Gå til innhold

Hva er så bra med Sony TRV33?

Anbefalte innlegg

Topic snakker for seg selv.

Lurer bare på hvorfor den har fått så mange positive kritiker.

Vet at det er mange her inne på Akamera som har kameraet, så jeg lurer på om dere kort kunne forklare meg hva som er så bra med kameraet?

Vurderer å skaffe meg et videokamera, men er usikker på hvilket....

Alle svar hjelper!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som med alle andre sony kameraer så har dette veldig mange unike gode funksjoner som feks.

Nightshot med IR- filme i 0lux, dvs uten å ha noen form for lys- du kan også filme med farger men da er det 7lux tror jeg..

Infolithium gjør at du kan få se tiden du har igjen å filme på minuttet..

så har du jo også stamina tech. som gjør at du får generelt lang standby tid gjennom hele trv serien..

men trv har mye annet bra- blant annet er det lite stør på bildet og ikkeminst så er mikronen bra plassert slik at man ikke får noe motorstøy eller den slags, en ting man kan få visse andre kameraer..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det med motorstøy er ikke helt korrekt. De fleste kameraer, til og med de dyreste til flere titalls tusen vil før eller senere få bakgrunnstøy i form av irriterende summing. Den intelligente tilbehørsskoen trekker en del opp da denne kan brukes som feste for en ekstern mikrofon.

Lenke til kommentar
... ikkeminst så er mikronen bra plassert slik at man ikke får noe motorstøy eller den slags, en ting man kan få visse andre kameraer..

Det med motorstøy har vel vist seg å variere fra modell til modell.

Fikk selv et eksemplar der motorstøyen var fryktelig, og etter noen nett søk så fant jeg mange med samme problemet.

Jeg klarte ikke å få gehør hos Sony / Butikken for at det var noe feil med kameraet, så det gikk rett tilbake på angreretten.

Lenke til kommentar

Men er det noen videokameraer som er positive på det med støymottak, og ikke får med seg så mye bråk?

Jeg bruker et JVC kamera nå som jeg har hatt i 2 år.

Det jeg også legger vekt på i det nye kameraet er at blidekvaliteten ikke minst er god.

Når jeg redigerer videoklipp fra det kameraet jeg har nå, merker jeg at jeg ser svære pixler hele tiden, spesielt når jeg har filmet i skomring!

Jeg er jo på utkikk etter et fint kamera som egner seg godt til film og video produksjon, men som alikevel har en rimelig pris å gå etter!

Så det jeg lurer på er vel om Sony sine kameraer stiller til mine "krav"?

Hvis ikke, hva slags kameraer burde jeg satse på da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Når jeg redigerer videoklipp fra det kameraet jeg har nå, merker jeg at jeg ser svære pixler hele tiden, spesielt når jeg har filmet i skomring!

Pixlene skifter jo ikke størrelse. Du kan da ikke se dem? Jeg mener TRV33 og modellene til Sony over er å foretrekke foran Canon. Det avhenger av hvor mye du er villig til å bruke, men TRV33 holder helt greit.

Lenke til kommentar

hehe, jo jeg skulle så gjerne lett mer etter informasjon, men saken er den at jeg har rett og slett ikke tatt meg tid til det, tenkte det ville være litt enklere å spørre folk som har erfaring med kameraet, jeg skal lese om det nå, idag har jeg tid:)

takk for linken!

Lenke til kommentar

Har lest gjennom siden du linket til, men fortsatt sitter meg med noen spørsmål:

Det ser ikke ut til at den har innebygd lys, har den da en NightMode funksjon? har ikke sett det står noe om det, så kanskje den ikke har det heller!

Det står også at det følger med en minnebrikke på 8MB, men hva med CCDbrikke? følger det også med?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet så har Sony denne nightmoden sin på praktisk talt alle kameraer. Du kan filme i stummende mørke, men bare i "svart-hvitt".

CCD-brikken er det som "fanger" bildet, for å si det sånn. Ingenting lagres på den. Og ja, den er en viktig del av ethvert kamera, og følger selvsagt med, godt integrert med annen elektronikk, og utenfor rekkevidde for andre enn serviceteknikere :D Stillbilder blir lagret på den medfølgende minnebrikken. Video lagres på DV-kassetter. Tror ikke du finner CCD-brikker til salgs på Komplett, men det har du da altså heller ikke bruk for :wink:

Lenke til kommentar

okey, tusen takk for et utmerket godt svar :D

Da vet jeg hvertfall at jeg slipper kjøpe no CCD brikke :)

den hadde vært lei, de er vel ikke billige heller!

Men hvordan er egentlig lyden på trv33? burde jeg annskaffe meg mikrofon etterhvert, eller er det brukbart som det er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...