Gå til innhold

Steam in home streaming over Hamachi

Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
Steam out of home streaming! (in home streaming med hamachi) LoL

Alle skulle vel øsnke de kunne ta med seg den Gamer riggen de har stående hjemme hos seg selv til andre steder i landet. Hvor man kun har tilgang på en middels sterk pc.

På en måte så kan du gjøre det. Skal også i teorien fungere med 4G dekning på den middels kraftige pcen. (Vet ikke om det ville fungert med latency osv)

Du streamer rett og slett fra Gamer riggen din, gjennom steam in home streaming og gjennom en VPN (feks Hamachi) til klienten. (Den middels kraftige eller svakere Pcen.)

Se hva jeg har funnet ut! Dette er opplastinghastighetene din internett linje minst bør ha for ønsket oppløsning.

På papiret ser det slik ut!

oppløsning på spill 480p = ca 1,0*480p Bilde trenger du ca 5+ mbps opplasting.

oppløsning på spill 720p = ca 2,8* 480p Bilde trenger du ca 14+ mbps opplasting.

oppløsning på spill 1080p= ca 6,2*480p Bilde trenger du ca 32+ mbps opplasting.

oppløsning på spill 4096p= ca 24,8 480p Bilde trenger du ca 128+ mbps opplasting

(Uprøvd)

(Dette er avrundet og tatt med kalkulator som har regnet antall pixler sammen med en starthastighet som fungerer Dvs 5 mbps. Såvidt.)

Merk! 5 mbps og 480p er spillbart over Hamachi eller annen VPN men menyene vil kanskje hakke litt. utprøvd og testet dette med COD Ghost singleplayer.

Det negative: De fleste i Norge har dårlig opplastningshastighet på sine abonnenter og latency er noe dritt)

Streaming utenfor hjemmet er dessverre ikke offisielt støttet av steam men det fungerer.

Jeg ville ikke anbefale mindre enn 10-15 mbps i opplastningshastighet på Gaming riggen.

Del dine funn i kommentarfeltet :)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig at noen flere har tenkt likt som meg, hehe.

Har et noe dårlig utgangspunkt da den stasjonære riggen min for tiden bruker trådløst nett, så jeg får bare 20 opp, mens det på papiret skal være dobbelt så mye. Uansett, tok med meg min bærbare PC på jobben, og startet noen spill.

720p oppløsning i spill funker tilnærmet smertefritt, og jeg har nesten konstant 60+ fps, og latencyen går nesten aldri over 15 msec. Det skal nevnes at jobben har raskt internett.

Det endrer seg dog på 1080p, der frameraten halveres og pingen dobles. Får også fps drops med jevne mellomrom, ihvertfall i de mer krevende spillene (GTA IV, Skyrim, SNOW). Euro Truck Sim 2 og CSS/DoD fungerer derimot mye bedre, og har noe høyere framerate i de. Oppleverer også noe screen tear/flickering i 1080p, men det er spillbart. Alt i alt er jeg imponert over ytelsen, siden det ikke er støttet av Steam.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...