JMW Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei! Bor i en studentbolig, også har jeg bærbar som jeg vil slippe å ha nettverkskabelen kobla til... Derfor lurte jeg på (siden jeg ikke har peiling) om jeg kan kjøpe meg en "Wireless Access Point"? F.eks: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&p=37308&s=fp også koble denne rett i nettverkskontakten i veggen også har jeg tråløst internett? Er dette riktig? På forhånd takk! Mvh, Jon Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ja det er vel det den er laget for, men du må også ha et kort (tråløst nettverkskort)... Lenke til kommentar
christt Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Det kan du. Hvis du skal ha flere maskiner på samtidig, og noen av dem ikke har trådløst bør du vurdere denne i stedet evt denne hvis du trenger trådløstkort. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. oktober 2003 Del Skrevet 21. oktober 2003 Om du sitter på ntnu's student nett trenger du ikke router for å ha flere maskiner koblet opp. Nettet det tilater at du bruker flere ip adresser, så det holder med en switch. Fordelen med router med innebygget AP er selvsagt at du får begge deler, og kan være kjekt hvis du skulle flytte. Ulempen med router er at bare de dyreste klarer mer enn 5-6 mbit med trafikk. Det sinker veldig om du skal sende/laste fra naboen. -pg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå