bergetun Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hva har skjedd med linux forumet her paa hardware ? Det er jo ingen aktivitet her lenger. Hvor har det blitt av de erfarne posterene og dem som virkelig brydde seg om aa hjelpe nybegynnerene, og dem som aktivt diskuterte dette fantastiske OS'et ? For dem som er nye her paa linux forumet: Foer hardware flytta linux forumet fra hw's hovedside og over paa en programmer saa var dette ett skikkelig aktivt forum og kanskje Norges beste linux forum. Men etter at dem flytta paa forumet saa har det dabbet skikkelig av her, det er nesten ingen poster her og langt mindre aktive/flinke postere som MarcelSB, Egil B, AMDFan , Velmont , DummeGaas for aa nevne noen faa. Dem er vel rundt her men langt mindre aktive enn dem var foer. Jeg selv var ogsaa innom dette forumet flere ganger daglig for aa diskutere/soeke hjelp/hjelpe andre. Man kan spoerre seg hvorfor linux forumet ble flytta til programmer.no. Moderatorene her paa hw mente dette var naturlig fordi linux var ett program(?), andre mente dette var pga at programmer.no (Som visst nok en en hw side som omhandler programmer) trengte flere hits. Jeg orker ikke aa spekulere i dette selv, jeg rett og slett fant meg ett annet forum der jeg kunne diskutere Linux. (Jeg sier ikke at mitt fravear her paa linux forumet har veart noe savn) Jeg synes det er veldig trist at forumet har blitt saa daarlig som det har blitt etter at det ble flytta. Hadde veart artig og sett en statestikk over poster her paa forumet rett foer det ble flytta og sammenligna det med dagens postcounts. /me haaper dette vil ordne seg naar og visst alinux.no blir en realitet og at igjen linux forumet paa hw kan bli ett bra forum for disusjon om *nix Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Samme med windows forumet, dødt det også.... Folk titter bare på HW.no siden det er hovedsiden av nettverket og ilista over de 10 siste fra forum finnes det bare tråder fra HW.no delen. Tror det er problemet Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Bergetun: alinux.no er på vei. Er aktive i forumet jeg Hehe. blir digg når siden kommer opp. Er jo uansett mye aktivitet på kanalen. Du kan jo skrive noen mailserver-tutorials vi kan ha på den nye siden om du kjeder deg Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 alinux blir redningen for dette forumet faar jeg haape. Det var ett utrolig bra forum her foer det ble flytta og jeg haaper virkelig at alinux blir bra. . 100% stoette fra meg der naar den kommer opp.(Noen som vet naar den blir klar?) Naa framover skal jeg ha litt eksamener og saa skal jeg ha meg en "liten" ferie (Kjoept en world around flybillett) saa skal jeg slakke meg hjemme i Norge i noen mnder foer jeg reiser tilbake til Australia for aa begynne paa Masteren. I mndene hjemme i Norge kan jeg skrive Norske howto'er saa det spruter, bare noen ser over skriveleifene mine foer dem blir posta hehe Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Jeg føler meg virkelig beæret over å bli nevnt bergtun Men jeg må si at du har gjort ganske rette observasjoner ettersom forumet er blitt mer som windowsforumet der det skjer lite. Men helt totalt svart er det ikke, forumet går sånn hallveis framover men ikke i det tempoet en skulle ønske. Oups, jeg er for sein til time! I mndene hjemme i Norge kan jeg skrive Norske howto'er saa det spruter, bare noen ser over skriveleifene mine foer dem blir posta hehe Det første du kan gjøre er å fikse æøå Ingen unnskyldning at du er utenlands, dét er jeg også Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Noe av det vanskeligste(?) med linux er tydeligvis å få de norske vokalene til å funksjonere. 8) Det er litt forundelig, men har sikkert sin forklarende årsak? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Det første du kan gjøre er å fikse æøå Ingen unnskyldning at du er utenlands, dét er jeg også Nei jeg har skrevet det til deg foer , jeg gidder ikke sitte a lure paa hvor tastene er .. Ille nok og sitte aa skrive paa dette knoettsmaa laptop tastaturet. Og som oftest bruker jeg universitets pcer til skrive paa og da har jeg ikke mulighet til aa skifte paa tastatur oppsettet. Jeg lurte paa aa faa bytta tastaturet paa laptopen til Norsk men det kostet flesk saa dere faar nok holde ut. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Du kan lage klistrelapper og tegne på norsk tastaturoppsett :-P Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Nei jeg har skrevet det til deg foer , jeg gidder ikke sitte a lure paa hvor tastene er .. Ille nok og sitte aa skrive paa dette knoettsmaa laptop tastaturet. Sitter du med linux, er det jo bare aa knote litt i ~/.Xmodmap (for X), eller en compose-tabell. Sitter du derimot med windows, saa... er vi i samme baat. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Faktisk, jeg titter innom for å hjelpe nå og da, jeg er vel egentlig kommet til etter at du forsvant. En ting som ingen har nevnt er at kanskje #alinux.no er skyld i noe av dette (sammen med flyttingen fra hw.no selvsagt), for vi svarer på ganske mange spørsmål om dagen som ellers hadde vært tråder i forumet (det hindrer ikke kanalen i gå totalt off-topic til tider, mind you ). Kanalen har vel ført til mer liv på en måte, og mindre liv på en annen. Dessuten tror jeg mye vil forandre seg når vi får i gang alinux. Skjønt, jeg synes vi burde ha aBSD også Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 21. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2003 Nei jeg har skrevet det til deg foer , jeg gidder ikke sitte a lure paa hvor tastene er .. Ille nok og sitte aa skrive paa dette knoettsmaa laptop tastaturet. Sitter du med linux, er det jo bare aa knote litt i ~/.Xmodmap (for X), eller en compose-tabell. Sitter du derimot med windows, saa... er vi i samme baat. Hadde jeg hele tiden kunne hatt mulighet til aa bytte tastatur oppsettet over til Norsk saa hadde jeg nok gjort det, det er ikke saa vanskelig aa bli kjent med hvor tastene ligger. Men naar jeg programmerer og skriver mest paa maskiner med engelsk tastatur der jeg ikke har mulighet til aa bytte tastatur oppsett over til Norsk saa blir det veldig vanskelig aa komme hjem og skrive paa ett Engelsk tastatur med Norsk tastatur oppsett. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 ...skrive paa ett Engelsk tastatur med Norsk tastatur oppsett. Joo... jeg har da ihvertfall gjort det slik at jeg trykker inn AltGr+{Q,<,Z} og faar aa, oe, og ae paa den maaten. Da ligger tastene (for dvorak-tastaturoppsettet som jeg bruker) paa "rette" plassen. Men seff, har du overhodet ikke mulighet til aa endre tastaturoppsettet, saa er det ingenting iveien med aa skrive norske vokaler med... ja. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 #alinux.no har mye av skylden ja... Jeg er aktiv, både på kanalen og forumet. Går ikke en dag uten at jeg er innom forumet. Men, som tidligere sagt, alinux.no håper jeg blir redningen. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 For min del er vel for det meste det faktum at jeg ikke har tid til å sette meg ned og surre igjennom forumet hele tiden, slik som når jeg gikk på skolen i fjor..... Synd for forumet at jeg fikk jobb, bra for lommeboka Blir mye hjelping på IRC, dog Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det første du kan gjøre er å fikse æøå Ingen unnskyldning at du er utenlands, dét er jeg også Nei jeg har skrevet det til deg foer , jeg gidder ikke sitte a lure paa hvor tastene er .. Ille nok og sitte aa skrive paa dette knoettsmaa laptop tastaturet. Og som oftest bruker jeg universitets pcer til skrive paa og da har jeg ikke mulighet til aa skifte paa tastatur oppsettet. Jeg lurte paa aa faa bytta tastaturet paa laptopen til Norsk men det kostet flesk saa dere faar nok holde ut. Ja, jo. Jeg husker du sa det Her paa skolen bruker de NOVELL 2000 og Win 2000 slik at jeg kan sette norsk tastaturoppsett og da faar jeg det paa alle pcene. Jeg kan ogsaa det norske tastaturet utenatt. Men siden du programmerer og bruker mye tid paa engelsk tastatur saa skj0nner jeg Er ikke verre aa kj0re et script gjennom teksten din etterpaa for aa bytte ut de norske tastene uansett... Naa sitter jeg paa en Windows98 maskin, det er derfor jeg ikke har ae 0 aa, sitter her pga win98 har daarlig sikkerhet og jeg bruker ofte mulighetene det gir meg.. Jeg syntes forressten at det er utrolig enkelt aa skifte tastaturoppsett i Linux Ingen problem. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 I mndene hjemme i Norge kan jeg skrive Norske howto'er saa det spruter, bare noen ser over skriveleifene mine foer dem blir posta hehe Tingene som postes må nok godkjennes før de blir distribuert, så å få rettet leifer blir nok ikke noe problem Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 De virkelige proffene sitter uansett på Usenet. Besøk no.it.os.unix.linux.*-gruppene istedetfor skabbete web-fora! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 De virkelige proffene sitter uansett på Usenet. Besøk no.it.os.unix.linux.*-gruppene istedetfor skabbete web-fora! De virkelige proffene gidder ikke hjelpe nybegynnere samt den store mengden... Dessuten er usenet mer uoversiktlig i mine øyne.. Jeg foretrekker linux forumet her (Selv om jeg også er aktiv i OxLUG sin usenet-sak) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. oktober 2003 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hørt at noen bruker Caps til å skifte mellom to oppsett. Eller så kan du jo kansje bruke scroll lock (scroll lock i X?!?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå