Gå til innhold

Vil dette kortet klare Doom 3 eller Halo 2 ?

vihovde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke så mange som vil hjelpe deg på et sånt spørsmål som er spurt 1000 vis av ganger før, og når du da i tillegg bumper etter en knapp halvtime blir det vel ikke noe bedre?

Uanz, det lureste vil være å vente til spillene kommer. Da får du kortene du evt. skal ha billigere, og du får uanz kort som takler spillene dine...

Lenke til kommentar
ikke så mange som vil hjelpe deg på et sånt spørsmål som er spurt 1000 vis av ganger før, og når du da i tillegg bumper etter en knapp halvtime blir det vel ikke noe bedre?

Uanz, det lureste vil være å vente til spillene kommer. Da får du kortene du evt. skal ha billigere, og du får uanz kort som takler spillene dine...

Takk for ett utfyllende og seriøst svar :yes: Problemet er at jeg holder på å bestille meg ett nytt skjermkort, og er i den anledning litt usikker på om dette kortet er noe særlig "fremtidsrettet" ? Har ikke overflod av penger, slik at jeg kan bestille meg ett nytt skjermkort i hytt å pine :lol:

Lenke til kommentar

Ja, kortet vil takle hl2 og sannsynligvis også doom3 rimelig bra. Kort basert på radeon9600pro har jo i hl2 tester gjort det bedre enn bl.a. FX5900 Ultra som koster opptil 4000,-. Radeon 9600 pro gir etter min mening helt klart mest ytelse for pengene i den prisklassen, og har full dx9 funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Takk for ett utfyllende og seriøst svar :yes: Problemet er at jeg holder på å bestille meg ett nytt skjermkort, og er i den anledning litt usikker på om dette kortet er noe særlig "fremtidsrettet" ? Har ikke overflod av penger, slik at jeg kan bestille meg ett nytt skjermkort i hytt å pine :lol:

Du har ikkje vurdert å sjekke på andre lignende tråder på forumet før du lager en post sjøl.

Som Musty ville fram til så er dette et spørsmål som blir spurt mange ganger kvar dag.

Er folk generelt for evneveike til å søke fram infoen dei treng frå forumdatabasa? Eller er dei kun ufattelig late?

Lenke til kommentar
Om du allerede har et GeForce4 Ti4800SE er det da virkelig ingen vits å kjøpe ett Radeon 9600 pro?

Dette er så vidt jeg har forstått en minimal ytelse-forbedring og absolutt ikke verdt pengene.

okvangar: Halo 2, ikke HL2 ;)

Hallo??

DirectX 9 kanskje?? og Ti4800SE ligger LANGT under 9600PRO. Eneste den kan matche på må vel være quake3 eller noe..

Lenke til kommentar
Er folk generelt for evneveike til å søke fram infoen dei treng frå forumdatabasa? Eller er dei kun ufattelig late?

Er ikke alle som er like flinke til å søke, og ikke alle alle spørsmålene er 100% like.

Hvis du tror at svaret på spørsmålet hans ligger i forumdatabasen, finn det fram selv da! Så får vi se hvor 'lett' det er.

Søkemonitoren til phpbb er ikke så jævla presis at det gjør noe.

Lenke til kommentar

Er ikke alle som er like flinke til å søke, og ikke alle alle spørsmålene er 100% like.

Hvis du tror at svaret på spørsmålet hans ligger i forumdatabasen, finn det fram selv da! Så får vi se hvor 'lett' det er.

Søkemonitoren til phpbb er ikke så fordømte presis at det gjør noe.

AAAAKKKKK Såååå enig med deg :yes:

Lenke til kommentar

DirectX 9 kanskje?? og Ti4800SE ligger LANGT under 9600PRO. Eneste den kan matche på må vel være quake3 eller noe..

Ligger faktisk ikke sååå langt bak som du skal ha det til på dagens spill, men det er kanskje litt andre boller med Halo 2, Doom 3 og HL2 osv.

vihovde: Med de specsene du har nå så ser det ut som om du klarer å kjøre Halo 2 fint. Vent heller til Doom 3 og HL2 kommer ut før du kjøper skjermkort er mitt råd. Da har prisene sunket litt og du får da et bedre kort til samme penge.

Jeg skal selv holde meg til HL2 før jeg tar en skikkelig oppgradering av datan min (den jeg har nå funker helt greit, men blir seff litt i det treigeste laget på disse nyere spilla :p )

EDIT: hvis du må kjøpe kort nå så er ATI helt klart veien å gå, men det blir spennende å se hvordan de nye korta til nVidia som snart kommer blir!

Lenke til kommentar

Hallo??

Duh..

1: De store forskjellene ser du kun i DX9

2: Doom3 bruker vistnok OpenGL for all rendering, ikke DX9

3: Ti4800SE slår 9600PRO lett i foreløpige Doom3-benchmarks.

Se http://www20.tomshardware.com/graphic/2003...fx_5900-11.html

Og i dagens spill som for det meste ikke bruker DX9 er 4800SE i værste fall bare marginalt dårligere enn 9600PRO.

Lenke til kommentar

Duh..

Og i dagens spill som for det meste ikke bruker DX9 er 4800SE i værste fall bare marginalt dårligere enn 9600PRO.

At det er mulig å tro på en så slaktet artikkel som den der er forbi

min forstand. "Foreløpige benchmarks"? Tror du virkelig ikke ATi

sine kort vil være like gode om ikke bedre når Doom3 faktisk

kommer ut? Har du ikke fått med deg kommentarene til John

Carmack angående FX-serien og Doom3?

La meg minne deg på de isåfall:

GD: John, we've found that NVIDIA hardware seems to come to a crawl whenever Pixel Shader's are involved, namely PS 2.0..

Have you witnessed any of this while testing under the Doom3 environment?

"Yes. NV30 class hardware can run the ARB2 path that uses ARB_fragment_program, but it is very slow, which is why I have a separate NV30 back end that uses NV_fragment_program to specify most of the operations as 12 or 16 bit instead of 32 bit."

John Carmack

Det han sier er at Nvidia`s kort må kjøre på lavere kvalitet

(12- eller 16- bit istedenfor 32-bit) for at kortene skal

være like raske som ATi sine som kjører 24-bit.

Og Tom`s Hardware er en side man burde holde seg unna. Selvfølgelig

ikke om man er Nvidiot da, for jeg mener Tom`s er kjøpt og betalt.

Lenke til kommentar

Duh..

At det er mulig å tro på en så slaktet artikkel som den der er forbi

min forstand. "Foreløpige benchmarks"? Tror du virkelig ikke ATi

sine kort vil være like gode om ikke bedre når Doom3 faktisk

kommer ut? Har du ikke fått med deg kommentarene til John

Carmack angående FX-serien og Doom3?

Det var vel kanskje derfor jeg faktisk skrev "foreløpige Doom3-benchmarks"?

Poenget mitt var tross alt ikke hvem av ATI og Nvidia som vil ha best ytelse på Doom3, men at Doom3 benytter OpenGL og ikke DX9 som er ATI's største fordel.

Dette ut fra de artikkelene jeg klarte å grave frem om emnet iløpet av en halvtime. Er selvfølgelig mulig jeg har gått glipp av noe.

Lenke til kommentar
Det var vel nestne en årsak til at jeg faktisk skrev "foreløpige Doom3-benchmarks". Poenget mitt var tross alt ikke hvem av ATI og Nvidia som vil ha best ytelse på Doom3, men at Doom3 benytter OpenGL og ikke DX9 som er ATI's største fordel. Dette ut fra de artikkelene jeg klarte å grave frem om emnet iløpet av en halvtime. Er selvfølgelig mulig jeg har gått glipp av noe.

Ja, er med på det du sier nå. Av gamle spill (DX 8.1 og eldre) så er vel

4xxx serien til Nvidia fortsatt mer enn gode nok. Men at de har svært lite

å stille opp med i DX-9 titler er jo hevet over enhver tvil. Og at FX-serien

også har store problemer med Pixel Shaders (DX-9) så er det jo rart

at folk kjøper disse kortene.

Lenke til kommentar

Halo 2 ??

Er det kommet til PC da?

Jeg trodde da temmelig sikkert at det var Halo (1) som nettopp kom til PC etter å ha vært leeeenge ute til X-Box (Ja stygge MS som kjøpe spillet over fra PC i utgangspunktet til X-Box exclusive).

Har lest at snart kommer Halo 2 til X-Box, altså det er ikke kommet enda, og hvordan kan det da være en her som har spilla det??

Kan noen forklare? Er virkerlig Halo 2 ute til PC ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...