MotoG Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Med tunga rett i nebbet Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 30. juni 2014 Del Skrevet 30. juni 2014 Artig skudd i rette øyeblikk. Er det fotografen som får kjeft for å komme for nær reir og unger??? Brukbar skarphet, farger og detaljer. men antagelig er det mulig å hente ut mer detaljer ved å jobbe mer med lys og kontrast både i mørkt og hvit. Hvorvidt bildet er tjent med mer oppskarping må prøves. jeg ville gitt den et klikk etter de foreslåtte operasjoner. men da må du antagelig gå til edit og klikke Fade for å redusere siste skarphetsklikk noe. Svarthvite fugler i sterkt sollys er ikke lett og det vet jeg som har tilbrakt 17 vintre under tropesol med fotografering av bl.a. fugl. Polfilter kan ofte være til hjelp på hvite fugler. Jeg bruker polfilter framfor UV filter. Roar Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 1. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2014 Artig skudd i rette øyeblikk. Er det fotografen som får kjeft for å komme for nær reir og unger??? Brukbar skarphet, farger og detaljer. men antagelig er det mulig å hente ut mer detaljer ved å jobbe mer med lys og kontrast både i mørkt og hvit. Hvorvidt bildet er tjent med mer oppskarping må prøves. jeg ville gitt den et klikk etter de foreslåtte operasjoner. men da må du antagelig gå til edit og klikke Fade for å redusere siste skarphetsklikk noe. Svarthvite fugler i sterkt sollys er ikke lett og det vet jeg som har tilbrakt 17 vintre under tropesol med fotografering av bl.a. fugl. Polfilter kan ofte være til hjelp på hvite fugler. Jeg bruker polfilter framfor UV filter. Roar Takker for kommentaren Det er nok mulig med litt mer kontraster, men jeg var redd for at bakgrunnen ble for utpreget. Her har jeg ikke brukt noen filter, men undereksponert litt i RAW format for ikke å få utbrente partier, selv om skyggepartiene får lide noe. Nå kan jeg hente ganske mye ut av RAW formatet til K-3'n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg