedre ut, forskjellen med og uten fsaa og af, kan være ganske forbløffende til tider, spesielt når oppløsningen også er mye høyere. Jeg er ikke uening i det. Men det er faktisk dem som mener at PC skjermen er for skarp til spill, at det gjengir for mange detaljer. Spill på TV ser da mer troverdig ut. Jeg skal være enig i det når det kommer til video klipp i spill, men ikke ellers. Jeg kommer ikke til å spille Doom3 på Xbox for å si det sånn. Jeg vet at dette er off topic, men Xbox'en kan kjøre 1024X768 på HDTV, UTEN fall i fps! For de spillene som støtter HDTV så er nok det mulig, men det er ganske få spill som gjør det. Doom3 f.eks vil neppe støtte HDTV oppløsning. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Men som sagt så kan ikke oppløsningen på en TV sammenlignes direkte med oppløsningen til en PC skjerm. Man sitter vanligvis ikke 30-40cm fra en TV. Nåja.. 640*480 kan kanskje se bedre ut på TV en PC, men likevel.. Spiller ingen rolle om det er snakk om TV eller PC, 640*480 gir deg nettopp 640*480 pixler å jobbe med og da er det klart man ikke får med seg så mange detaljer som ved høyere oppløsninger. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg vet at dette er off topic, men Xbox'en kan kjøre 1024X768 på HDTV, UTEN fall i fps! Hvor har du dette fra? Det krever sykt mye maskin-kraft for fks å kjøre film i HDTV. P4 2.5Ghz har blitt anbefalt ved flere anledninger ser jeg. Når man ser på prisen på HDTV-utstyr har jeg ikke noe tro på at MS har lagt støtte for dette i vanlige Xboxer.. Kanskje det finnes en spesial-versjon? Lenke til kommentar
radix Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg vet at dette er off topic, men Xbox'en kan kjøre 1024X768 på HDTV, UTEN fall i fps! Hvor har du dette fra? Det krever sykt mye maskin-kraft for fks å kjøre film i HDTV. P4 2.5Ghz har blitt anbefalt ved flere anledninger ser jeg. Når man ser på prisen på HDTV-utstyr har jeg ikke noe tro på at MS har lagt støtte for dette i vanlige Xboxer.. Kanskje det finnes en spesial-versjon? Det kan være du snakker om noe jeg ikke vet om.. Men er ikke å kjøre filmer i HDTV-format det samme som å kjøre filmer i 1024x768? Man strekker bare bildet.. Eller snakker du om HDTV-filmer? Lenke til kommentar
Domino Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg vet at dette er off topic, men Xbox'en kan kjøre 1024X768 på HDTV, UTEN fall i fps! Hvor har du dette fra? Det krever sykt mye maskin-kraft for fks å kjøre film i HDTV. P4 2.5Ghz har blitt anbefalt ved flere anledninger ser jeg. Når man ser på prisen på HDTV-utstyr har jeg ikke noe tro på at MS har lagt støtte for dette i vanlige Xboxer.. Kanskje det finnes en spesial-versjon? Det kan være du snakker om noe jeg ikke vet om.. Men er ikke å kjøre filmer i HDTV-format det samme som å kjøre filmer i 1024x768? Man strekker bare bildet.. Eller snakker du om HDTV-filmer? Er jo ikke bare en utstrekning av bildet.. DivX fks bruker vel ofte 352x240 (right?), dvs 84480 pixler. HDTV bruker derimot 786432 pixler - 10 ganger så mye. Klart det trekker mer ressurser. Jeg har ikke testet HDTV selv, men så sier iallefall de som har testet det Edit: Eller mener du at å kjøre HDTV bare trekker ut fks en 352x240 film til 1024x768? Da krever det selvfølgelig ikke mer ressurser, men så blir da heller ikke bildet serlig bedre.. Det er når selve filmen er i 1024x768 at du ser en forbedring av bildet, og det er også da det krever bedre hardware for å se på. Edit2: Det er selvfølgelig ikke bare å vise 10 ganger så mange pixler som trekker ressurser, men også det å decode HDTV MPEG-2.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg er ikke uening i det. Men det er faktisk dem som mener at PC skjermen er for skarp til spill, at det gjengir for mange detaljer. Spill på TV ser da mer troverdig ut. Hehe, det må de da gjerne mene, men de fleste er vel enig i at det er bullshit, spill ser jo mer "troverdige" ut om du ser igjennom briller med +4 i styrke, iogmed at både spillet og omverdenen blir uklart, men jeg vil neppe si opplevelsen/grafikken er bedre av den grunn. AtW Lenke til kommentar
Domino Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Jeg er ikke uening i det. Men det er faktisk dem som mener at PC skjermen er for skarp til spill, at det gjengir for mange detaljer. Spill på TV ser da mer troverdig ut. Hehe, det må de da gjerne mene, men de fleste er vel enig i at det er bullshit, spill ser jo mer "troverdige" ut om du ser igjennom briller med +4 i styrke, iogmed at både spillet og omverdenen blir uklart, men jeg vil neppe si opplevelsen/grafikken er bedre av den grunn. AtW Tjah.. På litt eldre spill som fks CS som er ganske fritt for detaljer synes jeg faktisk oppløsninger over 800*600 gjør grafikken dårligere da linjene blir for rette etc.. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 23. oktober 2003 Del Skrevet 23. oktober 2003 Dette stod på xbox.com The Xbox High Definition AV Pack connects the console to most TVs with interlaced component video inputs including high definition ready TVs that support 480i and either 480p, 720p or 1080i component video signals. Look for HDTV support on Xbox game packages. Movie playback is in 480i only. Rett meg om jeg tar feil, men er ikke 1080i det samme som 1024X768 eller noe sånt? eller er det bare bedre bilde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå