Domino Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Halo 2 ??Er det kommet til PC da? Jeg trodde da temmelig sikkert at det var Halo (1) som nettopp kom til PC etter å ha vært leeeenge ute til X-Box (Ja stygge MS som kjøpe spillet over fra PC i utgangspunktet til X-Box exclusive). Har lest at snart kommer Halo 2 til X-Box, altså det er ikke kommet enda, og hvordan kan det da være en her som har spilla det?? Kan noen forklare? Er virkerlig Halo 2 ute til PC ? Har HL2 og Doom3 kommet til PC? Trodde ikke det.. Hva får deg da til å tro at noen mente Halo2 var ute? Lenke til kommentar
Domino Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det var vel nestne en årsak til at jeg faktisk skrev "foreløpige Doom3-benchmarks". Poenget mitt var tross alt ikke hvem av ATI og Nvidia som vil ha best ytelse på Doom3, men at Doom3 benytter OpenGL og ikke DX9 som er ATI's største fordel. Dette ut fra de artikkelene jeg klarte å grave frem om emnet iløpet av en halvtime. Er selvfølgelig mulig jeg har gått glipp av noe. Ja, er med på det du sier nå. Av gamle spill (DX 8.1 og eldre) så er vel 4xxx serien til Nvidia fortsatt mer enn gode nok. Men at de har svært lite å stille opp med i DX-9 titler er jo hevet over enhver tvil. Og at FX-serien også har store problemer med Pixel Shaders (DX-9) så er det jo rart at folk kjøper disse kortene. Dont get me wrong. Selv om jeg var Nvidia fan før er det jo helt klart at de sliter - akkurat som 3dFX gjorde med de siste korta sine. Bruker 9700pro selv nå og er fornøyd med det. Anyways, 9600pro er et mid-range kort som er bedre enn hans nåværende kort kun på DX9-spill (som det nesten ikke finnes noen av enda), og det vil være foreldet innen fks HL2 kommer ut. Og som sagt, minst ett av spillene han nevner utnytter uansett ikke det som gjør 9600pro bedre enn Ti4800SE, så hvorfor bytte? Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Har HL2 og Doom3 kommet til PC? Trodde ikke det.. Hva får deg da til å tro at noen mente Halo2 var ute? Det thorsan sa kanskje....? Halo 2 går som smurt på min Lenke til kommentar
magneto Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Folk her er nøtt til å mene Halo (1). Halo 2 kommer ikke på en god stund og det er til Xbox. Halo krever forsåvitt mye mer en det burde. Det ser ikke så ekstremt bra ut akkurat. støtter ikke Anti A heller. Max Payne 2 for eks ser utrolig bra ut men krever mye mindre. synes nå jeg da.. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Har HL2 og Doom3 kommet til PC? Trodde ikke det.. Hva får deg da til å tro at noen mente Halo2 var ute? Det thorsan sa kanskje....? Halo 2 går som smurt på min hmm.. Ok da :oops: Anyways, thorsan har jo helt klart fått det for seg at Halo:Combat Evolved er Halo2.. which its not Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Nei, de har ikke sagt noe om Halo 2 til PC, jeg trur de vil sjekke om X-box Versionen ruler først, og hvis de får mange ønsker om Halo 2 til pc så trur jeg den kommer, Doom 3 kommer jo til X-box, siden alle ville skjekke om hardwaren var bra nok på X-boxen så måtte jo ID software svare Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Halo 2 til pc skal dere bare glemme på en stund.... Det kommer til Xbox våren 2004 og så skal den konverteres til Pc, og det er ikke engang sikkert at den blir konvertert... Lenke til kommentar
Domino Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Nei, de har ikke sagt noe om Halo 2 til PC, jeg trur de vil sjekke om X-boxVersionen ruler først, og hvis de får mange ønsker om Halo 2 til pc så trur jeg den kommer, Doom 3 kommer jo til X-box, siden alle ville skjekke om hardwaren var bra nok på X-boxen så måtte jo ID software svare Note: Xbox-versjonen av Doom3 har vistnok mye lavere grafisk kvalitet enn PC-versjonen. Men det burde ikke være uventet. Er jo ikke akkurat top of the line - state of the art - high-end hardware i boksen.. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Halo 2 er alldeles ikke ute til PC. Halo 2 kommer i november til XBOX. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Halo 2 er alldeles ikke ute til PC. Halo 2 kommer i november til XBOX. Hvor får du dette fra? Xbox.com sier Mars 2004, og det tror jeg nesten jeg stoler mer på.. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 lastet nettopp demoen til halo 1 på gamespy arcade(bra spill) er dette et direct x9 spill ! tror ikke du vil få noe pro hvis du kjøper ati 9600pro på hl2 eller doom 3 går sikkert fint på ti-kortene også,selv om det ikke støtter direct 9 spilte jo tom raider(direct x9)med et ti-kort ingen problemer(25-40fps) Lenke til kommentar
Domino Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 lastet nettopp demoen til halo 1 på gamespy arcade(bra spill)er dette et direct x9 spill ! tror ikke du vil få noe pro hvis du kjøper ati 9600pro på hl2 eller doom 3 går sikkert fint på ti-kortene også,selv om det ikke støtter direct 9 spilte jo tom raider(direct x9)med et ti-kort ingen problemer(25-40fps) Sorry, men.. hæh?? Forøvrig kan man vel neppe vente at Halo2 støtter OpenGL tatt i betraktning hvem som lager spillet (evt. hvem spillet lages for) Lenke til kommentar
mr x Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 lastet nettopp demoen til halo 1 på gamespy arcade(bra spill)er dette et direct x9 spill ! tror ikke du vil få noe pro hvis du kjøper ati 9600pro på hl2 eller doom 3 går sikkert fint på ti-kortene også,selv om det ikke støtter direct 9 spilte jo tom raider(direct x9)med et ti-kort ingen problemer(25-40fps) Sorry, men.. hæh?? Forøvrig kan man vel neppe vente at Halo2 støtter OpenGL tatt i betraktning hvem som lager spillet (evt. hvem spillet lages for) sorry.hva ! er dette en diskusjon om halo 2 eller om man kan spille doom 3 og hl 2 på ati 9600pro... :wink: Lenke til kommentar
iverrofs Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg er enig med ett par stk hær. Hvorfor må mange av dere hele tiden kommentere og kalge på feil posting, feil topic, "ikke søket i databasen først" osv.... Er dere så geniale dere da? Hm???? Synes dere som bruker tiden på å klage over andres innlegg bør finne noe annet å bruke tiden på. IDIOTISK!!!!!!!! Slutt med det!!!! Lenke til kommentar
Domino Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Sorry, men.. hæh?? Forøvrig kan man vel neppe vente at Halo2 støtter OpenGL tatt i betraktning hvem som lager spillet (evt. hvem spillet lages for) sorry.hva ! er dette en diskusjon om halo 2 eller om man kan spille doom 3 og hl 2 på ati 9600pro... :wink: "hæh" fordi jeg ikke forsto ett ord av hva du skrev :smile: Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Om du allerede har et GeForce4 Ti4800SE er det da virkelig ingen vits å kjøpe ett Radeon 9600 pro? Dette er så vidt jeg har forstått en minimal ytelse-forbedring og absolutt ikke verdt pengene. Med AA og AF er R9600Pro en god del raskere. Note: Xbox-versjonen av Doom3 har vistnok mye lavere grafisk kvalitet enn PC-versjonen. Men det burde ikke være uventet. Er jo ikke akkurat top of the line - state of the art - high-end hardware i boksen.. Nei, men det trenger heller ikke å være det. Dem sikter til 30FPS @ 640x480 på GF3 så Xbox burde ikke ha store probelmer med å kjøre spillet med full detaljer. John Carmack har selv sagt at Xbox versjonen vil ha samme grafisk kvalitet som PC versjonen. " Same graphical fidelity" var vel hans ord. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Halo 2 er alldeles ikke ute til PC. Halo 2 kommer i november til XBOX. Hvor får du dette fra? Xbox.com sier Mars 2004, og det tror jeg nesten jeg stoler mer på.. [Offtopic] Stemmer det ja, det var blitt utsatt, beklager, min feil.. [/offtopic] 9600pro vil kjøre HL2 greit, forhåpventligvis, doom 3 er jeg usikker på. Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det sier seg vel selv at med såpass lav oppløsning blir det MYE dårligere grafikk på X-box enn man kan oppnå på en god PC med en god skjerm. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er nok PC en mye bedre spillplattform hvis man har det rette utstyret. Det er et spørsmål om penger! Lenke til kommentar
Domino Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Note: Xbox-versjonen av Doom3 har vistnok mye lavere grafisk kvalitet enn PC-versjonen. Men det burde ikke være uventet. Er jo ikke akkurat top of the line - state of the art - high-end hardware i boksen.. Nei, men det trenger heller ikke å være det. Dem sikter til 30FPS @ 640x480 på GF3 så Xbox burde ikke ha store probelmer med å kjøre spillet med full detaljer. John Carmack har selv sagt at Xbox versjonen vil ha samme grafisk kvalitet som PC versjonen. " Same graphical fidelity" var vel hans ord. Jeg vil da virkelig kalle 640x480 for "lavere grafisk kvalitet" Men ja, for oss med normale TV'er er det jo like mye den som har skylden.. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det sier seg vel selv at med såpass lav oppløsning blir det MYE dårligere grafikk på X-box enn man kan oppnå på en god PC med en god skjerm. Oppløsningen til skjermen sier noe om bilde/grafikk kvaliteten, det sier ikke noe om grafikken i selve spillet. Uansett så blir det feil å sammenligne oppløsningen på en PC skjerm direkte med en TV, bl.a pga avstanden man normalt sitter fra en TV kontra en PC skjerm. Jeg vil da virkelig kalle 640x480 for "lavere grafisk kvalitet" Dårlig valg av ord fra min side. Poenget er at ID ikke trenger å redusere grafikken i Doom3 for Xbox versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå